Сергій Дацюк Філософ

КРИЗА ПАРЛАМЕНТАРИЗМУ В УКРАЇНІ

14 липня 2017, 08:59

Останній спектакль щодо спроб притягнення до відповідальності підозрюваних у злочинах народних депутатів показав повну неспроможність Парламенту до самоочищення.

Згоду на притягнення до відповідальності Парламент давав лише тоді, коли про це просили самі депутати (знаючи, що в корумпованій судовій системі їм вдасться уникнути покарання) або коли це було настільки очевидно, що було неможливо ігнорувати. І навіть після дачі згоди на зняття депутатської недоторканості у громади не з'являлося відчуття, що відповідальність підозрюваних у злочинах депутатів є можливою.

Весь цей скандал навколо зняття депутатської недоторканності є великим спектаклем, який зрежисовано в стінах адміністрації Президента під тиском західних партнерів, зокрема США. Але цей спектакль, який мав показати боротьбу з корупцією у стінах Парламенту, викрив неспроможність всієї влади до жодних змін в цьому напрямку.

Я навіть чую ці слова в стінах АП: "вони хочуть боротьби з корупцією, зараз ми їм покажемо цирк".

Дуже смішно на це дивитися. Ну добре, українських телеглядачів на декілька тижнів зайняли цим цирком. Деякі громадяни навіть на протести під стіни Парламенту сходили і втішилися якоюсь лише їм зрозумілою перемогою. Але невже наші очільники думають, що вся ця туфта якось переконає західних партнерів? Чи вони думають, що якось переконає українську громаду?

Мова не йде про чергове загострення політичної кризи в Україні. Мова йде про кризу інституту парламентаризму в Україні.

Головна причина цієї кризи – неспроможність вітчизняного Парламенту втримати довіру українського народу в останні кілька політичних циклів та вирішити при цьому найважливіші проблеми економічних, політичних, соціальних та культурних реформ в країні.

Мова також іде про відсутність рефлексії самих народних депутатів, які неспроможні осягнути цю проблему та самоочиститися, хоча б і подавши індивідуально у відставку.

Так, можна погодитися, що в критичні моменти української історії саме Парламент ставав місцем стабілізації і вирішення ситуацій політичної кризи. Але кожного разу це відбувалося лише тоді, коли за спинами парламентарів стояла незадоволена і налаштована дуже рішуче громада.

Коли українська громада протестними настроями, демонстрацією рішучості, а іноді і зброї, не тисне на народних депутатів, Парламент ефективно працювати не може.

Нинішній Парламент – найганебніший з усіх інших парламентів. І справа не в тому, що його склад якийсь особливий в сенсі злочинності чи зловживання народною довірою. Його склад, розбавлений людьми, що прийшли на хвилі Революції Гідності, можливо і кращий за попередні. Але вимоги до діяльності Парламенту значно зросли після Революції Гідності. А Парламент так і не зміг суттєво змінитися.

Рівень ігнорування нинішнім Парламентом закону та законності, громадської довіри та елементарного здорового глузду на тлі революції та війни просто безпрецедентний.

Коаліції де-юре не існує. Уряд обраний незаконно. Президент шляхом політичного тиску та, як свідчать публікації викривачів, прямої корупції створює парламентську більшість ad-hoc для голосування по важливих питаннях. Олігархічні парламентські групи та зокрема корумповане коло Президента в Парламенті продовжують наживатися на монополізмі та на державному примусі до цін на інфраструктурні послуги, і все це на тлі війни. Тиск громади та західних партнерів щодо боротьби з корупцією щонайперше в стінах Парламенту нахабно ігнорується. Жвавий процес реформ одразу ж після Революції Гідності зараз перетворився на процес генерації фейкових реформ або реформ під тиском МВФ, які не враховують реалії України.

Парламент постраждав найбільше, тому що він є найвідкритішою гілкою влади. Український Парламент перетворився на суцільний спектакль. Відтак парламентаризму в Україні майже не лишилося.

Звичайно поява телебачення та практики телетрансляцій зі стін парламентів дуже сильно вплинуло на перебіг роботи депутатів майже у всіх країнах світу, де є Парламенти та де парламентський процес висвітлюється публічно.

Але в українському Парламенті не залишилося нічого дійсного, справжнього, аутентичного. Там все лише гра сучасної політичної реальності в Україні: договорняки, розводки, кидки та підстави.

Будучи народним депутатом, неможливо вийти з цієї гри. Люди з Майдану, потрапляючи у ситуацію нинішнього Парламенту, або змушені іти на жертвенне протистояння, або скурвлюватися.

Зрозуміло, коли підло та на власну користь діють олігархічні посіпаки. Але як розуміти акторську гру та спектаклі колишніх громадських активістів?

Ольга Богомолець, колишній активіст Майдану, нині Голова парламентського комітету з питань охорони здоров'я, яка досить довго протистояла фейковій медичній реформі і якій значна частина громади довіряє і досі, дозволила втягти себе в аферу з винесенням антинародного проекту медичної реформи на голосування.

Після заяви в.о. міністра охорони здоров'я Уляни Супрун про відмову Ольги Богомолець підписувати позитивний висновок комітету щодо законопроекту, який впроваджує медичну реформу, було зрозуміло, що її дотиснуть і змусять. Вочевидь бажаючи перешкодити винесенню цього проекту на голосування, Ольга Богомолець "втратила свідомість" у стінах Парламенту. Але цей проект одразу ж підписала Перший заступник голови комітету з питань охорони здоров'я, депутат Верховної Ради від фракції Радикальної партії Олега Ляшка Оксана Корчинська.

Неможливо переграти карткових шулерів, у яких всі карти краплені. Інакше, кажучи, неможливо, навіть з благою метою влаштовуючи парламентські спектаклі, переграти тих, хто ці спектаклі влаштовує професійно, і для кого шулерська гра є способом виживання в політиці та бізнесі.

Більше того, коли політична гра виходить на такий рівень маніпуляцій, шахрайства та нахабного обману, кожному з народних депутатів потрібно самовизначатися щодо свого місця в житті, в політиці та в історії власної країни.

Найкращі стануть найгіршими, коли будуть грати з ними в одні і ті ж ігри.

Нинішня влада повністю антинародна, корумпована і злочинна. Створені антикорупційні органи, які становлять собою паралельну та альтернативну протовладу, не зможуть побороти корупцію, бо корумпована Судова влада не дасть їм зайняти надвладну позицію.

Легальних виходів з нинішньої кризової ситуації не існує. Парламент сам не зможе оголосити про свій розпуск та нові вибори, бо надто багато злочинців там вже зібралося, особливо тут ризикує ближнє коло Президента. Відтак Президент не одумається і не розпустить Парламент. Хоча 90 стаття Конституції дозволяє йому зробити це в будь-який момент, адже Коаліції немає з моменту незаконного обрання нового Уряду. Відповідно незаконно обраний Уряд сам не складе повноважень. Парламент відповідно не зможе запустити імпічмент та й навряд чи навіть прийме закон про це. Судова влада сама собою не очиститься і не зможе ніяк вплинути на очищення інших гілок влади.

Публічна, нахабна і брудна гра в Парламенті, нікчемна позиція Президента та ніяка позиція Прем'єр-міністра свідчать про глибоку, нездоланну та безперспективну кризу влади в Україні.

Але найбільш небезпечною сьогодні є саме криза парламентаризму, бо навіть якщо громада цього разу натисне на народних депутатів, вони можуть не впоратися з виходом з кризи, бо надто далеко все зайшло.

Сьогодні гра пішла вже проти колишніх учасників Майдану в Парламенті, бо саме від них очікують мужнього рішення, яке направлене на відновлення парламентаризму в Україні. До осені таке рішення має визріти. Бо інакше відповідальність ляже вже на всіх народних депутатів.

Українська громада нічого не пробачить і нікого не забуде. Вочевидь забудькуватість української громади погано впливає на правлячий клас – розбещує його і погіршує його ефективність. Тому забудькуватість потрібно лікувати дуже кардинально – через напруження пам'яті під страхом втрати основ життєдіяльності.

Раніше подібні кризи вирішувалися шляхом публічного договору між владою та опозицією. Зараз це не має сенсу, тому що вся влада не має довіри, і тінь недовіри лягає також і на опозицію. Як би не домовилася чи передомовилась нинішня влада, хоча би і в Парламенті, це ніяк не породить довіри до влади і не легітимізує Парламент.

Домовленість влади та опозиції в Парламенті може бути лише про одне – Конституанта від громади та три цикли перевиборів (щодва або щотри роки) Президента та Парламенту як єдиний мирний вихід з цієї ситуації.

Жодних інших домовленостей українська громада не прийме.

Коментарі — 227
kren _ 14.07.2017 13:24
IP: 188.0.104.---
valsh01:
kren:

Ваша аллегория интересна. Но я не совсем понял, при чем тут Дацюк и его идея возмож
ности бескровной замены правящей элиты))

Если вы так намекаете, что наша элита не захочет самоочищаться...Так что решение за громадой – ждать чего-то или жестко сказать элите – "Изменяйся, с...ка!"
...по-1 цій ідеї вже...більш як 3 т.р.
по-2.договір передбачає,згоду сторін,що у свою чергу досягається свпівмірними показниками життє
во необхідного компонента опоненттів.
...аби трохи зрозуміліше-з якого переляку я стану з Вами домовлятися,коли Ви не маєте пропозиції
від якої я не зможу відмовитися?
по- 3.форма рішень,про яку Ви згадуєте,визначається умовами,що склалися в даний період розитку
сус-ва.Як показує історія,бувають періоди,коли "громада погоджується" з елітами і протягом 100 літь.
(що обумовлено аспектами вказаними п.2.му.
Виктор Савченко _ 14.07.2017 13:15
IP: 35.189.218.---
valsh01:
Олександр Палій:
А деякі ще за парламентську республіку виступають.
Стесняюсь спросить, а в Украине разве не парламентская республика? И если кто-то против этого и выступает, то совершенно понятно – кто. Президент. Поскольку ему такая форма правления не дает реальной власти и доступа к экономическим потокам. Хотя, опыт президентов Януковича и Порошенко показал, что когда очень хочется, то можно и это перетянуть на себя)) Даже, в парламентской республике))
в нас парламентсько-президентська республіка.а бажано щоб була президентська.і президентом бажано щоб був Саакашвілі. в країнах подібних Україні по рівню розвитку саме така форма правління дала плоди.яскравий приклад Грузія.ще можна привести приклад Чілі,Південної Кореї та інших.
Adam Viter _ 14.07.2017 13:15
IP: 178.92.184.---
А обирати все одно було конче потрібно, щоб вижити. Ми боролись і вижили.
А це значить що Народ України всіх національностей ніякої помилки не зробив.
Народ не помилився навіть під час екстра ординарної ситуації, виборів президентських під час війни і окупації РФ в Криму і Донбасі.
Народ України не втратив ні Держави, ні Свободи. А це значить, що Народ України не помиляється, а навпаки, гордо і достойно цілого НАТО досі стримує найсильнішого агресора Світу, уже четвертий рік підряд. На такий подвиг Народу і його представника – Президента, у світі нездатний ніхто крім нас. Європа повинна гордитись Україною.
Правда нам ще потрібно побороти найсильнішу у Світі брехливу пропаганду Геббельса із Кремля, яка міцно засунула свої пазурі в український медіа простір.
valsh01 _ 14.07.2017 13:06
IP: 188.115.175.---
Олександр Перший:
valsh01:
...- только люди не из "реальной политики" и не замаранные в ней могут сказать правду;
- разница между "договоренностями" и "договорняками"...
==
Рассказ Шукшина "Срезал" читали? Перечитайте. Вы типичный Глеб Капустин:
"Мы тут тоже немножко... "микитим". И газеты тоже читаем, и книги, случается, почитываем... И телевизор даже смотрим. И, можете себе представить, не приходим в бурный восторг... Только не надо делать вид, что все там гении. Кое-кто понимает...
- Типичный демагог-кляузник, – сказал кандидат, обращаясь к жене".
У того, правда, авторитет был перед малообразованными односельчанами, потому что мог "ошарашить" их своим пустословием.
Неа, я Шишкина не читал. Я сейчас штудирую пособие Петра Алексеевича "Как построить собачью будку ценой в миллиард у.е.". Пока я этого не буду знать, я буду считать себя ущербным)) И вы, Сашенция, не захотите со мной общаться)) Печалька))
valsh01 _ 14.07.2017 13:02
IP: 188.115.175.---
kren:

"Домовленість влади та опозиції в Парламенті може бути лише про одне – Конституанта від громади та три цикли перевиборів (щодва або щотри роки) Президента та Парламенту як єдиний мирний вихід з цієї ситуації"
==
...Вам не доводилося читати "Ходжу Насредіна"?.там є такий епізод,коли радники правителю допові
дають різні спосби знищити злочинця,правитель їм, каже,що й без них знає-коли людині відтяти голо
ву-вона помре,тільки споч злочинця требе зловити
Ваша аллегория интересна. Но я не совсем понял, при чем тут Дацюк и его идея возможности бескровной замены правящей элиты)) Если вы так намекаете, что наша элита не захочет самоочищаться, так и Янукович не хотел этого. Заставили, причем кардинально)) Так что решение за громадой – ждать чего-то или жестко сказать элите – "Изменяйся, с...ка!"
Олександр Перший _ 14.07.2017 12:53
IP: 188.163.12.---
valsh01:
...- только люди не из "реальной политики" и не замаранные в ней могут сказать правду;
- разница между "договоренностями" и "договорняками"...
Рассказ Шукшина "Срезал" читали? Перечитайте. Вы типичный Глеб Капустин:
"Мы тут тоже немножко... "микитим". И газеты тоже читаем, и книги, случается, почитываем... И телевизор даже смотрим. И, можете себе представить, не приходим в бурный восторг... Только не надо делать вид, что все там гении. Кое-кто понимает...
- Типичный демагог-кляузник, – сказал кандидат, обращаясь к жене".
У того, правда, авторитет был перед малообразованными односельчанами, потому что мог "ошарашить" их своим пустословием.
valsh01 _ 14.07.2017 12:50
IP: 188.115.175.---
Олександр Палій:
А деякі ще за парламентську республіку виступають.
Стесняюсь спросить, а в Украине разве не парламентская республика? И если кто-то против этого и выступает, то совершенно понятно – кто. Президент. Поскольку ему такая форма правления не дает реальной власти и доступа к экономическим потокам. Хотя, опыт президентов Януковича и Порошенко показал, что когда очень хочется, то можно и это перетянуть на себя)) Даже, в парламентской республике))
kren _ 14.07.2017 12:48
IP: 188.0.104.---
valsh01:
kren:
==
...а можна звідси і далі більш докладніше.?
"Раніше подібні кризи вирішувалися шляхом публічного договору між владою та опозицією. Зараз це не має сенсу, тому що вся влада не має довіри, і тінь недовіри лягає також і на опозицію. Як би не домовилася чи передомовилась нинішня влада, хоча би і в Парламенті, це ніяк не породить довіри до влади і не легітимізує Парламент.

Домовленість влади та опозиції в Парламенті може бути лише про одне – Конституанта від громади та три цикли перевиборів (щодва або щотри роки) Президента та Парламенту як єдиний мирний вихід з цієї ситуації." (с)
...Вам не доводилося читати "Ходжу Насредіна"?.там є такий епізод,коли радники правителю допові
дають різні спосби знищити злочинця,правитель їм, каже,що й без них знає-коли людині відтяти голо
ву-вона помре,тільки споч злочинця требе зловити...
Макс Максимов _ 14.07.2017 12:47
IP: 35.187.78.---
Автор не видит, что кризис парламентаризма есть лишь частное проявление всеобъемлющего кризиса власти в целом. Подавляющее большинство народа считает власть сосредоточением ублюдков и если власть имущие добровольно не уйдут в Украине может произойти настоящая революция, а не то, что было раньше.
Виктор Савченко _ 14.07.2017 12:44
IP: 104.199.97.---
Віктор Іщук:
valsh01:
Віктор Іщук:
Олександр Перший:
Не пишіть тут такого, бо інші думки їм не потрібні: вас зразу назвуть шоколадним тролем, який посмів кинути тінь на світоча хвілософії і гуру всіх політологічних наук.
Он, Саша Раз, не писать не может. Он – на службе)) И пИсать тут – его работа)) Заработок)) 3200, наверное))
По-моєму, це ви тут штатний дописувач, відповідаєте на всі пости.
робота в нього така.як кажуть "собака лает (тобто толя філатов с адєси) а караван идет")
Олександр Палій _ 14.07.2017 12:42
IP: 93.74.31.---
А деякі ще за парламентську республіку виступають.
valsh01 _ 14.07.2017 12:39
IP: 188.115.175.---
Віктор Іщук:
valsh01:
Віктор Іщук:
Олександр Перший:
Не пишіть тут такого, бо інші думки їм не потрібні: вас зразу назвуть шоколадним тролем, який посмів кинути тінь на світоча хвілософії і гуру всіх політологічних наук.
==
Он, Саша Раз, не писать не может. Он – на службе)) И пИсать тут – его работа)) Заработок)) 3200, наверное))
=
По-моєму, це ви тут штатний дописувач, відповідаєте на всі пости.
С таким аналитическим умом вам надо работать в бюро прогнозов (с)
Віктор Іщук _ 14.07.2017 12:35
IP: 35.187.165.---
valsh01:
Віктор Іщук:
Олександр Перший:
Не пишіть тут такого, бо інші думки їм не потрібні: вас зразу назвуть шоколадним тролем, який посмів кинути тінь на світоча хвілософії і гуру всіх політологічних наук.
Он, Саша Раз, не писать не может. Он – на службе)) И пИсать тут – его работа)) Заработок)) 3200, наверное))
По-моєму, це ви тут штатний дописувач, відповідаєте на всі пости.
valsh01 _ 14.07.2017 12:30
IP: 188.115.175.---
kren:
valsh01:
...ЕСЛИ правящий класс согласиться на естественное и бескровное обновление элиты через несколько циклов 2-3-летних внеочередных выборов президента-парламента, то вопрос необходимости майданов может быть решен и бескровно, и с большей пользой для Украины, чем спонтанный всплеск народного недовольства на Майдане
==
...а можна звідси і далі більш докладніше.?
"Раніше подібні кризи вирішувалися шляхом публічного договору між владою та опозицією. Зараз це не має сенсу, тому що вся влада не має довіри, і тінь недовіри лягає також і на опозицію. Як би не домовилася чи передомовилась нинішня влада, хоча би і в Парламенті, це ніяк не породить довіри до влади і не легітимізує Парламент.

Домовленість влади та опозиції в Парламенті може бути лише про одне – Конституанта від громади та три цикли перевиборів (щодва або щотри роки) Президента та Парламенту як єдиний мирний вихід з цієї ситуації." (с)
valsh01 _ 14.07.2017 12:28
IP: 188.115.175.---
Виктор Савченко:
valsh01:
от якраз ти толя шизанутий цілезбоченець і заступив на зміну.обгавкуєшся і огризаєшся на кожну,відміну від тебе думку.не набридло гавкати?)
Сиротинушка ты наша! Съешь рашенковский батончик – может отпустит))
kren _ 14.07.2017 12:25
IP: 188.0.104.---
valsh01:
...ЕСЛИ правящий класс согласиться на естественное и бескровное обновление элиты через несколько циклов 2-3-летних внеочередных выборов президента-парламента, то вопрос необходимости майданов может быть решен и бескровно, и с большей пользой для Украины, чем спонтанный всплеск народного недовольства на Майдане
...а можна звідси і далі більш докладніше.?
valsh01 _ 14.07.2017 12:25
IP: 188.115.175.---
Віктор Іщук:
Олександр Перший:
Не пишіть тут такого, бо інші думки їм не потрібні: вас зразу назвуть шоколадним тролем, який посмів кинути тінь на світоча хвілософії і гуру всіх політологічних наук.
Он, Саша Раз, не писать не может. Он – на службе)) И пИсать тут – его работа)) Заработок)) 3200, наверное))
valsh01 _ 14.07.2017 12:22
IP: 188.115.175.---
Віктор Іщук:
valsh01:
Так і прапор вам в руки, виганяйте всіх. Тільки не надірвіть пупця, бо навіть доярці вже зрозуміло (але чомусь не Дацюку), що настав такий стабілізець, коли майдани вже неактуальні.
А что, по вашему, актуально для страны? Терпеть еще несколько лет до выборов? Или ждать, когда точка кипения в обществе дойдет до того градуса, когда власть просто сметут?
И где вы в этом блоге Дацюка увидели призыв к Майдану? Наоборот, в этом блоге есть совершенно четкая рекомендация, что ЕСЛИ правящий класс согласиться на естественное и бескровное обновление элиты через несколько циклов 2-3-летних внеочередных выборов президента-парламента, то вопрос необходимости майданов может быть решен и бескровно, и с большей пользой для Украины, чем спонтанный всплеск народного недовольства на Майдане
Федор Микула _ 14.07.2017 12:21
IP: 46.133.204.---
Віктор Іщук:
Олександр Перший:
Не пишіть тут такого, бо інші думки їм не потрібні: вас зразу назвуть шоколадним тролем, який посмів кинути тінь на світоча хвілософії і гуру всіх політологічних наук.
А вu чomyсь ne гуpy...
Віктор Іщук _ 14.07.2017 12:15
IP: 35.187.78.---
Олександр Перший:
Не пишіть тут такого, бо інші думки їм не потрібні: вас зразу назвуть шоколадним тролем, який посмів кинути тінь на світоча хвілософії і гуру всіх політологічних наук.
valsh01 _ 14.07.2017 12:10
IP: 188.115.175.---
Олександр Перший:
- Біда автора у тому, що він дуже далекий від реальної політиці. Він весь час намагається критикувати і давати поради аматора, що нічого не розуміє у політиці.
- Домовленості (договорняки) у політиці – це абсолютно нормальна річ.
- Вчорашні події у ВР – це безумовно досягнення парламентаризму
Беда вас, шоколадных троллей, что вы вроде что-то и говорите, но такое глупое, что логика пропадает напрочь:
- только люди не из "реальной политики" и не замаранные в ней могут сказать правду;
- разница между "договоренностями" и "договорняками", как между сексом и изнасилованием. Физиология – одна, юрид. последствия – разные;
– в чем вы увидели вчерашние достижения ВР? В абсолютно естественной вещи, что ВР обязана разрешать судить депутатов, если они под подозрением?
- не нужно быть экспертом, чтоб увидеть, что главная цель мед.реформы не улучшение мед.обслуживания людей, а перенос бремени затрат на них. Чтоб богатые – лечились, а бедные – нет
Андрій Павловський _ 14.07.2017 12:05
IP: 176.36.60.---
Згоден з Паном Філософом неіснуюча коаліція (БПП + НФ =219) незаконо призначила олігархічний уряд Гройсмана – це і є ніщо інше як узурпація влади!
Віктор Іщук _ 14.07.2017 12:04
IP: 35.187.190.---
valsh01:
Так і прапор вам в руки, виганяйте всіх. Тільки не надірвіть пупця, бо навіть доярці вже зрозуміло (але чомусь не Дацюку), що настав такий стабілізець, коли майдани вже неактуальні.
kren _ 14.07.2017 11:45
IP: 188.0.104.---
...Головна причина цієї кризи – неспроможність вітчизняного Парламенту втримати довіру українського народу в останні кілька політичних циклів та вирішити при цьому найважливіші проблеми економічних, політичних, соціальних та культурних реформ в країні...С.Дацюк.
???
Всяке спірне питання найкраще розуміється коли його розгляд можливий з кількох сторін.
Позавсяким сумнівом факт "неспроможності вітчизняного Парламенту втримати довіру українського народу" (С).Як кажкть у тому ж народі-це факт "на всю морду чи по всій морді" (С).
Перехід кількості в якість-дає відомий вплив в локальних аспектах.Але прояви і твердження,це всього лишень ознаки.Причини характеризуються іншими категоріями.
Тарас Чарка _ 14.07.2017 11:45
IP: 5.1.31.---
"КРИЗА ПАРЛАМЕНТАРИЗМУ В УКРАЇНІ"

КРИЗА КАПІТАЛІЗМУ В УКРАЇНІ
Aтака Путіна1090 Уряд реформ271 Корупція1010 Мовне питання176 Україна та Європа859
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter