Тетяна Монтян Юрист

На абордаж!

18 серпня 2012, 14:13

Спостерігаючи за реакцією суспільства на наше, так би мовити, ідеологічне партнерство з Українським піратським співтовариством, я бачу, що багато співвітчизників дуже мало уявляють собі, чим живуть сучасні "корсари" віртуальних морів.

Першою піратської організацією у світовому онлайн-просторі стала в 2006 році Партія піратів Швеції – однієї з найбільш просунутих країн у тому, що стосується інтернету. Замисліться: 9 з 10 домогосподарств в цій країні підключені до всесвітнього павутиння, причому більше половини населення вийшло в мережу ще у 2001 році.

Це не дивно. Вже тоді, на початку нового тисячоліття, в Швеції можна було здавати податкові декларації в електронному вигляді. Дуже скоро "перейшли в інтернет" і інші державні і муніципальні сервіси. Усім провайдерам був забезпечений рівний доступ до споживачів. Вільна конкуренція призвела до встановлення на ринку низьких цін на їхні послуги.

Створена до парламентських виборів 2006 року, Партія піратів, за допомогою щойно запущеного інтернет-сайту, зібрала необхідні для реєстрації 2 тис. підписів громадян менше ніж за добу. Новина про створення політичної сили нового формату сотнями публікацій розлетілася по світовому павутинню. Соцопитування того часу показало, що 57% жителів підтримують існування такої партії. Що ж так сподобалося шведам?

Пірати запропонували лібералізувати законодавство в сфері інтелектуальної власності, дозволивши всім громадянам обмінюватися надбаннями науки, культури, мистецтва тощо – в некомерційних цілях. Як приклад – це вільне скачування фільмів, музики, книг для домашнього перегляду. Разом з тим, вони виступили на захист особистих даних та приватного життя громадян – як в мережі, так і в оффлайні.

Набравши більше 7% голосів виборців на виборах до Європарламенту, шведські борці за свободу в інтернеті отримали в законодавчому зібранні ЄС 2 місця і почали поширювати свої ідеї по світу. Сьогодні їх послідовники представлені в тому чи іншому вигляді майже у півсотні країн.

Навіть у далекій від лібералізму Росії Піратська партія, офіційний процес реєстрації якої розпочався тільки 30 червня цього року, вже висунула свого кандидата в мери м. Калінінграда.

Німеччина стала другою після Швеції державою, де пірати взяли участь у виборах в органи влади. Минулоріч вони отримали 15 місць в берлінському ландтазі (земельному парламенті), а також низку місць у парламентах інших земель. У наступному році пірати балотуватимуться в бундестаг – опитування показують, що підтримка партії серед виборців вже досягла 12%.

"В Україні розвиватиметься щось подібне, тим більше, що тут традиції анархізму значно сильніші, ніж у Німеччині", – зауважив, розглядаючи феномен піратства, у нещодавньому інтерв'ю журналу Країна політтехнолог Тарас Березовець. На жаль, у нашій країні частка користувачів інтернету поки що не перевищує 30%. Втім, Українське піратське співтовариство, яке поки що не є партією формально, навесні цього року подало заявку на членство у PP International – міжнародну спільноту, яка об'єднує піратів з усього світу за єдиними принципами.

Той самий Березовець вважає, що я – політик покоління "нових медіа", яке з'явилося завдяки "фейсбук ком'юніті". Можливо, це так. Я веду блоги з незапам'ятних часів, намагаюся бути в курсі новітніх інформаційних технологій і маю власні переконання щодо інформаційної свободи громадян – такі, що загалом співпадають з позицією Піратської партії.

Моя наукова діяльність пов'язана з вивченням інституцій – проблематикою їх виникнення та ефективності функціонування, а також з моделюванням найкращих алгоритмів отримання легітимних колективних рішень всередині інституцій. Як слушно зазначала лауреат Нобелевської премії з економіки Елінор Остром, чию геніальну книгу "Керування спільним" я переклала українською, "...проблема із сучасними [інституційними] теоріями пов'язана з тим, що не враховуються інформаційні й транзакційні витрати. Переконання, що повна інформація є у вільному доступі і що транзакційні витрати можна ігнорувати, не створює теоретичних пояснень, які можна використати в умовах, коли інформації недостатньо, вона потенційно упереджена, її одержання дорого коштує і більшість транзакцій теж дорогі".

Наведу приклад. Якось я брала участь у ток-шоу, присвяченому безпеці ліфтів в наших будинках. Як і завжди, шоу звелося до "улюбленого" питання – "хто винен". Я поставила питання – "хто з присутніх знає, що ліфти є спільною власністю ВСІХ співвласників багатоквартирного будинку в силу ч. 2 ст. 382 Цивільного Кодексу України?" Піднялася аж одна рука з сотні – це була жінка, яка жила деякий час в Ізраїлі. Решта ж присутніх перебували в святій впевненості, що їхні ліфти належать кому завгодно, тільки не їм – мерії, ЖЕКу, державі, а отже за стан цих ліфтів також несе відповідальність хто завгодно, але не вони, їхні власники – адже власність зобов'язує!

Таким чином, рішення "не інвестувати в ремонт своїх ліфтів" українці приймають через те, що у них банально немає інформації щодо того, що саме вони є співвласниками цих ліфтів.

Здавалося б, інформація про справжнього власника ліфтів є загальнодоступною, адже зміст відповідної статті Цивільного Кодексу ніхто ні від кого не приховує. Але так само ніхто не приховує ні від кого позицію на шаховій дошці – але хтось грає, як Каспаров, а хтось – як Остап Бендер.

Отже, базової інформації мало – треба ще мати інформацію про те, як розпорядитися базовою інформацією. Тобто, необхідно ще знати алгоритми прийняття легітимних колективних рішень щодо спільного майна (ліфтів, тощо) /треба вміти грати в шахи.

Навіть цей маленький приклад показує, наскільки всеосяжною є проблема отримання адекватної, достовірної, повної інформації, і яку шкоду спричиняє і окремим людям, і людству невігластво та/або банальна непоінформованість. Ті, хто приховує інформацію, спотворює її, обмжує доступ до неї – є ворогами людства, і саме з такими ворогами воюють пірати – і я разом з ними:)

________________________________________

Для тих, хто цікавився, як просувається збір коштів та/або набір волонтерів - ось вам звіти деяких людей.

А ось інструкція для тих, хто теж хоче перерахувати мені кошти та/або стати волонтером;)

Коментарі — 228
lamer _ 20.08.2012 12:50
IP: 193.104.178.---
Mihail Sklyar:
Скажите пожалуйста, а Ваши предвыборные кумиры были на этом митинге? То что Вас там не было я уже понял.

У меня нет передвыборных кумиров! А на митингах в поддержку Андреевского спуска я конечно же был!
Mihail Sklyar _ 20.08.2012 12:17
IP: 130.185.49.---
lamer:
Mihail Sklyar:
"...постичь образ Воланда Вам не дано, а то что для Вас непостижимо, того Вы и боитесь"

Упаси меня Господи постичь этот образ! Не дисскутируйте со мной, потому что я понял, что вы за человек. Вы – темная сторона. Я с такими людьми не общаюсь.
lamer:
Mihail Sklyar:
Если это монологи – тогда не читайте их. Это раз. Во-вторых, я говорил о том, что именно Соболев организовал митинг, благодаря которому была захвачена КМДА и даже Ахметов испугавшись сдал назад. ТО есть, объясню Вам еще раз, если Вы не поняли. Соболев организовал митинг не ради митинга, а последствием этого митинга были реальные действия, после которых власть хоть немного, но уступила.
Скажите пожалуйста, а Ваши предвыборные кумиры были на этом митинге? То что Вас там не было я уже понял.
lamer _ 20.08.2012 10:44
IP: 193.104.178.---
blendazh:
А что, у Монтян есть стратегия работы? Я думал она на матерится только умеет. Или есть еще и позитивные качества?

Вот сколько я не наблюдал, вся стратегия ее работы – это какой-то непонятный для нормального человека PR. Это странная личность, психически неуравновешенная, грубиянка, невоспитанная. Стратегии там никакой, кроме огромных планов завоевать весь мир.
blendazh _ 20.08.2012 10:43
IP: 195.234.213.---
lamer _ 20.08.2012 10:39
Да чего вы с ними спорите?
Светлый темного не поймет.
Им бы крови да мяса побольше. Духовного они не поймут, консистенция мозга просто не та.
lamer _ 20.08.2012 10:39
IP: 193.104.178.---
Mihail Sklyar:
"...постичь образ Воланда Вам не дано, а то что для Вас непостижимо, того Вы и боитесь"

Упаси меня Господи постичь этот образ! Не дисскутируйте со мной, потому что я понял, что вы за человек. Вы – темная сторона. Я с такими людьми не общаюсь.
blendazh _ 20.08.2012 10:36
IP: 195.234.213.---
Mihail Sklyar _ 20.08.2012 10:24
IP: 46.247.171.--
Мудрый человек... строит стратегию своей работы.

А что, у Монтян есть стратегия работы? Я думал она на матерится только умеет. Или есть еще и позитивные качества?
lamer _ 20.08.2012 10:32
IP: 193.104.178.---
Mihail Sklyar:
Если это монологи – тогда не читайте их. Это раз. Во-вторых, я говорил о том, что именно Соболев организовал митинг, благодаря которому была захвачена КМДА и даже Ахметов испугавшись сдал назад. ТО есть, объясню Вам еще раз, если Вы не поняли. Соболев организовал митинг не ради митинга, а последствием этого митинга были реальные действия, после которых власть хоть немного, но уступила.
Mihail Sklyar _ 20.08.2012 10:32
IP: 46.247.171.---
lamer:
Mihail Sklyar:
"...суть Воланда вы не поймете"

Прекрасная картина. Человек, который видвигает в депутаты атеистку – поддерживает Воланда. Хорошо, что вы об этом сказали перед выборами, а не после. Вы – страшные люди!
Я уже говорил, постичь образ Воланда Вам не дано, а то что для Вас непостижимо, того Вы и боитесь.
Mihail Sklyar _ 20.08.2012 10:29
IP: 46.247.171.---
lamer:
Mihail Sklyar:
"Да, нам не нужны люди способные работать, нам нужны люди способные митинговать"

:)))))). За то честно. Я так и понял, что вы работать и не умеете и не способны. Вам бы покричать, поскандалить. Вам и в гоолову не приходит, что для того, чтобы что-то иметь – нужно работать.
Извините, это Вы считаете главным критерием полезности для общества-способность митинговать, и привели в пример Соболева, перечитывайте собственные комменты, теряете логическую цепочку своих монологов.
lamer _ 20.08.2012 10:27
IP: 193.104.178.---
Mihail Sklyar:
"...суть Воланда вы не поймете"

Прекрасная картина. Человек, который видвигает в депутаты атеистку – поддерживает Воланда. Хорошо, что вы об этом сказали перед выборами, а не после. Вы – страшные люди!
Mihail Sklyar _ 20.08.2012 10:24
IP: 46.247.171.---
blendazh:
Mihail Sklyar _ 20.08.2012 10:11
IP: 46.247.171.-

Если честно, то Попов мне не нравится куда больше, чем Черновецкий. У меня просто с ним свои счеты.
А вот по поводу спасите нас Монтян от Попова, то я могу сказать, что Таня сама заявляла, что эта власть очень даже хорошая и с ней можно работать. http://dykepole.com/download/IMAG0021.jpg.
Мудрый человек объективно оценивает реальность, а не живет иллюзиями, и исходя из существующей реальности, пусть и не благоприятной, строит стратегию своей работы.
lamer _ 20.08.2012 10:23
IP: 193.104.178.---
Mihail Sklyar:
"Да, нам не нужны люди способные работать, нам нужны люди способные митинговать"

:)))))). За то честно. Я так и понял, что вы работать и не умеете и не способны. Вам бы покричать, поскандалить. Вам и в гоолову не приходит, что для того, чтобы что-то иметь – нужно работать.
blendazh _ 20.08.2012 10:22
IP: 195.234.213.---
lamer _ 20.08.2012 10:05
IP: 193.104.178.--
Походу и Воланд ваш идеал?

"Пиратам" Воланд не нужен, им нужна Монтян. С утра встать, помолится на Монтян и вечером не забыть сделать то же самое. Поди у каждого на заднице еще и по наколке в виде термоядерной женщины Монтян.
blendazh _ 20.08.2012 10:19
IP: 195.234.213.---
Mihail Sklyar _ 20.08.2012 10:11
IP: 46.247.171.--

Если честно, то Попов мне не нравится куда больше, чем Черновецкий. У меня просто с ним свои счеты.
А вот по поводу спасите нас Монтян от Попова, то я могу сказать, что Таня сама заявляла, что эта власть очень даже хорошая и с ней можно работать. http://dykepole.com/download/IMAG0021.jpg.
Mihail Sklyar _ 20.08.2012 10:16
IP: 46.247.171.---
lamer:
Mihail Sklyar:
"Булгаков был прав..."

Я так понимаю, что атеисты типа Монтян и вас, господин Скляр, кроме "Мастера и Маргариты" больше ничего не читают? Походу и Воланд ваш идеал?
Поскольку Ваш идеал-Шариков, суть Воланда вы не поймете.
Mihail Sklyar _ 20.08.2012 10:11
IP: 46.247.171.---
lamer:
Tetiana Montian:

Что-то мы не припомним, чтобы вы публично стучали на Попова. Не видели мы и митингов против Попова во главе с вами. Если вы такой предводитель, который интересуется лидерством, чего же вы не возглавите бунт против Попова, как это например сделал известный журналист Егор Соболев. Он, кстати, собрал команду, взял штурмом КМДА, собрал митинг на защиту Андреевского спуска. Он работал! При чем работа так, что потом Ахметов сказал, что он здесь вообще не при чем и спуск ему этот не нужен. А гже же были вы, Таня, в этот момент?
Да, нам не нужны люди способные работать, нам нужны люди способные митинговать. Сначала с нашего молчаливого согласия Попова поставили смотрящим за городом и пламенный борец за справедливость Lamer молча это проглотил, а теперь вопит "Монтян, где вы были в этот момент? спасите нас от Попова!".
lamer _ 20.08.2012 10:05
IP: 193.104.178.---
Mihail Sklyar:
"Булгаков был прав..."

Я так понимаю, что атеисты типа Монтян и вас, господин Скляр, кроме "Мастера и Маргариты" больше ничего не читают? Походу и Воланд ваш идеал?
blendazh _ 20.08.2012 09:59
IP: 195.234.213.---
Соцопитування в Швеції того часу показало, що 57% жителів підтримують існування такої партії.

В Украине, а в особенности по 212 округу от которого балотируется Монтян, даже не ведают о существовании такой группы лиц, как пиратская партия. А тем, кто хоть что то о них слышал, голосовать еще запрещено Конституцией
blendazh _ 20.08.2012 09:48
IP: 195.234.213.---
Татьяна, А можно спросить, почему вы выбрали именно фотографию Арбузова.
Вы же как "продвинутая" украинка, должны понимать, что не он решает куда ы какую сумму денег перечислять. Если Вам так нужны деньги то идите сразу к "папе" регионалу, разве Вам впервой.
lamer _ 20.08.2012 09:26
IP: 193.104.178.---
Tetiana Montian:

Что-то мы не припомним, чтобы вы публично стучали на Попова. Не видели мы и митингов против Попова во главе с вами. Если вы такой предводитель, который интересуется лидерством, чего же вы не возглавите бунт против Попова, как это например сделал известный журналист Егор Соболев. Он, кстати, собрал команду, взял штурмом КМДА, собрал митинг на защиту Андреевского спуска. Он работал! При чем работа так, что потом Ахметов сказал, что он здесь вообще не при чем и спуск ему этот не нужен. А гже же были вы, Таня, в этот момент?
lamer _ 20.08.2012 09:19
IP: 193.104.178.---
Mihail Sklyar:
Я так понимаю Ваша ремарка пренадлежить Монтян. Ибо не видел я никогда болле наглой и невоспитанной персоны! И если уж вы делаете замечание ее оппонентам так делайте и своей шефине/кумиру (не знаю кем вы ее там считате). Потому что она груба и нахальна, невоспитанна и где-то необразована.
Tetiana Montian _ 20.08.2012 08:21
IP: 89.252.16.---
shuz:
Tetiana Montian:
так вы, Таня, еще и стукач! Вместо того, чтобы подать в суд на Попова, вы пошли и настучали на него. Вы, как гражданка, как жительница Киева, как юрист в конце концов, могли подать в суд на него за то, что вас, как киевлянку обворовывают, за то, что вам, как киевлянке не дают законных вам 10 соток земли (если вы хорошо знаете законы – понимаете о чем я). Так нет же, вы пошли и настучали, втихаря, как крыска, чтобы никто не узнал. А что публичного суда испугались?
Чого це втихаря? Абсолютно публічно застучала:)
Станислав Кукарека _ 20.08.2012 02:57
IP: 95.132.106.---
Борис Панфилов:
shuz:
Tetiana Montian:
Любі боти! Я оновила блог! Фас!:)
Фас, сучка, ты будешь говорить своей собаке, а людям, избирателям (не твоим), просто избирателям, налогоплательщикам и гражданам этой страны и Киева, ты говорить так не будешь. Иначе черевато это...
ты не человек а бот-дешевка работающий по прайсу 10 коп/коммент
Среди нас дорогой бот или бесплатный?
Борисович _ 19.08.2012 23:34
IP: 94.248.121.---
Тетяна Монтян:
Мої батьки теж були атеїстами, і чоловік мій – атеїст, і діти. Ужос! Как страшно жЬІть:)
***************************
Пират не может быть верующим из-за 10 заповедей, которые пират считает своим уставом:)

Вот, кстати, свеженькое мнение попов об атеизме:
http://ria.ru/religion/20120819/726653694.html
Mihail Sklyar _ 19.08.2012 23:20
IP: 91.209.51.---
shuz:
Tetiana Montian:
Любі боти! Я оновила блог! Фас!:)
Фас, сучка, ты будешь говорить своей собаке, а людям, избирателям (не твоим), просто избирателям, налогоплательщикам и гражданам этой страны и Киева, ты говорить так не будешь. Иначе черевато это...
Булгаков был прав, сколько пса не очеловечивай, выше Клима Чугункина он не поднимется, огорчили Вы меня, месье shuzариков.
Aтака Путіна1090 Уряд реформ271 Корупція1010 Мовне питання176 Україна та Європа859
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте