19.02.2008 03:35___Тарас Кузьо
Чия це інфляція?
В умовах будь-якої демократії цілком природною політичною стратегією опозиції є використання кожної нагоди покритикувати уряд. Блок Юлії Тимошенко та її уряд підтримують прийняття закону про опозицію та надання опозиції таких державних важелів, які б дозволили їй здійснювати ревізію дій уряду. Натомість, Антикризова коаліція 2006-2007, більшість у якій складала Партія Регіонів, ні разу не зробила спроби прийняти закон про опозицію.
Критика в ідеалі повинна бути обґрунтованою і правдивою. Окрім того, критику не повинна здійснювати опозиція, яка наскрізь просякла подвійними стандартами.
Звинувачення у популізмі, які постійно висуваються Партією Регіонів на адресу уряду Тимошенко, є яскравим того прикладом. Термін "популізм" став більш багатозначним і охоплює сукупність ідеологій лівоцентриського і правоцентриського характеру. Саме тому використовувати його треба з особливою обережністю.
Та дефініція популізму, якою послуговується Партія Регіонів, щоб заплямувати уряд Тимошенко та Блок Юлії Тимошенко, якнайкраще пасує до самої Партії Регіонів як до однієї з найбільш популістських партій в Україні. Підтвердженням цього можуть бути чотири наведені нижче приклади.
По-перше, Партія Регіонів більше нагадує загальнодоступний фронт, ніж політичну партію. Як загальнодоступний фронт вона об'єднує в еклектичну суміш більйонерів-олігархів, колишніх керівників організованих злочинних угрупувань, діячів профспілок, колишніх "червоних директорів", а в дійсності бізнесменів, та колишніх комуністів.
По-друге, уряд Віктора Януковича є поплічником економічного протекціонізму. У 2004 році саме цей уряд протиставився передачі "Криворіжсталі" закордонним власникам, мотивуючи це тим, що стратегічно важливі підприємства України повинні знаходитися в українських руках. У 2005 р. Партія Регіонів критикувала купівлю "Криворіжсталі" закордонними інвесторами, після того як підприємство було виставлене на продаж у рамках реприватизації, здійснюваної урядом Тимошенко.
По-третє, обидва уряди Януковича – 2002-2004 та 2006-2007 років – підтримували широкомасштабний контроль над цінами у енергетичному секторі та квотами на експорт пшениці. Контроль над цінами в енергетичному секторі завдав збитків іноземним інвесторам і змусив британську компанію Cardinal Resources залишити український ринок.
По-четверте, обидва уряди Януковича допровадили до найвищого за останні чотири роки рівня інфляції. У 2004 та 2007 роках річний рівень інфляції складав відповідно 12.3 та 16.6 процентів. Для порівняння, рівень інфляції у період правління двох помаранчевих урядів – у 2005 (Тимошенко) і у 2006 (Єханурова) – був відповідно 10.3 та 11.6 процентів.
У постпомаранчеву революційну епоху, коли Україна постає як молода демократична держава, обов'язком українських політиків є відмежувати себе від Кучмівської доби, коли вони говорили одне, підписували інше, а робили третє. Проте, судячи з економічної та фіскальної політики, яку здійснював свого часу уряд Януковича, та зі стратегії підтримки членства в НАТО за часів Кучми та блокування його сьогодні, складним викликом для спадкоємців ідеології Кучмівського режиму виявилася необхідність змінитися, навіть коли їм на допомогу приходять американські радники.
19.02.2008 18:13___
Enki
___ kpa
С чего вы взяли, что я боюсь НАТО? Фраза "Пока мы не в НАТО, ..." читается как "до той поры, пока мы не вступили в альянс..." (и далее по тексту).
19.02.2008 18:13___
kpa
Ну два конца имеют многие вещи, а вот засилие госсобственности с игнорированием принципа что государство не может эффективно выполнять регуляторные функции относительно принадлежащих ему предприятий и поддержка "национальных" пинчуков ахметовых – имеют один "конец" – дорога на кладбище, где уже немерянно миллионов украинцев и россиян расплатились здоровьем и жизнями за скотство "иллиты"
19.02.2008 17:58___
Enki
___ kpa
Да, но спекулятивный капитал несет для страны-рецепиента громадные риски. Резкий приток и не менее стремительный отток капитала может закончиться финансовым обвалом образца 1997 г. в странах Юго-Восточной Азии. Так что открытость и привязка к мировому финансовому рынку – палка о двух концах.
19.02.2008 17:46___
kpa
Да, американцы на генном уровне уверены что рабский труд непродуктивен, по этому на одну американскую корпорацию которая в идиотизме своем попытается скупить предприятия что б их закрыть, будет пару десятков инвестфондов которые обломят немерянные бабки чтоб вы принесли им доход в 20-30 годовых. Так что бойтесь НАТО и дальше, а эти бабки амеры отдадут индийцам, те уже лет 7-5 как интенсивно либерализируются и уже воротят нос от устаревших росийских подлодок. Если долго разворовывать ВПК и издеваться над собственным народом то железо проржавеет, скважины иссякнут, ученые уедут а народ сопьеться и одичает.
19.02.2008 17:31___
kpa
На счет жирных скотов абсолютно согласен, а вот насчет госсобственности абсолютно нет. Франция – самая советская страна из европейских и ей эти государственные корпорации икаються и икаються, все норовят инвестировать в какую-нить южную америку где деньги пропадают непонятным образом. В италии тоже увлекались гос собственностью, доувлекались – дядя который ничем не владел но через свой менеджмент контролировал 90% госсобственности купил на выведенные из госпредприятий деньги все основные партии страны от нацистов до коммунистов кто бы ни приходил к власти все расплачивались с дядей новыми госпредприятиями. Дядю пришлось "уронить" вместе с самолетом. А вот спекулятивный капитал имеет массу достоинств, люди дают кучу денег и технологий и не стоят над головой – работай не хочу. Бразилия, Индия, Корея, Турция крепко поднялась на таком капитале вотт тока не любят эти спекулятивщики рыгоанальных методов управления экономикой и тупого воровства по странному стечению обстоятельств известному у нас как национальные особеннорсти ведения бизнеса, опять же коррупции оне не любят особенно такой дебильной когда законченные идиоты держат всех других за лохов.
19.02.2008 17:11___
Enki
___ kpa
Не надо лохматить бабушку. Госсобственность сыграла неоценимую роль на начальном этапе создания цивилизованного рынка в таких странах, как Франция, Германия, Италия, Япония, Южная Корея, Тайвань, скандинавские государства. А если взять такого азиатского "тигра", как Малайзия, то там гоударство до сих пор является важнейшим экономическим субъектом. Кстати, и в высокоразвитом Израиле государственная и кооперативная собственность также играют очень заметную роль... Так что не будем ее хоронить раньше времени. А в отношении полной открытости буржуинам, не надо строить иллюзий. Уверяю вас, сегодня никто, кроме фирташей, могилевичей и тому подобной публики, сюда не придет. Ну разве что спекулятивный капитал еще хлынет, если создадим фондовый рынок и рынок ценных бумаг. Вся эта паразитическая буржуазия, перефразируя Монтескье, поддерживает государство точно так же, как веревка поддерживает повешенного. Или вы всерьез полагаете, что они придут к нам выращивать тут себе достойного конкурента? Пока мы не в НАТО, импульс развитию страны может быть только внутренний. Но для этого надо задеть интересы "жирных котов". Кто на это решится? А потому будущее наше туманно, если не сказать, печально.
19.02.2008 17:00___
Историчка
Попытка Ющенко доказать, что коалиция с 227 голосами лучше чем 300 голосами и привела к такой инфляции.
19.02.2008 15:35___
kpa
Enki
Не смешите мои тапочки, государственная форма собственности... Вот именно с государственной собственностью и начинаються проблемы. Тайвань вышел на приличные места в экономике только после того как начал решительнцю приватизацию дерегуляцию, корейцы двигали двигали свои корпорации, но только разорвав государственную пуповину эти корпорации смогли нормально развиваться в то время как вся европейская история государственная собственность=коррупция=монополия=застой и омерзение. Ну что же вы не посадили-расстреляли наших столь милых капиталистов? А сами они не перестреляються, по этому кроме обуздания олигархов в политической сфере нужно максимально открываться чтобы пришли буржуины и показали как нужно работать а большая часть тупого жлобья которое сейчас при государственных постах да бизнесах либо начала поиск не племянников-сыночков-подельников а профессиональных менеджеров, либо оказалась на помойке
19.02.2008 15:26___
Different
19.02.2008 13:21___ Ф-Всеволод
До речі а до чого вся ця "чернгова вода" що ви написали? В моєму пості було лише порівння фраз про регіоналів з БЮТ... суміш більйонерів-олігархів, колишніх керівників організованих злочинних угрупувань, діячів профспілок, колишніх "червоних директорів", а в дійсності бізнесменів, та колишніх комуністів...
Хіба к БЮТ це не відноситься... так само як і к НУНС чи Блоку Литвина... чи там немає: більйонерів-олігархів, діячів профспілок чи "червоних директорів"?
19.02.2008 15:22___
Different
19.02.2008 13:21___ Ф-Всеволод
Не кажіть дурню, адже про діяння Губського з землею у Київскій обл. чув кожен. Про монополію УкрАвто Васадзе знають теж всі. А про діяння Яценко в Тендерній ви теж нічули?... чи про те, хто "крищує" харківськи ринки... можу подсказати фамілію...
А про статті у бюджеті та документи, то тут ці пани так за 18 років навчились, що ви дійсно нічого вже не знайдете.
Також згадайте нещодавне голосування в ВР, чомусь коли приймали зміни, що унеможливлюють повернення Дніпроенерго ваш БЮТ требуни не блокував, але кричить на кожномій вулиці що Дніпроенерго вкрали. Ви захищаєте тих хто дуже комфортно себе прилаштував. Згадайте в якіх партіях були вищезгадані пани при Кучмі... уж напевно не в Батьківщіні. І так само коли треба її змінять.
До речі ваща позиція по цім корумпованим панам тільки викриває ваш "приватний" інтерес до БЮТ
19.02.2008 15:00___
Yuri_D
(Тарас Кузьо)
Звинувачення у популізмі... на адресу уряду Тимошенко, є яскравим того прикладом. Термін "популізм" став більш багатозначним... тому використовувати його треба з особливою обережністю.
Повністю згоден з автором – більшість наших політологів і журналістів бездумно (чи свідомо?) ввели в обіг термінологію, запозичену в російських колег або навіть із словників часів совка.
В чому лише не звинувачує ця тусовка Ю.Тимошенко –
популізм, лівизна, амбіції, дехто (М.Дубинянський) навіть у "марксизмі"!.
Щодо слова
популізм - я бачу, що єдиний тлумачний словник у більшості – це Wikipedia (звичайно, RU). А я б порадив пройтися по інших країнах: українська сторінка – на жаль, повна калька з російської, але вже польська, англійська – зовсім не однозначно-негативне трактування. А в більш поважній енциклопедії – Microsoft Encarta:
populism - political ideology based on the perceived interests of ordinary people,
as opposed to those of a privileged elite.
Взагалі я помітив, що в російських словниках більшість значень іншомовних слів перекручена з позитиву на негатив. Порівняйте, наприклад,
honor і
гонор. В Linvo 12, виявляється,
гонор як "Честь, достоинство, гордость" – устаревшее (!!??), те саме
ambitions і
амбиции. Мені здається, що такого роду трансформації зумовлені глибинними відмінностями суспільних систем, і на жаль, Україна опинилася саме на кордоні двох різних цивілізацій.
19.02.2008 14:47___
Историчка
19.02.2008 14:34___ Ф-Всеволод ------А вот ваше персональное рыгоанальное благородие смешит. И еще как.
Уважаемый Ф-, не волнуйтесь, как и в случае с капустой скоро Вас попустит.
19.02.2008 14:37___
Enki
___ kpa
Вам не нравится пример Японии? Была еще Южная Корея, которая до конца прошлого столетия наследовала пример Японии. Еще – Финляндия, которая с 1930-го по 1980-й все фирмы, имеющие более 20% иностранного капитала, квалифицировала как "опасные предприятия". Посмотрите, сколько государственной доли собственности в экономическом "чуде" Тайваня. Австрия, Норвегия, Финляндия после Второй мировой укрепили свои экономики также благодаря государственной форме собственности и протекционизму. Да, согласен, "другая культура, бабки они там не тырили по офшоркам а промышленность будували". Нам бы отправить отдыхать на нары первую сотню-другую олихархов-кровососов, глядишь, третья сотня тут же и призадумалась: а правильно ли она жила все это время?:-)
19.02.2008 14:34___
Ф-Всеволод
19.02.2008 13:37___ Историчка
Нет, цены на капусту не смешат. Не смешат они и на все остальное. Даже сам Пахло-Азаров Дапашливы перестал смешить.
А вот ваше персональное рыгоанальное благородие смешит. И еще как.
Более благоглупостных комментариев на блогах УП, кроме вас, о истеричная наша синячка, не пишет никто.
19.02.2008 13:46___
kpa
Да за...и уже эти патриоты экономисты протекционисты. Япония абсолютно не подходящий пример там главное японская ментальность (шовинизм) и культура, бабки они там не тырили по офшоркам а промышленность будували. А сейчас любой протекционизм оборнется только изоляцией. Наилучший пример к чему приводит протекционизм – наша 15 летняя история. Ну не умеет наш менеджмент работать, не приучен, только тырить может, пока этих ублюдков кровососов олигархов не выгонят поджопниками, разбив их монополию на собственность и политическую власть ничего не будет. Будем сидеть в лаптях под елкой или рабами в шахте защищая бедненького национального капиталиста-производителя, которого просто пучит от натыреных денег, но он лучше купит остров в океане, 7* гостинницу в Турции, швейцарские часы, бентли-майбахи и будет возить блядей по парижам чем вложит в родную промышленнность
19.02.2008 13:37___
Историчка
Помниться, померанчуки радостно смеялись, когда Азаров говорил, что капуста подешевела. Интересно, сейчас цены на капусту их не смешат?
19.02.2008 13:21___
Ф-Всеволод
19.02.2008 12:59___ Different
Прошу назвать хотя бы одну статью, хотя бы один из пунктов бюджета на 2008г., которые передавали бы деньги, взятые у налогоплательщика, названным вами господам. В бюджете же под редакцией проФФессоров Пахла-Януковича на 2007 и 2008г. такого в пользу Ахметова, Бойко и прочей СРКовской братии было навалом.
Прошу также назвать хоть один закон, постановление ВРУ, постановление КМУ, которые были приняты действующей правящей коалицией в интересах названных вами господ. А если не сможете найти, то ознакомьтесь с деятельностью СРКи в ВРУ и КМУ и их законодательным творчеством в пользу "национальных капиталистов" членов СРКи.
Дифферент у вас, неуважаемый, как всегда на корму, на СРКу то есть.
19.02.2008 13:13___
Ф-Всеволод
19.02.2008 12:56___ IgorIvanovich
Вражає поверхневість аналізу та підходів автора.
А мне кажется, что автор и не претендовал на какие-то особые анализы. Хотя бы потому, что в такой короткой статье разве что можно акцентовать свое мнение.
19.02.2008 13:09___
Ф-Всеволод
19.02.2008 12:37___ Enki
Согласен, что в развивающихся в сторону либеральной экономики странах, а Украина несомненно из таких, необходим государственный протекционизм национальному производителю (капиталу).
Только интересно, хотелось бы узнать, что вы понимаете под этим самим протекционизмом и под национальным производителем?
Что касается собственников, восставших из пепла мировой войны, "Тойота", "Мицубиши", "Сони" и т.п., то смею утверждать, что хозяевами этих компаний были не только граждане Японии по паспорту, но и этнические японцы да к тому же патриоты своей страны, а не японский аналог наших хохло-кацапов.
Вы можете утверждать, что слова "национальный производитель" подходят к личностям типа Ахметова, Пинчука, Коломойского и т.п.? Я бы этого не утверждал, т.к. настоящий национальный капиталист:
а) не создает свое богатство за счет грабежа, разбоя, мошеннничества, обворовывая при помощи продажных высших чиновников и судов остальное население страны;
б) не растаскивает национальное богатство по всяким Науру, Каймановым островам и прочим оффшоркам.
И не думаю, что вы будете утверждать, что пахловско-азаровские прямые вливания из бюджета многомиллиардных средств в частные компании этих "национальных производителей" и есть протекционизм. Это, кажется, называется другим словом.
По мне, так уж лучше иностранцы типа Лакшми Миттала, чем некоторые наши "национальные".
19.02.2008 12:59___
Different
Автор каже: -По-перше, Партія Регіонів більше нагадує загальнодоступний фронт, ніж політичну партію. Як загальнодоступний фронт вона об'єднує в еклектичну суміш більйонерів-олігархів, колишніх керівників організованих злочинних угрупувань, діячів профспілок, колишніх "червоних директорів", а в дійсності бізнесменів, та колишніх комуністів.
А В МЕНЕ ПИТАННЯ: А ЧИМ ВІД ЦЬОГО ВІДРІЗНЯЮТЬСЯ ДЕПУТАТИ БЮТ, ЯКИХ ЗАХИЩАЄ АВТОР? Чи він забув такі призвища як: Губський, Жеваго, Васадзе, Яценко, Фельдман та інші...
19.02.2008 12:58___
депутатськебидло
Поганому танцюристу і яйця заважають.
Коли після Тимошенко прем"єром став Янукович, то в усьому звинувачував попередній уряд. А потім опозицію, яка впливала на економічні показники більше, ніж уряд.
Коли Тимошенко знову стала прем"єром, то за економічні показники знову відповідає вона.
Тобто регіонали ніколи нізащо не відповідають, а оранжеві відповідають за все, де б вони не були: в уряді, чи в опозиції.
У Інфляція при Януковичі прем"єрі – винувата опозиція.
У інфляції при Тимошенко прем"єрі – винуватий уряд.
Тоді треба зробити висновок, раз Тимошенко впливає на економічні показники перебуваючи і в уряді і в опозиції, то нехай вона за все і відповідає.
А Янукович, раз він не впливає ні на що і йому все заважає, то йому і не місце на політичній арені взагалі.
19.02.2008 12:56___
IgorIvanovich
День добрий, шановні!
Вражає поверхневість аналізу та підходів автора. Хто розуміється на макроекономіці та політиці відразу відчуває профанізм, уж вибачайте, автора!!! Коментувати нема що – бульбашка. Тому "подив" викликає лише те, що така "наукова" стаття було надрукована. УП, як і всі ЗМІ, банально заробляє на подібних публікаціях. "Заказушка"! Нікчемна, при цьому. Хоча тему спаплюжили. А реально за безлад в економіці "проФфесіонали" мали б відповісти! Проте кому?!. Таким закидам? Не здивуюся, якщо великий філолог та інтелектуал Микола Янович цю статейку й профінансував.
19.02.2008 12:53___
yury_108
Пане професоре! Більйон по-нашому буде мільйон, а більйонер – мільйонером відповідно. Не засмічуйте українську мову американізмами, вона вже й так засмічена русизмами. А відносно критики Януковича... Ставимо Вам залік. Неактуальне це питання. Хто вірить Янику, той і далі буде вірити. А симпатиків Тимошенко переконувати в правильності вибраного курсу тим більше не потрібно.
19.02.2008 12:37___
Enki
Бред сивой кобылы. Автор – типичный апологет современного неолиберализма. Он только забыл сказать, что все современные развитые страны, начиная с отцов-основателей свободного рынка и свободно торговли – Британии и США, становились богатыми по рецептам, противоречащим их сегодняшним ценностям. А имено – они поднялись благодаря экономическому протекционизму. Зато развивающимся странам, в том числе и нам, эти неолибералы сегодня упорно советуют политику, прямо противоречащую их историческому опыту. Если бы японское правительство в свое время послушалось таких адептов, как Кузьо, то не было бы сегодня ни японских "Тойот", ни "Лексусов", а один "Джеренал Моторз" с "Фордом", а Япония так и осталась бы третьесортной промышленной страной. Большинство развитых стран прошли в свое время этап повышения таможенных тарифов, ограничения иностранных инвестиций, запрета или квот на импорт, экспортные субсидии, развитие и поддержку государственной формы собственности и пр. Теперь же, заняв прочные позиции, они проповедуют бедным государствам либеральные правила поведения, чтобы захватить свою долю собственности на их рынке и не допустить появления конкурентов. Тем самым они фактически обогащаются на их проблемах. И автор, несмотря на свое вроде бы украинское происхождение, занимается тут неприкрытым лоббированием интересов США, а не Украины. Не стыдно?
19.02.2008 09:36___
Banderlog
Основна проблема України – це те, що всі так звані політичні партії однакові за своїми характеристиками: це зборище хапуг, бандюків і покидьків, які заради збереження своїх бізнес -інтересів готові батька-матір продати, а не те що увійти у будь яку "партію".
Народ в масі своїй мати дозріти до розуміння необхідності створення політичної сили з зовсім іншими характеристиками, цілями і завданнями. Коли це станеться і чи станеться взагалі – невідомо. Але без цього ми будемо скніти до повнісінької деградації як держава, народ і нація.
19.02.2008 09:32___
Banderlog
Основна проблема України – це те, що всі так звані політичні партії однакові за своїми характеристиками: це зборище хапуг, бандюків і покидьків, які заради збереження своїх бізнес -інтересів готові батька-матір продати, а не те що увійти у будь яку "партію".
Народ в масі своїй мати дозріти до розуміння необхідності створення політичної сили з зовсім іншими характеристиками, цілями і завданнями. Коли це станеться і чи станеться взагалі – невідомо. Але без цього ми будемо скніти до повнісінької деградації як держава, народ і нація.
19.02.2008 09:26___
pvipvi
Для мадам Истерички...
В инфляции конкретно виноваты
проффессор Янукович и дурак Пахло (Азаров)...
19.02.2008 08:53___
Историчка
Вина за инфляцию лежит в первую очередь на Ющенко.
19.02.2008 08:35___
клопідогрель
Отримав просто задоволення від статті, звичайно РЕСПЕКТ.
Я з дозволу автора продовжую. Вище викладені позиції засвідчують, що Регіони не мають ніякого відношення до правих і до лібералізму, як це привижається видатному аналітику- соціялісту Волзі.
Факт економічного протекціонізму є беззаперечний, що абсолюно не узгоджується з ліберальними принципами. Іншими словами лібералом може називатися той, хто знаходиться в полі постійної прозорої конкуренції, в основу котрої покладені чіткі і цивілізовані правила, і в кожну хвилину готовий поступитися місцем найсильнішиму.
Факт контролю над цінами, а саме авторський почерк регіонів, також немає нічого спільного з лібералізмом, навіть лівим.
Справедливости заради треба відмітити, що все, що сказано за регіони, можна спрямувати й на адресу БЮТ та НУНС.
Всіх їх об"єднує прагення в уникненні чесної і прозорої конкуренції, прагнення до монополії, неповага до свободи іншої людини та її потреб на самореалізацію, запит на рабську працю (за їжу та одяг) і її активне підтримання.
19.02.2008 06:57___
Херсонець
Шановний пане Кузьо, а скажіть людям, які читають ваші опуси на вашому блозі і в УП: сама ідея позачергових виборів та їх проведення у 2007 році сприяли інфляції чи ні? І хто був основним ініціатором їх проведення?