21 квітня 2013, 17:06

"НА ПОРАДУ" до Холодного Яру

Учергове мчала зі Львова до Києва, в останню хвилю згадавши, що забула "Кобзаря". У першій-ліпшій львівській крамниці кинула до торби майже на туалетному папері видруковані скарби герметично-розпростореного українського духу із зазначенням, що це – Харків ТОВ "Видавництво "Аргумент Принт", 2012 рік. Розгорнула книгу по дорозі до Холодного Яру, де у квітневі дні віднедавна, завдяки Історичному клубові "Холодний Яр" на чолі з невгамовним Романом Ковалем та заплідненій нововідкритою історичною правдою про Холодноярську Республіку 1918-1922 років як війну з нашим одвічним ворогом Російською державою, -збирається вільна українська спільнота.

З обуренням виявила, що в цьому бездарно-нікчемному виданні "Кобзаря", з огляду не лише на дизайн, якість паперу та відсутність елементарного наукового апарату через необхідні примітки і систему подання творів, нема знакових текстів "Розритої могили" та "Холодного Яру". Якщо, за Шевченком, з "Холодного Яру" "повіє огонь новий", то на мене повіяло мертвим совком "з красним побєдним знамєнєм" зі звичною кастрацією Кобзаревих творів як повною панікою перед його неосяжним виміром свободи та націєцентричною парадигмою організації суспільного життя. Згадалася і цьогорічна заборона місцевих холуєрабів у Шевченкових Моринцях читати "Розриту могилу".

Водночас це ретро совка дає нам наснажливі позитивні уроки у визначенні національних та державницьких пріоритетів: ідеологія – це визначальна сила у побудові держави, і найкраще вона виписана у більшості політичних творів Шевченка як Божої настанови поетові. Не випадково свого часу київський генерал-губернатор часів Тараса казав, що з його праху "виродилась ціла зграя шалених сепаратистів". Отож саме на актуалізацію та реалізацію Шевченківських державних максимів маємо працювати. Дякуємо орді та холуям за те, що вони про це нагадують нам у звичний для перестрашено-ницих спосіб: заборонити, вилучити, приховати. Всі ці вилученоприховання мають стати компасом для нації в нарощенні націєцентричної ідеології, концентрація якої у творах Шевченка рівна липневому сонцепікові. Звісно, не кожен здатен витримати таке палюче сонце, тому зовсім не кожен є Шевченком чи провідником нації. І не кожна доба дарує народові Шевченків і не кожен шмат землі наснажений такою повстанчою енергетикою, як Черкащина. Знаково, що при в'їзді у цю наймістичнішу духовну гору нашої батьківщини зауважено, що це "земля Богдана і Тараса".

Черкащина породила Коліївщину 1768 року – народне повстання проти польського гніту. Через розповіді Шевченкового діда-гайдамаки різнорідна матеріяльна зброя у руках повстанців переплавилась у вогненні слова Тарасових "Гайдамаків" 1841 року. Сталася видозміна історичної енергії: через плин часу матеріяльний протест "з коліями у руках" (розумій "освяченими ножами") утілився у Шевченкове повстанче слово, що, як відомо, зробило коперниківський переворот у національному самоусвідомленні українців. Що не могли зробити "освяченими ножами", то робить сьогодні подекуди заборонюване Шевченкове словомислення. Не випадково казали мудрі латиняни, що держава твориться мистецтвом та війною. Тому з того самого Холодного Яру 1918 року повіяв знову "огонь новий" у битві з московсько-більшовицьким окупантом, який і досі порядкує на нашій землі не лише через чинну кримінально-українофобську владу, але і через всюдисущу ментальність раба-пристосуванця. Мабуть, не випадково черкаські села Медведівка, де народився славний Максим Залізняк – провідник гайдамаччини, та село Мельники, де народився славний провідник Холодноярської Республіки Василь Чучупак, – поряд.

Отож не забуваймо про циклічність історії і Шевченків вирок:

"Ви – розбійники неситі,

Голодні ворони.

По якому правдивому,

Святому закону

І землею, всім даною,

І сердешним людом

Торгуєте?"

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Уповноваженому з захисту державної мови України Тарасові Кременю про безпрецедентні дискримінаційні дії щодо депутата Верховної Ради України 7 скликання доктора філологічних наук, професора Ірини Фаріон

З В Е Р Н Е Н Н Я 15 листопада 2023 року я без жодного офіційного пояснення у блискавичний спосіб за підписом ректора НУ Львівської політехніки під тиском міністра освіти і науки О...

МИКОЛА ЄВШАН (Федюшка) – войовничий ідеаліст: воїн і митець

Хто вміє ненавидіти, той вміє й любити... Ворог навчив нас ненавидіти, він примусив нас полюбити Вітчизну. І тому я кажу, що наше вигнання з рідних хат, недоля десятків і сотень тисяч українців була потрібна, аби дати сильну і глибоку підставу ідеї національної боротьби...

Рецензія на монографію ''Англізми і протианглізми: 100 історій слів у соціоконтексті''

Від часу Тараса Шевченка аксіомою є слова "і чужому научайтесь, і свого не цурайтесь", "бо хто матір забуває, Того Бог карає". Українське суспільство давно перестало усвідомлювати кару Господню за зраду свого, за переступ, за вихваляння всього іноземного...

СВОГО НЕ ЦУРАЙТЕСЬ, І ЧУЖОГО НАУЧАЙТЕСЬ, АБО РІВНОВАГА МЕЖИ СЛОВОМ НАЦІОНАЛЬНИМ ТА ІНТЕРНАЦІОНАЛЬНИМ Оксана Микитюк. Рецензія на монографію "Англізми і протианглізми: 100 історій слів у соціоконтексті". Автори: Ірина Фаріон, Галина Помилуйко-Недашківська,

Від часу Тараса Шевченка аксіомою є слова "і чужому научайтесь, і свого не цурайтесь", "бо хто матір забуває, Того Бог карає". Українське суспільство давно перестало усвідомлювати кару Господню за зраду свого, за переступ, за вихваляння всього іноземного...

ВИСТУП ІРИНИ ФАРІОН 9 травня 2024 року на другому засіданні Львівського апеляційного суду у справі незаконного і політично замовного звільнення з Львівської політехніки (стилістично виправлено)

1. Про своє звільнення я довідалася з інформації, розташованої в мережі 15 листопада 2023 року приблизно о 20.00 у середу. Жодних попередніх розмов з керівництвом Політехніки, де пропрацювала 32 роки і жодних конфліктів із будь-ким: чи студентами, чи викладачами, – не мала...

Відкритий лист на підтримку Ірини Фаріон проти її незаконного політично вмотивованого звільнення з НУ ''Львівська політехніка''

Шановне панство! Прошу про підтримку! Незаконне звільнення з політичних мотивів – це повернення в репресії 30-70-х років 20 ст. Це знищення України зсередини...