Євген Шпитко Керівник проекту "Реальна економіка"

Дістали, або початок цензури?

29 січня 2009, 17:27

Не знаю як кому, але останнім часом все частіше починаєш помічати, що демократія – єдине, що вдалося здобути нам, українцям, в результаті помаранчевої революції – потрошку змінюється цензурою, можливо, це ще навіть не цензура, адже ще не усюди присутні ланцюжки впливу.

Це стосується ЗМІ, навчальних закладів, чого завгодно. І, якщо раніше суб'єктивна подача інформація була поодиноким випадком, то початок 2009 року побив усі рекорди.

Може дарма Юлія Володимирівна цілих 8 годин спілкувалася з Путіним?

І справа навіть не в тому, що політики нахвалюють свою роботу, підписані ними контракти і критикують інших усілякими правдами і неправдами – по суті це їхня робота: отримати будь-якою ціною підтримку серед населення.

Образливо, коли з екранів телебачення, з вуст прес-служб вищих органів виконавчої влади звучить брехня. Чиста, відверта, цинічна брехня. Тим більше причини цієї брехні абсолютно не логічні, вона не принесе жодних дивідендів тому хто збрехав, ані політичних, ані репутаційних, ані фінансових.

Як людина, яка більше півроку, в свій час, співпрацювала з БЮТ, знаю яка там чітка дисципліна та слухняність. Якщо хтось не виконував завдання, або не слідував лінії партії, його жорстко карав партійний апарат, в особі Олександра Турчинова та Ярослава Федорчука.

Але сама реакція на публікацію внутрішнього листа є занадто дивно істеричною. У Кабміні одразу запевнили, що ніяких листів міністр фінансів не пише, а сам лист – сфальсифікована провокація. Зрозуміти це словосполучення нажаль під силу не кожному. Тобто хтось сфальсифікував провокацію? Значить це не була провокація насправді, бо вона була фальшива.

Офіційно же сам Віктор Михайлович не спростував, що цей лист – точна копія оригіналу, але спростував, що цей лист потрапив в ЗМІ від нього – "Я не знайомий з публікацією в інтернеті... Факт вчорашньої публікації я розцінюю як провокацію". Тобто, це свідчить про те, що він просто не хотів, щоб цей лист був опублікований.

Окрім істеричного крику, що це провокація – жодних дій з боку Кабміну не було. Вони навіть не вимагали спростувати цю інформацію.

Але лякає інше, у Кабінеті міністрів звернули уваги на те, хто, коли і як опублікував, написав, сфальсифікував листа... але не звертають уваги на проблеми, висвітлені в ньому. А вже наступного дня ввечері, в середу, починають ходити чутки, що новим міністром фінансів призначили Сергія Тигіпко.

Правильна логіка? Якщо міністр попереджає про проблеми, значить його потрібно зняти, і проблем не буде? Якщо підзвітне міністру відомство не приносить коштів, і не розмитнює газ, його потрібно зняти, і повернуться доходи, і газ розмитниться?

Юліє Володимирівно, ви не те лікуєте! Якщо рівень споживання впав в рази, то ані Хорошковський, ані хто інший не принесе 110% плану. Якщо газ належить РосУкрЕнерго, то в цьому теж винна не митна служба.

Якщо Олександр Турчинов постійно ознайомлюється зі службовими доповідними записками міністра фінансів, не можна казати "що міністр таких доповідних ніколи не пише". Можна суб'єктивно подавати інформацію, але не можна називати чорним біле.

Правда не завжди десь посередині. Якщо один каже, що 2*2=4, а інший, що 2*2=8, то це не означає, що 2*2=6.

А цій країні сьогодні потрібна справжня правда, як ніколи.

Коментарі — 74
Болт _ 29.01.2009 20:49
IP: 77.123.184.---
29.01.2009 20:05___ FUTURIST

На особую пристрасть отдельных сотрудников УП полихачить заголовками и ссылками обращают внимание многие.

Дело в том, что это не имеет отношение к острому журналистскому слову, а чисто желтужа и извращение сути, что расносят по инетуте, кто читает только заголовки (летуны).

Их много и это создает не рабочую атмосферу для мозгов. а шум.

Это и влияет на не достойное отношение к мощнейшей сфере – интернету.

Вот пример смены ссылок на одну и туже новость:http://www.epravda.com.ua/news/49805ada663ff/

15:17Кабмін позбавили задоволення встановлювати ціни на газ

15:27Тимошенко не псуватиме собі рейтинг називанням ціни на газ

16:09Тимошенко зробила НКРЕ крайньою в ціні на газ


А вот содержание:

Граничний рівень ціни на природний газ для промислових і прирівняних до них споживачів, а також бюджетних організацій буде встановлювати Національна комісія регулювання електроенергетики (НКРЕ) замість Кабінету міністрів.

Про це журналістам повідомив голова комісії Валерій Кальченко з посиланням на рішення, прийняте на урядовому засіданні в середу, передає агентство "Інтерфакс-Україна".

На ровном месте – провокационный камень в огород КМ. Типа и тут их прищемили. А на деле это оргрешение принято на том же КМ.

И это относительно безобидная отсебячина.

Я просил Гараня (как блогера УП) как-то пообщаться по этому поводу с О Притулой.
Увы, безособой надежды на это и на профвыводы.
Дело же в уровне,а не пристрасти
БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ _ 29.01.2009 20:34
IP: 77.123.205.---
NELLI
Не переймайтесь. Інколи в політиці бувають досить успішні жінки. Їм потрібно співчувати, а не заздрити. Патетику і носовичок залиште собі. Знадобляться.
БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ _ 29.01.2009 20:27
IP: 77.123.205.---
Владу з ХАРКОВА від Влада БІЛОЦЕРКІВЦЯ
Мне особенно "по цимбалам" кто и что имел в 90-е. Когда идет смена политико-економических формаций происходит разное. Когда Вы рассуждаете о системе организации чего либо, жизни, економики. Это убедительно. Чувствуется техническое образование, наличие навыков. Когда речь идет о том же, но только в социо-политическом аспекте происходят удивительные метаморфозы. В станке колесо держится на винтике, но... в обществе есть свои законы и правила игры. Я поддерживаю людей не за харизматичность, а за их дела и поступки. Один вещал: "Бандиты будут сидеть в тюрьмах!", другой: "Донбасс-порожняк не гонит!". Что на выходе!? А человека который, первый в истории нашего политикума попытался выполнить предвыборные обещания и сумел, не смотря на бешанное сопротивление, вернуть всего 2% вкладчиков тысячу гривень объявляют анафеме и популизме!. Подобных примеров много. И смотрите, как по команде. Происходит все организованно-стихийно. Вот и этот коментарий в блоге. Сталкиваешься с потрясным феноменом. Людей вполне устраивает их рабский статус. Авантюрист, без скважин, газопроводов – 2 стула, четыре компьютера втюхивает о своей гениальности стране. Та в экстазе. Вот это харизма. Ее суть проста. Светят "6", потому, что главный берущий "КОРОЛЬ и его свита". Все это на тот случай, если шестерка засветится.
Засветилась. Не хочется мыслить. Отучились. Ну и существуйте... Свобода включает в себя и право выбора... У кожного своя доля і свій шлях широкий...
gulya _ 29.01.2009 20:20
IP: 77.222.145.---
Якщо я напишу на листочку, що мій сусід придурок і повішу його на підїзді, а вечором біля підїзду сусід дасть мені головицю, то робити висновок, що настала цензура буде невірно.

Просто натупила моя відповідальність за вчинену дію. І мабуть в тих аргументах, які я ж сам і спровокував.
NELLI _ 29.01.2009 20:08
IP: 77.123.111.---
Как это уряд не знает? Кризис через 3-4 месяца рассосется, – так сказала Тимошенко. У нас нет никаких проблем. Это у Обамы проблемы, в Англии проблемы.
Г-н БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ
Читаю ваш спич и слезы умиления из глаз. Ах, какой принципияльный. И никакой реакции на заявления Тимошенко о введении чрезвычайного положения в Украине. Уже много месяцев подряд на наши головы извергается эта мерзость, как и то, что Ющенко специально устроит в стране дефолт. Это говорит нормальный человек? Что-то меня сомнения одолевают на этот счет. Не буду повторять другие глупости пани премьерки. И вы думаете после последнего почти двухнедельного шоу Тимошенко на манеже ТВ можно безоглядно верить ее словам? Скорее, если она что-то отрицает, то это правда и наоборот – ее удтверждение – это ложь. Как только премьер-министр на всю страну сказала – всем выплатят зарплату, стало понятно, что ее задержат. Так оно и случилось, как обычно. Так о чем вы хотели сказать в этой ситуации.
FUTURIST _ 29.01.2009 20:05
IP: 92.113.93.---
ДОСТАЛ N2.

МАНИПУЛТИВНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ И "ТАИНСТВЕННЫЕ ДЖЕРЕЛА"...
НА ПРИМЕРЕ "УКРПРАВДЫ
"

РНБО знову не буде. Тимошенко і Дубина не готові?
29.01.2009 14:18___ www.ПРАВДА.com.ua

"Засідання ради нацбезпеки і оборони у п'ятницю може бути знову відмінено.

Про це повідомляють джерела "Української правди" в секретаріаті президента.

За словами співрозмовника, засідання перенесуть, оскільки уряд і НАК "Нафтогаз" просять надати їм ще час для підготовки фінплану компанії......"

И наконец...О чудо, четвертый абзац небольшого текста, так называемые "журналисты", готовящие выпуск, узнали из сообщения джерела з УНИАН (?!) открытую и официально обнародованную 28 января информацию:

Водночас як повідомляють джерела УНІАН, засідання перенесено через відсутність у країні секретаря РНБО Раїси Богатирьової, яка перебуває на економічному саміті в Давосі.
kev2009 _ 29.01.2009 19:52
IP: 95.133.140.---
29.01.2009 19:07___ Андрі
"уряд не знає як виходити з кризи (через свою непрофесійність), не знає що робити, в нього НЕМАЄ конкретного плану дій"

А Ви знаєте як? А може в інших країнах знають? Поділіться з народом рецептами для початку.

Яку правду хотілося б знати:
1. чому у прибуткові банки вливаються великі кошти, які не йдуть на кредитування економіки, де та у кого зараз ці кошти?
2. чому 40% економіки – металургія, машинобудування, будівництво та хімія зараз стоїть, бо нема ринків збуту, а винуватять уряд?
3. чому 90 млрд. грн. еміссії грошей не впливають на інфляцію, а 600 млн. грн. на повернення вкладів ощадбанку впливають?
4. чому підвищення відсотків по кредитам в односторонньому порядку з боку банків при підвищенні курсу $ та неповернення депозитів не є злочином?
5. чому на високі владні посади призначають власників бізнес-структур?
6. чому ми все це терпимо?
БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ _ 29.01.2009 19:43
IP: 77.123.205.---
2. Стосовно ж "доповідної записки Пинзеника". Шановне панство, Ви що на сто відсотків впевненні в відповідності цього документа? Ні. Тому, чому такий галас? Подібний реверанс не є першовідкриттям. На сусідніх блогах вже аналізували "таемні протоколи Тимошенко і Путіна"! І що. Головне прокукурікали. Прозвітували, отримали бонус і все. Сумно, що автура, в основному молода. Вона ж ніколи не бреше!? Хоча й пише про брехню, а може й її розповсюджує? Сумно й те, що ведучі київські видання розповсюдили цей документ з единим посиланням на "УП". Тепер по суті. Я проти буть якого прикрашення, або замовчання наших проблем. Але я й проти садомазахізму і багнюки яка льється на наші голови. Якщо людину поселити в собачу буду, то через неділю, другу вона почне гавкати, а через місяць кусатись. В своїй безпренципності і безвідповідальності, а інколи і відсутності фаховості нашим ЗМІ немає рівних в світі. І ще, на жаль прийоми психологічної війни розроблені для ведення військових дій використовуються всередені України. А наших "акул пера" розводять як безвідповідальних хлопчаків. Хоча багато з них за відповідне бабло "обманываться рады". І вони проти брехні? Шукайте більш легковірних серед тих, чиї руки нічого не брали, а ноги не носили взяття з страусиної шкіри...
Vlad_iz_Kharkova _ 29.01.2009 19:28
IP: 195.26.93.---
29.01.2009 18:17_ БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ Когда Вы тепереь, с намеком на представление интересов Тимошенко, на обладание конфиденциальной информацией, пытаетесь оболгать Хорошкоского, это даже не смешно. Пока он был "замечательным" главой таможни, "закрывал коррупционные схемы", "увеличивал поступления в бюджет" где были все Ваши разоблачения о его дружбе с Фирташем с 1992г.? Вы сами не понимаете, насколько гадко и противно выглядите вместе со своей Харизматичкой? При том, что все знают про авиакампанию, ране принадлежавшую Тимошенко,а теперь Фирташу? Ну она то за диктаторскую власть бьется, прступления совершает, врет, паясничает. А Вы за что?
БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ _ 29.01.2009 19:18
IP: 77.123.205.---
ГЛАДЧУКУ
В свій час я багато чого зробив, щоб зупинити проти тебе репресалії. Не жалкую, з цього приводу. Вадиме, не опускайся до рівня тупого апологета олігархічних підлабузників. Потім будеш жалкувати за скоєне.
Oshka _ 29.01.2009 19:12
IP: 91.200.115.---
Мо" мені так каеться, але УП останнім часом перетворилась на зливний бачок.
Притула бережись, ой підставлять по крупному.
Андрі _ 29.01.2009 19:07
IP: 195.42.130.---
А цій країні сьогодні потрібна справжня правда, як ніколи.

Можна погодитись і можна не погоджуватись. І те, і те буде справедливо.
А от що цій країні вже давним давно НЕпотрібно, так це – БРЕХНЯ.
Нам непотрібна БРЕХНЯ.
Не хочуть політики говорити правду, тяжку правду про стан економіки, нехай не говорять. Але НАВІЩО БРЕХАТИ???
Навіщо нас дурити?
Якщо вже стала відома людям записка Пинзеника, то це скандал і непотрібно ховати голову в пісок, а сприйняти це як факт і говорити, як виходити з ситуації, що робити.
Але проблема в чому?
Проблема в тому, що уряд не знає як виходити з кризи (через свою непрофесійність), не знає що робити, в нього НЕМАЄ конкретного плану дій (а можливо він і не хоче виходити з кризи, а ще більше довести країну до зубожіння, щоб потім за безцінь все скупити) і тому він замовчує реальний стан справ і тому він нагло БРЕШЕ.

Але стаття хороша. Правдива.
vam _ 29.01.2009 19:02
IP: 92.113.196.---
БЮТ вважаю ворогом України, та позиція Хорошковського та Пинзеника не визиває поваги. Не вірю, що у них були ілюзіїї стосовно ЮТ, чому тоді до останнього сиділи в окопах? Чому ніхто не пішли в відставку самостійно, хочаб після прийняття бюджета
vpc _ 29.01.2009 18:39
IP: 81.30.160.---
Дістали, або початок цензури?

Очередной образчик манипуляций, когда действительно ПРОБЛЕМУ ЦЕНЗУРЫ (ДЕЗИНФОРМАЦИИ) подменяют высосанной из пальца проблемой. Вчера эта тема была ГЛАВНОЙ на всех каналах с ДЕМОНСТРАЦИЕЙ публикации ЭП. Так где же здесь цензура?
Зато переключается внимание с проблемы покупки журналюг и "экспертов".
Kashalot _ 29.01.2009 18:33
IP: 62.80.163.---
"Правильна логіка? Якщо міністр попереджає про проблеми, значить його потрібно зняти, і проблем не буде? Якщо підзвітне міністру відомство не приносить коштів, і не розмитнює газ, його потрібно зняти, і повернуться доходи, і газ розмитниться?"

Нет, просто вы не понимаете что можете знать НЕ ВСЕ.
И если ктото не выносит сор из избы на Ваше рассмотрение, не значит, что у министров рыльца "не в пушку". Вам не кажется, автор?
gololed _ 29.01.2009 18:28
IP: 80.84.184.---
да никому из политиков нельзя верить. Ни один политик не скажет правду -по определению. У каждого политика есть свои скелеты в шкафу, о которых знают конкуренты. И еще – политик говорит только то -что избиратель хотит услышать, наобещает горы всего, лишь бы у кормушки закрепиться))))) Знаете – по моему пусть к власти придет любая группа – хоть оранжевые, хоть регионы, хоть коммунисты – без разницы -главное что бы эта группа была одна – потому что лебедь рак и щука -уже подзадолбали.
gololed _ 29.01.2009 18:21
IP: 80.84.184.---
)
Гладчук _ 29.01.2009 18:19
IP: 91.198.233.---
Більш брехливого чим Тимошенко політика в Україні немає.
Згадайте, наприклад, її казку про професійну армію с 1 січня 2008 року.
БЮТівський принцип щодо їх виборця: "Кинути лоха не западло":)
FUTURIST _ 29.01.2009 18:17
IP: 92.113.93.---
"APOCALYPSE NOW"
ДОСТАЛИ!...ДОСТАЛА... ШПАНА ИМЕНУЮЩАЯ СЕБЯ – "ЭКСПЕРТАМИ И ЖУРНАЛИСТАМИ".

Евгений... "береги честь с молоду"...
"...за то читал Адама Смита и был глубокий эконом..."

(Пушкин. Евгений Онегин)

АПОКАЛІПТИЧНІ ПРОГНОЗИ ДЛЯ УКРАІНИ ЗАМОВЛЯЮТЬ...
29.01.2009 Анатолій Гальчинський
Апокаліптичні прогнози для України замовляють українські політики
Мені відома технологія підготовки прогнозів міжнародних інституцій – вони робляться руками вітчизняних заробітчан, платня яких, зазвичай, пропорційна накруткам негараздів... Імпульсом для моєї статті послужили невиправдано песимістичні оцінки та прогнози економіки України, які лунають по телебаченню, що нібито вкладаються у доповіді міжнародних експертів. Я абсолютно переконаний, що ось такі прогнози замовляють українські політики, точніше їхні економічні радники доволі низького рівня кваліфікації. Хочу рішуче осудити нагнітання спекулятивного фаталізму в оцінках перспектив української економіки. Маю на увазі не лише оцінки доморощених політиків, політиканів, а й так звані експертні прогнози зовнішньої аналітики. Яка йде від міжнародних інституцій, у списках яких, на жаль, виявилася і місія ООН. Мені відома технологія підготовки таких прогнозів, вони робляться руками вітчизняних заробітчан, платня яких, зазвичай, пропорційна накруткам негараздів...

Анатолій Гальчинський, головний науковий співробітник Інституту світової економіки та міжнародних відносин
БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ _ 29.01.2009 18:17
IP: 77.123.205.---
Згоден з автором в тій частині, коли мова йде пров весь масив негативу. Потрібно розділяти чинники обєктивного порядку – чинники світової економічної кризи. І субєктивного – помилки с боку уряду. Як кажуть в Одесі: котлети в один бік, мухи в інший. Але не згоден коли політику пояснюють літературними опусами "аля-Дюма". Типу війна між Францією та Іспанією почалась тому, що французька королева королева вранці стала на ліву ногу. Хорошковського зняли не за показники роботи таможної служби, а за лобіювання інтересів Фірташа. Про це прем'єрка дізналась із виступу Хорошковського на "своєму" телеканалі. Це при тому, що двері Тимошенко для міністрів завжди відкриті. Зроблено, підляче-класично, наче б то зі збереженням демократичності. По-секрету всему свету – гласно. "Хорошок" забув, що "Кена" добре знають і пам'ятають. Його дружба з Фірташом почалась, ще у 1992 му в Криму. Знають, хто ведучий, кого ведуть! Запрошували до Кабміну, надіючись, що вже наївся. Виявляється, що в хлопця тільки підсилився апетит. Не даром, для свого "Меркса" ДСП на п'ять років вперед завіз до України. Да й на повірку виявився трусливим. Пішов би супроти Фірташа отримав би облизня з "Інтером". Хоча і так всі зрозуміли, що його статус там не више статусу сторожа. Але, з приводу понтів, майстер ще той. Недарма ж солярії, перукарі і т.п. Пацан, ще той. А тут Балога з "новими перспективами". "Сміливість Кена" в тому, що він дає хоча б мінімальну можливість повернення "РосУкренерго" до труби.
USU _ 29.01.2009 18:13
IP: 194.146.140.---
Тема заохочення в БЮТ сумлінних працівників нерозкрита.
Калькулятор _ 29.01.2009 18:05
IP: 89.105.226.---
Таке враження, що дійсно нема фактів, за які можна аргументовано критикувати уряд і Тимошенко. Так ні ж – є. Але я не маю бажання про них писати, бо це не моя безпосередня робота. А п. Євген пише якийсь філософський огляд на тему: "Починають ходити чутки"; чи від браку професіоналізму, чи від браку інформації, чи від того і від того одночасно – тоді навіщо ця писанина в стилі бабусь на лавочці під під"їздом?
Болт _ 29.01.2009 17:56
IP: 77.123.184.---
Уважаемый Евгений!

По внешнему виду, Вы молодой человек, а посему во временном измерении у Вас все еще впереди.
Но это не значит, что ошибки можно делать безоглядно, надеясь, что время смывает все следы.
И главная ошибка – это взгляд на окружающую реальность мерками разных систем координат.

Вот Вы требуете от КМ и, от БЮТ и впервую очередь от Тимошенко жестской зарегулированности себя правдой.

Неплохо, даже хорошо, в применении к власти. Однако, власть – это явление правовое, значит и взаимоотношение с ней должно быть в правовом поле.

Вы же оставляете себе право действовать в поле сплошных допущений, предположений и гипотетических выводов, а оппонентам предлагаете на этот волюнтаризм давать ответы как прокурору.

Вы же знаете, если не случайный человек в СМИ, что на такую постановку вопросов даже прокурор не получит ответа.

Представте: Вас спрашивают о Вашем соучастии в убийстве Кенеди, а затем не дождавшись от Вас удивленного просят объяснить. зачем оно Вам понадобилось и тут же почему Вы не явились с повинной, и не имеете ли Вы желания покаятся.

Чушь?
Так ваши словесные манипуляции отличаются только историческим временем.

Надо ли пресовать Власть?

Обязательно и не только ее.

Но лучше нет чем плохо. Эта непоследовательность, избирательность и погоня за сенсациями превращает серьезные вопросы в таблоидность.

Вы же не решитесь подобный шаг относительно частной фирмы, готовящейся к антигосударственным действам. Там будете тщательнее!
joun_dim _ 29.01.2009 17:54
IP: 194.44.198.---
Браво, синку! Нарешті преса починає працювати по європейськи, не відтворюючи у громади совдепівські очікування, які так вміло експлуатує і примножує БЮТ! Якщо вже писати правду, то одинаково про всіх і насамперед в наших власних, а не чужих інтересах!
Корупція11 Вибори-2012 в Україні94 Свобода слова169 Україна та Європа149 Євро-201259
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook