Анатолій Гриценко Український політик, міністр оборони (2005—2007), голова Комітету ВР України з питань нацбезпеки і оборони (2007-2012), голова Підкомітету з протидії відмиванню брудних коштів (з 2012), лідер партії "Громадянська позиція". Полковник запасу.

Рада Майдану і Майдан: моя позиція

28 грудня 2013, 15:13

Отримав сотні листів, дзвінків, смс, коментів-питань – щодо діяльності Ради Майдану і моєї в ній участі (неучасті), щодо дальшої долі Майдану. Відповідаю на питання, які Ви ставите найчастіше.

1. Чи ображений я тим, що мене не включили до Ради Майдану? Ні. Знаю, що не Майдан формував Раду, інакше вона була б іншою і я би в ній працював. Знаю, хто саме з "трійці" складав списки під килимом, поставивши інших перед фактом уже біля сцени Майдану. Знаю, чому моє прізвище було викреслено. Так само як і пропоновані мною прізвища Найєма, Богомолець, багатьох інших. Ображатися на тих, хто сильних людей поряд і правди боїться більше, ніж Януковича?

2. Чи увійшов би я до складу Ради Майдану, якби запропонували зараз? Дякую Вам за активну підтримку, але відповідь – ні. Тому що попри наявність у складі Ради багатьох чесних і шанованих мною людей, на жаль, ця Рада загалом – з самого початку недієздатна, вона мертвонароджена. Рада сформована за хибними совково-партійними принципами, далека від Майдану, не відображає його складу і прагнень людей, які на Майдані цілодобово, з самого початку. Окремим членам Ради, яким довіряю, я передав свої пропозиції, як можна було б виправити ситуацію в Раді в інтересах Майдану – з того нічого не вийшло. Замість необхідного скорочення чисельності Ради і включення до її складу (замість двох десятків депутатів і партійних штабістів) реальних активістів громадського сектору, моральних авторитетів, шанованих військових, лідерів молоді – Раду навпаки вирішили збільшувати чисельно, перетворюючи її з інструменту прийняття рішень на нескінченну говорильню. Брати участь у хибному партійно-керованому дійстві, знаючи, що розумні пропозиції там відторгаються?

3. Чому, попри таку позицію, вимагаю від Ради Майдану Плану дій? Тому що це найперше і найголовніше її завдання. І тому що я, моя родина, мої друзі, колеги, однопартійці – теж учасники Майдану і маємо повне право вимагати. Рада Майдану, нехай напівформально, на скору року, все ж отримала від людей мандат – і вона повинна працювати: не в інтересах самої себе, чи якоїсь партії, а в інтересах людей. Реєстрація у Мін'юсті нової громадської організації, підготовка Статуту, визначення стратегічних напрямів діяльності... То все важливо, але не зараз, на дальшу перспективу. Затримка часу працює проти Майдану, проти кожного з нас, це треба усвідомити! Раді зараз не президії та комісії треба створювати (вже сьому добу поспіль), а невідкладно розробити, прийняти й довести до людей на Майдані головне – План дій. Бо оновлена велика сцена, яскраві феєрверки, святкування Нового року чи оголошена Радою наперед, щоб усі-усі почули, поїздка колони машин в напрямку Межигір'я (до першого бар'єру міліції) – то все класні речі, але Майдан те не гріє. Люди чекають від обраної ними Ради зрозумілого й реалістичного Плану дій, принаймні на місяць. Інакше, якщо Рада й надалі триматиме паузу, то скоро вже не буде до кого той План доводити. Хіба це членам Ради не зрозуміло? Вам довірив Майдан – робіть свою справу чесно, відповідально і швидко! Хто не хоче чи не може – нехай іде з Ради, Майдан на його місце делегує інших. Які не бояться відповідальності. Які мають відповідні знання і досвід. Які не торгуються з владою за лаштунками. Які не залежать від олігархів. Які не зливають владі плани Майдану. Які на Майдані працюють, а не піаряться, таскаючи за собою прес-служби з камерами. Які розуміють, що Майдан – набагато важлівише чийогось президентства, прем'єрства чи спікерства...

4. Чому не оприлюднюю (не оголошую зі сцени) власні пропозиції щодо Плану дій? Принаймні з двох причин. Перша – люди на Майдані мають почути не 5, 10, чи 50, а 1 (один) План дій, продуманий і узгоджений – План не для обговорення, а для виконання. Оголошений не мною самочинно чи кимось із Вас, і не чиїмось партійним штабом, а оголошений на сьогодні поки що єдиним органом Майдану – Радою Майдану. Друга причина – попередні мої пропозиції, що вносилися регулярно, протягом місяця, ще до утворення Ради, на словах cприймалися, але у більшості своїй – не реалізовувалися. Свідомо і навмисно не реалізовувалися, тепер знаю це напевно. Влада про деякі з них дізнавалася швидше, ніж я встигав вийти з приміщення Штабу спротиву. Окремі пропозиції реалізовувалися, але із запізненням на 20 днів і майже з точністю до навпаки, як це сталося з моєю ініціативою створити Раду Майдану та пропозиціями щодо її персонального складу. Коли побачив у Раді Майдану тих самих нечистоплотних персонажів, по суті зрадників, обговорювати з ними якісь плани дій? Хіба що їхні плани зливу Майдану, але я з іншого факультету.

5. Що небайдужим людям, активістам Майдану, за цих умов робити? Перше – дочекатися, коли Рада Майдану, можливо, під впливом більш правдивої й дієвої її частини, врешті оголосить якийсь План дій. Якщо він буде переконливим – ми з Вами, усі разом, маємо докласти зусиль для виконання цього Плану. Заради Майдану і успіху спільної справи. А якщо ні? Тоді ми все одно робитимемо те, що чесно й самовіддано робили дотепер, що вважаємо вірним і заради чого, власне, на Майдан вийшли. Робитимемо не на коротку, а на довготривалу перспективу.

Тож друге завдання – не гаючи часу, зараз усім активним людям, "однієї групи крові", треба гуртуватися докупи, підтримувати й захищати одне одного. Треба зберегти усі ті живі й ефективні острівці громадянської позиції та самоврядування, які позитивно проявили себе на Майдані як самодостатні й дієві структури. Треба посилити їх новими активними людьми, налагодити живу взаємну комунікацію – на завтра і на майбутнє.

6. Скажу зараз те, прикре й малоприємне, про що думають і говорять багато, в наметах і на кухнях – але проголосити зі сцени Майдану ніхто не осмілюється. Скажу прямо, бо це правда:

Майдан як шанс, Майдан як потужний імпульс, Майдан як активну й готову до дій людську енергію – уже злили. Але...

Майдан як генератор позитивних змін, Майдан як ядро зміцнення громадянського суспільства, Майдан як постійно діючий інструмент прямого впливу народу і на владу, і на опозицію, Майдан як рентген, що просвічує кожного, виявляє серед нас сильних, порядних і ефективних людей, майбутніх лідерів – такий Майдан не зіллє ніхто!

Звідки така впевненість?

За період Майдану мільйони людей по всій країні піднялися із зневіри, розправили плечі, вдихнули на повні груди свіжого повітря, відчули лікоть одне одного, побачили гарячі очі навколо себе сотнями тисяч...

Усі ці люди, справжні Громадяни з твердою громадянською позицією, які проявили себе набагато активнішими й відповідальнішими, ніж ті, хто взявся Майданом керувати; Громадяни, які повірили в себе й отримали тепло солідарної підтримки одне одного – звідси моя впевненість.

7. Що робити з Майданом зараз? Я би його переформатував, одразу після Нового року, і дав людям відпочити. Зменшити Майдан територіально й чисельно, до кадрованого стану (військові розуміють). Залишити на Майдані Незалежності компактний за розмірами й чисельністю, з меншою кількістю утеплених наметів і ротацією людей, добре укріплений фізично – як Майдан-форпост. Як стратегічно важливий потужний центр (ядро) – спілкування, інформування, мобілізації людей, підготовки та розгортання певних дій тоді, коли такі рішення буде прийнято.

Підсумовуючи: давайте, кожен з нас, на своєму місці та в межах наявних можливостей, працювати на об'єднання зусиль. Зміцнюючи навколо нас усе живе і правильне – відсікаючи неживе і хибне. Бо попереду дуже напружені й тривожні часи, Янукович уже не сам, за ним Кремль – вистоїмо лише разом!

Коментарі — 538
Андрій Литвак _ 04.01.2014 23:16
IP: 74.125.17.---
Пане полковнику, а слабо хоча б роту організувати, а краще дивізію, або хоча б осередок ВО Майдан в якомусь селі, а тоді й " вимагати від Ради Майдану Плану дій"? Тільки на базі розгалужених партійних осередків, обласних та районних можна створити потужний і переможний рух. Все інше – зрадництво.
Texnar Texnar _ 04.01.2014 12:35
IP: 46.118.174.---
Wladimir2008:
Від майдану людей відштовхує не смолоскипова хода а очолювання майдану такими аморальними авторитетами як Кличко і його оточення. Кличко скільки зробив для дискредитації майдану, що йому вже пора присвоїти "героя Росії"
Акакий Акакиевич _ 02.01.2014 22:36
IP: 92.113.45.---
Необхідно створити таку структуру Майдану, яка би гарантувала що на чолі будуть кращі з кращих.
Wladimir2008 _ 02.01.2014 22:08
IP: 74.125.181.---
Не розумію, чому мовчать лідери Євромайдану з приводу смолоскипної ходи "Свободи". Це ще більше відщтовхне прихильників майдану на Сході і Півдні України, та й на Заході теж дуже багато людей не підтримує "Свободу". Те, що вона робить у Львові – дорівнює діяльності регіоналів на Сході чи в Києві! Думаю, що "Свободі" вигідний провал Євромайдану, оскільки тоді знову "Свобода" – на коні. У випадку ж перемоги демократії над Януковичем та приходу до влади компетентних людей, свободівські екстремістські дії будуть незатребуваними, і вона ("Свобода") скочуватиметься на маргінес. Їй це невигідно, а значить і невигідна перемога Євромайдану. Їм добре коли людям погано, тому "Свобода" весь час йде на провокації! То Леніна повалять, то марш влаштують, дуже подібний на ті, що фашисти проводили. Як в такому разі можна об'єднати Україну?! В мене тверде відчуття, що "Свобода" робить все, щоб між Сходом і Заходом був конфлікт. Виведіть "Свободу" і Тягнибока зі складу Євромайдану! Відмежуйтеся від них!
Texnar Texnar _ 01.01.2014 12:20
IP: 178.137.65.---
Революцію слід робити чистими руками! У раді майдану не повинні бути політики які себе чимось скомпрометували! На жаль там таких багато! Віталій Портніков – герой недавнього гомосекс-скандалу. І Соболєв, який таку поведінку вважає цілком нормальною. Ви скажете не слід копатися в брудній білизні? Так це стосується простих громадян, але не публічних осіб – політиків! Дорвавшись до влади ці аморальні авторитети будуть нав'язувати свій світогляд суспільству. Також слід пам'ятати, якщо людина аморальна в сексі, то вона аморальна і в усьому!
Лижичко Руслана, виступаючи в Європі перед геями, назвала усіх українців хворими на голову і тупими.
Особисто я на виборах за таке об'єднання не голосуватиму!
крос _ 31.12.2013 11:17
IP: 46.63.78.---
Пане, Анатолію! 1 січня "Свобода" планує провести захід на честь народження С.Бандери. Базою для організації ходи та мітингу має стати Майдан. При всій повазі до "Свободи", вважаю, що цей захід відштовхе частину прихильників Майдану і може призвести до його розколу. Прошу вплинути на "трьох богатирів" з метою скасування даного заходу.
Владимир Вавик _ 31.12.2013 00:10
IP: 94.179.233.---
Поход на Межигирья закончился пшиком. Три руководителя достоверно узнали, что "золотой унитаз" всего лишь красивая легенда. Потерявшие цель походяги повернули обратно.
Теодор Дяків _ 30.12.2013 15:24
IP: 91.124.167.---
Struj:
Пане Анатолій згодний з Вами на 90%. Але чи не вважаєте Ви за доцільне, що власну ідею варто просувати, тобто діяти, а не лише бути коментатором...
- 100%.
wanted_II:
Теодор Дяків:
+100
Никто из политиков не хочет говорить об общественном контроле власти, контроле за расходованием каждой бюджетной копейки. Хотя на Западе этот механизм отлично работает: благодаря системе наблюдательных советов чиновник, как правило, физически не может украсть без немедленных последствий. Хотя мораль их чиновников не лучше наших. Вот это и есть критерий для определения искренности, целей прихода к власти наших политиков. Никакой "добрый царь" коррупцию победить не сможет без поддержки общественных структур. Вот это тема для майдана. А не "Юле волю". И начинать эту работу нужно с местных органов власти.
- 100%.
Struj _ 30.12.2013 13:22
IP: 46.247.219.---
Пане Анатолій згодний з Вами на 90%. Але чи не вважаєте Ви за доцільне, що власну ідею варто просувати, тобто діяти, а не лише бути коментатором. І що до "взаємних комунікацій" – поясніть детальніше механізм дії.
boh _ 30.12.2013 11:33
IP: 194.44.142.---
Правильно: програний бій – це ще не програна війна. Відступити, перегрупуватись і у контрнаступ...:)
небидло _ 30.12.2013 10:25
IP: 93.72.74.---
"побачив у Раді Майдану тих самих нечистоплотних персонажів, по суті зрадників... обговорювати з ними якісь плани дій?"

1.Кто ці зрадники? Прошу вказати, або не кидати тінь на всіх. Це анонімна підлість, Гриценко!
2. Обговорювати треба будь з ким, не тільки з Жінкою на кухні чистити пір'я.
Теодор Дяків _ 30.12.2013 09:17
IP: 74.125.181.---
Volodymyr Ovod:
Теодор Дяків:
Погресуємо пане Дяків!! Я вам якось уже писав свою думку: " Підтримка суспільством (Радою Майдану) тієї чи іншої партіїї має ґрунтуватися на її програмі, відкритих списках і джерелах фінансування. ЗАГАЛЬНА СХЕМА "революції" має бути такою: 1) Опозиційні партії (вони вже є і нових справжніх найближчим часом не буде!!) чітко формулюють програми+списки і ідуть на вибори (чергові, позачерговіі). 2) Громадянські організації (Рада Майдану), підтримують партію, програму+списки якої розділяють, співпрацюють з такою партією, допомагають їй у всьому...
- Опозиційні партіі вперто не хочуть визнавати головноі мети Майдану, яку вже сформувало суспільство – ЗМІНА СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ І ФУНКЦІОНУВАННЯ ВЛАДИ. Вони хочуть тільки "перезавантаження влади" с о б о ю. Висловлюючись образно, вони пропонують замінити свиней біля державного корита. Народ такоі "стратегіі" не сприймає.
zoran _ 30.12.2013 09:10
IP: 213.174.4.---
Наталия Зубарева:
Лучше бы Гриценко проводил разъяснительную работу в войсках. Пользы было б намного больше, а опусы пусть пишут писаки. Одна рота десантуры с Изяславской авиодесантной бригады на Межигирья и все вопросы с повестки дня сняты. Вспомните как брали дворец Амина в Кабуле. А Гриценко все пишет. Противно.
Людмила Р. _ 30.12.2013 01:41
IP: 176.102.32.---
Анатолій Гриценко:Майдан як шанс, Майдан як потужний імпульс, Майдан як активну й готову до дій людську енергію – уже злили...Майдан як рентген, що просвічує кожного, виявляє серед нас сильних, порядних і ефективних людей, майбутніх лідерів – такий Майдан не зіллє ніхто
Слить Майдан может только сам Майдан и только в том случае, если Совет (штаб) Майдана:
1. станет сам себе проблемой,
2. не учтет проблем, которые могут создать все внешние силы, против которых выступил Майдан,
3. не спрогнозирует проблем, которые могут "свалиться" на Майдан с эффектом внезапности, потому что не были решены проблемы 1-го и 2-го типов
.
Существование этих факторов в Совете Майдана может исключить необратимость Майдана, как процесса ускоренного развития новой силы НАРОДНОГО ВЕЧЕ.
Надеюсь, они не "самоубийцы".:))
Теодор Дяків _ 30.12.2013 01:21
IP: 74.125.181.---
У вчорашньому Маніфесті (скільки іх було і ще буде...) про зміну системи формування і функціонування влади згадано у половині речення за два абзаци до кінця тексту. На трьох попередніх сторінках про це ні гу-гу... "Опозиція" все ще хитрить, але внаслідок цього втрачає вагу у Раді Майдану та суспільстві загалом.
Теодор Дяків _ 30.12.2013 01:20
IP: 74.125.181.---
У вчорашньому Маніфесті (скільки іх було і ще буде...) про зміну системи формування і функціонування влади згадано у половині речення за два абзаци до кінця тексту. На трьох попередніх сторінках про це ні гу-гу... "Опозиція" все ще хитрить, але внаслідок цього втрачає вагу у Раді Майдану та суспільстві загалом.
Julij Zaporo _ 29.12.2013 23:22
IP: 109.201.235.---
Але все це потрібно терміново. Бо прикриються папірцями, законами і скажуть, що діяли від нашого імені. Треба тепер голосно заявити, що вони нас НЕ ПРЕДСТАВЛЯЮТЬ і не мають права діяти від нашого імені. В міжнародний суд. бо продадуть з потрохами. і буде потім:

Якби-то ти, Богдане п'яний,
Тепер на Переяслав глянув!
Та на замчище подив[ив]сь!
Упився б! здорово упивсь!
...
Або б в калюжі утопивсь,
В багні свинячім.

Амінь тобі, великий муже!
Великий, славний! та не дуже...
Якби ти на світ не родивсь
Або в колисці ще упивсь...
То не купав би я в калюжі
Тебе преславного. Амінь.
Julij Zaporo _ 29.12.2013 23:11
IP: 109.201.235.---
У ТСН був такий проект – еліта країни, щось там вони радились, але то були так, балачки... треба їх запросити і створити таку собі патріотичну консультаційну раду, куди обов'язково залучити Пінзеника, Соболева, Стецьківа, Гриценка, Тарасюка, Луценка, Порошенка, Гузара (ну, якщо зможе). Можна іноземців долучити, нпр. Каспарова. Теж неглупий. І нехай думають. А владі – адресну допомогу – просто додому, як сьогодні. І як тимурівці позначали будинки червоноармійців, так і тут: "Тут живе співробітник Беркуту гр. Петренко, тут живе голова суду гр. Іваненко, тут живе сержант ДАІ... і т.д. В Епіцентрі, родинній ковбасці і т.д. нічого не купувати, з Надр забрати гроші, при зустрічі повертатись спиною, при можливості підставити ніжку, в магазині не обслуговувати (нпр. срочно в туалет), подзвонити привітати і т.д. Вони теж з плоті і крові, Колесніченку наприклад не подобається, що його таксисти висаджують з машини. Ну і так по гонору (а в них його багато) і по кишені – буде ефект. Головне – кожен
Volodymyr Ovod _ 29.12.2013 21:16
IP: 74.125.17.---
Теодор Дяків:
Погресуємо пане Дяків!! Я вам якось уже писав свою думку: " Підтримка суспільством (Радою Майдану) тієї чи іншої партіїї має ґрунтуватися на її програмі, відкритих списках і джерелах фінансування. ЗАГАЛЬНА СХЕМА "революції" має бути такою: 1) Опозиційні партії (вони вже є і нових справжніх найближчим часом не буде!!) чітко формулюють програми+списки і ідуть на вибори (чергові, позачерговіі). 2) Громадянські організації (Рада Майдану), підтримують партію, програму+списки якої розділяють, співпрацюють з такою партією, допомагають їй у всьому. 3) По закіченні виборчого процесу (думаємо що при такій підтримці і транспарентності партія перемогла) Громадські організації строго контролюють відповідність дій нової владної партії задекларованій програмі, призначення на посади публічно обговорюються, контроль транспарентності роботи нового уряду/президента. Президент не обов"зково від партії. ВСЕ суспільство не може виконувати контролюючі функціїї – технічно не можливо.
orelchan _ 29.12.2013 21:10
IP: 74.125.181.---
Yuri Kari
ганна ахметова
Yuri Kari
Yuri Kariy
Бідний Ющенко, з яким лайном йому доводилось мати справу!
Томенко, Катеренчук, Тимошенко, Рибачук, Турчинов, Тарасюк...
...й ще млн 20 людей...
...Я гадаю багато більше 20 млн. І взагалі, чого вартий народ, що обирає лідера між Януковичем і Тимошенко?

Він вартий таких освітян,як ганна ахметова. Ви ж бачите,як вона прямо на очах з того...як вона написала виринає і очищається, ...і розуміє підступність тих зрадників (помилково чогось додала Рибачука,чи вкусити захотила?).Шана їй.
enko _ 29.12.2013 20:05
IP: 195.191.127.---
1. Тягнибок реально є і його електорат реально за євроінтеграцію. Тому він гравець в політиці України.
2. Влада схоже знайшла зброю проти Майдану – це просте його ігнорування. Похід на Межигірря вже виглядає просто як дротування влади, бо не підкріплений вагомими гаслами.
3. Але влада вперто на чорне каже – буле і всім (хто до неї непричетний) обридла. Так що робити???
4. Одесити 3-х поколінь кажуть, що вони солідарні з вимогами київського та всіх інших майданів країни і радять згідно зі статею 5. конституції створити органи влади прямої дії. Може це якось і зробити завданням ГО Майдан на 2014 рік? Але за якими механізмами?
5. І органи народної влади врешті решт прийдуть до конфліку з діючою владою і знову глухий кут?
6. Получається, єдиний вихід, це ініціювати поправку до Конституції зі скромним словом "повстання". Спочатку публічно обговорити всі нюанси з юристами, потім винести у ВР? Цікаве може бути продовження. Пане Анатолію, яка Ваша думка що до цього?
AlRos333 _ 29.12.2013 19:18
IP: 74.125.17.---
Неможливо переоцінити значення і роль грошей для стабільності режиму Януковича і його майбутнього. Гроші – його основа.

Австрія, Люксембург, Великобританія, Нідерланди, Швейцарія (список доповнити) – основні пральні машини режиму Януковича де осідають мільярди вимиті з державного бюджету.

На сьогодні позиція цих країн в Європі надзвичайно слабка. ЄС прикладає надзвичайно багато зусиль в боротьбі з непрозорими економічними схемами які дозволяє їх законодавство, суспільна думка в більшості країн ЄС уже є достатньо негативною по відношенню до фіскальної політики і корпоративного права цих країн.
Будь який тиск з боку України буде лише вітатися Брюселем.
AlRos333 _ 29.12.2013 19:18
IP: 74.125.181.---
Пропоную:

1. НЕ ПРОСИТИ ніяких САНКЦІЙ а проводити масові пікети посольств цих конкретних країн.
2. ВИМАГАТИ дотримання законодавства ЄС цими країнами щодо контролю за сумнівними фінансовими операціями та реальними бенефіціарами і негайно зайнятися їх розслідуванням.

кілька прикладів гасел (на французькій мові, перекласти на англійську та німецьку)

Arrêtez votre soutien financier du régime sanguinaire
* Зупиніть вашу фінансову підтримку кровавого режиму

NON à l'hypocrisie financière suisse (... luxembourgeoise, etc)
* НІ швейцарському (люксембуржському) фінансовому лицемірству

ps. Не шукайте підтримки цієї ініціативи лідерами опозиції, в них напевне знайдуться свої природні причини небажання подібних розслідувань.
Пуп Земли _ 29.12.2013 18:51
IP: 93.180.209.---
enko:
"1. Рада, яка заявлена – недієздатна. ГО "Майдан" – сьогодні, коли нема відпрацьованого простого каналу зворотнього зв'язку – навряд чи потрібний.
2. Сьогодняшній триумвірат відверто молодий і не завжди конструктивний.
3. Вкрай необхідне порозуміння реальних лідерів Майдану. Тому давайте примусимо створити п'ятірку, якій будуть довіряти всі. І хай ця п'ятирка доповідає кожного тижня по черзі за схемою: ось, люде, ці питання ми усі разом виносимо на ваше схвалення, а ось питання, над якими ми ще працюємо.
4. І така п'ятірка є: Яценюк, Тягнибок, Кличко, Луценко, Гриценко. Як їх примусити працювати разом?"

-- Так сьогодні ж Яценюк, Тягнибок, Кличко заявили, що чекаємо 2015 року. В тріумвіраті завдання зараз боротись за рейтинг. Простих людей вкотре використали. Тріумвірату зараз цікаво лише піаритись, шо вони більше місяця тільки і робили. Навіщо їм для цього Гриценко і Луценко? Людям сьогодні впарили, що вони вийшли "трійцю" вождів на виборах 2015 р підтримувать.
Василь Гажаман _ 29.12.2013 18:51
IP: 46.202.215.---
ym:
Зрада саме через слабкість, неспроможність чи невміння. А щодо останнього, то наш народ каже:зі слабкою головою – не лізь у дух, бо вчадієш. Та як там не є – людям від того не краще.

PS. Добре, що сьогодні був запропонований більш-менш конкретний план дій.
ONLINE
Україна та Європа871 Уряд реформ278 Свобода слова538 Корупція1021 Майдан 2013523
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте