Віктор Пилипишин Лідер ГО "Кияни передусім"

"Спасение утопающих – дело рук самих утопающих"

22 лютого 2011, 12:20

И.Ильф и Е.Петров

Міською владою оголошено про початок реформування медичної галузі у столиці. Громадськості презентовано новий проект – "Муніципальна лікарняна каса міста Києва", яка створена за ініціативи громадських організацій. Підтримуючи наміри київської влади щодо реформи у галузі медицини, слід визнати, що окрема особиста ініціатива, навіть якісно реалізована, не може змінити стан справ з покращанням медичного обслуговування населення.

Проголошена реформа неможлива без належного законодавчого регулювання та запровадження дієвих механізмів контролю держави за діяльністю усіх учасників ринку медичних послуг. На сьогодні участь влади у реформуванні обмежилася лише ініціюванням проекту зі створення лікарняної каси керівництвом Київської міської державної адміністрації та рішенням колегії Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення міста Києва про підтримку ініціатив громадських організацій. Цього, на жаль, замало для реформ.

Для успішної перебудови галузі необхідно визначити пріоритети її реформування та забезпечити державні соціальні гарантії охорони здоров'я населення. Дуже важливо не допустити підміни понять та формування завищених очікувань суспільства від реалізації окремих проектів – особливо сумнівних – в медичній сфері, таких як створення благодійної організації "Муніципальна лікарняна каса міста Києва". Лікарняна каса – це лише додаткове джерело для розширення матеріальної бази медичної галузі за рахунок благодійних внесків. Вона не забезпечить кардинального реформування охорони здоров'я та суттєвих змін якості надання медичних послуг.

Конституція України (ст. 49) формально закріплює право кожного громадянина на безкоштовну медичну допомогу, фінансування якої має здійснюватись за рахунок бюджетних коштів. Рішенням Конституційного Суду України від 29.05.2002 року встановлено, що додаткове фінансування медичної галузі може здійснюватись за рахунок позабюджетних механізмів залучення коштів (лікарняні каси, спілки та ін.), але це має бути врегульовано законом. На сьогодні жодних спеціальних норм щодо організації роботи, інструментів регулювання та контролю за діяльністю лікарняних кас та механізмів захисту їх учасників окремим законом не встановлено. "Муніципальну лікарняну касу міста Києва" було створено у формі благодійної установи, однак законодавством для такої організаційно-правової форми не визначено механізми державного контролю за залученням коштів та використанням їх виключно на проголошені статутні цілі. Для функціонування подібних лікарняних кас держава має визначити механізми залучення додаткових фінансових ресурсів для надання якісної медичної допомоги своїм учасникам та механізми контролю за ефективним та раціональним використанням коштів. В іншому випадку ми ризикуємо отримати аналог "Еліта-центр" у сфері медицини. Результатом такого підходу може стати зневіра та розчарування, а надії мешканців міста на отримання кваліфікованої медичної допомоги та медичних працівників на покращання умов оплати праці будуть марними. Водночас, створення належної системи контролю вимагатиме додаткових витрат, джерела покриття яких не визначені, і, відповідно, може виникнути ситуація, коли внески учасників лікарняних кас у розмірі 10-30 грн. використовуватимуться переважно на фінансування адміністративних витрат, або постане питання про значне підвищення розміру благодійних внесків.

У самому факті створення лікарняних кас в столиці немає нічого поганого: чим більше буде залучено позабюджетних коштів для додаткового фінансування надання медичних послуг, тим більше бюджетних коштів можна спрямувати на підвищення заробітних плат медичних працівників (лікарів, медсестер, санітарок) та оновлення матеріально-технічної бази медичних закладів. Однак, питання у методах організації цієї роботи і засобах контролю. На сьогодні більш ефективним є забезпечення підготовки до запровадження медичного страхування, оскільки такий інструмент є більш прозорим, у порівнянні з лікарняними касами, та регулюється відповідно до вимог спеціального законодавства органами, які регулюють фінансовий сектор.

Для комплексного реформування медицини, органи влади мають не лише підтримувати громадські ініціативи щодо створення благодійних організацій у медичній галузі, але і створювати умови для запровадження медичного страхування та знаходити можливості збільшення бюджетного фінансування медицини, більш ефективного використання бюджетних коштів, зменшуючи рівень корупції при здійсненні державних закупівель у медицині та підвищувати рівень оплати праці працівників галузі.

Медицині потрібна комплексна реформа – за останніми соцопитуваннями це визнають 92% українців. Вона не буде простою та безболісною, але починати з чогось потрібно, бажано вже зараз. Серед першочергових завдань, які мають бути вирішені владою для забезпечення розвитку галузі охорони здоров'я:

- визначення переліку медичних послуг, надання яких забезпечується державою її громадянам;

- розробка стандартів надання медичної допомоги за рахунок державних коштів;

- створення передумов для переходу до системи обов'язкового медичного страхування для збереження, відновлення та покращення стану здоров'я застрахованих осіб та прийняття відповідних законодавчих актів.

Додатковим суттєвим чинником розвитку медичної галузі могло б стати включення державної медичної страховки до соціального пакету, який має надаватись роботодавцем працівникам.

І наостанок про добровільність. Лікарняна каса – це добровільне об'єднання громадян для забезпечення доступною і якісною медичною допомогою своїх членів. На сьогодні влада добровільно-примусовим шляхом штучно збільшує кількість членів "Муніципальної лікарняної каси міста Києва" за рахунок працівників бюджетної сфери та комунальних підприємств. Можливо, саме так виглядає посилення ролі районних державних адміністрацій в процесі реформування медичної галузі на місцях.

Коментарі — 48
BEY PIDOROV _ 10.01.2013 18:06
IP: 37.123.146.---
Predator X:
Predator X:

давайте конструктивные предложения...

На:

На майдани, с-с-с-суки, шакали тупі!!!

Топтати сумлінно, довго і щиро!!!

Допоки виборів не доб'єтеся.
Справедливих і на справді конкурентній основі.

І за психічно здорових голосуйте.
Це ж так просто.

В унітаз.
А не біля...

.

.

.

Пирипишем, тибъя посодют, а ты не воруй!.:))))))))))))

.
Пирипишем – лидер движухи "БАБЛО передусим"

Теперь будет дойным бычком для Овоча.

Аминь.

.

.

BEY PIDOROV _ 10.01.2013 18:06
IP: 37.123.146.---
Predator X:
Predator X:

давайте конструктивные предложения...

На:

На майдани, с-с-с-суки, шакали тупі!!!

Топтати сумлінно, довго і щиро!!!

Допоки виборів не доб'єтеся.
Справедливих і на справді конкурентній основі.

І за психічно здорових голосуйте.
Це ж так просто.

В унітаз.
А не біля...

.

.

.

Пирипишем, тибъя посодют, а ты не воруй!.:))))))))))))

.
Пирипишем – лидер движухи "БАБЛО передусим"

Теперь будет дойным бычком для Овоча.

Аминь.

.

.

Predator X _ 23.02.2011 12:00
IP: 178.95.215.---
"Спасение утопающих – дело рук самих утопающих"...

За утопшими жалеть никто не будет.
Мухи гибнут каждую осень.
Я подозреваю, что ми это ох как не нравится.
Только они об этом не догадываются.
А вы, кажется, – начинаете...
Predator X _ 23.02.2011 11:50
IP: 178.95.215.---
Predator X:
давайте конструктивные предложения...

На:

На майдани, с-с-с-суки, шакали тупі!!!

Топтати сумлінно, довго і щиро!!!

Допоки виборів не доб'єтеся.
Справедливих і на справді конкурентній основі.
І за психічно здорових голосуйте.
Це ж так просто.
В унітаз.
А не біля...

Є ще один варіант – піймати золоту рибку...як в 1917-му...
Predator X _ 23.02.2011 11:24
IP: 178.95.215.---
gf83:
Головного якраз, в тупості своїй спадковій та генетичній, зауважити ти якраз і забоявся.
Констатуючи реальність, я вперше від народження твого оченята твої відкрив.
На реальність.
Таку, як вона є.
Цього не зуміли ні батьки твої, ні школа, ні церква, ні патрії, ні сусіди – такі ж тупі та брехливо-злодійкуваті...
Ось що я зумів.
І ось, що я зробив.
Полда, блатной?
Причина – це причина. Наслідки – це наслідки. Оце і все, що мав на увазі проф.Преображенський. В унітаз, а не біля.
Це ж так просто...
gf83 _ 23.02.2011 10:08
IP: 89.209.6.---
Predator X:
набор слов в несвязные предложения! давайте конструктивные предложения, хищник)) критика хороша тогда, когда сам что то сделал и умеешь
alchi _ 23.02.2011 10:08
IP: 194.33.181.---
– така велика стаття, стільки коментів – і ніхто не спитав – ну якщо фінансування буде, відповідальність лікаря перед пацієнтом буде теж? чи знову почнете за медичну тайну "хронічних хвороб загальної захворюваності" брехати ввічі людям, які пережили і голодомор, і рідіоактивне зараження, і бог зна що ще...?
Predator X _ 23.02.2011 09:59
IP: 178.95.215.---
gf83:

За Прутковим.
Дивись в корінь.
Боротися з наслідками – особливого розуму не треба.
Попобуйте ліквідувати причину.
І їх не буде.
Апріорі передбачуваних і неминучих, цілком ідіотських і дуже екзотичних наслідків.
Ви кров'ю сотень мільйонів трупів вибороли рівність. Скасувавши добросовісну конкуренцію. Через її жорстокість. І тому лікують вас, управляють вами, обслуговують вас, навчають, будують для вас не ті, хто міг вчитися, але і ті, хто тільки хотів...
От вони і роблять все так, як можуть.
Адже дочка голови колгоспу, чи навіть слюсаря, – могла стати хірургом?
Ну от яким могла – таким і стала...
Cristal_C _ 23.02.2011 09:54
IP: 89.209.6.---
Сама идея с кассами возможно изначально неплохая, но вряд ли будет нормально реализована в нашей стране.
gf83 _ 23.02.2011 09:48
IP: 89.209.6.---
как наш народ любит друг друга грязью облить...даже в те моменты, когда один за одного должен стоять!
проблему написали о реформации медицины, а полемику растянули куда могли!
aniz _ 23.02.2011 09:33
IP: 89.209.6.---
porsh:
это так... печально но факт!
так что ребятки давайте жить дружно, и не тужить. и тек проблем и грязи в жизни хватает
porsh _ 23.02.2011 09:30
IP: 89.209.6.---
Ребятки, главное наверное в этом всем то, что касы не касы. а задача у властей одна – постараться держать народ за горло как можно дольше, иногда крохи со стола сметая и выдавать их за суперприз ААААВТОМОБИЛЬ!!
Predator X _ 22.02.2011 21:56
IP: 178.95.215.---
Потомок:
Это – уж за откровенность не обессудьте – диагноз.
Переход на персоналии – это гавнометательство, или несостоятельность. Полная, трогательно-жалкая и умилительно-беспомощная.
Второсортность инцестрождённых. Детей проституток и алкоголиков.
Вы не можете дискутировать по сути написанного авторами.
Авторы блогов или комментариев же не считают нужным и возможным обсуждать или принимать ваши, извините, "аргументы" типа "бот", тупые оскорбления, абсурдные обвинения или подробности их частной жизни, о которой вы априори ничего знать не можете и не будете...
Поэтому вам и остаётся только хотеть. И ненавидеть тех, кто может.
Остервенело-животной, классовой и беспомощной ненавистью...
Если вы сейчас даже начнёте справлять естественные нужды или массово спариваться – это же никого не удивит...
Ты остался на своей планете.
Гоблинов...
Потомок _ 22.02.2011 18:41
IP: 93.72.29.---
Predator X:

Сходи слей мочу с мозгов, засиделся. И хотя бы один раз не мимо унитаза.

С таким параноидальным мышлением тебе поможет контактное общение с ЧМОленками и бузиноидами. Один диагноз – одна палата)))
aniz _ 22.02.2011 17:34
IP: 89.209.6.---
а нечего свиней вообще держать...
нас пытаются "притопить" чтоб жили но не сопротевлялимсь. а давайте просто болеть не будет. медицина ладно, а вот фармация... только для зарабатывания денег
gf83 _ 22.02.2011 17:32
IP: 89.209.6.---
поражает одно – люди совсем не читают и не понимают, что написано!!! для тех, кт оне понял – кассу пропагандирует власть, а не сей дядя Пилипишин!!! потому что власти нужна ещё одна кормушка!!!
kiev-kiev _ 22.02.2011 17:32
IP: 89.209.6.---
Vlad 2003
сайт – это класно, это мощное пропагандисткое оружие. Только вот от жителей Полтавы мы восторженных возгласов не слышим.
porsh _ 22.02.2011 17:30
IP: 89.209.6.---
Зря вы так народ. Пора бы уже нормальные вещи от цинизма отличать. Пилипишин нередко умные вещи толкал, может поэтому его и нет во власти.
Predator X _ 22.02.2011 16:25
IP: 178.95.176.---
глас народа:

Да-а-а-а-а ка-а-а-а-акже, надоели...
Вы слышали свиней, когда им вовремя корм не положат?
Вот и вы теперь точно так же...
Predator X _ 22.02.2011 16:21
IP: 178.95.176.---
Потомок:
..."делетантам" пишется через "и"...
А незнание школьной орфографии лишает ваши рассуждения права на внимание...
Как и этих:
http://www.fraza.ua/analitics/16.02.11/109963.html
Рада превратилась в зоопарк, Партия регионов в цирк, Украина в наследственную монархию... и другие идиотизмы последних дней
... А зверьки, не обращая внимания на смех и вспышки камер, продолжали скакать по арене, попирать, нарушать, плевать. По лицам поляков было ясно: если они сейчас даже начнут справлять естественные нужды или массово спариваться, такого эффекта это уже не принесет."

И вот эти, уж не обессудьте, "зверьки", – иначе ведь и не скажешь??? – это и есть социум.
ВЫ, то есть.
Во всей красе.
И собственной, и тупика, в который вы примчались.
В коммуне – останоффочка-с-с-с-с, с-с-с-ударь-с-с-с-с...
Примите искренние поздравления, циркачи и клоуны.
И снимите шапки перед Героями Ичкерии, которые погибли в борьбе за свободу своей страны в Домодедово.
Akvitania _ 22.02.2011 16:12
IP: 178.94.251.---
Цілком згодна із заголовком... не піднімемося із вилами і колами, порядку в нашій країні не буде!!!
Солоха777 _ 22.02.2011 16:10
IP: 95.133.221.---
Может, у вас в Полтаве и работают больничные кассы, а вот при новой власти в Киеве – это очередная кормушка, новый относительно честный способ отбирать деньги у горожан.
Для того, чтобы они заработали, нужна мощная поддержка на государственном уровне, законодательная инициатива.
Уверенна, через годик другой все это превратится в очередную громадную аферу.

Vlad 2003:
На сьогодня в Україні біля 800 тисяч членів Лікарняних кас. Каси працюють більше 10 років. Кому потрібна допомога – каси допомагають. Хто має надію на покращення в країні без Вашого втручання – чекайте, можливо дочекаємося.
Кого цікавить робота лікарняних кас – відвідайте сайт Лікарняної каси Полтавщини. Ми працюємо 7 років і відповімо на всі Ваші питання
http://www.poltavalk.com.ua
Потомок _ 22.02.2011 16:09
IP: 93.72.29.---
Автору и делетантам во власти

Всякие местечковые автономизмы – маразм людей абсолютно не понимающих в основах государственного строительства как варианта формы общественных отношений.

Ни города, ни даже регионы не могут быть государственнообразующими элементами.

Государство образуют исключительно граждане, которые имеют равные права и обязанности на всей его территории...

А посему бесспорно создавать какие либо ограничения на пользования теми или иными услугами в корпоративном стиле – антиконституционно в своей основе.

Медицина не частная лавочка даже столицы.

Оторвавшимся от реалий господам надо вспомнить, что у нас государство Украина, а не КМДА с Киевсоветом на поясе.

Базовые отрасли нельзя строить в отдельном переулке. Правовая и финансовая модель должна соотвествовать государству, а не популизму и частной лавочке чиновников.

В конце – концов киевская как и иная местная власть не частное предприятие. Тем паче, что на местные бюджеты чаще всего сейчас работают "гастарбайтеры" госпошива.

Может сначало вернем прописку как и хочеться диктаторам с похотливой сучностью?
MAX103 _ 22.02.2011 16:07
IP: 95.133.221.---
Снова получилось как всегда. Вместо помощи обдираловка врачей и учителей. У нас чиновники любую идею испоганят до неузнаваемости!
porsh _ 22.02.2011 15:57
IP: 89.209.6.---
глас народа:
Бе бе бе...а ты васек стебелек сам что-то предложи путнее. да поди в парламент подай. чем метлой тут шершавой мести? слабо?
ONLINE
Уряд реформ291 Aтака Путіна1097 Корупція1052 Україна та Європа882 Рада 2014105
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте