3 квітня 2017, 22:40

Новий Роттердам від НКРЕКП вбиває український бізнес

Цей блог про те, як знизити і підвищити ціну на газ одночасно на прикладі одного маріупольського підприємства, або про нову схему "Роттердам" від НКРЕКП.

Як відомо, в кінці березня НКРЕКП затвердили нові тарифи на послуги з транспортуванням природного газу споживачам, відповідно до яких з ціни газу було вилучено послугу з транспортування і таким чином нібито здешевлена його вартість на приблизно 800 гривень за тисячу кубів.

Начебто відбулася перемога, однак вже тоді ряд експертів зазначали, що ціна знизиться далеко не для всіх, а для деяких категорій споживачів за рахунок розділення двох послуг навіть значно зросте. І були праві.

Щоправда ще сьогодні Голова Регулятора Дмитро Вовк зазначив, що "про збільшення плати мова не може йти. Для споживачів, що використовують газ для опалення, а таких абсолютна більшість – рахунок зменшується".

Однак споживання природного газу – це не тільки опалення!

Сьогодні до Батьківщини звернувся керівник одного маріупольського підприємства, яке 1 квітня отримало нову авансову платіжку за місяць, відповідно до якої сума до сплати зросла більше ніж у 7 разів – з 26 тисяч гривень на місяць до 186 тисяч гривень!

А тепер давайте подивимося що сталося.

Рішенням Регулятора встановлено, що споживачам нараховуватиметься ціна на газ як товар, та окремо – як послуга за транспортування та розподіл, що є по суті абонентською платою за підключення до системи газопостачання. Таким чином була запроваджена нова система оплати за спожитий газ.

Однак ця абонентська плата є фіксованою сумою, яка вираховується за формулою відповідно до максимальної пропускної спроможності лічильника на трубі і жодним чином НЕ залежить від обсягу спожитого газу.

Вищезгадане підприємство в Маріуполі споживає приблизно 30 тисяч кубічних метрів газу на місяць для здійснення своєї діяльності. Раніше вони платили стільки скільки спожили, що становило приблизно 26 тисяч гривень на місяць.

Тепер же, беручи до уваги максимальну потужність їх лічильника (2,5 тисячі кубів на годину) помножену за формулою НКРЕКП на ряд інших показників, серед яких тариф з розподілу природного газу, на платіжці з'явилася нова авансова сума до сплати за квітень – 186 тисяч гривень! Це більше ніж у 7 разів!!!

Директор сказав, що вимушений буде закривати підприємство, якщо ситуація не врегулюється за місяць, а це фактично втрата бізнесу та робочих місць у прифронтовій території...!

Огульне введення абонентської плати за встановленим лічильником призведе до необґрунтованого збільшення плати за транспортування особливо для підприємств, розташованим на старих промислових майданчиках, коли проектування потужності мереж проводилося з урахуванням енергоємного обладнання (металургія, хімічна промисловість і т.п.)

Так само дана проблема торкнеться підприємств, які мають сезонне споживання (аграрники, цукрові заводи, асфальтні заводи), тепломережі, і підприємства, які працюють не на повну виробничу потужність, на яке розраховане їх обладнання і вузол обліку.


По суті, рішення НКРЕКП щодо встановлення абонентської плати за підключення до газових мереж з 1 квітня цього року є злочинним обкраданням українського народу, через яке найбідніші верстви населення сплачуватимуть за газ в 3-5 разів більше. А для певних промислових підприємств це взагалі стане не підйомним тягарем, що може призвести до закриття виробництва. Про це сьогодні було наголошено лідером партії "Батьківщина" Юлією Тимошенко та іншими окрім... керманичів БПП, які продовжують захищати рішення екс-менеджера Рошен – Дмитра Вовка.

Влучним також стало нагадування екс-члена НКРЄКП Андрія Геруса, який зазначив, що єдиною країною в Європі, де для населення діє фіксована абонплата за газ незалежно від споживання є Нідерланди. Тобто ми знову повернулися в Роттердам. Дуже сумнівне досягнення, як на мене.

Очевидно, що ніякої реформи оплати за газ не має і бути не може поки в країні повноцінно не запрацював ринок газу, а більше половину облгазів контролює "Регіональна газова компанія" Фірташа. Виходить, що стягнути абонплату з українців є більшим пріоритетом у влади, ніж змусити платити Фірташа, про що я вже писав у своєму блозі "Коли держава змусить Фірташа платити за газорозподільні мережі?"?

А ще (одна з найболючіших тем для мене як особи, що прийшла в парламент з громадського середовища) вражає повна відсутність комунікації та обговорення цього питання з боку НКРЕКП ДО його затвердження рішенням, а не після! Наскільки мені відомо, була нарада з попередніми членами регулятора, які не радили вводити цю абонплату. Але ж це "незалежний" регулятор, на якій ніхто не має впливу!

На жаль, практика таємного та непрозорого прийняття рішень з таких важливих та болючих питань зберігається.

Країна потребує ротації діючого складу Регулятора. Ще два місяці назад мною та колегою по парламенту Вікторією Войцицькою із Самопомічі було зареєстровано альтернативний законопроект N6073-1 щодо невідкладної ротації чинного складу НКРЕКП.

Станом на сьогодні: висновку науково-експертного управління досі немає, документ на розгляд профільного комітету ще не виносився... Про причини цього говорити вже втомився. А їх наслідки ми і українські підприємства тепер бачимо у своїх платіжках.

Закон про зелені номери для електрокарів підписано Президентом Зеленським!

Вітання всім електромобілістам! Сьогодні законопроект N10405 про доступ електромобілів до зарядних станцій отримав підпис Президента України Володимира Зеленського та став Законом! На цьому роботу не завершено, далі починається робота Уряду, профільних міністерств та установ, зокрема, розробка зелених номерів та знаків...

To be continued...

Це були найкрутіші 5 років мого життя. Зараз драйв від служіння Україні поступово змінюється трошки підзабутим адреналіном від нових викликів...

Останні законопроекти цієї Верховної Ради

Неможливе – можливе! Мало хто вірив, але в останній день роботи Верховна Рада прийняла два зелених законопроекти мого з колегами авторства...

Надо поговорить? Треба діяти!

Коли влада не дає складні відповіді на складні питання, "вулиця" вирішує всі дуже просто. За п'ять років минулої влади я пам'ятаю багато рішень, які не були прийняті і віддані на відкуп "вулиці"...

Чи підпише Зеленський закон про зелені номери для електромобілів?

Третій рік поспіль Україна знаходиться в топ-10 країн світу за темпами розвитку електромобілів завдяки ініціативам Верховної Ради щодо здешевлення вартості електрокарів для українців...

Владислав Бухарєв. Новий керівник Служби зовнішньої розвідки України.

Сьогодні мого колегу по фракції Батьківщина генерал-лейтенанта Владислава Бухарєва призначили на посаду керівника Служби зовнішньої розвідки України...