16 травня 2014, 14:37

Тарас Шевченко як індикатор послідовності учорашніх опозиціянтів

Верховна Рада України міняє своїх чотирьох членів (з восьми) у Національній Раді з питань телебачення і радіомовлення. Цей орган має регулювати роботу телекомпаній і радіостанцій,справедливо розподіляти частоти на мовлення, контролювати дотримання умов ліцензії...все те, чого теперішні члени Нацради не робили.

Чому? Тому що не хотіли, не могли, бо пройшли в Нацраду за квотним партійно-бізнесовим принцпом.

Як відбувається такий відбір? – Підкилимно! Без урахування професійної підготовки – важить лише квота і готовність кандидата виконувати волю політичного чи бізнесового партнера. І це головне. Навіть якщо кандатат чи кандидатка публічно брешуть ще до призначння до Нацради. Як це було 2010 року.

За квотою комуністів Оксана Єлманова-Калетник (сестра Ігора Калетника, колишнього спікера і екс-голови Митної служби України) стала членом Нацради з питань телебачення і радіомовлення навіть з фальшивим дипломом

Тоді по квоті фракції комуністів пропхали у Нацраду Оксану Єлманову (Калетник). На засіданні комтету ВР з питань свободи слова народні депутати вивчали документи охочих стати членами Нацради і з'ясували, що Оксана Єлманова-Калетник збрехала про свою вищу освіту. Під стенограму сказала, що в неї є диплом про вищу освіту з Національного університету ім. Шевченка, тоді як з університету прийшла довідка, що Єлмановій (Калетник) ніякого диплому не видавали.

Члени комітету зі свободи слова кандидатуру Єлманової -Калетник відхилили, але парламентська більшість проголосувла "ЗА" і ця людина від комуністів за підтримки регіоналів з фальшивим дипломом стала членом Національної Ради з питань телебачення і радіомовлення.

Тодішня опозиція голосувала не за Єлманову-Калетник. Вони голосували за медіа-юриста Тараса Шевченка та инших кандидатів від журналістських органазацій та рухів.

Тарас Шевченко, директор Інституту Медіа Права, кандидат у члени Нацради з питань телебачення і радіомовлення від журналістів руху "Стоп цензурі!"



Саме час учорашнім опозиціянтам, а нині парламентській більшості показати послідовність і проголосувати "ЗА" професіонала із справжнім дипломом, рівновіддаленим від медіа-олігархів, політичних сил. Сьогодні в Укрінформі журналісти руху "Стоп цензурі!" офіційно висунули Тараса Шевченка у кандидати до Національної Ради. Безсумнівно, всі народні депутати, що дотичні до сфери медіа, знають його рівень підготовки. Так само добре знає його і медіа-спільнота, бо не було, либонь, жодного медійного законопроекту, до якого не доклався б Тарас (із Закон "Про доступ до публічної інформації" і "про суспільне мовлення" тощо), чи більш-менш значимого судового процесу, під час якого не зверталися б журналісти до нього по професійну допомогу. Тарас Шевченко підготував своє бачення того, над чим має працювати член Нацради з питань телебачення і радіомовлення. Дивіться – нижче. Дивіться – і телефонуйте, пишіть у фейсбук депутатам – хай підтримають професійну і чесну людину!

І ще, за даними журналістів руху "Стоп цензурі!" депутати вже нової більшості майже домовилися, кого висуватимуть, і знову, на жаль, за квотно-партійно-бізнесовим принципом. Серед цих висуванців будуть й цілком притомні люди: відомі журналісти, відомі артисти, співачки. Це все хороші люди, АЛЕ! у Нацраді з питань телебачення і радіомовлення мають працювати медіа-юристи, а не журналісти й артисти, навіть з хорошою репутацією. Питання переходу на цифрове мовлення, захисту інформаційного поля від агресора та инші надскладні питання вимагають фахової підгтовки і НЕМА ЧАСУ на підготовку нових членів Нацради до такої роботи – РЯТУВАТИ інформаційне поле треба НЕГАЙНО

15 пріоритетів роботи медіа-юриста Тараса Шевченка у Націоналльній раді з питань телебачення і радіомовлення:

1. Захист інформаційного простору – у тому числі співпраця з Генеральною прокуратурою України в розслідуванні ознак злочинів у діяльності іноземних та українських телерадіокомпаній.

2. Прозорість медіа власності – ведення Державного реєстру телерадіоорганізацій України.

3. Впровадження суспільного мовлення.

4. Контроль за ЗМІ під час виборів – не лише контроль, а й винесення порад, як мають діяти ЗМІ під час виборів.

5. Захист прав журналістів, а не власників телеканалів і радіостанцій.

6. Чітке дотримання рекламного законодавства – у тому числі контроль за рекламою алкоголю.

7. Запровадження цифрового мовлення – у тому числі можливе переліцензування оператора цифрового ТБ, компанії "Зеонбуд" і виправлення недоліків цифрового конкурсу: компанії, які вчасно не розпочали мовлення, мають втратити ліцензії.

8. Захист інтересів місцевих телерадіокомпаній.

9. Скасування непотрібних змін до ліцензій – спрощення і дерегуляція ведення бізнесу, внесення інформації шляхом повідомлення до державного реєстру.

10. Зняття несправедливих обмежень на участь у конкурсах – зменшення суми ліцензійного збору з 10% до 1% (оскільки закон говорить про суму ліцензійного збору "до 10%").

11. Лібералізація системи автоматичного продовження ліцензій – зміни норм закону, за якими будь-які попередження блокують право компанії автоматично продовжувати ліцензії, що призвело до того, що нині жодні великі компанії не отримують попереджень, натомість для невеликих опозиційних компаній це є способом позбавлення ліцензій (як "Чорноморська ТРК" або чернівецька ТВА).

12. Запровадження штрафів – у всіх країнах штрафи є основною санкцією, яку накладають регулятори.

13. Ефективний розгляд скарг глядачів і слухачів (у тому числі скарг щодо змісту програм) – санкції мають накладатися насамперед на підставі скарг, а не власних моніторингів Нацради.

14. Співпраця з інститутами громадянського суспільства – посилення співпраці з Громадською радою при Нацраді.

15. Європейська інтеграція – адаптація українського законодавства до вимог ЄС.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Навіщо Гетманцев через акцизи підставив МВФ?

У це знову важко повірити, але під час війни влада продовжує вперто просувати знижку на акцизи для так званих айкосів і тим самим намагається позбавити бюджет 3 млрд гривень тільки у 2025 році! Але цього разу у лобіювання корисливих інтересів тютюнових компаній втягнули МВФ...

Ухвалений закон про Рахункову палату – це НЕ перемога! Соромно за депутата-''опозиціонера'' Железняка і журналістів.

Верховна Рада 30 жовтня ухвалила законопроєкт N10044-Д про Рахункову палату. Не вірте переможним реляціям влади, деяких представників опозиції, зокрема, Ярослава Железняка із фракції "Голос", і компліментарним заголовкам ЗМІ! Це не перемога! Це законодавчо закріплене захоплення інституції, яка мала би чесно і принципово рахувати гроші державного бюджету і міжнародну фінансову допомогу...

Радники, як в ОП, при космічних зарплатах. ДефектN2 законопроєкту про ''реформу'' Рахункової палати

Почнемо із зарплат, які законопроєкт N10044-д про нібито реформу Рахункової палати: народні депутати проявляють велику щедрість і пропонують встановити такі виплати: Голова РП – 55 прожиткових мінімумів – зараз це 160 тис грн на місяць + доплати, зокрема за доступ до держтаємниці + премія 30% від окладу, за спеціальне звання для державних аудиторів = приблизно 300 тис грн на місяць! 
Заступник Голови – 50 прожиткових мінімумів, це 146 тис грн + і ті ж доплати, инший член РП – 48 прожиткових мінімумів, це 140 тис грн на місяць + доплати...

Стратегічні дефекти законопроєкту про реформу Рахункової палати. Дефект N1.

"Рахункова палата – це наші очі", – сказала мені під час інтервʼю на Українському радіо Ніна Южаніна, народна депутатка з фракції ЄС, членкиня Комітету ВР з питань податкової та митної політики Зміст нашої подальшої розмови про законопроєкт 10044-д про реформу Рахункової палати, що його ухвалено 19 вересня 2024 р...

Український інститут майбутнього проти майбутнього України і ЗА підтримку міжнародного спонсора війни. За кого будуть народні депутати?

На 4 червня заплановано важливе голосування – з тих, які журналісти аналізують поіменно. Мова про підвищення податків на тютюнові вироби. Законопроект N11090, ініційований Міністерством фінансів і підтриманий податковим комітетом Данила Гетманцева, вже рекомендований на розгляд парламенту...

Міністр фінансів Марченко і нардеп Слуг Устенко хочуть підвищити ставки податків для всіх, а для продавців ТВЕНів (айкосів) знизити. Ціна питання = 1 Patriot

В Україні з 2021 року роки діють однакові ставки податку (акцизу) на сигарети та ТВЕНи (в народі їх називають айкосами, бо 80% українського ринку пристроїв для електричного нагрівання тютюну належить компанії Philip Morris, що виготовляє ці iqos)...