Арешт і конфіскація – в комі
Голосувати за проекти законів N2540а та N2541а в редакції правоохоронного комітету = поховати конфіскацію та арешт в Україні.
Тексти законопроектів, після розгляду комітетом, не відповідають урядовій редакції (до першого читання): разюче відрізняються за логікою і структурою, та мають зовсім іншу мету: суттєво послабити чинний режим арешту та конфіскації доходів від корупції.
- – -
Влучним пострілом всього декількох, ухвалених правоохоронним комітетом, правок народні депутати перебили хребет урядових законопроектів про арешт та спеціальну конфіскацію майна корупціонерів, набутого злочинним шляхом.
Режим арешту та конфіскації – в комі. Натомість, чудово йдуть на реабілітацію перелякані можливістю втрати свого майна депутати – нардепи з правоохоронного комітету спрощують їм життя і дають конкретну і законну можливість убезпечити свої статки від арешту.
Недобитки української влади, що нині переховуються від правосуддя, як тільки познімають з себе європейські санкції, почнуть активно користуватися законами правоохоронного комітету. Оскільки законопроекти пом'якшують покарання, після їх ухвалення досвідчені адвокати, типу Власенка, допоможуть поплічникам януковича познімати арешт зі всього, що нині є арештованим в Україні.
Чому?
Законопроекти в редакції правоохоронного комітету ускладнюють стандарти доказування та вимагають, аби на початку розслідування слідство мало повну доказову базу – достатню, належну, допустиму, достовірну сукупність доказів. На початковій стадії розслідування, коли награбоване корупціонера іще тепленьке і його можна відшукати та арештувати, такої бази доказів не може бути апріорі.
Кожну позолочену вазу в Хонці, кожного страуса в зоопарку Музею Корупції, як і сотні тисяч предметів розкошу, які залишив по собі екс-президент-утікач, незаконне походження всього цього прокурори мають тепер доводити в суді для того, щоб підтвердити законність накладеного на Межигір'я арешту.
Суддям же дозволено творчо та винахідливо трактувати норми законопроектів в редакції правоохоронного комітету, адже ними чітко не визначено підстав та видів арешту, не прописано, що в конкретному виді арешту треба доказувати. Це дає "Феміді" можливість не бачити підстав для арешту майна корумпованих високопосадовців і водночас – забирати у хабарників середньої ланки незаконно отримані гроші чи інші активи.
Законопроекти в редакції правоохоронного комітету фактично позбавляють корупціонерів від страху, що їхня власність, гроші, компанії можуть бути арештовані під час слідства, адже, незалежно від цілей арешту майна, треба показати завдану шкоду та зв'язок між майном та злочином. Більше того, арештувати можна тільки те, що дорівнює розміру заподіяної шкоди.
Але в корупційному злочині такої шкоди може і не бути! Суддя взяв хабар – є відео фіксація цього – але не встиг винести рішення, за яке йому проплатили. Суддю затримали. Хабар вилучили як речовий доказ. За законами, ухваленими в редакції правоохоронного комітету, хабар треба арештувати через день після затримання особи. Але для цього треба довести завдану хабарем шкоду, якої немає. Тому хабар доведеться повернути судді.
Хабар може бути надано і за вчинення законних дій – наприклад, за продовження дії зеленого тарифу. Причому, усі сторони задоволені, і шкоди нікому не завдано.
Тобто, законопроекти в редакції комітетів повністю виводять корупційні доходи з-під можливості арешту.
У складних корупційних злочинах досудове розслідування може тривати роками. Поки детективи Антикорупційного Бюро, які з грудня мають розслідувати всі корупційні злочини в країні, будуть доводити вину підозрюваного в суді, обраховувати розмір завданої ним шкоди, оцінювати статки і встановлювати незаконність їх походження, підозрюваний спокійно перепише, сховає, перекине, закопає, передасть на зберігання тертім особам все, що має. І на момент, коли детектив піде в суд за санкцією про арешт, на корупціонері лишиться хіба що біла сорочка.
Законопроекти в редакції правоохоронного комітету повернуть Україну у сірий список держав, що, відповідно до рекомендацій ФАТФ (Financial Action Task Force on Money Laundering – Міжнародна група з протидії відмиванню брудних грошей), не боряться з відмиванням грошей.
Все, що блокує Державна служба фінансового монфторингу на виконання міжнародних стандартів ФАТФ, буде розблоковуватися, бо закони в редакції правоохоронного комітету не дозволяють накласти арешт, коли немає шкоди і коли майже не доведена вина людини – а це, якщо розслідувати неупереджено, можливо тільки наприкінці справи.
Тільки за останні 1,5 роки Держфінмон виявив та заблокував 1,5 млрд. дол на рахунках колишніх високопосадовців – загальна сума фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом.
Фінрозвідка взагалі перестане приносити користь країні та кошмарити корупціонерів.
Це і є – ціна ухвалення законопроектів про арешт та конфіскацію в редакції правоохоронного комітету.
Чи вигідні народним депутатам-бізнесменам-ділкам-рішалам такі закони? Звичайно! Тим більше, зараз їх можна ухвалити, прикриваючись необхідністю виконати план з безвізової лібералізації.
Хоча тут, мабудь, депутатів чекає розчарування. Бо тексти законопроектів, перекручені в правоохоронному комітеті, викривлюють Директиву ЄС, суперечать раніше врахованим у законах вимогам МФВ, не відповідають стандартам ФАТФ – увесь необхідний набір, аби європейці вважали ухвалення цієї безстрокової страховки доходів від корупції виконанням плану з безвізової лібералізації.
Правки, ухвалені депутатами правоохоронного комітету – за посиланням.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.