Євген Бистрицький Доктор філософських наук, виконавчий директор
Міжнародного фонду Відродження (з 1998).

ТЕКТОНІЧНІ ЗМІНИ ПРИХОДЯТЬ НА ГОЛУБ'ЯЧИХ ЛАПКАХ

30 жовтня 2016, 09:39

Журналісти і колеги захоплено оцінюють масове оприлюднення е-декларацій як "тектонічні зміни" у суспільстві, що потенційно здатні призвести до нової доброчесної і якісної правлячої верстви.

Так. Тектонічні зміни спочатку накопичують напругу. Іншими словами: "Великі події приходять на голуб'ячих лапках", "у тиші". (Виховані кажуть ще грубіше – про підступного песця.) Потім відбуваються землетруси, якщо не виверження лави.

У нашому випадку – це буде щось середнє: накопичення напруги у персональній тиші усвідомлення корумпованості системи та виверження інтернет і трохи медіа словесності з цього приводу. У тиші усвідомлення всім ясно, що цю справу не поправиш новим Майданом. Словесний галас – приречений залишитися лише галасом: тисячі відкритих схованок разом з іменами на слуху не створюють єдиного об'єкта змін.

Виникає масове обурення бездарністю і несмаком явно несправедливого накопичення у часи кризи і народного підйому задля чесного реформування власної країни. Втім, останнє не матиме наслідків, допоки не отримає адекватних політиків і політика – партії чи партій, яким ми, потенційний суб'єкт влади, можемо довірити накопичену напругу для кардинальноі дії зміни. Не матиме наслідків, навіть якщо трохи здивована західна громадскість через своїх політиків висловить критичне "фе": "alas, poor Ukraine".

Нам залишаються зміни через поточні реформи. У кінцевому рахунку, саме вони, роблені під подвійним тиском громадянського суспільства з середини та міжнародних політиків і інституцій ззовні, довели нашу випадкову еліту до ціпких лапок е-декларацій.

Це реально дасться взнаки на перших же загальнонаціональних виборах. (Навряд чи – на поточних грудневих виборах у територіальних громадах. Дай Бог, щоб при обранні міськіх голів.)

Тому треба якомога скоріше і ретельніше, тобто з прискіпливою участю громадськості, міняти виборче законодавство. Але це, знову таки, лише половина справи. Друга половина – партійне будівництво на антикорупційних та ідеологічно-реформістських засадах.

Це загальна думка і висновок після початку знайомств з паралельним життям теперішніх керманичей. Їхнє "інше життя", за скриком Слави Вакарчука, набуло неприємної близькості для нас. Ваше приватне стає нашим публічним знанням.

Це підказує, що плакати виборчої аґітації будуть доповнені вашими е-деклараціями і розслідуваннями на їх основі. Не бійтеся – лише це.

Справа лише за доповненням плакатами нових політичних сил – колективних і персональних – задля, дійсно, Майданівськоі зміни.

Загрузка...
Коментарі — 34
Євген Бистрицький _ 30.10.2016 21:08
IP: 93.74.79.---
kren:
Згоден.
kren _ 30.10.2016 20:50
IP: 178.94.143.---
aeroflot:
Кто бы мог организовать проведение независимого расследования убийств на Майдане? Необязательно официального, но честного? Тогда и песец подкрался бы быстрее.
Украинская власть скорее всего не заинтересована в объективном расследовании.
...найближчим часом -ніхто.
Яке слідство,глядіть щоб у спину не вдарили;-У неділю на Куликовому полі Одеси сталася бійка
між проросійськими активістами та представниками "Правого сектора".УП.Новини.
Ви можете уявити собі якийсь мітинг проукраїнських активістів десь на РФ.?
А в Україні звільняють з під варти зрадників і злочинців на чиїх руках кров тисяч українців.
(24.10.*16 УП.Новини-Адміністрація Лук'янівського СІЗО звільнила народного депутата 7-го
скликання Верховної Ради Володимира Медяника (фракція Партії регіонів).
-"... Медяник займався посередницькою діяльністю між "ЛНР" і українською стороною". (С).
гп.
kren _ 30.10.2016 20:36
IP: 178.94.143.---
Євген Бистрицький:
kren:
Хіба це русизм у всесвітньому словнику мови: доторкнутись...


посилання видалив,бо мені заборонено додавати лінки...

...в невизначеній формі дієслова,так.У наказовій-торкніться\доторкніться,але не-доторкнитесь.
Євген Бистрицький _ 30.10.2016 20:20
IP: 93.74.79.---
kren:
Хіба це русизм у всесвітньому словнику мови: доторкнутись: http://uk.worldwidedictionary.org/доторкнутися
Євген Бистрицький _ 30.10.2016 20:19
IP: 93.74.79.---
kren:
Хіба це русизм у всесвітньому словнику мови: доторкнутись: http://uk.worldwidedictionary.org/доторкнутися
Євген Бистрицький _ 30.10.2016 20:14
IP: 93.74.79.---
Tamara Stefanova:
Ви і цього не знаєте: Надія – це віра, винесена у завтра. Тому віри не має без надії: інакше життя б закінчилось цим днем. Не знаєте цього. Шкода
kren _ 30.10.2016 20:04
IP: 178.94.143.---
Євген Бистрицький:
Tamara Stefanova:
Доторкнитесь руками, хвацький, до вирока...
...гм,про інститути говорив все ж я,тому,думається,що й пост до мене.
Останнім часом,дякуючи "загниваючим капіталістам",що зробили для іншого, "духовно-скрєпного"
світу-комп.і інтернет...хоч ображайтесь,хоч ні,але раз по раз інет.переконує мене,що посвідчення
про освіту,не гарантує якостей у ньому зазначених-носієві такого.
Ви,добродію,щиро плутаєте критері з категоріями.
Інститути і рішення-це Інструменти і функції,як не буває явища без події,так не може бути вироку суду,
коли нема конретного іституту=інструмента.
Бо власне функція- ритуал,а результат її-подія,напр.-ув*язнення\звільнення,котрої не станеться
без певного об*єкта\інструмента.п,філософ.

Десь у коменті бачив,що-нібито Бистрицький.з певного часу говрить тільки Українською Мовою.
Укрїнською Мовою-Торкніться,а не-Доторкнитесь-це росіянізм.
Євген Бистрицький _ 30.10.2016 19:39
IP: 93.74.79.---
Tamara Stefanova:
Так ви з тих, які не повірять допоки не буде фізичного дотику? Значить це, що ви не знаєте про Хому близнюка, який, для того щоб повірити, мав обов'язково встромити свій малець у криваву рану. Шкода невіруючих.
kren _ 30.10.2016 19:38
IP: 178.94.143.---
Tamara Stefanova:
... В 2010 году я поняла то, что невозможно будет избавиться от Януковича и К, действуя в
рамках украинского права. Уверена и сейчас!
...добробати,то інший вимір соціальної енергії в умовах іноземної агресії.=війни.
А система і є певне правове поле,яким легітимуються рішення і застосування законів.
Як твердо і певно доводить соціологія-норми і правила встанвлює той,хто має владу,щоб затвер
дити їх в сус-ві.
Тому я й говорю,що систему-може здолати тільки ін.с-ма.
Євген Бистрицький _ 30.10.2016 19:28
IP: 93.74.79.---
Tamara Stefanova:
Доторкнитесь руками, хвацький, до вирока судді чи наказа тюремника, до слухняності дитини у школі чи професіоналізму вчителя у класі. Втім, не намагайтесь доторкнутись до впевненості прем'єр-міністра у вірності кроку з підвищення мінімальної зарплати: вас не зрозуміє його охоронники, які, як ви, твердо вірять, що можна доторкнутись до держави.
kren _ 30.10.2016 18:45
IP: 178.94.143.---
Tamara Stefanova:
...И добавлю то, что без физического давления улицы генетических клептоманов и негодяев
не остановить!

...ні,п.Tamara,тиск вулиці нічого не дає,як можете переконатися самі,енергія Майдану вилилася
у вуличні протести і анігілювалася в розрізнених акціях,що на систему не мало жодного впливу.
Система,як була комуно-регіональною-продажною,такою і залишилася,навіть в тих же персо
наліях,що здавалося б-після всього,що вони наробили,і стало загальновідомим,навіть судові
провадження завели,всі вони,як і за пахана,так і зараз мають свою долю при переділі суспільно створеного продукту.
Живуть,не тужать і-*клали вони з прибром на ті декларації*.
Систему може здолати тільки інша система.
kren _ 30.10.2016 18:04
IP: 178.94.143.---
2 Євген Бистрицький:
...щодо кінцевої мети,добродію;-Якщо йдеться про інтеграцію країни, отже думання про наполегливу побудову політичної нації-... (С).
То,школа,п.філософ-є найголовнішим закладом підтримки існуючого ладу,політсистеми.Бо шкільна
прграма затверджується державою,на сторожі якої-псом стоїть міністерство освіти... чи може МО,МВС,суд,прокуратура-теж ефемерні?
І таким чином;-думання про побудову політнації-є прерогативою держави,а не сус-ва,що усособлена
в конкретному керівництві абсолютно реальних,їх навіть можна торкатися руками,політінститути,
з конкретними посадовцями і штатом виконавців,що отримують зарплати,пільги і преференції від імені,як Ви кажете-нереальної держави.
kren _ 30.10.2016 18:02
IP: 178.94.143.---
1 Євген Бистрицький: Ех, не хочеться лізти у хащи словес...

...ну,хащі словес сюди пхаєте Ви.Бо,як філософ,Ви зараз...скажімо так...прикриваєте організовану
меншість.
Бо суспільство-це зв*язки і взаємодії,традиції і зичаї.
А держава,це норми і правила і реальні засоби і способи примушення і підпорядкування.
Напр.думаю Вам відомо,що дві найпевніші ознаки д-ви,є тюрма і армія-чи вони теж не реальні?
Інститути-організації фахівців,наділені правами і повноваженнями,іменем держави, для вирішення держ.потреб.
А процедури, це норми і правила,за якими мають застосовуватися права і повноваження...
Вадим Волков _ 30.10.2016 17:58
IP: 95.133.225.---
КОЛЛЕГИ, СКАЖУ по себе... до сих пор меня трусит от ИНФЫ Е-ДЕКЛАРАЦИЙ наших депутатов.
Мне ихнее бабло по барабану... простому человеку так мало материальных благ нужно от жизни... и не в них зеленых бумажках счастье...
Шокирует наглость, с которой эти слуги народа НАКРАЛИ ДЕНЕГ!
Откуда столько?
Євген Бистрицький _ 30.10.2016 17:30
IP: 93.74.79.---
kren:

Ех, не хочеться лізти у хащи словес, але спробую: Ви не дуже праві. Держава як система видимих і структурованих інституцій та писаного інститута права разом з каральними структурами при його порушенні, не менше уявлена – і у цьому сенсі не реальна річ, – так само як і суспільство ("уявлена спільнота"). Щоб осоьливо вам було ясніше: хіба акт легітимації влади є реальною річчю. А щодо недовіри очільників до вітчизняної банківської системи – тут потрібно кінцево дізнатись про що та про які їхні мотивації йдеться.
kren _ 30.10.2016 16:02
IP: 188.0.104.---
Євген Бистрицький:
...от про суспільно-державний антагонізм я і не говорив.Безумовно,що д-ва є політичною органі
зацією даного сус-ва.Одначе з ін.боку,д-ва,це інститути і процедури,а горші-це гарантіі д-ви.
Таким чином,мені здавалося,моє питання дуже простим.Коли держава тримає таку силу готівки
...не в держбанкові/інш. банках,цінних паперах.облігаціях і т.п...то кому не довіряє держава?
Невже це так складно зрозуміти п.філософ?до чого тут сус-во?Думається,що хто хто,а Ви знаєте,що
сус-ва як особливоі реальності не існує,в той час,як саме д-ва є реальним інститутом,що володіє моно
полією на застосування сили-рішення,розпорядження даного політінституту,обов,язкові до виконання
всім інш.соціумом.До того ж,думається,що Вам також відомо,що с-ма.цінн.,як битіє,що визначає сознаніє,
це прерогатива саме цього соціального прошарку...тож і питання в тому,які цінності зараздемонструє
еліта,як приклад для підлеглих і всього сус-ва?
Євген Бистрицький _ 30.10.2016 15:14
IP: 93.74.79.---
kren:
Навіщо грюкати у відкриті двері: Радикально-ліберальні теорії, типу Франца Оппенгаймера з початку минулого століття, різко протиставляють суспільство державі як ворогів. Адже засобами політики пануючи керманичи здатні експлуатувати суспільство-спільноту, скооперовану у праці. Класичні теорії, натомість, розуміють, що ця ворожнеча виникає всередині того самого суспільства, а не привноситься ззовні. Якщо ви схильні до вирішення складних питань через революційне насильство – флаг першої теорії вам у руки. Розскажіть це також панам з ОРДЛО. Якщо йдеться про інтеграцію країни, отже думання про наполегливу побудову політичної нації і національної ідентичності, про розвиток публічної політики, деліберативної демократії тощо, – цілком прийнятне об'ємне поняття суспільства, яке жодною мірою не забуває про ризики держави як системи управління.
lohik _ 30.10.2016 15:04
IP: 37.55.60.---
Василь Таранович: "...натякає про вірну матір-Україну Вону,яка живе в арендованих будиночках Юлю!"
Це самі ті бувші і нинішні, що Тимошенко посадили, натякають, що ВОНА нібито ягідка з їхнього поля?...Чи ви сам так думаєте?...І чому голослівно це вважаєте?...Хоча би кілька конкретних фактів тут навів, що живе ВОНА дійсно не в орендованому...А також таки має скарби, які всі шукають вже років з 20...А то тільки одне ля-ля...
kren _ 30.10.2016 15:03
IP: 188.0.104.---
Василь Таранович:
Ні,хватить уже експериментів над народом і державою. У мене одне життя і те закінчується,не потрібно мені ваших цидулок про поступове оздоровлення,мене вже так оздоровили, що не вилікує ні одна Ізраїльська клініка. Сокира,вила,мотузка, голгофа і на суд Божий,я ще хочу це побачити...
...суд божий,він на небі,а земний-то справа людська.У,конкретно,Вашому випадкові-є альтернатива
або попрямувати...в місця де вершиться суд божий,або ж персонально...посприяти власній мріі,котру
Вам ще хочеться побачити.
Василь Таранович _ 30.10.2016 14:24
IP: 188.163.107.---
Ні,хватить уже експериментів над народом і державою. У мене одне життя і те закінчується,не потрібно мені ваших цидулок про поступове оздоровлення,мене вже так оздоровили, що не вилікує ні одна Ізраїльська клініка. Сокира,вила,мотузка, голгофа і на суд Божий,я ще хочу це побачити.
Відносно оспівувача бандитської влади Фесенка,який як та вірна собачка гавкає з під паркану і метеляє хвостиком перед хазяївами,натякає про вірну матір-Україну Вону,яка живе в арендованих будиночках Юлю!
Але ніхто її не виправдовує,вона ягідка з цього поля, що бувші,що нинішні.На них немає де пробу ставити.
Сьогодні влада шоколадного гаранта і його кліки.Тому він перший повинен скуштувати лозунг "Будемо жити по новому!",тому що нічого не зробив зі своїми усима кумами-прокурорами і казначеем Гонтаревою. Всі з пляжу до народного суду і всі на нові вибори народних гетьманів на народному Вічі,не справився-на Чорну Раду і на гілляку! Тоді буде порядок,а не то шо січас.
kren _ 30.10.2016 14:09
IP: 188.0.104.---
Євген Бистрицький:
aeroflot:
Випадково видалив свій комент: Революції, також Майдан, ЛИШЕ ВИВІЛЬНЯЮТЬ нас, суспільство, від старих режимів, не здатних змінюватись, ДЛЯ БАЖАНОГО. Справжня СВОБОДА досягається через системні зміни суспільних інститутів. Це вимагає наполегливості, розсудливості і часу. Тут знаходиться істина Майдану. Бути розсудливим означає, у тому числі, не плигати, читати до кінця.
...суспільних чи державних? шось не вірится,щоб філософ плутався втаких категоріях.Не маю також
сумніву,що п.не знає визначення держави і грошей.Таким чином,хотілосьби почути пояснення,стосов
грошей в тумбочках (С),п.філософ,коли держава зберігає таку масу грошей в;-глечиках,матрацах,тум
бочках...вона,держава,кому висловлює недовіру?
Євген Бистрицький _ 30.10.2016 13:43
IP: 93.74.79.---
Елена Величко:
Добре.
Євген Бистрицький _ 30.10.2016 13:40
IP: 93.74.79.---
Иван Гелан:
Радий, що погляд на звіти Фонду вплинув на вашу розсудливість. Трохи замало. Учітеся, думайте, читайте, і від Лещенка научайтесь, свого не цурайтесь...
lohik _ 30.10.2016 13:39
IP: 94.178.18.---
Иван Гелан:
Сергій Лещенко отримав 4000 доларів в 2015 році від Всеукраїнської благодійної організації "Фонд Віктора Пінчука", яка діяла як оператор коштів, цільовим чином виділених Міжнародним фондом "Відродження" За які заслуги? За писанину проти ВО "Свобода"?підпримку пі-расів?, чи просто як єврей?
На одному з телеканалів Лещенко говорив, що сввй перший мільйон заробив, працюючи журналістом на УП...Там що, такі високі зарплати?...Чи за рахунок замовних статей за чорний нал?...Який потім пояснював, що зайняв гроші на свою квартиру нібито у знайомих...
А хто такий зараз цей Сергей Лещенко і Ко?...Такий же самий проходимєц, як і всі...Так що не треба надіятись на нього та лякати когось лякати його бандою...
Євген Бистрицький _ 30.10.2016 13:30
IP: 93.74.79.---
aeroflot:
Випадково видалив свій комент: Революції, також Майдан, ЛИШЕ ВИВІЛЬНЯЮТЬ нас, суспільство, від старих режимів, не здатних змінюватись, ДЛЯ БАЖАНОГО. Справжня СВОБОДА досягається через системні зміни суспільних інститутів. Це вимагає наполегливості, розсудливості і часу. Тут знаходиться істина Майдану. Бути розсудливим означає, у тому числі, не плигати, читати до кінця.
Уряд реформ297 Свобода слова544 Україна та Європа891 Корупція1068 Aтака Путіна1104
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter