Сергій Дацюк Філософ

ГРОМАДЯНСТВО

12 вересня 2017, 08:42

Як взагалі можна оцінити те, що відбулося – позбавлення Президентом громадянства Саакашвілі та його незаконний перетин кордону всупереч цьому акту?

Я принципово не згоден з тим, коли кажуть, що обидві сторони винуваті – і Президент, і Саакашвілі.

Це не так.

Давайте згадаємо Майдан-2013-2014. Тоді теж багато хто говорив, що обидві сторони винуваті. Але це було не так.

Давайте згадаємо війну Росії проти України і оцінки ОБСЄ обстрілів зони АТО – обидві сторони винуваті.

І з першими, і з другими оцінками активні українці були не згодні. А чому? Бо ми чудово розуміли, що для адекватної оцінки потрібні всі обставини: 1) хто ініціатор беззаконня, хто мав більше сили його творити; 2) яка мета беззаконня (що воно покриває); 3) з чийого боку беззаконня більше; 4) чиє беззаконня ігнорується, а чиє акцентується.

Справедливість при оцінці дій двох сторін конфлікту виникає тоді, коли ми стаємо на позицію більш слабкого, упослідженого, ображеного, тобто на позицію жертви.

Тепер давайте розберемося з ситуацією позбавлення громадянства Саакашвілі з боку Президента.

Хто ініціатор беззаконня? Президент України. Тому що Президент, коли надавав громадянство, знав, як і весь світ, про недолугі спроби звинуватити Саакашвілі проросійською владою Грузії у смішних "злочинах". Але, коли це стало політично доцільно, він використав розслідування проти нього в Грузії для позбавлення його громадянства. Отже законних в Україні (не в Грузії) підстав для позбавлення громадянства не було, бо інакше, не зрозуміло на яких підставах воно йому було надано.

Чому Президент це зробив, тобто яка мета беззаконня? Бо Саакашвілі публічно і активно критикував його за корупцію. Тобто Президент намагався знищити політичного опонента у так би мовити "правовий" спосіб, щоб прикрити свою корупцію. Але ж до корупції належать не тільки корупційні дії, але всі способи прикриття цих дій. Тобто позбавлення з боку Президента громадянства Саакашвілі це корупційна дія.

З чийого боку беззаконня більше? Давайте подивимося. Незаконне позбавлення Президентом громадянства Саакашвілі. Генпрокуратура мовчить. На пункт пропуску перед в'їздом Саакашвілі проникають "тітушки", розслідування нема, Генпрокуратура мовчить. Зупинено поїзд на території Польщі – Генпрокуратура мовчить, розслідування немає. "Заміновано" пункт пропуску "Шегині" – Генпрокуратура мовчить, розслідування немає. Саакашвілі в оточенні своїх прибічників перетинає кордон – Генпрокуратура одразу ж погрожує правовими наслідками, Президент одразу ж робить заяву.

Чиє беззаконня ігнорується? Ігнорується беззаконня Президента, який позбавив громадянства, урядовців, які дали команду зупинити поїзд, державної служби, яка організувала фейкове "замінування" пункту пропуску. Чиє беззаконня акцентується? Акцентується беззаконня Саакашвілі.

Спочатку мають бути покарані ініціатори беззаконня – Президент, Генпрокурор та всі державні чиновники, що виконували злочинні накази. І лише потім має бути покараний Саакашвілі.

Але мені не за Саакашвілі образливо. Мене ставлення громадян до громадянства бентежить.

Громадянство чиє? Ваше і моє громадянство – чиє воно? Воно у власності Президента, Парламенту, Уряду чи держави загалом?

За Конституцією України громадянство, як і сама Україна, є власність народу України, і ще точніше – громади, тобто активної частини народу, яка здатна до політичного волевиявлення.

Бо народ є абстракція, а громада це конкретика. Це ті люди, які ходять на вибори, мають громадську позицію щодо дій влади і здатні протестувати, якщо ці дії влади не відповідають їх інтересам.

Якщо громада вважає, що якийсь громадянин незаконно позбавлений громадянства, то громада має право відстоювати його громадянство. І жодна державна інституція їй цього заборонити не може.

Звичайно ж справа не у Саакашвілі. Він може подобатися чи не подобатися, бути добрим чи поганим політиком, хорошим чи поганим громадянином. Справа у тому, що наше з вами громадянство принизили, тобто принизили саму державу Україна, принизили її громадян – публічно, нахабно, на весь світ.

Так в Україні бути не має.

Якщо ми, українці, себе поважаємо, ми маємо поважати своє громадянство.

Зараз суспільство неоковирними діями влади свідомо розігрівається і підштовхується до громадянської війни, щоб на тлі цих загроз ввести пряму диктатуру.

Потрібно зупинити сповзання України у прірву.

Перевибори Президента та Парламенту це єдиний шлях змінити ситуацію на краще.

Коментарі — 376
Ostap Kycher _ 12.09.2017 11:29
IP: 35.195.100.---
Yaroslav Yurkiv:
Ostap Kycher:
taksist:
====
кто и как, по какому принципу определяет кто украинец, а кто нет? назовите для примера хотя бы одну фамилию украинца
ЮЩЕНКО.
=======
мдаа. давненько Вы из Москвы не выезжали в Украину))) "мессию" иначе как "зрадник" никто не называет. бывает ещё "мыздобулы"
valsh01 _ 12.09.2017 11:25
IP: 212.178.12.---
руслан49:
valsh01:
Забавно)) В блоге Дацюка, вроде, ничего про Тимошенко не сказано. В прорыве чрез кордон главный ньюзмейкер – Саакашвили. Именно Саакашвили разворачивает сейчас свою персональную вендетту против Петра Алексеевича. А порохоботы изгаляются, в основном, по поводу Тимошенко))
==
Сакашвілі, коли перейшов кордон – здійснив адміністративне правопорушення. А Тимошенко вже йде по кримінальній статті, як організатор. Згідно Кримінального кодексу.
)))))))))))))
valsh01 _ 12.09.2017 11:24
IP: 212.178.12.---
руслан49:
"Почалися масові арешти та репресії наших активістів! От зараз арештували нашого активіста з Черкас – Андрія Котиченка. Він був безпосередньо серед тих, хто заводив Міхеіла в Україну. Вчора п'ятнадцять затримали нашого соратника з Івано-Франківська – Олександра Бурцева, який також активно брав участь у подіях неділі", – написав Сакварелідзе.

А як ти хотів виб"лядок. Крутить голови прикордонникам, а потім вам ордени давать?
А как на Майдане крутили головы Беркуту Януковича и мусорским орлам В.Захарченко – вы уже забыли? Слабая память у Петра Алексеевича, у его власти, у порохоботов)) Совершенно забывают, что когда власть начинает беспредельничать, украинская громада отвечает тем же, но уже по отношению к власти. И, если власть уж совсем безбашенная, то последствиями такого противостояния может стать гражданская война. К этому, порохоботы, толкаете? Кровушки украинцев попить хотите?
Віктор Петренко _ 12.09.2017 11:21
IP: 35.184.134.---
руслан49:
"Почалися масові арешти та репресії наших активістів! От зараз арештували нашого активіста з Черкас – Андрія Котиченка. Він був безпосередньо серед тих, хто заводив Міхеіла в Україну. Вчора п'ятнадцять затримали нашого соратника з Івано-Франківська – Олександра Бурцева, який також активно брав участь у подіях неділі", – написав Сакварелідзе.

А як ти хотів виб"лядок. Крутить голови прикордонникам, а потім вам ордени давать?
у вилизувачів рошенівської дупи культура на вищому рівні!))))
Yaroslav Yurkiv _ 12.09.2017 11:21
IP: 35.195.10.---
Anatol Zubenko:
Евген Дергаченко:
Александр Первый:
Сейчас весь мир гадает – кому достанется Украина – еврею или грузину?
Шурик ты конечно за грузина, от еврея тебе только гречка доставалась, теперь аХванчкары четвёрка обломится!
А кому достанется Москва? Ясно, что расею поделят между собой китайцы и исламисты,а вот кому достанется Масква? Ты за какое знамя над крематорием-зеленое, или красное?
Юрківу. Жовто-блакитне.
Віктор Петренко _ 12.09.2017 11:20
IP: 146.148.42.---
руслан49:
Грузинська мафія лютує. Не дають їм попанувати в Україні. Ще нам грузин біснуватих не хватало. Своїх придурків немає куди дівати.
особливо таких як ти!
Yaroslav Yurkiv _ 12.09.2017 11:17
IP: 35.195.243.---
Евген Дергаченко:
Yaroslav Yurkiv:
Евген Дергаченко:
Александр Первый:
Сейчас весь мир гадает – кому достанется Украина – еврею или грузину?
Шурик ты конечно за грузина, от еврея тебе только гречка доставалась, теперь может Хванчкары четвёрка обломится!
Нема чого гадати, Україна дістанеться Українцям, які оберуть Українську Владу!
А кто такие "украинцы", хох/лов весть мир знает, а вот "украинец", это понятие растяжимое и разное как Запад Украины и Восток.
- выбрали раз, а западенцы переворот сделали с американцами, теперь Восток готовит переворот с Россией.
Дуже растяжимає – від Сяну до Дону!
руслан49 _ 12.09.2017 11:17
IP: 35.190.221.---
valsh01:
Забавно)) В блоге Дацюка, вроде, ничего про Тимошенко не сказано. В прорыве чрез кордон главный ньюзмейкер – Саакашвили. Именно Саакашвили разворачивает сейчас свою персональную вендетту против Петра Алексеевича. А порохоботы изгаляются, в основном, по поводу Тимошенко))
Сакашвілі, коли перейшов кордон – здійснив адміністративне правопорушення. А Тимошенко вже йде по кримінальній статті, як організатор. Згідно Кримінального кодексу.
Yaroslav Yurkiv _ 12.09.2017 11:16
IP: 35.195.237.---
Ostap Kycher:
taksist:
====
кто и как, по какому принципу определяет кто украинец, а кто нет? назовите для примера хотя бы одну фамилию украинца
ЮЩЕНКО.
valsh01 _ 12.09.2017 11:14
IP: 212.178.12.---
руслан49:
Грузинська мафія лютує. Не дають їм попанувати в Україні. Ще нам грузин біснуватих не хватало. Своїх придурків немає куди дівати.
Под своими придурками вы подразумеваете Петра Алексеевича, Гройсмана, Парубия?
valsh01 _ 12.09.2017 11:12
IP: 212.178.12.---
САНДРО:
13м:
Здается мне, что все эти события с Михо, могут не лучшим образом сказатся на рейтиге ЮВТ и Садового.
==
Да уж власть не преминет воспользоваться таким "подарком" и обыграет его по полной
Власть по любому попробует их рейтинги убить. Для Юли используя старые хохмы – Луи Витон, лабутены, хихикала с Путиным, украла всё, газовая принцесса, убила Щербаня и т.д. Для Садового – мусор, мусор, и еще раз – мусор. А может, и что-то новое придумают или сфабрикуют. Так что привязывать их к "делу на границе" Саакашвили власть, я думаю, не будет. Это слишком глупо. Даже, для этой власти))
руслан49 _ 12.09.2017 11:08
IP: 35.189.208.---
Грузинська мафія лютує. Не дають їм попанувати в Україні. Ще нам грузин біснуватих не хватало. Своїх придурків немає куди дівати.
valsh01 _ 12.09.2017 11:04
IP: 212.178.12.---
САНДРО:

ПРи всій повазі до Анатолія Степановіча, треба визнати, що він політичний лузер, да він і сам це визнавав, коли писав на бордах -Перший непрохідний.
І буде лузером по всіх номінаціях (тим паче в гру увійшов Міхо, тут вже українцям місця мало)
Але кожний вибирає собі куміра до свого смаку і робить з нього ікону, а на другий день після виборів тихенько мовчить
Я с Вами, в принципе, согласен, что Гриценко – политический лузер. Однако, он не собирается уходить из политики. И он – достаточно неглупый человек, который понимает, что убрать Петю из власти можно только сообща. Уж слишком Петр Алексеевич прирос к президентству и уходить из него не намерен. Поэтому совершенно не понятно молчание и бездействие Гриценко в эти дни, когда де факто образовалась анти-порошенковская коалиция. Правда, у него могут быть и уважительные личные причины – может от, как Лещенко, женился в этот день))
Ostap Kycher _ 12.09.2017 11:04
IP: 130.211.53.---
valsh01:
========
из-за михо ювт и аваков оказались по разные стороны баррикад. это временно? как же юля без националистов радикалов?
Zybyf _ 12.09.2017 11:00
IP: 93.74.152.---
Як завжди,розумний і зважений допис.
Anatol Zubenko _ 12.09.2017 10:57
IP: 94.153.158.---
Евген Дергаченко:
Александр Первый:
Сейчас весь мир гадает – кому достанется Украина – еврею или грузину?
Шурик ты конечно за грузина, от еврея тебе только гречка доставалась, теперь аХванчкары четвёрка обломится!
А кому достанется Москва? Ясно, что расею поделят между собой китайцы и исламисты,а вот кому достанется Масква? Ты за какое знамя над крематорием-зеленое, или красное?
САНДРО _ 12.09.2017 10:56
IP: 82.193.99.---
13м:
Здается мне, что все эти события с Михо, могут не лучшим образом сказатся на рейтиге ЮВТ и Садового.
Да уж власть не преминет воспользоваться таким "подарком" и обыграет его по полной
руслан49 _ 12.09.2017 10:55
IP: 35.189.249.---
"Почалися масові арешти та репресії наших активістів! От зараз арештували нашого активіста з Черкас – Андрія Котиченка. Він був безпосередньо серед тих, хто заводив Міхеіла в Україну. Вчора п'ятнадцять затримали нашого соратника з Івано-Франківська – Олександра Бурцева, який також активно брав участь у подіях неділі", – написав Сакварелідзе.

А як ти хотів виб"лядок. Крутить голови прикордонникам, а потім вам ордени давать?
valsh01 _ 12.09.2017 10:55
IP: 212.178.12.---
Забавно)) В блоге Дацюка, вроде, ничего про Тимошенко не сказано. В прорыве чрез кордон главный ньюзмейкер – Саакашвили. Именно Саакашвили разворачивает сейчас свою персональную вендетту против Петра Алексеевича. А порохоботы изгаляются, в основном, по поводу Тимошенко))

Я хочу поблагодарить Пана философа за блог. Он просто озвучил мои мысли по поводу этого конфликта. С акцентом на том, что говорящие про "виноваты обе стороны" – лжецы и демагоги)) Одна сторона – президент – виноват в "лишенчиской" проблеме))
boh _ 12.09.2017 10:54
IP: 194.44.142.---
Якщо буде громадянська війна, то хто буде гинути, зупиняючи просування російської армії на захід? Європа та Америка терпить нас саме з цієї причини, а значить громадянської війни не буде. Вони щось придумають (на жаль, на нашу громаду поки що розраховувати не можна). Цікаво, кого вони нам "підсунуть" після Порошенка? Сподіваюсь на нове "обличчя":) Всіх "старих" (без винятків) треба викинути на "звалище історії", але вони так чіпляються руками, рогами, ногами, зубами тощо, що ні зовнішніх, ні внутрішніх сил не вистачає зробити це швидко і безболісно. І все це тягнеться і тягнеться...
13м _ 12.09.2017 10:49
IP: 35.195.204.---
Здается мне, что все эти события с Михо, могут не лучшим образом сказатся на рейтиге ЮВТ и Садового.
САНДРО _ 12.09.2017 10:43
IP: 82.193.99.---
mihaylenco:
Ось що повідомило радіо "Свобода" 13 годин тому про перебування Саакашвілі у Львові. В мене була некоректна інформація щодо "бігства" Тимошенко, та її конфлікту з Саакашвілі. Перепрошую за попередні коментарі.

А вже зранку у цьому ж місці відбувались переговори лідера "Руху нових сил" Міхеїла Саакашвілі, лідерки "Батьківщини" Юлії Тимошенко, народних депутатів від "Самопомочі", керівника "Громадянської позиції" Анатолія Гриценка.
ПРи всій повазі до Анатолія Степановіча, треба визнати, що він політичний лузер, да він і сам це визнавав, коли писав на бордах -Перший непрохідний.
І буде лузером по всіх номінаціях (тим паче в гру увійшов Міхо, тут вже українцям місця мало)
Але кожний вибирає собі куміра до свого смаку і робить з нього ікону, а на другий день після виборів тихенько мовчить
Ostap Kycher _ 12.09.2017 10:41
IP: 35.195.70.---
taksist:
====
кто и как, по какому принципу определяет кто украинец, а кто нет? назовите для примера хотя бы одну фамилию украинца
САНДРО _ 12.09.2017 10:39
IP: 82.193.99.---
mihaylenco:
НУ, ну!
По це вже писав Вєлш, що деякі очікують, що Юля повинна втручатися в бійки, та лягати трупом перед поліцією та погранцями.
І Ви такої ж думки.

А подяки все одно не буде – не від Міхо (в нього ж не прм"єрські амбіції, як він казав) не від народу, всім всьго замало, ось як би вона на вогнище стала, може б хто свічку і поставив.

А я на відміну від Вас вважаю, що взагалі вона даремно поїхала на кордон, зовсім даремно.
Ця акція нічого їй не дасть, а може тільки відніме в перспективі.

А все ж такі базарні коменти Вам не лічать, кажу Вам як земляку
mihaylenco _ 12.09.2017 10:35
IP: 194.28.6.---
Ось що повідомило радіо "Свобода" 13 годин тому про перебування Саакашвілі у Львові. В мене була некоректна інформація щодо "бігства" Тимошенко, та її конфлікту з Саакашвілі. Перепрошую за попередні коментарі.

А вже зранку у цьому ж місці відбувались переговори лідера "Руху нових сил" Міхеїла Саакашвілі, лідерки "Батьківщини" Юлії Тимошенко, народних депутатів від "Самопомочі", керівника "Громадянської позиції" Анатолія Гриценка.
Корупція1011 Aтака Путіна1090 Уряд реформ271 Мовне питання176 Україна та Європа859
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter