19 липня 2012, 12:25

Жанр істеричної журналістики

- Іван Васильович, там сторож Петренко розбив скло в редакції. П'яний був, трохи буянив, треба б йому догану виказати.

- Ні-ні-ні, ніякої догани! Пиши новину про те, що вночі до редакції намагалися увірватися рейдери від конкурентів – ми відстояли нашу газету ціною розбитого вікна і зламаного носа.

- А ніс чий ламати будемо?

- А підійди-но ближче...


З вчорашнього дня сайт ЛБ перейшов на формат прямого обвинувачення – причому не дрібних чиновників в системі прокуратури, а перших осіб держави.



Я з великою складністю уявляю, як четверо фігурантів "процесу літа" збираються десь в пивній, позабувши про всі свої обов'язки, бізнеси, задачі, і обговорюють, яким чином можна знищити вкрай незручний сайт. Та ні, є ще й таємничий п'ятий, який навіть зі своїми колегами по нещастю скриває власне обличчя. Історія графа Монте-Крісто тьмяніє на фоні змови проти свободи слова й демократії.

Звичайно, ЗМІ властиво перебільшувати вплив тих чи інших осіб. Це називається фокусуватися. Там, де винен дрібний виконавець, зажди можна побачити прямий інтерес міністра; де свій інтерес "притулив" голова ЖЕКу, обов'язково знайдемо мотузочки, що ведуть до мера міста. Спрощувати, зводити до гучних імен – це сильний хід для будь-якого видання, адже він привертає увагу.

В результаті, всі навколо губляться в здогадках – що ж відбувається з "Лівим берегом" – і як себе поводити. Чи достатньо включити режим "у-вей", чи вже зараз іти на барикади, захищаючи останній оплот демократії. Дехто навіть проводить сумнівні паралелі з TVi... Вже прозвучали версії про майбутнє депутатство головного редактора, про зведення старих рахунків, про згортання свободи слова.

Проблема в алогічності ситуації, невпорядкованості подій, вибачень, поїздок закордон і т.д. Рівень істерії сягнув таких висот, що якби замість п'ятого фігуранта намалювати, наприклад, Фірташа – він не буде виглядати зайвим. І заодно з'явиться бізнес-версія: серйозне видання хочуть викупити задешево.

Колись давно ми з УП планували рекламну кампанію, порахували і вирішили, що витрачені гроші не окупляться, і краще інвестувати їх в роботу людей. Вже тоді виникли ідеї щодо вірусного маркетингу – недорогих, але дуже потужних акцій, які б привернули увагу до видання.

Все, що відбувається зараз навколо ЛБ, мені, як рекламісту, дуже нагадує професійну вірусну кампанію – її агентами стали всі відомі журналісти і експерти, безкоштовно вони породжують версії і раз за разом заходять на сайт видання. І коли завдяки "громадському тиску" прокуратура відмовиться від зазіхань, "Лівий берег" для багатьох залишиться сильним і небезпечним виданням.

Навіщо придумувати складні пояснення про союз Хорошковського-Кузьміна-Портнова-Льовочкіна, якщо може бути більш проста версія – дешевого і геніального піару?

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Приватизація в часи війни, як тест зрілості держави й бізнесу

Конференція з відбудови України в Римі показала стійкий інтерес іноземних інвесторів до розвитку бізнесу в Україні. Попри намагання показати, що захід носив більше іміджевий характер і мав певні організаційні вади – складно піддавати критиці той факт, що як політичне, так і ділове представництво на URC було на найвищому рівні...

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...