9 жовтня 2010, 15:07

Перші кандидати до скорочення міліції

Є два перших кандидати для скорочення української міліції, про яке не так давно згадував міністр Анатолій Могильов.

Випадок на дорозі

21 серпня на виїзді з містечка Жовква в напрямку Львова два інспектори ДАІ зупинили старенький "форд", за кермом якого був громадянин Німеччини українського походження – Петро Кущинський.

За словами пенсіонера, його зупинили, аби перевірити наявність страховки. Сама по собі вимога зупинки для перевірки страхування є питанням суперечливим, але сутність історії не в цьому.

Між водієм і правоохоронцями виникає конфлікт. Два фізично міцних молодих інспектори намагаються затримати 60-річного чоловіка зовсім не атлетичної статури. Однак це у них не зовсім виходить.

Усе це – на відео з мобільного телефона (перепрошую за низьку якість і окремі нецензурні вирази).



Отже, не дивлячись на привід до конфлікту – є страхування чи ні, повинен їхати з міліціонерами водій до Львова чи ні, порушував він іще щось чи ні, опирався міліції чи ні – є факт: інспектор ДАІ за командою колеги зриває з себе погон.

Ще влітку програма "Свідок" на каналі НТН зробила матеріал про цю подію.

Прес-секретар львівського ДАІ Людмила Добровольська відмовлялась коментувати по суті до завершення службового розслідування.

Тоді ми звернулися до вищого керівництва. Заступник начальника Департаменту ДАІ МВС України Володимир Резніков, переглянувши відео, зауважив, що коментувати його без додаткового вивчення "нерозумно і нетактовно".

Тоді ми видали сюжет про історію в "Агентах впливу", не дочекавшись результатів внутрішнього розслідування.

Коментар по суті – як цей випадок оцінюють в ДАІ

І ось на початку жовтня Людмила Добровольська прокоментувала моєму колезі Сергію Антонову цей випадок по суті. Ось головні пункти її відповіді:

Ролик, знятий на мобільний телефон не фіксує цілої події, тому спотворює враження про те, що відбулось. Викривлене сприйняття події, яке може утворитись після перегляду короткої відеоверсії, обурює працівників ДАІ.

Імена працівників ДАІ розголосити не можна, оскільки це порушує їхню приватність.

Водій порушив правила дорожнього руху, за що його і зупинили. Про це складений відповідний протокол.

Випадок було розглянуто на спеціальних нарадах. Інспекторам винесли суворі догани.

Ніякого іншого покарання інспекторам не призначено, оскільки (увага!) немає жодних документів, що передбачають покарання за зривання з себе погонів.


Чи достатньо суворих доган?

Такі пояснення навряд чи можуть задовольнити ані журналістів, ані водія.

Скажімо, відмова надати імена звучить недоречно. На відео – не приватний конфлікт в родині, а подія у громадському місці під час виконання обов'язків.

Але головна проблема в тому, що зривання погонів означає речовий доказ непокори міліції. За це винний цілком може отримати три роки тюрми.

Якщо погони з себе зриває міліціонер, то це не просто псування форми, і не ознака легкого божевілля. Це означає, що він намагається сфальсифікувати речовий доказ. За це також є кримінальна відповідальність – до п'яти років.

В нашому випадку водія від тюрми врятував відеозапис. Переконавшись, що номер з відриванням погонів не пройшов, почепивши погони на місце, інспектори не подали жодних документів, що одному з них пошкоджено форму.

Тобто документально зафіксованої фальсифікації так і не відбулося. Була спроба, не доведена до кінця.

Але це не означає, що вони не зривали погон! І це факт якраз доведений.

Тепер висновок. Люди які зривають з себе погони, повинні їх нарешті позбутися. Адже їх публічно спіймано на криміналі, хоча і невправно виконаному.

Сувора догана в перекладі на неофіційну мову це інший спосіб сказати "Ай-яй-яй!" і погрозити пальчиком. Така форма покарання доречна при вихованні дитини, але не дорослого чоловіка при виконанні.

Сувора догана – це порожні слова, і в даному означають покривання негідників. За незаконні дій покаранням повинна бути дія закону, або принаймні очищення рядів ДАІ від негідників.

Ось чому:

По-перше, вони брехуни. Вони збрехали зараз, і де гарантія, що вони не збрешуть і потім? Через зафіксований факт брехні протокол про порушення швидкості, накреслений цими інспекторами, не є документом, а просто писаним папірцем.

По-друге, впевнений у своїй правоті співробітник ДАІ, який знає, як правильно оформити порушення, і як правильно впливати на порушника ПДР, не буде вдаватися до фальсифікації заради дотримання закону. Ці люди є непрофесіоналами.

По-третє, відео доводить, що інспектори не цінують своєї професійної гідності. Форма для них – це інструмент нечесного правосуддя.

Останнє. В очах простих водіїв, цей випадок підриває довіру до слів кожного інспектора ДАІ в Україні, кожного, хто працює в Міністерстві внутрішнії справ.

Назустріч Євро-2012

Черз два роки на Львівщину прийде Євро, і з ним на українських дорогах з'являться тисячі машин з німецькими, французькими, польськими та іншими європейськими номерами.

Питання на засипку: що нового дізнаються про Україну усі ці водії, коли на дорозі їх зустрічатимуть герої нашого ролика?

Київська програма #DriveTimeKyiv – про все, що треба знати, поки ви стоїте в заторах:))

Якщо вам уже набридло слухати музичку, ви можете допомогти цій програмі виходити в ефір! У мене є чим зайняти вас у заторах! Життя в столиці міняється швидко, і про ці зміни ви можете дізнатися просто в момент, коли ви за кремом...

Дива не сталося: частоту в Кривому Розі Громадське радіо не отримало

Можливо ви будете здивовані, але Національна рада з питань ТБ і радіо знову не дала Громадському радіо FM-частоту. Цього разу в Кривому Розі...

Частота для Громадське радіо: чи почує нас Кривий Ріг?

У четвер, 11 жовтня, Національна рада з питань ТБ і радіо серед інших питань має оголосити результат конкурсу на мовлення у Кривому Розі. Від цього рішення багато в чому залежить і доля Громадського радіо...

Павло Шеремет: Майдан, сьогодні о 19-00

Убивство Павла Шеремета це акт залякування. На нього ми маємо дати відповідь. Це тероризм у своїй суті, своєму найбільш концентрованому прояві...

Фантазія на тему диктатури

Невдала спроба перевороту в Туреччині для України цікава не аналогіями, а увагою, яку вона привернула до сценарію силового захоплення влади. Так, ситуації різні, інгредієнти несхожі, актори відмінні, знання турецьких реалій та історії наявні у одиниць українських коментаторів...

''Громадська хвиля'' повертається на УР-1

Сьогодні в 22 годині 10 хвилин в ефірі Першого каналу Українського радіо знову з'явиться програма, повернення якої чекали слухачі. Її знов, у залежності від робочого графіку, будуть вести журналісти, яким ці люди довіряють: Андрій Куликов, Лариса Денисенко, Ірина Славінська, Наталка Соколенко, Ірина Соломко, та декілька інших...