19 травня 2013, 14:19

Інтернет vs. ТБ-пропаганда

На провладні акції протесту вийшло 50 тис. мітингувальників, а на опозиційний мітинг – всього 4 тис.: "лидеры оппозиции сетуют...". Так телеканал Інтер розповів про вчорашній мітинг:



Ми досить швидко повертаємось в 2004 рік. Правда, люди, які відповідають за таку пропаганду, певно, не до кінця розуміють, що за 8 років система споживання інформації українцями кардинально змінилась.

Це в 2004 році інтернетом користувалось кілька сотень тисяч українців. Серіал "Операция проффесор" люди переносили з комп'ютера на комп'ютер на дискетках, хоча кожна серія займала близько 1 Мб – це менше, ніж фотографія зроблена на сучасному телефоні.

Тоді люди на акції протесту не носили з собою цифрові фотоапарати, бо не мали їх. А камери в мобільних телефонах лише починали з'являтись.

Українська правда і Корреспондент.нет мали денну аудиторію в 10 тисяч відвідувачів.

Але найголовніше – тоді не було блогів і соціальних мереж. І єдиним альтернативним джерелом інформації було дуже вузьке коло друзів/родичів.

Зараз все, що відбувається на вулиці, потрапляє в об'єктиви фотоапаратів та телефонів. І вже за кілька хвилин опиняється на сторінках соціальних мереж.



Звісно, можна безперервно крутити на загальнонаціональних каналах сюжети про "фашистов мєшающіх нам жить". Але це лише грає в мінус замовникам.

Ви бачили в інтернеті фотографії чи статуси від учасників т.зв. "антифашистського мітингу"? Думаєте, вони не користуються інтернетом? Звісно, що користується – в Україні більше половини населення є користувачами інтернету.

Протиставлення однієї частини населення існує виключно в телевізорі.

Вчорашній мітинг опозиції активно висвітлювався в соціальних мережах. Зранку до пізньої ночі стрічки статусів у Facebook, ВКонтакте та Twitter були переповнені новинами, фотографіями, відео, думками, суперечками про мітинг опозиції. Ближче до вечора навіть в зазвичай аполітичних Одноклассниках це стало гарячою темою для обговорень.

Більшість людей, на яких зорієнтована теле-пропаганда, матимуть можливість порівняти те, що їм скаже "говорящая голова" в екрані ТБ, з тим, що відбувалось насправді – а це вже вони прочитають в соцмережах в повідомленнях своїх друзів. Кому повірять?

Те, з якою швидкістю поширювалась фотографія "антифашиста", який побив журналістку 5-го каналу, і що його ідентифікували всього за 2 години, свідчить про те, що люди досить швидко вміють самоорганізовуватись. Це дзвіночок, як організаторам сутичок, так і міліції, бездіяльність якої тепер значно легше ідентифікувати і згодом притягнути до відповідальності.

Чим більше брехні на ТБ – тим більше впевненості, що влада боїться. А люди розуміють, що "їх страх – це наша сила". Тим паче, відрізнити брехню від реальності зараз значно легше, ніж в 2004 році.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Соцмережі стали ефективним інструментом руйнування демократій

Ми часто обурюємось бездіяльністю Фейсбука (як й Інстраграма) щодо дезінформаційних кампаній росіян. Так само ми обурюємось відвертим шкідництвом Фейсбука щодо контенту, який створюють українці (коли вас можуть банально забанити за те, що ви пишете правду про злочини росіян)...

Instagram в Україні вперше випередив Facebook за аудиторією

Instagram за 6 місяців стрімко зріс – до 17,3 мільйона користувачів (+2,3 млн). Facebook за півроку збільшив українську аудиторію на 800 тисяч користувачів – до 16,8 мільйона...

Суспільні травми та ІТ-підприємництво

Кожного разу, коли з'являється чергова крута історія про успіх українських ІТ-підприємців, виникає купа коментаторів, які починають копатись в тому, де зареєстрована компанія, де її хедофіс, скільки часу проводить підприємець в Україні, чи немає раптом у нього подвійного громадянства і купа всього іншого...

Про маски в ліфтах

У ліфтах нашого бізнес-центру все рідше можна побачити людей у масках. Таких певно відсотків 10-20. Часто їздять групками по 2-4 людини. На обід, на каву, додому...

Губернатор Каліфорнії заборонив Президенту США робити будь-які заяви на території штату

"Губернатор Каліфорнії заборонив Президенту США робити будь-які заяви на території штату" – звучить дивно? Але це приблизно те, що відбулось з баном низки соціальних мереж акаунтів Трампа...

Як ваше спілкування в Zoom може допомогти мільйонам українців

Комунікаційна агенція plusone знайшла рішення для безкоштовного просування ініціатив українських регіональних антикризових штабів. Для цього використовується фон у сервісі відеозв'язку Zoom...