Потрібна широка коаліція в парламенті – ситуація потребує нестандартних рішень.
Діяльність підготовчої робочої групи нового парламенту показує, як буде виглядати Рада: знову розподіл 50/50, знову "тушки", знову помилки уряду і популізм опозиції. Тим часом вал проблем, до вирішення яких повинен прикластися і парламент, накопичується. Бюджетний дефіцит, скорочення зовнішніх ринків, газові спори з Росією, мороз у відносинах із Заходом – далеко не повний перелік викликів для країни і для її влади. Напівдієздатний парламент навряд чи допоможе у їх вирішенні. Повторення ситуативних голосувань у форматі ПР+тушки+КПУ не принесе нових змістів у політику та ще більше віддалить країну від співробітництва із західними фінансовими та політичними організаціями.
Ситуація потребує нестандартних рішень, що можуть привести до швидких змін хоча би по частині напрямків. В нагоді було би повернення скарбів Полуботка або різке зростання світового попиту на сало, проте рішення має бути знайдене у політичній та управлінській площині.
У Верховній Раді нового скликання природним має стати не союз олігархів та комуністів, а створення широкої коаліції ПР з "Ударом" чи з Фронтом Змін. Досвід діяльності відповідних політиків та політичні програми роблять можливим формування спільної програми дій, а кулуарні переговори цілком можна легалізувати у публічну площину. Приводи для нового формату є: початок роботи Ради нового скликання, а головне – складна ситуація в економіці.
Після провалу політичного діалогу на рівні підготовчої групи лише Президент може ініціювати широку політичну коаліцію, і ключовим моментом має стати публічна пропозиція однієї з найвищих посад – прем'єра або спікера – одному з лідерів опозиції. У форматі максимально широкої коаліції це може бути Кличко-прем'єр та Яценюк-спікер. Відповідно, формується Уряд народної довіри з розподілом посад та взаємним контролем міністрів заступниками з інших партій. Відповідальність за дії уряду буде солідарною, і такий уряд на старті матиме найвищий кредит довіри населення.
Нова коаліційна угода має передбачати головні програмні та політичні принципи, в тому числі звільнення знакових в'язнів законними методами, перегляд бюджету-2013, пріоритетність Угоди про Асоціацію з ЄС, проведення ліберальних реформ в економіці.
Формування коаліційного уряду та проголошення нових пріоритетів розблокує відносини України із Заходом, дозволить отримати антикризові стабілізаційні кредити, зробить можливим підписання Угоди про Асоціацію вже в першій половині 2013, відкриє нові економічні можливості для українського бізнесу, поверне довіру населення до влади.
Інші варіанти розвитку політичної ситуації не виглядають оптимістичними для країни та її громадян. В руках Президента та новообраних депутатів – шанс для реальних і швидких змін.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.