21 грудня 2015, 16:52

Понад 7 000 мініцентрів адміністративних послуг по всій Україні або Як реєстраційна мрія сьогодні стала реальністю

Понад 7 000 мініцентрів адміністративних послуг, де українцям надаватимуть якісні сервіси – це 7 000 високопрофесійних вмотивованих фахівців, які вміють працювати з клієнтами і вирішувати їх проблеми. Все це – нова реальність у системі реєстрації майна і бізнесу, в яку ми з вами зробили крок вже сьогодні, коли 7 000 приватних нотаріусів отримали право проводити усі реєстраційні дії.

Шлях до мрії був складним, але ми його подолали. Система реєстрації у тому вигляді, в якому вона була за попередньої команди Мін'юсту, далі існувати не могла.

Ми принципово обрали для себе низку ключових ідей, на які спиралася наша реформа. Перша – децентралізація та передача реєстраційних функцій місцевим органам влади. Адже якісно надавати послуги громадянам могли лише ті державні органи, які є найближчими до громадян. Друга – створення реальної конкуренції на цьому ринку послуг, щоб громадяни самі могли вирішувати до кого звернутися.

Дані ініціативи увійшли в пакет децентралізаційних законопроектів, розроблений Мін'юстом разом з депутатами усіх фракцій коаліції, представниками громадянського суспільства та міжнародними експертами, який після піврічних дискусій все ж таки був прийнятий Верховною Радою.

Таким чином Мін'юст ініціював зміни та добровільно відмовився від невластивих для себе функцій – реєстрації бізнесу та нерухомості. З 1 січня ці послуги надаватимуть місцеві органи влади по всій Україні. Окрім того, задля забезпечення реальної конкуренції, вже від сьогодні ці послуги у повному обсязі зможуть надавати 7000 приватних нотаріусів.

Які ж основні переваги для пересічних громадян?

Перше. Наші громадяни більше не будуть прив'язані до конкретного реєстратора у своєму районі чи місті. Вони зможуть самостійно обирати – звернутися до місцевого ЦНАПу, реєстратора при органах місцевої влади чи нотаріуса.

Друге. Ми запровадили принцип екстериторіальності. Тому наші громадяни зможуть провести необхідну реєстраційну дію будь-де в межах області, що ще більше розширює можливість вибору. А в нотаріусів реєстрацію можна буде здійснити в межах всієї України, не обмежуючись областю.

Ці дві новації надають можливість українцям у разі черги чи поганої якості надання послуг, чи відголосків старої системи – найменшого натяку на хабар, відмовитися та скористатися послугами іншого спеціаліста, який надасть необхідну послугу якісно та швидко.

Третє. Ми максимально спростили всі процедури, мінімізували кількість непотрібних папірців, які мали заповнювати наші громадяни, забезпечили можливість подачі електронних копій документів та скоротили строки виконання реєстраційних дій. Окрім того, ми відмовилися від необхідності надання довідок з реєстрів майна та бізнесу державним органам, адже вони мають доступ до цих реєстрів і можуть самі легко отримати цю інформацію.

Четверте. Прийняття законів переводить у постійний формат наш пілотний проект із запровадження електронних онлайн-сервісів. Це ті сервіси, завдяки яким зареєструвати компанію, отримати будь-які дані з реєстрів чи внести зміни до них можна за кілька хвилин.

П'яте. Ми ввели нову прогресивну систему дворівневого оскарження реєстраційних дій, яка стане на захист інтересів громадян.

Чому Мін'юст ініціював передачу реєстраційних функцій нотаріусам?

Це одне з тих рішень, прийняття якого було з самого початку очевидним для нашої команди, але було неприпустимим – для наших попередників.

Ще 2 роки тому реєстраційна служба була одним із найбільших кошмарів для пересічних українців. Черги, бюрократія, хамство та прозорі натяки на вирішення проблем за окрему плату. Мін'юст отримував найбільше скарг від населення саме на реєстраційну службу.

Для нас було очевидним, що Україна має найпотужнішу в Європі систему приватних нотаріусів – понад 7 000 спеціалістів працюють в усіх куточках України. За роки існування інституту приватних нотаріусів вони продемонстрували свій високий професіоналізм, вміння надавати якісні сервіси громадянам та відповідальність. Не дарма зараз нотаріуси вважаються найбільш організованою спільнотою серед представників юридичних професій.

До того ж, нотаріуси вже мали успішний досвід реєстрації нерухомості на вторинному ринку. Разом з тим, ми в рамках пілотного проекту навесні надали їм право реєструвати право оренди на землі сільгосппризначення. Жодних скарг на дії нотаріусів від громадян за цей час ми не отримали. Тому станом на сьогодні немає жодних сумнівів, що нотаріальна спільнота впорається з новими обов'язками.

Теперішня команда Мін'юсту переконана, що від сьогодні українці отримуватимуть таку якість реєстраційних сервісів, на яку заслуговують громадяни сучасної європейської країни.

Сподіваюся, що з 1-го січня 2016 року органи місцевого самоврядування та мери міст так само підхоплять цю ініціативу і надаватимуть реєстраційні послуги на такому ж якісно високому рівні.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чужих дітей не буває! Доведено Мін'юстом

Рівно рік тому було прийнято другий пакет законів в рамках ініціативи Уряду Володимира Гройсмана #ЧужихДітейНеБуває. Поштовхом до цієї боротьби особисто для мене стала конкретна історія мами з Одеської області...

Захищаючи дітей, ми захищаємо майбутнє

У ці дні світ відзначає День захисту дітей. Це слушний момент, щоб озирнутися назад й запитати себе, що ми зробили для найменших громадян? І які кроки ще потрібні, аби життя малечі в Україні було щасливим і безтурботним...

#ЧужихДітейНеБуває, або як примусити батьків виконувати свій обов'язок

Вже більше місяця, з 6 лютого, діє розроблений Міністерством юстиції закон #ЧужихДітейНеБуває. Він запровадив дієві заходи впливу на тих батьків, які покинули свою родину напризволяще та не бажають фінансово підтримувати своїх дітей...

Мобільне життя, або як телефон здатен замінити чиновника

Як і передрікали письменники-фантасти, світ ХХІ сторіччя кардинально змінився. Поки що ми не літаємо на вихідні подивитися на інші планети, не навчилися мандрувати в часі й не винайшли універсальні ліки від усіх хвороб...

Конкурс на посаду керівника люстраційного департаменту Мін'юсту: не шукайте зраду там, де її немає

З моменту оголошення конкурсу на посаду керівника Департаменту з питань люстрації одним із пріоритетних завдань Міністерства юстиції є проведення цього відбору максимально публічно й прозоро...

Міністерство юстиції 2016: "СКАЗАНО – ЗРОБЛЕНО"

Не буває планів, які не можна реалізувати. Якщо є чітке бачення цілі, будь-яка нездійсненна мрія може стати реальністю. Будь-які зміни й реформи, навіть якщо вони постають перед шаленим опором, можна втілити у життя...