Сергій Дацюк Філософ

КРИЗА ПАРЛАМЕНТАРИЗМУ В УКРАЇНІ

14 липня 2017, 08:59

Останній спектакль щодо спроб притягнення до відповідальності підозрюваних у злочинах народних депутатів показав повну неспроможність Парламенту до самоочищення.

Згоду на притягнення до відповідальності Парламент давав лише тоді, коли про це просили самі депутати (знаючи, що в корумпованій судовій системі їм вдасться уникнути покарання) або коли це було настільки очевидно, що було неможливо ігнорувати. І навіть після дачі згоди на зняття депутатської недоторканості у громади не з'являлося відчуття, що відповідальність підозрюваних у злочинах депутатів є можливою.

Весь цей скандал навколо зняття депутатської недоторканності є великим спектаклем, який зрежисовано в стінах адміністрації Президента під тиском західних партнерів, зокрема США. Але цей спектакль, який мав показати боротьбу з корупцією у стінах Парламенту, викрив неспроможність всієї влади до жодних змін в цьому напрямку.

Я навіть чую ці слова в стінах АП: "вони хочуть боротьби з корупцією, зараз ми їм покажемо цирк".

Дуже смішно на це дивитися. Ну добре, українських телеглядачів на декілька тижнів зайняли цим цирком. Деякі громадяни навіть на протести під стіни Парламенту сходили і втішилися якоюсь лише їм зрозумілою перемогою. Але невже наші очільники думають, що вся ця туфта якось переконає західних партнерів? Чи вони думають, що якось переконає українську громаду?

Мова не йде про чергове загострення політичної кризи в Україні. Мова йде про кризу інституту парламентаризму в Україні.

Головна причина цієї кризи – неспроможність вітчизняного Парламенту втримати довіру українського народу в останні кілька політичних циклів та вирішити при цьому найважливіші проблеми економічних, політичних, соціальних та культурних реформ в країні.

Мова також іде про відсутність рефлексії самих народних депутатів, які неспроможні осягнути цю проблему та самоочиститися, хоча б і подавши індивідуально у відставку.

Так, можна погодитися, що в критичні моменти української історії саме Парламент ставав місцем стабілізації і вирішення ситуацій політичної кризи. Але кожного разу це відбувалося лише тоді, коли за спинами парламентарів стояла незадоволена і налаштована дуже рішуче громада.

Коли українська громада протестними настроями, демонстрацією рішучості, а іноді і зброї, не тисне на народних депутатів, Парламент ефективно працювати не може.

Нинішній Парламент – найганебніший з усіх інших парламентів. І справа не в тому, що його склад якийсь особливий в сенсі злочинності чи зловживання народною довірою. Його склад, розбавлений людьми, що прийшли на хвилі Революції Гідності, можливо і кращий за попередні. Але вимоги до діяльності Парламенту значно зросли після Революції Гідності. А Парламент так і не зміг суттєво змінитися.

Рівень ігнорування нинішнім Парламентом закону та законності, громадської довіри та елементарного здорового глузду на тлі революції та війни просто безпрецедентний.

Коаліції де-юре не існує. Уряд обраний незаконно. Президент шляхом політичного тиску та, як свідчать публікації викривачів, прямої корупції створює парламентську більшість ad-hoc для голосування по важливих питаннях. Олігархічні парламентські групи та зокрема корумповане коло Президента в Парламенті продовжують наживатися на монополізмі та на державному примусі до цін на інфраструктурні послуги, і все це на тлі війни. Тиск громади та західних партнерів щодо боротьби з корупцією щонайперше в стінах Парламенту нахабно ігнорується. Жвавий процес реформ одразу ж після Революції Гідності зараз перетворився на процес генерації фейкових реформ або реформ під тиском МВФ, які не враховують реалії України.

Парламент постраждав найбільше, тому що він є найвідкритішою гілкою влади. Український Парламент перетворився на суцільний спектакль. Відтак парламентаризму в Україні майже не лишилося.

Звичайно поява телебачення та практики телетрансляцій зі стін парламентів дуже сильно вплинуло на перебіг роботи депутатів майже у всіх країнах світу, де є Парламенти та де парламентський процес висвітлюється публічно.

Але в українському Парламенті не залишилося нічого дійсного, справжнього, аутентичного. Там все лише гра сучасної політичної реальності в Україні: договорняки, розводки, кидки та підстави.

Будучи народним депутатом, неможливо вийти з цієї гри. Люди з Майдану, потрапляючи у ситуацію нинішнього Парламенту, або змушені іти на жертвенне протистояння, або скурвлюватися.

Зрозуміло, коли підло та на власну користь діють олігархічні посіпаки. Але як розуміти акторську гру та спектаклі колишніх громадських активістів?

Ольга Богомолець, колишній активіст Майдану, нині Голова парламентського комітету з питань охорони здоров'я, яка досить довго протистояла фейковій медичній реформі і якій значна частина громади довіряє і досі, дозволила втягти себе в аферу з винесенням антинародного проекту медичної реформи на голосування.

Після заяви в.о. міністра охорони здоров'я Уляни Супрун про відмову Ольги Богомолець підписувати позитивний висновок комітету щодо законопроекту, який впроваджує медичну реформу, було зрозуміло, що її дотиснуть і змусять. Вочевидь бажаючи перешкодити винесенню цього проекту на голосування, Ольга Богомолець "втратила свідомість" у стінах Парламенту. Але цей проект одразу ж підписала Перший заступник голови комітету з питань охорони здоров'я, депутат Верховної Ради від фракції Радикальної партії Олега Ляшка Оксана Корчинська.

Неможливо переграти карткових шулерів, у яких всі карти краплені. Інакше, кажучи, неможливо, навіть з благою метою влаштовуючи парламентські спектаклі, переграти тих, хто ці спектаклі влаштовує професійно, і для кого шулерська гра є способом виживання в політиці та бізнесі.

Більше того, коли політична гра виходить на такий рівень маніпуляцій, шахрайства та нахабного обману, кожному з народних депутатів потрібно самовизначатися щодо свого місця в житті, в політиці та в історії власної країни.

Найкращі стануть найгіршими, коли будуть грати з ними в одні і ті ж ігри.

Нинішня влада повністю антинародна, корумпована і злочинна. Створені антикорупційні органи, які становлять собою паралельну та альтернативну протовладу, не зможуть побороти корупцію, бо корумпована Судова влада не дасть їм зайняти надвладну позицію.

Легальних виходів з нинішньої кризової ситуації не існує. Парламент сам не зможе оголосити про свій розпуск та нові вибори, бо надто багато злочинців там вже зібралося, особливо тут ризикує ближнє коло Президента. Відтак Президент не одумається і не розпустить Парламент. Хоча 90 стаття Конституції дозволяє йому зробити це в будь-який момент, адже Коаліції немає з моменту незаконного обрання нового Уряду. Відповідно незаконно обраний Уряд сам не складе повноважень. Парламент відповідно не зможе запустити імпічмент та й навряд чи навіть прийме закон про це. Судова влада сама собою не очиститься і не зможе ніяк вплинути на очищення інших гілок влади.

Публічна, нахабна і брудна гра в Парламенті, нікчемна позиція Президента та ніяка позиція Прем'єр-міністра свідчать про глибоку, нездоланну та безперспективну кризу влади в Україні.

Але найбільш небезпечною сьогодні є саме криза парламентаризму, бо навіть якщо громада цього разу натисне на народних депутатів, вони можуть не впоратися з виходом з кризи, бо надто далеко все зайшло.

Сьогодні гра пішла вже проти колишніх учасників Майдану в Парламенті, бо саме від них очікують мужнього рішення, яке направлене на відновлення парламентаризму в Україні. До осені таке рішення має визріти. Бо інакше відповідальність ляже вже на всіх народних депутатів.

Українська громада нічого не пробачить і нікого не забуде. Вочевидь забудькуватість української громади погано впливає на правлячий клас – розбещує його і погіршує його ефективність. Тому забудькуватість потрібно лікувати дуже кардинально – через напруження пам'яті під страхом втрати основ життєдіяльності.

Раніше подібні кризи вирішувалися шляхом публічного договору між владою та опозицією. Зараз це не має сенсу, тому що вся влада не має довіри, і тінь недовіри лягає також і на опозицію. Як би не домовилася чи передомовилась нинішня влада, хоча би і в Парламенті, це ніяк не породить довіри до влади і не легітимізує Парламент.

Домовленість влади та опозиції в Парламенті може бути лише про одне – Конституанта від громади та три цикли перевиборів (щодва або щотри роки) Президента та Парламенту як єдиний мирний вихід з цієї ситуації.

Жодних інших домовленостей українська громада не прийме.

Коментарі — 227
Mikola Turcshin _ 14.07.2017 21:50
IP: 35.187.174.---
Orest Jj:
– Поэтому и прёт от тебя барачной вонью и затхлостью.
а тупость и щирость это уже от родителей твоих, наверное коммунисты были до мозга костей.
Orest Jj _ 14.07.2017 21:35
IP: 77.52.45.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
Тоді ви підтримували дії Шапкокрада...
Вихованість не дозволяє мені назвати вас ідіотом, хоча ви вперто продовжуєте на цю категорію осіб претендувати. Ще і наполягаєте, що речі треба називати своїми іменами.
а разве вам вихованисть позволяек публично клеветать? Или у вас вихованисть гибридная – здесь играем, здесь не играем, здесь рыбу заворачивали?
Я вам привели убедительные доводы а вы абстрагируетесь от темы и переходите на свой движ – если не по вашему – то визави агент,Кремля, идиот,примитив и т.д.
Конечно наполягаю – вы или мынстець или "полезный идиот" (мені вихованість дозволяе, бо я вирісь у робочьому поселенню, яке розташовувалося на теріторії німецького табіру для красноармійців і у тіх же бараках аж до 1980 року).
Разве адекватній человек может противоречить тому, что видят 90" народа?
Виктор Савченко _ 14.07.2017 21:24
IP: 35.187.165.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
Тоді ви підтримували дії Шапкокрада...
Вихованість не дозволяє мені назвати вас ідіотом, хоча ви вперто продовжуєте на цю категорію осіб претендувати. Ще і наполягаєте, що речі треба називати своїми іменами.
Олександре він народився ідіотом.і тут на БУПі був завжди таким з самого першого дня.а це років 7-8 назад (Сб Упа) а звати цього ідіота Олександр Мар'янович Комарницький з міста Часів Яр Дон.обл)
Виктор Савченко _ 14.07.2017 21:21
IP: 35.187.78.---
Orest Jj:
брехливий юльканутий шизоїд! будьласка ссилки на цифри і факти коли це при тимошенко "обросли жирком"! в якому це році.і порівняння будьласка з іншими роками.і що важливо чи сталося це завдяки тимошенко а не всупереч (побудовані при ній підприємства,створенні робочі мфсця,зменшена копупція та знижений свавільний тиск контролюючих органів тощо)
тільки не треба судити по своєму мухосранську (часовому яру) та кількості барахолок в ньому)
Orest Jj _ 14.07.2017 21:18
IP: 77.52.45.---
...Я сегодня покупал в аптеке детские капельки например. Ничего серьезного, просто капельки для улучшения желудочной микрофлоры, маленький такой пузырек граммов на десять. Его цена – 360 гривен, а если заказывать через сайт аптеки – то 270. То есть это та маржа, которой не жалко поступиться. А в оставшейся цене – обязательная маржа. И маржа єта огромная... Ни в какой другой сфере торговли нет такой маржи и такой масштабной продажи грамма мела по цене грамма золота...

А Верховная наша драгоценная Рада в лице десятка своих членов поднатужилась и выдала законопроект, чтоб на открытии пленарных заседаний Рады члены этой самой Рады читали Отче наш и молились за благополучие страны...

Это даже не алчность здорового человека, это один сплошной поглощающий организм, состоящий из чавкающих челюстей и желудка. Это жаба всежрущая, всепереваривающая, но теперь, отрываясь от корыта, она будет сдерживать отрыжку и смиренно произносить "аминь". согласно действующему законодательству.
Mikola Turcshin _ 14.07.2017 21:16
IP: 35.187.165.---
Александр Первый:
Orest Jj:
– Вы оба смешны, каждый из вас тупо и упорно продвигают своего работодателя, обливая грязью и брехнёй обоих.
Олександр Перший _ 14.07.2017 21:08
IP: 188.163.12.---
Orest Jj:
Тоді ви підтримували дії Шапкокрада...
Вихованість не дозволяє мені назвати вас ідіотом, хоча ви вперто продовжуєте на цю категорію осіб претендувати. Ще і наполягаєте, що речі треба називати своїми іменами.
Mikola Turcshin _ 14.07.2017 21:05
IP: 35.189.213.---
Anatol Zubenko:
Orest Jj:
– Вам пора заново перечитывать К.Маркса и В.И.Ленина.
или сразу перейти к действиям Нестора Махно, это быстрее принесёт желаемые плоды для народа.
Orest Jj _ 14.07.2017 21:01
IP: 77.52.45.---
kriukov:
... несём ВСЮ полноту ответственности..., в том числе, и за нашу публичную власть....

позвольте, а почему ві всю полноту ответственности возлагаете и на тех, кто не вібірал єту публичную власть? Вам же говорили – віберете нінешнюю публичную власт – у страні (и населения соответственно) будут тяжеліе проблемі...Ві не послушались здравого рассудка – захотели "меньшего зла" во второй раз. Получили. Почему ві на других хотите переложить часть (и значительную) своей ответственности за происходящее?
Anatol Zubenko _ 14.07.2017 20:54
IP: 94.153.158.---
kriukov:
Вот именно, -политическая нация, а не какая-то украинская громада Дацюка,которая сама не знает что хочет...
Mikola Turcshin _ 14.07.2017 20:54
IP: 35.187.78.---
kriukov:
Тебе двух майданов мало, нужно ещё пару, что бы народ получил всю полноту власти в свои руки!?
– но вряд ли народ такой умный, что бы руководить страной, подавляющее большинство народа малограмотно и способно только громить, грабить и мечтать о небесных кренделях.
kriukov _ 14.07.2017 20:48
IP: 93.75.25.---
valsh01:
"Принципиальный вопрос" в том, что мы ИМ всё еще задаёмся – "ах, обмануть меня не трудно – я сам обманываться рад". Ведь именно мы, политическая нация, общность граждан Украины, и есть ВЫСШИЙ политический и правовой субъект на СУВЕРЕННОЙ территории Украины. И, как таковой, несём ВСЮ полноту ответственности за ВСЁ на ней происходящее, в том числе, и за нашу публичную власть. За то, какая она, за всё, что она делает. И, заметим, все её деяния – и что она делает, и что не делает вопреки Конституции и законам, совершаются ОТ НАШЕГО имени. Значит, на нас и главная ответственность. И поэтому – хватит бесплодных попыток перекладывания этой ответственности. Пора осознать: хватит быть цивилизационными недорослями, давно уже пора умнеть, мировоззренчески, нравственно дозревать, становиться исторически ответственными. – Да, в реальных условиях давления, лжи и многого иного, а не умозрительно комфортных. Увы, цивилизационных боксов для "недоношенных" политических наций – нет...
Orest Jj _ 14.07.2017 20:38
IP: 77.52.45.---
Олександр Перший:
monia_b:
Позор Олександру Першийому...!!!!
Тут всі розкусили Сідора ще рік тому, коли він тут появився.
а ви розкусили його тільки 14.07.2017
Позор...!!
Так, дійсно, помилився. Маю таку звичку спочатку спілкування думати про людей краще, ніж вони є.
не, товарисч, ві всеже кондом! Я ж вам неодноразово писав, що мі з вали почали спілкуватися "по разніе стороні барикад" ще у 2010 році.
Тоді ви підтримували дії Шапкокрада казавши, що зараз Шапкокрад дасть пургену проти запору (интерпретация) бо, видите ли, "украинці при Тимошенко незаслуженнім жирком обросли" (слово в слово).
Ві, своим, вісокоинтеллекткуальнім умищем, так и не вкурили, почему лично к вам я адресовал специфическое название вашей специализации, которое используется исключительно междусобойчиком.
И ві, как самій последний вісокоинтеллектуальній поц, прокололись, сам же подтвердив мои "подозрения" в отношении вас...Шапкокрадовці давно стали мармеладник
koras _ 14.07.2017 20:34
IP: 104.199.97.---
Хоч сядь і плач, хоч навстоячки реви.
Mikola Turcshin _ 14.07.2017 20:22
IP: 35.185.100.---
Выделить $40 млн. Украине на борьбу с коррупцией – это как выделить 40 кг. героина на борьбу с мафией.
Orest Jj _ 14.07.2017 20:22
IP: 77.52.45.---
Олександр Перший:
т. Олександр (перший), ще Генрі Форд казав, що процеси відніші зі сторони наблюдаючих чим у тих, хто в них (процесах) непосредственно приймає участь (интерпретация). Ай-яй-яй, такую аксиому и не знать физику да еще и теоретику. Самое интересное – им же, Фордом, єто утверждение и біло использовано, принеся сверхположительній результат.
Поентому, если ві и принимали участие, то єто не говорит о том, что ві стали профессором (без второй єф) делов политических.

Примитив – єто когда ваше мнение совпадает только с вашей стаей а не, наприклад, еврокомисара Юнкера или Трампа по поводу вашей власти.
Борис Беккер _ 14.07.2017 19:57
IP: 35.189.213.---
monia_b:
Борис Беккер:
уважаємий, когда ви вижимаєте вам нужна візуальная помощь, ілі мисленной стімуляції достаточно...?
могу поделиться фотографіей Наташі Вітренко, закончите за мінуту...
Судя по тому, с каким задором вы бросились защищать Ульянку, сами-то вы обходитесь ее фоткой.
Ну вы извращенец...
Олександр Перший _ 14.07.2017 19:44
IP: 188.163.12.---
monia_b:
Позор Олександру Першийому...!!!!
Тут всі розкусили Сідора ще рік тому, коли він тут появився.
а ви розкусили його тільки 14.07.2017
Позор...!!
Так, дійсно, помилився. Маю таку звичку спочатку спілкування думати про людей краще, ніж вони є.
monia_b _ 14.07.2017 19:34
IP: 35.187.78.---
Борис Беккер:
Andrey Kononenko:
Борис Беккер:
Давай, николашка, толкни мыслю о медицине. Может, чисто случайно слова сложатся в предложения со смыслом.
А что можно сказать об украинской медицине при министре-активистке Евромайдана и канадийской заробитчанке У. Супрун? Только одно: приказано выжать. Желательно – всьо.
уважаємий, когда ви вижимаєте вам нужна візуальная помощь, ілі мисленной стімуляції достаточно...?

могу поделиться фотографіей Наташі Вітренко, закончите за мінуту...
Orest Jj _ 14.07.2017 19:30
IP: 77.52.45.---
Олександр Перший:
...У кожному допису опускаєтесь до самої дупи, на жаль...

просто вещи нужно назівать своими именами. А то, что ві працюете на минстець – я вжє неодноразово вам доводив.
Борис Беккер _ 14.07.2017 19:26
IP: 35.187.184.---
Andrey Kononenko:
Борис Беккер:
Давай, николашка, толкни мыслю о медицине. Может, чисто случайно слова сложатся в предложения со смыслом.
А что можно сказать об украинской медицине при министре-активистке Евромайдана и канадийской заробитчанке У. Супрун? Только одно: приказано выжить. Желательно – всех.
Orest Jj _ 14.07.2017 19:25
IP: 77.52.45.---
Олександр Перший:
....В політиці безумовно розбираюсь краще Дацюка, тому що не просто філософствував, а брав участь в бурхливих суспільних подіях, ......

ааа...от оно шо...То то ви вжє два раза кряду "маху дали"- ставите то на гопстопника то на мародера а "воз и ніне там".
Брать участь и понимать сам процесс – це разніе вещи.
Борис Беккер _ 14.07.2017 19:23
IP: 104.199.97.---
monia_b:
Борис Беккер:
неужелі всьо так плохо в Нікалаєве...?
Мендель, вам сколько лет, что вы подчищаете чужие посты и веселитесь, как дитя?
Andrey Kononenko _ 14.07.2017 19:19
IP: 188.163.73.---
Борис Беккер:
Вот когда С. Дацюк, как человек, ведущий малоподвижный образ жизни, а потому имеющий многочисленные проблемы со здоровьем, пишет, о том, в чем разбирается – о кризисе нашей медицины, при министре У. Супрун принявшем характер катастрофы, ведущей к ее (нашей медицины) очень скорой смерти в страшных судорогах, – тогда хфилосохфа еще можно читать.
Давай, николашка, толкни мыслю о медицине. Может, чисто случайно слова сложатся в предложения со смыслом.
monia_b _ 14.07.2017 19:18
IP: 35.187.165.---
Борис Беккер:
Anatol Zubenko:
Борис Беккер:
Ты лучше опиши польские свинарники, а то я как раз строю...
Вы вообще-то с логикой дружите?
Вы строите польские свинарники, а я – не имеющий о них ни малейшего представления, за исключением того, что в перспективе в них, вероятно, буду жить...
неужелі всьо так плохо в Нікалаєве...?
тітушки9 Україна та Європа847 Aтака Путіна1083 Корупція980 Мовне питання172
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter