Олександр Слободян Народний депутат, заступник голови УНП.

Політика та пиво: штучний підігрів емоцій

26 листопада 2009, 16:47

Колосальні ресурси сьогодні кинуто на боротьбу з пивоварною галуззю України. Гадаю, що всі вже помітили ажіотаж навколо теми споживання пива в Україні. Чимало прес-конференцій, круглих столів та коментарів народних депутатів присвячено даному питанню.

Крім того, сьогодні на розгляді у Верховній Раді України перебувають десять законопроектів, які стосуються регуляторної політики у пивній галузі. Внесення низки економічно необґрунтованих поправок завдасть непоправної шкоди галузі, суспільству і державі. Крім того, дані законопроекти за своїм змістом є тотожними і направлені на врегулювання однакових за суттю правовідносин. Їх ініціюють різні комітети ВРУ, що призводить до хаосу в процесі законотворення.

Пивовари відчувають великий тиск на галузь, тому що представники конкуруючого бізнесу лікеро-горілчаної промисловості представлені у більшості політичних сил. І вони вбачають у пиві конкурента для горілки. Хоча пиво – це засіб боротьби з алкоголізмом. Багато країн у свій час зіткнулися з проблемами алкоголізму, і з розвитком споживання пива цю проблему вдалося подолати. В Україні 50 л споживання пива на душу населення – це ніщо порівняно з 160 л в Чехії. І для них проблема алкоголізму не стоїть, так само, як у Німеччині, Ірландії тощо. А в наших селах, де мало п'ють пива і багато самогону, це справді проблема для нації. Тому конкуруючі ринки грають велику роль і навіть впливають на політику і на рішення Верховної Ради.

Відбулася підміна фактів, в результаті чого в очах громадськості скомпрометовано цілу галузь. Важливо відмітити, що тиск на пивоварів припав на передвиборчий період, який додав масла у вогонь. З цього скористався БЮТ: народні обранці саме цієї політичної сили Микола Томенко, Олег Ляшко, Сергій Терьохін, Дмитро Ветвицький, Наталія Королевська ініціювали низку законопроектів, які мають на меті знищити пивоварну галузь.

Вищою мірoю цинізму в цій ситуації став той випадок, коли Наталія Королевська, голова Комітету з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва привітала ЗАТ "Оболонь" із завоюванням почесного місця в рейтингу 500 найбільших компанії Східної та Центральної Європи за версією аудиторсько-консалтингової компанії Deloitte.

У листі представника фракції БЮТ повідомляється, що "успіх працівників компанії продемонстрував високий потенціал українських підприємств". Крім того, Наталія Королевська висловила сподівання, що "високі доходи й конкурентоспроможність завжди будуть візитною карткою ЗАТ "Оболонь".

Натомість реальні дії нардепів з фракції БЮТ направлені на знищення пивоварної галузі в Україні та лобіювання інтересів горілчаної галузі. Саме депутати фракції БЮТ "проштовхнули" з порушенням чинних законів підвищення акцизу на пиво майже у 2 рази з 1 липня цього року. А на даному етапі зусилля цих політиків направлені на прийняття закону, що завдасть значних збитків пивоварній галузі. Скорочення пивного ринку призведе до втрати тисяч робочих місць і зменшення надходжень до державного бюджету.

У ситуації, що склалась, чомусь ніхто не помічає іншої точки зору. Перш за все, це представники торгівлі, які безпосередньо збувають кінцеву продукцію. Чому в Україні не діє закон, згідно якого продаж неповнолітнім пива заборонено? Чому контролюючі органи не слідкують за тим, щоб пиво не продавалось неповнолітнім?

Хочемо відзначити той факт, що виробники пива, зокрема компанія "Оболонь", не мають важелів впливу на контроль продажу хмільного напою неповнолітнім. Це питання регулюється виключно законом, відповідно до якого продаж пива неповнолітнім заборонено. Зважаючи на це, необхідно посилити контроль зі сторони державних органів, які опікуються даними питаннями, та відповідальність працівників точок продажу.

Варто звернути увагу, що компанія "Оболонь" неодноразово заявляла про необхідність обмеження місць споживання пива та встановлення більш жорсткої відповідальності за продаж пива неповнолітнім. Ми наголошуємо на потребі посилення роботи правоохоронних органів щодо продажу пива та алкогольних напоїв неповнолітнім, а також вживання пива та алкогольних напоїв у заборонених місцях. У випадку повторного продажу пива та алкогольних напоїв неповнолітнім та за сприяння в придбанні таких напоїв варто передбачити кримінальну відповідальність, високі штрафи, скасування дозволів на торгівлю.

Необхідно впроваджувати просвітницькі проекти, які б виховували культуру споживання пива у спеціальних відведених місцях. Пиво споживали тисячі років до цього, і європейські традиції свідчать, що міра споживання залежить від виховання культури споживання. Заборонити продаж пива – це найлегший вихід із ситуації, натомість необхідно виховувати культуру ставлення українців до пива та алкоголю загалом.

Не держава, а національний виробник зробив вже перші кроки. Саме компанія "Оболонь" почала реалізовувати програми, в рамках яких ведеться просвітницька робота, направлена на розвиток культури споживання пива в Україні. Ми першими в Україні почали розміщувати на етикетках своєї продукції повідомлення про необхідність відповідального ставлення до пива, а також інформацію про безпечні норми споживання. Запущено спецпроект спільно з журналом "Контракти за місяць", де черговий раз наголошується на важливості відповідального ставлення до споживання пива. Ми хочемо донести до громадськості інформацію про те, що споживання пива не сумісне з дитинством, вагітністю, а також керуванням автомобілем або іншими факторами ризику. Розроблена спеціальна брошура, яка розповсюджується під час масових заходів. Розробляється також спеціалізований сайт про пиво та розвиток культури споживання в Україні www.enjoyobolon.com. Дана просвітницька робота компанії є добровільною і показує конкретні кроки у напрямку розвитку культури споживання хмільного напою.

Коментарі — 194
WTF _ 26.11.2009 20:44
IP: 89.252.30.---
Учитeль:
Мене завжди дивували продавці, які продавали дітям алкоголь. Згідно закону продаж пива, слабоалкоголки, горілки та цигарок неповнолітнім заборонена. Чому за цим не дивиляться?
Автор пропонує виховувати культуру відношення до алкоголю. Як на мене нормальна європейська практика. Адже проблема не в якості чи забороні, проблема у відсутності виховання ставлення до алкоголю у звичайних українців.
zilwowa _ 26.11.2009 20:41
IP: 194.44.236.---
Пане Олександре, Ви НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ УКРАЇНИ! Це діяльність, оплачена громадянами України, як платниками податків. Підійміться над пивом, галуззю тощо. Поміркуйте над темами, які стосуються життя і роботи кожного з громадян України, навіть тих які не п"ють пива і не хотять його пити. Потрібні конкретні умови функціонування внутрішнього ринку, щоб будь – який з громадян Украхни міг реалізувати свою працю іншому громадянину шляхом економічного обміну і на ції основі сформував дохід своєї родини так, щоб мого виникнути нагромадження. Тоді буде багатіти українська родина! І тільки це є умовою сильної держави. Сьогодні маємо протилежну інформацію: "держава" домінує над родиною, особою, громадянином, не просто їх оббираючи, а вводячи в глибоку оману, оббріхуючи, поростіше кажучи.
Учитeль _ 26.11.2009 20:32
IP: 95.132.216.---
кушнір-львів _ 26.11.2009 19:49
Українські села вимирають. Після того, як вимерли колгоспи
Отак просто, від нічого робити – взяли і вимерли вмить? Глибше копнути не бажаєте?
Доречі спробуйте погуглити по фразі "дитячий алкоголізм в україні"
уграїнець _ 26.11.2009 20:28
IP: 194.88.152.---
Приєднуюсь до Крісті та Gbf. Ганебно порівнювати наше пійло, яке з дійсно смачного і м"якого пива середини 90-х ("Оболонь" у 330 грамових синеньких пляшечках, львівській "Коріфей", "Микулинецьке" тощо) перетворилося на гіркий лимонад із спиртом. Практично усі види, в тому числі й "Оболонь". На щастя, пивовари ще не підсадили народ на кріплене пиву типу "Балтіка", як в РФ.
А де в нас можна попити живого пива? На все Закарпаття, приміром, кажуть, є сім точок, де його варять – але я не натрапив ні на одну. Найближча від мене – у Чернівцях, де дійсно є заклад із чудовим живим пивом. Тож я б не казав, що так зване пиво від сучасних компаній є альтернативою горілці. Якби в нас в кожному містечку варили своє, живе, то – так. Але якраз пивні гіганти й приклали чималі зусилля, аби цього не сталося. Тож, БЮТівців я зовсім не підтримую, але й вас не шкода. Хоч сам дуже люблю пиво, і дуже переживаю, що воно псується з року в рік. Хоч самому варити...
кушнір-львів _ 26.11.2009 19:49
IP: 194.8.149.---
Про що ми замовчуємо?
Перше. Українські села вимирають. Після того, як вимерли колгоспи, люди масово сидять без роботи. І спиваються. На жаль, вони дудлять не пиво, я самогонку градусів під 60.
Людям треба дати роботу. Лише після того села може отверезіти. Але цього наші депутати не бачать.У селах почали масово виростати кнайпи.
Друге. Наші контролюючі органи не виконують своїх функцій. Вони перетворилися в організовані злочинні угрупування, які збирають побори з торгових точок. Гляньте, що робиться вечором у вашому мікрорайоні. Біля кіосків, де продають сурогатне пийло, стоять молоді люди. Якраз вночі збувається найбільше спиртового сурогату. Поцікавтеся у вашому районі, скількох торгашів позбавили ліцензії за порушення. Жодного! І ТАКА КАРТИНА НЕ ТІЛЬКИ У ЛЬВОВІ, В УСІЙ УКРАЇНІ.
Висновок: у нас слабенька влада. Від спиртового сурогату щороку вмирають тисячі людей. Кого за це відправили до буцегарні? Нікого! Невже ми хочемо наздогнати Росію.
nik_aist _ 26.11.2009 19:12
IP: 194.187.150.---
Кристи _ 26.11.2009 18:22

поддерживаю на все 200%
Оболонь закрыть, слободяна судить за травлю народа суррогатом. Принять программу господдержки небольших заводов и пивоварен за счет повышения акциза на водку и пивной суррогат имени ублюдка слободяна.
Кристи _ 26.11.2009 18:22
IP: 195.78.69.---
Gbf:
Олександр Вячеславович, дозвольте кілька запитань.
1. Чому в Україні після завоювання ринку різко падає якість будь-якого сорту пива? Незалежно від виробника. Наприклад, "Оксамитове" початку випуску (90-ті роки) і "Оксамитове" – 2 величезні різниці.
2. Чому погіршується якість пива "Оболонь". П.С. Моя суб"єктивна думка, а пиво я дуже люблю і вважаю, що розуміюся в цьому:)
3. Ну, що це жа "живе" пиво у якого термін зберігання 45 (!!!!) днів??? Воно навіть на смак майже ідентичне "Світлому"...
Підтримую на 100%!!!
Чому пиво-гіганти виробляють якесь ерзац-пиво замість якісного продукту?
Нещодавно мене пригостили пивом з Хмельницька (непастеризоване і коштує 2,70 за пляшку). Це "небо" і "земля" у порівнянні з розкрученими брендами.
А ту отруту, яку продають під брендом ",,,", ",,," і т. д. (самі знаєте про кого я веде мову) потрібно заборонити негайно.
Бодя _ 26.11.2009 17:57
IP: 91.124.127.---
Цікаво чи цей депутат голосував за заборону грального бізнесу?
compositor _ 26.11.2009 17:41
IP: 212.82.211.---
Оболонь – это не пиво.
Джедай_Kirovograd _ 26.11.2009 17:34
IP: 91.202.135.---
Пане Олександре!
Чи намагалися Ви потрапити на зустріч з пані Прем'єркою з даного питання? Можливо, варто добитися особистої зустрічі з ЮВТ (у Вас, як у народного депутата, в будь-якому разі така можливість є) і викласти їй безпосередньо усі ті аргументи, які Ви навели в блозі?
В будь-якому разі – не здавайтеся. "Оболонь" є одним із флагманів вітчизняного виробництва – і має й надалі ним залишатися.

P.S. Можливо, це прозвучить дещо меркантильно... але ж Юлії Володимирівні у 2му турі виборів буде важливою підтримка будь-якої сили національно-демократичного спрямування, в т.ч. і УНП. Поставте однією з умов такої підтримки – відмову від ідеї утиску пивної галузі. Якщо розважливі аргументи не спрацюють, то задля доброї справи не гріх буде вдатися й до меркантильно-політичних:=))

Тримайтеся.
WTF _ 26.11.2009 17:32
IP: 89.252.30.---
AndroSO: Об"єми пива і горілки не порівнюються. Випий пів літри горілки і подивимось, що з тобою буде. В пляшці 0.5 л світлого пива з оборотом 3,7 % всьоголиш 12 грам спирту.
Gbf _ 26.11.2009 17:25
IP: 89.105.225.---
AndroSO:
Хоча пиво – це засіб боротьби з алкоголізмом
---------------------------------
Як можна говорити такі дурниці? Алкоголь – це зло.
Інколи пивного алкоголізму важче позбутися ніж горілчаного.
Вийшовши на вулиці міста, не важко помітити, що багато молоді тільки те і робить, що активно "бориться" Вашим методом з алкоголізмомом...
Силою ніхто не заливає, чи не так??...
AndroSO _ 26.11.2009 17:22
IP: 194.187.231.---
Хоча пиво – це засіб боротьби з алкоголізмом
--------------------------------------------
Як можна говорити такі дурниці? Алкоголь – це зло.
Інколи пивного алкоголізму важче позбутися ніж горілчаного.
Вийшовши на вулиці міста, не важко помітити, що багато молоді тільки те і робить, що активно "бориться" Вашим методом з алкоголізмомом...
MontyPython _ 26.11.2009 17:16
IP: 94.179.23.---
Хм... раз сегодня день УНП-истких лоббистоа на УП то и Бодю Соколовского со звездой "Бени" Коломойског (Фырташа) во лбу пригласите пжлст пан Слободя:))
Gbf _ 26.11.2009 17:14
IP: 89.105.225.---
Олександр Вячеславович, дозвольте кілька запитань.
1. Чому в Україні після завоювання ринку різко падає якість будь-якого сорту пива? Незалежно від виробника. Наприклад, "Оксамитове" початку випуску (90-ті роки) і "Оксамитове" – 2 величезні різниці.
2. Чому погіршується якість пива "Оболонь". П.С. Моя суб"єктивна думка, а пиво я дуже люблю і вважаю, що розуміюся в цьому:)
3. Ну, що це жа "живе" пиво у якого термін зберігання 45 (!!!!) днів??? Воно навіть на смак майже ідентичне "Світлому"...
slava1010 _ 26.11.2009 17:14
IP: 213.227.211.---
хоча судячи з усього коментарями тему "засруть" негативом – підтримаю пана Олександра в тому що боротьба "за здоров*я" ведеться не тими методами – тут дійсно варто працювати над культурою споживання і обмеженням місць і часу продажу слабоалкоголки а також виконанням тих законів що вже є. а ті хто підсів на пивний алкоголізм- візьмуться за самогон – знищенням галузі проблему не вирішити
А головне – борцям з алкоголізмом треба спочатку показати людям АЛЬТЕРНАТИВУ – зокрема переваги здорового способу життя
Учитeль _ 26.11.2009 17:06
IP: 95.133.183.---
Уважаемая Историчка!
Спасибо за коммент. Признаюсь честно – я не пью этой бурды совсем и другим не советую.
samaposobi _ 26.11.2009 17:03
IP: 91.210.108.---
Шановний пане Олександре! Ви дали справді глибокий аналіз антиконкурентної поведінки щодо цілої галузі, яка дає робочі місця і податки. Тим більше, що Ваше підприємство виявляє відповідальність перед суспільством через просвітницькі і соціальні проблеми. Проте проблема стосується не лише пивоварної галузі. На жаль, більшість політиків приймають рішення не і інтересах держави, а в інтересах своїх "спонсорів". Яким чином Ви плануєте боротись за галузь і підприємство?
Историчка _ 26.11.2009 17:01
IP: 193.239.180.---
26.11.2009 16:47 _ Олександр Слободян ------Хоча пиво – це засіб боротьби з алкоголізмом... В Україні 50 л споживання пива на душу населення – це ніщо порівняно з 160 л в Чехії.

Уважаемый Олександр Слободян, пиво как средство борьбы с пивным алкоголизмом? Не смешно. В Чехии особи мужского пола после 30 уже не мужчины. Вы это хотите и в Украине?
Корупція11 Вибори-2012 в Україні94 Свобода слова169 Україна та Європа149 Євро-201259
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook