23 грудня 2014, 15:33

Про РНБО

Те, що парламент не підтримав сьогодні зміни до Закону про РНБО жодним чином не слід розглядати як ознаку розвалу правлячої коаліції. Фракції, які не голосували за розширення повноважень цієї установи – партії Батьківщина, Самопомочі і Радикальної партії у своїй позиції керувалися цілком зрозумілими підходами.

РНБО фактично могло перетворитися у конкуруючий з Урядом центр влади бо, крім координуючих, отримувало ще виконавчі, контрольні, кадрові і навіть нормотворчі функції. З огляду на практику роботи колегіальних органів в Україні це б означало, що секретар РНБО отримував би повноваження цілком співставні з прем'єрськими, а у чомусь і вищі.

Річ не лише у тому, що таке "вивищення" грубо суперечить Конституції. Конкуруючі центри влади призведуть до посилення некерованості державними інституціями в цілому.

Логіка таких законодавчих новацій може мати сенс лише за тієї умови, що країну готують до чергового періоду авторитарного правління. Виправданням таким замірам слугуватиме, звісно, юридично не визнана війна, наростання економічної стагнації, розпад інфраструктури. Був у авторів законопроекту і намір наділити РНБО повноваженнями у питаннях протидії корупції, що фактично підпорядкувало б йому створюване нині Агентство із протидії корупції, послабивши можливості останнього.

Виглядає так, що гілки влади – законодавча, виконавча і судова – раптом виявляться зв'язаними одним вузлом, що зветься РНБО. Це ірраціонально.

Наразі чинна редакція Закону про РНБО дає цьому колегіальному органу цілком достатньо повноважень для ефективної роботи. І її доречно розпочинати невідкладно, перед усім із дослідження та рубрикації небезпек та викликів, які постають перед суспільством, їхніх причин. Робота РНБО є експертною та рекомендаційної. Його ж намагаються перетворити на супер силове відомство. Мета такої метаморфози є не більш прозорою, ніж поданий сьогодні Урядом Державний бюджет або цілі, з якими створено "Міністерство правди".

Агресор гарячково каламутить воду

Як я й писав у попередньому блозі, повідомлення про "мирний план", який ніби-то затвердив Дональд Трамп мало на меті підготувати громадську думку до посилення санкцій щодо росії...

Дональд Трамп готує підґрунтя для посилення санкційного тиску

Оголошено про схвалення президентом Дональдом Трампом "мирного плану" щодо припинення російсько-української війни з 28 пунктів. Його незабаром оприлюднять...

Системна політична криза розгортається. Чи є ще вихід з неї?

Одним з наслідків часткового оприлюднення матеріалів операції "Мідас" стала очевидність розколу правоохоронної системи. Лінія розділу пролягає між "старими" традиційними правоохоронними установами і Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою та Національним антикорупційним бюро України...

Реальність загрози застосування ядерної зброї ІІ

Невстиг я зробити вчора допис на УП про винекнення нових чинників ядерної загрози, коли це раптом Пу провів чергове телезасідання рашистської ради безпеки, де було здійснено оцінку нової американської ракетної системи "Темний орел", яку США готові розмістити в Європі вже наступного року...

Реальність застосування ядерної зброї

До початку цієї війни загальноприйнятою була думка, що ядерна зброя існує, як чинник стримування агресії і ніколи не може бути застосована. Проте знавіснілий напад рашистів на Україну показав, що навіть наявність зобов'язуючих документів, резолюції ООН, світова громадська думка та санкції не заважають ядерній країни напасти на найближчого сусіда і вести війну вже стільки часу, скільки для Радянського Союзу тривала Велика Вітчизняна...

Опозиція домоглася збільшення доходів бюджету на 175 мільярдів гривень

Державний бюджет наступного року буде вкрай напруженим. Видатки на війну зменшити неможливо, соціальні зобов'язання держави – так само. Іноземні партнери звісно допомагають Україні, проте у них дедалі більше питань до ефективності використання цих коштів...