Тетяна Монтян Юрист

Балада про принципових політиків. Виконують автори

05 жовтня 2008, 19:17

Прочитала я тут вчора новину на "УП", про Югочку Луценгу та його "принципову позицію".

"Коментуючи можливість блокування парламенту силами внутрішніх військ МВС за ініціативою президента, Луценко нагадав: "Президент може віддавати накази лише в рамках своїх повноважень. Використання ВВ для блокування державних органів влади – грубе порушення Конституції і законів із усіма наслідками для ініціаторів, які з цього випливають".

Міністр також не очікує, що нещодавнє присвоєння командувачу внутрішніми військами Олександру Кіхтенку звання генерала армії підвищить лояльність останнього до президента.

"Я знаю Олександра Тимофійовича досить давно. Знаю як розумну людину й відповідального керівника, який із честю пройшов схожі випробування", – наголосив він."

Була я якось 01 червня 2007 року у Савіка Шустера на передачі "Свобода Слова", і чудово пам'ятаю, що саме в'якали тоді з зазначеного питання обидва наші аніки-воїни – і Кіхтенко, і Луценга.

Звернімося до стенограми передачі:

Нестор Шуфрич: ...Товарищ пока еще генерал-полковник, вы только что так браво сказали, что подразделения внутренних войск впервые не были задействованы в обеспечении общественного порядка. А скажите, не является ли это причиной того, что вы грубо попрали вашу присягу и вышли из подчинения министра, который является вашим прямым начальником, по закону, и просто вы ушли от выполнения своих служебных обязанностей, уклонились от них, и теперь несете такую же ответственность вместе с вашими коллегами из Министерства внутренних дел?

Кіхтенко: Ми знаходимося, дійсно, в складі Міністерства внутрішніх справ, і виконуємо в повному обсязі завдання, які покладені сьогодні на внутрішні війська – не тільки участь в охороні громадського порядку. Це єдине завдання, яке внутрішні війська виконують в інтересах Міністерства внутрішніх справ. Решта завдань пов'язані з охороною атомних станцій, дипломатичних представництв, особливо важливих державних об'єктів, конвоювання, екстрадиції, забезпечення роботи судів і так далі, я можу продовжувати, – це прерогатива внутрішніх військ, і за виконання цих завдань відповідає безпосередньо командувач внутрішніми військами. І стаття шоста Закону України "Про внутрішні війська" говорить про те, що дійсно, командувач внутрішніми військами підпорядковується міністру внутрішніх справ, але безпосередньо, про це забувають казати, керує внутрішніми військами саме командувач внутрішніми військами МВС України.

Сівкович: ...Перед вашою телеграмою було розпорядження міністра внутрішніх справ, де він говорить: "Приймати та виконувати накази тільки з письмового погодження з міністром внутрішніх справ". І взагалі заборонив рухати внутрішні війська на Київ. Ви порушили присягу, пане Кіхтенко. Ви порушили виконання наказу міністра.

Кіхтенко: Я знаю текст військової присяги. І я нічого не порушував. Я не зраджував українського народу.

Сівкович: А навіщо вам зраджувати? Ви просто ігноруєте все, що тільки завгодно. Може, вам пообіцяли "міністра внутрішніх справ", і через те ви вирішили бути таким самостійним?

Кіхтенко: Президент – глава держави, Верховний Головнокомандувач Збройних Сил України. Внутрішні війська – складова система військової організації нашої держави. Командувач внутрішніми військами – керівник військового формування. Він може не виконати якийсь наказ, чи указ, чи розпорядження Верховного Головнокомандувача?

Сівкович: Ви генерал, і ви це прекрасно розумієте, що Президент має право віддати вам наказ тільки через вашого прямого начальника – міністра. Інакше не може бути. І взагалі, що це за піжмурки? Адміністрація використовує бюджетні гроші, надає вам техніку. Ви грали в піжмурки незрозуміло з ким, з народом України. І зараз стоїте тут, виправдовуєтеся, і звалюєте всю вину на Президента – що це Президент вам дав таку команду.

Кіхтенко: До речі, я не виправдовуюся, і не буду ні в якому разі виправдовуватись. Тимпаче, я не буду звалювати вину.

Луценко: Закон України "Про Збройні Сили України". Відкриваємо. Пишуть: "Керівництво Збройними Силами України в межах, передбачених Конституцією, здійснює Президент України, як Верховний Головнокомандуючий Збройних Сил". Другий закон. Ви у мене, звичайно, спитаєте, а що таке збройні сили? Закон України "Про дисциплінарний статут Збройних Сил". Відкриваю. "Дія цього закону "Про Збройні Сили" поширюється на Державну прикордонну службу України, Службу безпеки України, внутрішні війська Міністерства внутрішніх справ...", і далі там по тексту. Тому це частина Збройних Сил, якими керує Верховний Головнокомандуючий... Але законодавець, на жаль, не передбачив ситуацію, коли в Україні є міністри, які відмовляються підпорядковуватися своєму Головнокомандуючому, приходити до Президента на наради, зв'язуватись із ним по телефону, мало того – дають розпорядження, які прямо саботують рішення Верховного Головнокомандуючого.

Кіхтенко: Я... хотів би відзначити, що внутрішні війська знаходяться поза політикою. І ніякі закази політичних сил вони не виконують. Вони виконують...

Сівкович: Це і без окулярів видно, що ви поза політикою.

Кіхтенко: Я в зеленому кольорі... В мене цей самий... помаранчевого і синього тут немає, так? Тому я виконую накази і розпорядження верховного командуючого, глави нашої держави.

Сівкович: Президент дав? Ющенко чи ні?

Кіхтенко: ...я ще раз повторюю, що внутрішні війська за політикою. І вони політичні накази ніколи не виконували і виконувати не будуть. По-третє, розпорядження на висування особового складу внутрішніх військ на місто Київ дав я як командуючий військами. А розпорядження президента нашої держави розміщені офіційно на сайті президента. Там визначено, що командуючий внутрішніми військами повинен направити в місто Київ для забезпечення охорони громадського порядку...

Сподіваюсь, всі здатні оцінити ну просто виняткову принциповість цих двох істот, які тіпо керують: один – Міністерством внутрішніх справ, а інший – внутрішніми військами.

Хтось може передбачити, під кого ляжуть ці дві політиканські шльондри наступного разу? Так отож...


Ну, і ще кілька слів – про ще одну вкрай безпринципну політиканську шльондру, пана Гриценка, або, як його називають після провокації, про яку я зараз нагадаю – Гріцацуєва.

З тієї ж стенограми:

Шустер: Министр обороны сообщил о том, что от Василия Цушко поступил запрос на одиннадцать тысяч единиц стрелкового оружия и десятки миллионов единиц боеприпасов. Анатолий Гриценко отказал Василию Цушко.

Сівкович: Теперь что касается вопросов, связанных с тем, что озвучил Гриценко, министр обороны. Он поступил как мальчиш-плохиш. Объясняю почему. У меня здесь, в папке, подобных обращений – в том числе Юрия Витальевича Луценко – несколько. До Юрия Витальевича обращались ещё все министры без исключения по несколько раз в год. Потому что потребность Министерства внутренних дел, например, только в патронах – и в том числе господина Кихтенко, потому что основные боевые все стрельбы и прочие учения – это проходит у него, потому что у него внутренние войска, – 32 миллиона штук. Луценко ежегодно просил от 7-ми до 15-ти миллионов. До него то же самое просили. Сейчас было написано – по просьбе, кстати, внутренних войск, которые подписал Дегтярёв, наш с вами знакомый, – заявку на Цушко. Она была подписана в феврале-месяце. По этой просьбе отправлено письмо на Гриценко. Зачем так политикам извращать всю ситуацию? Зачем? Потому что так выгодно в политическом кризисе? Зачем так врать? Вот что меня интересует. Господин Кихтенко, так же было или нет? Так.

Кіхтенко: Вы о чём спрашиваете?

Сівкович: О заявках на вооружение, которые подавались.

Кіхтенко: Это естественно. Каждый год подаются заявки – в том числе и на Министерство обороны.

Сівкович: Правильно. Так расскажите тогда: как оценить действия Гриценко?

Кіхтенко: Я не буду оценивать действия.

Злі язики стверждують, що піти на цю провокацію, аби пограти на почуттях недосвідченого електорату, Гріцацуєва змусили в Балогані, шантажуючи оприлюдненням ганебної історії за його участю – історії про пана Кредісова, якого спіймали на хабарі, а Гріцацуєв його "відмазав". І що ж? Історія про Кредісова все одно стала надбанням громадськості, хоча і трохи пізніше, а від репутації дешевого провокатора Гріцацуєву тепер не відмитись ніколи.

Ну і наостанок, на злобу дня, в очікуванні чергового розгону Верховної Ради, зацитую свої власні слова, сказані на цій самій передачі:

Монтян: Я не погоджуюся з тим, що нібито щось зміниться в результаті цих виборів, оскільки система узурпації влади – не має різниці, однієї партії чи п'ятьма, шістьма і сімома... Немає жодного значення. Люди як не мали доступу до демократії, так і не матимуть. Тому що закриті списки – все це продовжується. І знову через рік – через два буде наступлено на ті самі граблі, тому що ніяких шансів на те, що політики, які знову дорвуться до влади по цій системі із закритими списками, знову між собою не пересваряться і не влаштують той самий сценарій. Ніякої гарантії немає. Тому треба все-таки міняти систему, а не ті самі фейси перетасовувати в тій самій Верховній Раді. Так що я б на вашому місці не була б настільки оптимістична.

Чекаємо розв'язки. А чого дочекаємось з такими "діячами" – можна прогнозувати доволі точно, на жаль: (((

Коментарі — 108
FUTURIST _ 05.10.2008 20:30
IP: 92.113.53.---
Тетя Таня -дружок ne sutor supra crepidam judicet.
Слова, которые, по преданию, произнес знаменитый древнегреческий живописец Апеллес в ответ на замечания непрошеного советчика-профана.
Северянин _ 05.10.2008 20:29
IP: 194.54.187.---
05.10.2008 20:01___ ЮРКО_НЕРОЗУМНИЙ – На счет авторитаризма неуверен... После Майдана кто бы мог подумать, что ВАЮ будет тупо заниматься только собой любимым а не Державой. А если возникнет опасность что прийдется отвечать? Вероятно, что со страху он своих генералов произведет в фельдмаршалы и погонит воевать с нами... Не думаю что получится (у него все из рук валится по его признанию), но из-за спины может выскачить какой-нибудь черт а-ля Ульянов-Ленин. А при генералах-фельдмаршалах живущих по принципу "Чего изволите, Чего бы еще украсть?" все может и начаться...
Vlad_iz_Kharkova _ 05.10.2008 20:17
IP: 92.113.157.---
То, что г-да Луценко и Гриценко меняют своб позицию под текущую ситуацию, хорошо известно, их попытки стать национальными лидерами вызывают смех и заставляют их идти на провокации.
То, что открытые списки (если под ними понимать прикрепление кандидатов из партийного списка к конкретным округам, а не возврат к мажоритарной системе, как клевещет Мостовая – вот еще пример как из желания пробить мужа повыше можно превратить лучшую национальную газету в жеотый листок) необходимы, также очевидно. Невыгодны они одной ЮВТ, так как на ее харизме в ВР пробиваются кнопкодавы, а при открытых списках она не сможет их контролировать.
Но представить себе, что открытие списков изменит систему я не могу, в этом с автороом не согласен.
Тетяна Монтян _ 05.10.2008 20:07
IP: 89.252.16.---
2 ЮРКО_НЕРОЗУМНИЙ: Ну і на кого з цих брехливих клоунів ви працюєте?;) Співчуваю, що через мене навіть в неділю вам довелося вийти на роботу, ггг.
ЮРКО_НЕРОЗУМНИЙ _ 05.10.2008 20:01
IP: 77.121.157.---
Все до купи. І грішне і праведне.
Охорона суспільного порядку ніяк не кореспондується з облогой або блокуванням ВР, і командувач внутрішніми військами про це обізнан, також він обізнан і про рейтінг Верховного Головнокомандувача в країні, рівень підтримки в суспільстві всіх трюків і кульбитів його політичної сили, ступінь його міжнародного іміджу, а також обізнан з тим, що є державним переворотом.
Г-жа Монтян (я не можу називати ії пані хоча б за те, що вона не сплачує квартплатні і паразитує за рахунок інших, що цю платню здійснюють), так ось ця г-жа не розуміє, що
автаркізм в Україні є неможливим після майдану -2004, які б думки на це не розповсюджували приспешники СП і ЕЦ.
Яку б шляпку чи платтечко Касандри г-жа Монтян на себе не приміряла, об'ективно вона є провокатором, і ії б більше прикрасив костюмчик Гапона.
y-f _ 05.10.2008 19:28
IP: 91.124.229.---
началось...
щас Луценгу опять обвинят, шо он якобы гомеопат...

http://obkom.net.ua/news/2008-10-03/0950.shtml
FUTURIST _ 05.10.2008 19:25
IP: 92.113.53.---
(ПОВТОР)
РАЗГОВОРЫ О ИЗБИРАТЕЛЬНОЙ СИСТЕМЕ, ПЕРЕД ОЧЕРЕДНЫМИ ВНЕОЧЕРЕДНЫМИ ВЫБОРАМИ, ЧИСТЫЙ КАК МОЧА МЛАДЕНЦА ПОПУЛИЗМ ПОСЛЕДНЕЕ ПРИБЕЖИЩЕ МАХИНАТОРОВ, МАНИПУЛЯТОРОВ, ФАЛЬСИФИКАТОРОВ...
(обратите внимание приведенные фрагменты статей датированы первй- 2007годом второй- 2008 годом)

Мина направленного действия
...разных странах Европы используются разные способы голосования – в том числе и работавшая в Украине в 90-х мажоритарная система и даже экзотическая "система единственного передаваемого голоса". Просто о европейских ценностях большинство отечественных политиков вспоминают тогда, когда им нужна красивая обертка для упаковки сугубо практического личного интереса. И сразу же забывает, если между "формой" и "содержанием" возникают противоречия...В таком случае, какие бы предложения по усовершенствованию избирательной системы ни выдвигались, толку от них будет немного. Любые, даже самые лучшие правила не действуют, если игроки не согласны по ним играть. А просто экспериментировать над избирателями – вообще опасно. Чтобы не получилось, как в известном анекдоте: а что, куры сдохли? Сдохли! Какая жалость, а у меня еще столько интересных идей!!
(20 апреля 2007 Осторожно, списки открываются. Зачем менять правила проведения выборов
Автор: Алексей МУСТАФИН)
FUTURIST _ 05.10.2008 19:24
IP: 92.113.53.---
(продолжение)

Но есть способ завести в Раду политической силе президента как минимум нынешнее, а как максимум – превышающее количество депутатов. Для этого нужно изменить Закон "О выборах" и сделать открытые списки, в худшем случае по 27 округам, а в лучшем по 450. Переговоры с "Регионами" пока результатов не дали. Но президент не оставляет надежды, что дадут. Именно для принятия нового закона о выборах ему нужен нераспущенный парламент... они выгодны Литвину, способному подтянуть под свой бренд способных оплатить собственный округ бизнесменов.
4 Октября 2008 "Звери задрожали, в обморок упали" Автор: Юлия МОСТОВАЯ
ONLINE
Свобода слова168 Україна та Європа148 Євро-201259 Вибори-2012 в Україні92 Справа проти Тимошенко159
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook