Євген Шпитко Керівник проекту "Реальна економіка"

На захист закриття Ex.ua

31 січня 2012, 23:53

Українська міліція знову застосовує вибіркове правосуддя. В той час, коли тисячі інтернет-проектів порушують авторські права та займаються піратством, вони закривають одиниці.

А це вже більше схоже на замовлення, особливо розуміючи масштаби корупційности вітчизняних органів. Але про це вже написано.

Не може бути виправданою загальна істерія. Українці люблять халяву, тому і захищають її будь-яким способом.

Але з правової точки зору МВС правий.

Зберігання та продаж наркотиків карається так само, як і споживання. Зберігання та передача краденого майна карається більше, ніж споживання. Той, хто споживає, може бути необізнаний, крадені чи ліцензійні фільми він дивиться.

Зайшовши на ex.ua, я отримую необхідну продукцію на умовах сайту, тобто за 0 гривень, або за "перегляд рекламного ролика". Хіба за таку ціну хотів продати мені свою продукцію Microsoft чи Pixar? Ви ж купуєте хліб в магазині, а не крадете його.

Еx.ua свідомо сприяв розповсюдженню краденого контенту. Звідти без проблем можна було завантажити програмне забезпечення, яке насправді коштує грошей.

До того ж в усьому світі справи з порушення авторських прав розглядаються тільки у випадку відповідної заяви правовласника, що, власне, і відбулося з боку Adobe та Microsoft у випадку з ex.ua. Інші сайти, мабуть, поки не заслугували на увагу з боку основних виробників інформаційного контенту.

Весь світ сьогодні спостерігає за розглядом законопроектів у конгресі США з протидії піратства.

Якщо коротко, суть конфліку зводиться до протистояння великих корпорацій, які намагаються схилити громадськість на свою користь.

Що первинне код (facebook, ex.ua) чи контент (apple, microsoft, xxth century fox)?

Насправді, це досить просте запитання, бо чим важливішим буде код, тим менше будуть отримувати прибутки ті, хто виробляють контент, тобто буде падати якість самого контенту, від чого у кінцевому підсумку програє споживач.

Може саме тому, що в Україні настільки процвітає піратство, у нас і не має власних розробників програмного забезпечення та кіноматографа. Адже виробники не можуть контролювати канали розповсюдження, а відповідно – отримувати роялті...

Чому користувач, створивши відео і виклавши його на ex.ua – принесе переглядів, тобто грошей ex.ua, а якщо викладе на youtube – може отримати до 90% прибутків від реклами на його сторінці?

Так чому я маю захищати ex.ua, який не створює власного контенту, і продає рекламодавцям мої перегляди?

Ex.ua має право на існування, але тільки після зміни політики захисту авторських прав – тобто потрібно дозволити авторам-власникам контенту самостійно визначати межі доступності інформації для загалу;

А старі радянськи мультфільми можна переглянути і на youtube, який справді слідкує за дотриманням авторських прав.

Захищаючи тих, хто не розповсюджує чужу інформацію без згоди виробника, ми захищаємо злодіїв. Якщо ви користуєтесь програмою Adobe, чому з цього прибутки отримує чийсь приватний сайт?

Якщо контент матиме ціну, від цього виграє кожен, а не тільки власники файлообмінників.

Захищаючи ex.ua ми робимо слабкішими не МВС, а себе.

Коментарі — 336
Станислав Кукарека _ 03.02.2012 13:00
IP: 109.162.66.---
Мда, фееричные заявления...
"Що первинне код (facebook, ex.ua) чи контент (apple, microsoft, xxth century fox)?"
Вообще-то эпл и майкрософт – это именно код. А фейсбук и ex – это собственно контент. Ну если на самом деле... Именно подобные глубокие познания в ИТ видимо и побуждают людей регулировать вопросы интелектуальной собственности визитами дуболомов в масках и "публикациями в защиту" очевидно:)
Bodalux _ 03.02.2012 11:14
IP: 195.5.62.---
Стаття лайно як і попередні! А ex.ua вже запустили!)))
en4 _ 02.02.2012 11:39
IP: 89.252.13.---
мені хотілося б привести витяг з інтерв'ю віце-президента РАЕН С. П. Капіци
'...- Я думаю, що Інтернет змінить контури права. Повністю захистити інформацію неможливо, якщо ви помістили інформацію в цю систему, уважайте, ви її опублікували.
Інша справа, яким образом повинна оплачуватися робота авторів, письменників, учених. Вираз ' я читаю – я плачу ' іде в минуле. Очевидно, необхідно шукати інший спосіб заохочення авторів замість прибутку від прямих продаж...Виробник і розповсюджувач повинні одержувати оплату не від одержувача інформації, а іншим способом.Інформація повинна бути доступна всім якщо це інформація в області освіти, культури й науки. Неприступність цієї інформації є порушення принципових прав людини. Публічні бібліотеки, більшість музеїв безкоштовні. Це питання не грошей, а принципу. Ми обділяємо самі бідні верстви населення тим, що в них немає доступу в Інтернет, обділяємо їх інформацією, тим самим заганяючи в ще більшу бідність.Доступ в Інтернет повинні мати всі
provokateur _ 01.02.2012 15:35
IP: 193.105.62.---
polosatyj:
Смысл существования государства в защите большинства, а не "избранных". Если большинству в данный момент нужен пиратский контент – нужно защищать его, а не иностранные Adobe с Microsoft и побоку на "весь світ". Когда у нас будут зарплаты как в "усьому світі", производители софта, как в "усьому світі" и законы действовать и исполнятся будут как в "усьому світі", тогда можно будет поднимать вопрос и про защиту наших производителей контента, как в "усьому світі".
Государственный аппарат всегда защищает меньшинство при которое в данный момент находится при власти.
kuroneko _ 01.02.2012 14:59
IP: 109.227.125.---
>Звідти без проблем можна було завантажити програмне забезпечення, яке насправді коштує грошей.

Открой для себя Linux – он бесплатен.

>можна переглянути і на youtube

Жeня, ну так обьясни почему Адобя никак не допилит 64битную версию своего флеша до нормального состояния? Нафиг такое глюкало даже забесплатно. Apple послало флеш очень далеко и правильно сделала.
Вот люди и ищут где лучше – у пиратов
kuroneko _ 01.02.2012 14:58
IP: 109.227.125.---
>Хіба за таку ціну хотів продати мені свою продукцію Microsoft чи Pixar?

Представьте себе! Учите историю – сам Балмер говорил что пиратство выгодно Microsoft.

> Ви ж купуєте хліб в магазині, а не крадете його.

Дилетантское сравнение. После такого передергивания дальше можно не читать. Когда крадут хлеб в магазине – он оттуда пропадает. Он там был и пропал. А когда смотрят кино с сайта – что пропадает у издателей из того что у них было?

А вот скажи Жeня, если я дам другу книгу почитать которую купил – он станет "вором"?
Opanasenko _ 01.02.2012 14:40
IP: 89.244.147.---
buerger:
Opanasenko:
Чому ж лукавить? Він визнає, що використовує піратське ПЗ, і що це не є добре. А інші споживачі піратської продукції стверджують, що воно має належати їм безкоштовно. Як на мене, то вони більше лукавлять.
Бо діє за принципом "я вкрав менше ніж вони". Крім того він користується ідеями Біла Гейтса щодо захисту авторського права і не посилається на першоджерело у статті останнього. А загалом немає різниці, хто більше, а хто менше. Є факт, є порушення.
Ви говорите про особистість автора, а не про правильність його допису.
Opanasenko _ 01.02.2012 14:35
IP: 84.187.57.---
buerger:
Opanasenko:
wdr:
buerger:
Тоді ви теж пірат, бо не плалите нащадкам Кирила і Мефодія за використання абетки.
А вони цього вимагають?
Вони померли. Але їхній винахід є запатентований.
Не зрозумів гумору...
buerger _ 01.02.2012 14:25
IP: 95.134.153.---
Opanasenko:
wdr:
buerger:
Тоді ви теж пірат, бо не плалите нащадкам Кирила і Мефодія за використання абетки.
А вони цього вимагають?
Вони померли. Але їхній винахід є запатентований.
buerger _ 01.02.2012 14:24
IP: 95.134.153.---
Пригадується фільм "Траса 60" про місто юристів, де "захист права" був доведений до абсурду.
buerger _ 01.02.2012 14:23
IP: 95.134.153.---
Opanasenko:
Чому ж лукавить? Він визнає, що використовує піратське ПЗ, і що це не є добре. А інші споживачі піратської продукції стверджують, що воно має належати їм безкоштовно. Як на мене, то вони більше лукавлять.
Бо діє за принципом "я вкрав менше ніж вони". Крім того він користується ідеями Біла Гейтса щодо захисту авторського права і не посилається на першоджерело у статті останнього. А загалом немає різниці, хто більше, а хто менше. Є факт, є порушення.
Entony _ 01.02.2012 14:17
IP: 193.34.62.---
Цінність патента сьогодні доведена до абсурду. Найбільш яскраво це проявляється на ринку смартфонів, де всі судяться з усіма. Бо головне не те, що ти виробляєш, головне – чи встиг ти запатентувати першим кожну дрібничку. В результаті з"являються цілком дебільні патенти на розмір форму, слово... ба, навіть на колір того чи іншого продукту. Бо хто перший встав – того і тапки. А чи є обмеження термінів авторського права? Через скільки років, наприклад, твори Майкла Джексона стануть суспільним надбанням? Чи наші правнуки будуть зобов"язані платити його правнукам за право прослухати аудіо-файл з концерта 92-го року?
t-84U _ 01.02.2012 14:12
IP: 178.74.244.---
А скажите, Евгений, где принимают копирайт обратно?

Ну, тот, который мне уже не нужен.

Отож бо.
Opanasenko _ 01.02.2012 14:09
IP: 89.244.147.---
wdr:
buerger:
Тоді ви теж пірат, бо не плалите нащадкам Кирила і Мефодія за використання абетки.
А вони цього вимагають?
Opanasenko _ 01.02.2012 14:08
IP: 89.244.147.---
buerger:
Бачте. Тоді автор лукавить. От я свого часу вирішив не користуватися таким ПЗ і вже багато років користуюся вільним ПЗ. Хоча погоджуся з більшістю, що авторське право у нинішньому його вигляді – це приватизація загальнолюдського надбання. Бо "автори" часто є лише "правовласниками" і не платять роялті тим, чиїми винаходами скористалися. Більше того, як показує практиказ таким популярним сервісом, як торентс.ру, то просто виник інший сервіс і в іншому місці. Щодо чистоти позовників (Майкрософта і решти), вони теж багато "вкрали" за діючим законодавством. Загалом же все дійшло до абсурду. Тому епл судиться з самсунгом за "крадіжку" ідеї.
Чому ж лукавить? Він визнає, що використовує піратське ПЗ, і що це не є добре. А інші споживачі піратської продукції стверджують, що воно має належати їм безкоштовно. Як на мене, то вони більше лукавлять.
buerger _ 01.02.2012 14:02
IP: 95.134.153.---
Opanasenko:
Автор вже відповідав – він користується неліцензійним ПЗ. Але він хоча б визнає, що це неправильно.
Бачте. Тоді автор лукавить. От я свого часу вирішив не користуватися таким ПЗ і вже багато років користуюся вільним ПЗ. Хоча погоджуся з більшістю, що авторське право у нинішньому його вигляді – це приватизація загальнолюдського надбання. Бо "автори" часто є лише "правовласниками" і не платять роялті тим, чиїми винаходами скористалися. Більше того, як показує практиказ таким популярним сервісом, як торентс.ру, то просто виник інший сервіс і в іншому місці. Щодо чистоти позовників (Майкрософта і решти), вони теж багато "вкрали" за діючим законодавством. Загалом же все дійшло до абсурду. Тому епл судиться з самсунгом за "крадіжку" ідеї.
wdr _ 01.02.2012 14:02
IP: 83.218.240.---
buerger:
Тоді ви теж пірат, бо не плалите нащадкам Кирила і Мефодія за використання абетки.
buerger _ 01.02.2012 13:55
IP: 95.134.153.---
wdr:
Цікаво, а якщо я купив хлібину, або тортика, або пляшку горілки, і частую усім оцим своїх друзів, знайомих, або незнайомих, але задарма, то я пірат?
А друзі, знайомі і незнайомі повинні заплатити виробнику?
А перехрестя на вулиці, де я це роблю, теж треба закрити, бо воно срияє пірацту?
Чи не маячня?
Саме так горілчано-хлібний пірат.
Phate _ 01.02.2012 13:40
IP: 93.73.31.---
Автор настолько необразован, что даже не знает, что на тему копирайта (и антикопирайта) написано множество книг и исследований. И все его аргументы (довольно жалкие, впрочем) давным -давно опровергнуты. Хотя, то, что статья заказная и ключевая фраза "МВД...право", не вызывает сомнений. я могу и ошибаться и это просто интеллектуальное убожество автора.
wdr _ 01.02.2012 13:08
IP: 83.218.240.---
Цікаво, а якщо я купив хлібину, або тортика, або пляшку горілки, і частую усім оцим своїх друзів, знайомих, або незнайомих, але задарма, то я пірат?
А друзі, знайомі і незнайомі повинні заплатити виробнику?
А перехрестя на вулиці, де я це роблю, теж треба закрити, бо воно срияє пірацту?
Чи не маячня?
Phate _ 01.02.2012 13:06
IP: 93.73.31.---
Современные условия бытия оставляют человека один на один с бесконечным монологом масс-медиа и культуры; монологом масс-медиа и культуры о самих себе. Хуже того, реальность, с которой имеет дело субъект культуры – есть продукт этого самого монолога. Человек остается безвольным и безвластным червяком в колоссальной кафкианской машине само-воспроизводящейся культуры. Культуры, язык которой защищен копирайтом – чтобы произнести в этом смысловом поле нечто осмысленное, вообще что-то произнести, требуется добыть разрешение владельца копирайта. Для культуры это означает смерть, безвозвратную и окончательную – что произошло бы с математикой, если бы нельзя было бы использовать кого-то теорему без разрешения автора или наследников? Кирдык. Negativland и М. Вербицкий "Антикопирайт"
Phate _ 01.02.2012 12:53
IP: 93.73.31.---
Opanasenko:
Phate:
Opanasenko:
Даркнет: Война Голливуда против цифровой революции Дж Д. Ласика. Только не забудьте купить, а не скачать
Дякую, може колись почитаю. І куплю, не проблема. На amazon.com ця книга коштує $17.
Ось і чудово. Тоді і аргументи будуть не на рівні "здається". І майте на увазі, що це навскид названа книга, а досліджень у цій царині дуже багато. Читайте, освіта – це основа будь-якої дискусії. Може тоді і не будете стверджувати, що українці мають якусь особливу любов до "халяви".
Kether _ 01.02.2012 12:46
IP: 109.86.42.---
gulya:
Kether:
сутність речей, системи. Про це ми (людство) домовляємось a priori, (що вона є). Те що зазвичай ми називаємо інформацією є нічим іншим як фіксацією ПЕРЕДАЧІ інформації. Так само часом ми називаємо ХРОНОМЕТРУВАННЯ часу.
Ми доторкнулись до ложки, вона тепла – відбулась передача інформації. І так усе!
Далі, серед такої передачі інформації ми отримуємо дані. Їх ми інтерпретуємо (домовившись про корисне!) у досвід, досвід починаємо синтезувати і аналізувати (Божий дар!) у знання.
Поки ми не визначимо, що є суспільним, цивілізаційним благом, що є продуктом використання Божого дару, МИ НЕ ВСТАНОВИМО ВІРНО АВТОРСЬКЕ ПРАВО.
Для мене воно має виключно моральний зміст. Ми ж, хто пише, не платимо роялті Кирилу і Мефодію!
Так само Білл Гейтс не платить роялті Булю за його алгебру.
Авторське право в його нинішньому вигляді – це приватизація Божого дару!!!
.
Повністю із Вами погоджуюсь. Дякую Вам за допис і за Ваші статті!
Opanasenko _ 01.02.2012 12:46
IP: 84.187.57.---
Phate:
Opanasenko:
Даркнет: Война Голливуда против цифровой революции Дж Д. Ласика. Только не забудьте купить, а не скачать
Дякую, може колись почитаю. І куплю, не проблема. На amazon.com ця книга коштує $17.
Citizen of Ukraine _ 01.02.2012 12:44
IP: 178.95.253.---
Nachtigall Roland:
Якщо дотримуватись їх "законності", то діти на домашньому компі не мали би ні віндовза, ні фотожопа, ні купи програм.
Важный момент – детям не нужен на компьютере Виндовс (есть бесплатные операционки) и тем более не нужен детям фотошоп, предназначенный для профессиональных фоторедакторов (есть бесплатные программы такого типа).
Корупція11 Вибори-2012 в Україні94 Свобода слова169 Україна та Європа149 Євро-201259
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook