13.10.2008 10:21 _ Тарас Возняк
Секрет Полішинеля української політичної еліти
У попередніх і цих виборах був свій секрет Полішинеля, який знають всі, але про який учасники фарсу затято говорити відмовляються. Це питання відкритих списків.
Наближаються чергові позачергові вибори – і одразу можна передбачити, що вони мало що змінять – набір не лише політичних сил, але й персон буде майже той самий. За винятком тих, хто вже втомився платити за п'ятирічний термін депутатської синекури, а отримуючи річну.
І всі мовчать про головне – про конче потрібну зміну виборчого закону, яка може хоч якось розірвати українське зачароване коло. А то ми не лише постійно попадаємо у зачарований "бермудський трикутник" Юшенко-Тимошенко-Янукович. Але й у театр з до нудоти набридлими парсунами, яким вже давно місце на політичному цвинтарі та жирними котами, які заплатили за свої місця у списках.
У попередніх і цих виборах був свій секрет Полішинеля, який знають всі, але про який учасники фарсу затято говорити відмовляються. Це питання відкритих списків.
"Директори партій" навіть на пряме запитання у телеефірі – чи навіть на відкрите знущання вдають, що цього запитання не чули. Починають щось молоти про торішній сніг – лиш би уникнути відповіді, чому вони так бояться безпосередньо стати перед виборцями.
А все зрозуміло – по перше більшості теперішніх "народних обранців" не бачити місця у парламенті, як своїх вух.
А по-друге – тільки продаючи місця у виборчих списках "директори партій" правлячого тріумвірату і можуть забезпечити вибори для своїх політичних сил.
Тобто ми маємо справу з тупою змовою політичного правлячого класу всіх мастей. Вони просто бояться народу і його вибору – он як кинулися понижувати обов'язковий мінімум тих, хто прийде на, дійство, на якому "мають їх обрати" – кого ж іще? Бо ж розуміють – не маючи вибору і вибираючи невідомо кого – народ просто не прийде на вибори, чим засвідчить своє відношення до них.
Тому повинен спрацювати закон змови. Про шнурок у домі повішеного – ні слова.
cтapий _ 26.10.2008 21:07
14.10.2008 02:50___ Володимир Горбач
Система голосування за відкритими списками в умовах України функціональна лише як сума регіональних списків. У немаленькій за європейськими мірками Польщі така система функціонує у межах 15 воєводств. У нас можна зробити у межах областей, причому залежно від кількості виборців у області – різна кількість мандатів. Особливо крупні області, як наприклад, Донецька, можна розділити на 2 виборчі регіони.
Через таку виборчу реформу можна дозріти й до розуміння необхідності проведення адміністративно-територіальної реформи. Але то вже похідне:)
=======================
підтримую.
Elia _ 14.10.2008 10:49
To 14.10.2008 09:25___ Историчка
Дякую за Фасмера. А Платона Білецького почитайте. Я вчора з таким задоволенням перечитала главу про сарматський портрет – саме так спочатку називалися ці картини. У 17 ст. польські магнати цілі галереї собі створювали зі власних "парсун" – мода така була в них. А ті, хто жили на теренах сьогоднішньої України – замовляли їх місцевим талановатим малярам, тому українські парсуни – дуже чисельні і відомі. В музеях сучасних – в Олесько зокрема, у Львові, збереглося й донині їх чимало, між іншим, там і портрет батька Марини Мнішек – дружини московського царя Дмитра -самозванця...
Историчка _ 14.10.2008 09:25
13.10.2008 16:04___ Elia -------Слово це має два значення:
Уважаемая Elia, действительно, с обличчя, фізіономія" все становится на свои места и преобретает смысл.
------воно дуже схоже на слово "персона", можливо, що останнє від "парсуни" і походить.
Видимо Вы правы:
персóна, впервые в 1633г.; см.Христиани 28, парсуна "портрет", 1617 г. (Христиани 45), зап.-русск. уже в 1388 г. [в знач. "лицо, личность"];. Вероятно, через польск. persona из лат. persōna, этрусск. происхождения;
М.Фасмер, Этимологический словарь русского языка
13.10.2008 16:21___ Elia
Вибачте, що втручаюся...
Система голосування за відкритими списками в умовах України функціональна лише як сума регіональних списків. У немаленькій за європейськими мірками Польщі така система функціонує у межах 15 воєводств. У нас можна зробити у межах областей, причому залежно від кількості виборців у області – різна кількість мандатів. Особливо крупні області, як наприклад, Донецька, можна розділити на 2 виборчі регіони.
Через таку виборчу реформу можна дозріти й до розуміння необхідності проведення адміністративно-територіальної реформи. Але то вже похідне:)
UKRAYINKA-Z-PIVDNIA _ 13.10.2008 18:33
тоді, ті, що мають гроші для підкупу та владу для залякування – "намалюють" собі результати, які самі захочуть.Соцально-політичне життя – це не арифметика, а алгебра – і не треба дурити людей уявною простотою.
Станіслав Овчаренко
Згодна абсолютно.
Elia _ 13.10.2008 16:21
Шановний пане Возняк. Всі говорять про відкриті списки як про панацею. Але я скільки не намагаюсь, не можу уявити, як ЦВК порахує, скільки голосів отримав кожний з 450 кандидатів від 20, чи 30 чи 45 партій, що прийдуть на вибори, Адже з попередніх виборів знаємо, що принаймні провідні партії дають списки по 450 кандидатів. Менші партії – менше, але це не суть важливо. Мені здається, що це якийсь абсолютно утопічний і непідйомний варіант. Більш реально на якийсь період, поки в Україні з*являться певні традиції політичної відповідальності і совісті – ввести імперативний мандат. Ясно, що це не демократично, а що, у нас є демократія? Лише паростки.
Elia _ 13.10.2008 16:04
to 13.10.2008 14:15___ Историчка "...у театр з до нудоти набридлими парсунами, яким вже давно місце на політичному цвинтарі, та жирними котами, які заплатили за свої місця у списках" – автор
Слово це має два значення: "обличчя, фізіономія" і – друге значення – "портрет". У даному випадку автор вибрав перший варіант, підкресливши своє глумливе ставлення до цих політиків. (Між іншим, тільки зараз помітила, що воно дуже схоже на слово "персона", можливо, що останнє від "парсуни" і походить. Але я не етимолог, то ж і помилятися можу).
Стен1 _ 13.10.2008 15:32
Галичани чи ні – це ні до чого. Але максимальна наближеність населення до результатів виборів не можна розуміти як максимальну наближенність кандидатів у депутати до виборців – тоді, ті, що мають гроші для підкупу та владу для залякування – "намалюють" собі результати, які самі захочуть.Соцально-політичне життя – це не арифметика, а алгебра – і не треба дурити людей уявною простотою.
Станіслав Овчаренко
www.svetiteni.com.ua.
Автор
Щодо галичан – дорогі мої – я галичанан і цим горджуся – якщо комусь це не подобається, то прошу виписатися з українців, частиною з яких є гаичани. А щодо виборів і суті справи – найважливішим є максимальне наближеня народу до результатів виборів – і головние повідомлення, яке я хотів до вас донести – це те, що попри те, хто з нас є галичанином, а хто ні – нас всіх обдурюють, розводять/кидають (у доступній для вас термінології) – створюють систему у якій ми взагалі залишаємося поза вибором
Vlad_iz_Kharkova _ 13.10.2008 14:58
13.10.2008 13:37_ ЮРКО_НЕРОЗУМНИЙ Вы меня путаете с кем-то, м.б. с тем, кого видите когда бреетесь. У меня нежно любимых мужчин нет. Открытые списки с тем, чтобы не ЮВТ и прочие руководители партий/блоков раставляли кандидатов, а список в алфавитном порядке с привязкой к орругу и кто больше набрал,тот и прошел, так вот на это н есогласна 1 сила – это БЮТ. Только они могли придумать переставлять фамилии в списке уже после объявления результатов выборов.
кро _ 13.10.2008 14:38
.
Галичанам – автономну республіку.
І негайно.
.
Богдан1 _ 13.10.2008 14:17
Спробуймо поглянути на закриті списки ще й під кутом демократичних прав українців, які фактично втратили право обирати свої представників у законодавчий орган і втратили можливість мати відповідального перед конкретними виборцями представника конкретного округу.
Голосування за закриті списки це фактично делегування виборчого права від громадян до лідерів партій, які користуються ним як замагеться.
Мені здаться, що найкращою є партійно представницька система виборів – коли кожна партія висуває і підтримує кожного окремого кандидата в окремому окрузі.
Историчка _ 13.10.2008 14:15
13.10.2008 12:53___ Elia -------Чого пані так боїться галичан?
13.10.2008 13:05___ ля_мажор
Уважаемые Elia и ля_мажор, спасибо за разъяснение. В slovnyk.net я слова не нашла. Для меня все-таки остается загадкой, что делают галычане с портретами на кладбище, хотя бы даже и политическом.
Херсонець _ 13.10.2008 14:11
Тобто ми маємо справу з тупою змовою політичного правлячого класу всіх мастей. Вони просто бояться народу і його вибору
Браво, пане Возняк. Ось тільки постає питання: а що робити, щоб не дати цим негідникам вчинити так, як вони хочуть? Хто відкриє очі народу?
Стен1 _ 13.10.2008 14:08
Нічого нового: Тарас Возняк як хутірський ідеолог живе не так думкою, як відчуттями. Йому нецікаво згадувати – ЧОМУ саме перейшли до пропорціональної системи – саме заради політичної відповідальності політичних партій – та щоб уникнути підкупу бідних декласованих виборців на округах. Саме зараз політична система України структурована. Тому ні Волков, ні навіть Коломойський не може так просто купити місце в парламенті. Та Литвин не може купляти виборців так, як це робилося раніше. Доводиться "купляти" усю країну. "Диявол граї нами, коли ми мислимо наполовину" (Мераб Мамардашвіілі). Але антисемітизм та інтегральність українського націоналізму як у Тягнибока чи Костенка звільняє його від обов,язку думати наперед та послідовно. Хоча для кусня хліба для себе...
Станіслав Овчаренко
www.svetiteni.com.ua
gulya _ 13.10.2008 13:56
Відкриті списки, мажоритарка, недоторканність, страшенні клятви... – все це дурня!!! Потрібен надійний і дієвий механізм звіту, відповідальності депутата та чітка ті не марудна процедура його відкликання. Все решта – це по оглоблям, а не по коням.
ЮРКО_НЕРОЗУМНИЙ _ 13.10.2008 13:37
13.10.2008...11:10...Vlad,,,iz...
Ну это уж, Вы батенька, чересчур погарячились. Таким макаром Вы и вашего нежно любимого президента оставите чего доброго без возможности тасовать избирательный список нсНУ и ЕЦ и расставлять на проходные места кум с кумовьями, братанов з племяшами и прочих "полезных и любезных". Сознавайтесь поскорее, вчера,простите,
очень перебрали?
ля_мажор _ 13.10.2008 13:05
Что означает "Парсуна"?
Парсу́на (лат. persona – личность, особа) – первоначально синоним современного понятия "Портрет" вне зависимости от стиля, техники изображения, места и времени написания. Понятие "Парсуна", как произведение переходного периода от иконописи к светской портретной живописи, предложено И. М. Снегирёвым в 1854 году.
Парсуна появляется в переходный период русской истории, во время преобразования средневекового мировоззрения и складывания новых художественных идеалов. Первые русские парсуны создаются, скорее всего, мастерами Оружейной палаты Московского Кремля в XVII веке. Наиболее известным автором парсун считается Симон Ушаков. Временем окончательного превращения парсунной живописи в западноевропейский живописный портрет считаются 1760-е годы.
Elia _ 13.10.2008 12:53
13.10.2008 10:56___ Историчка
парсунами – галицький суржик?
Чого пані так боїться галичан? І їхнього впливу. Вплив "матєрного" вас лякає набагато менше, як я вже встигла переконатися, читаючи ваші коментарі. А щодо "парсуни" – то пані з таким ніком – Историчка – соромно цього слова не знати. Якщо відкрити Новий тлумачн. словник В. Яременка, то там наведені приклади з використання цього слова – зі "Словника Грінченка" і з творів Квітки-Основ'яненка. Чи, мо, останній також з Галичини та ще й суржиком писав?
Є така чудова книжка "Украинская портретная живопись" Платона Білецького, видана в Ленинграді в 1981 році. В ній про ці "парсуни" написано дуже багато і надзвичайно цікаво. Вона вийшла в серії "Из истории мирового искусства". Не пошкодуйте часу, почитайте. До вашої любові і шанування України значно додасться.
ля_мажор _ 13.10.2008 11:44
13.10.2008 11:28___ Флинт
Пусть над этим вопросам поработают авторитетные люди, необходимо перенимать опыт дем. стран с похожей структурой общества.
--
какой смысл перенимать что-то у таких же инвалидов? если они усовершенствовали изб. сист., а структура общ. не изменилась, то нах такие усовершенствования?
Адамович _ 13.10.2008 11:43
В условиях прихватизированного политического пространства нам рядовым избирателям придется избирать из предложенного и полагаться на доверие к лидеру блока (составляющего списки) и оценивать то, как "включенные" выполняют программу того, кто включил (даже за плату). Надо смотреть, в какой партии, относительно больше тех, кто платит за то, чтобы защитить свое, чем тех, кто сремиться "прихватить" побольше. При этом законодательстве мы иного не имеем.
Флинт _ 13.10.2008 11:28
Владу из Харькова. Каким же образам попадут ученые-законодатели? Ведь на местах побеждает гречка, а не партия, а у Мусиенко, например, нет денег на гречку, хотя он принципиальный и грамотный специалист. Я назвал Мусиенко, но это условно. Не нужно быть таким категоричным. Нельзя допустить, чтобы побеждали деньги, а не знания и моральность политиков, из умение работать. Пусть над этим вопросам поработают авторитетные люди, необходимо перенимать опыт дем. стран с похожей структурой общества. И необходима обратная связь, т.е. возможность убрать из депутатов разного рода проходимцев.
Карлик _ 13.10.2008 11:12
Добре мабуть заробляти кожен рік від кожного "прохідного місця" по декілька мільйонів та й прості люди,ставши собіратєлямі народа на мітинги можуть заробити автомобіль.
Vlad_iz_Kharkova _ 13.10.2008 11:10
13.10.2008 10:47_ Флинт Под открытыми списками каждый понимает свое. Ест нормальный вариант – кандидатов выдвигает партия, но с привязкой к округу. Избиратели голосуют за партию, она получает свои, например, 20%, но проходят не те, кого Лидер вверху поставил, а те, кто в своих округах набрал наибольшие %%. Поэтому если ЮВТ опять нью-Рыбакова выдвинет, то он и пойдет по своему округу от нее. То, чт оза бабки выдвигают, это вопрос не к системе, а к лидерам партий-блоков.
Хархама _ 13.10.2008 10:56
Глядя на то, что происходит у нас в стране после 2004 года, я почти уверен, что не в законодательстве дело. А в мудрость народа Украины я бы поверил, если бы о ней так часто не твердили политики.
Историчка _ 13.10.2008 10:56
парсунами – галицький суржик?
Флинт _ 13.10.2008 10:47
Уважаемый Тарас. Скажите, как можно на месте разобраться – кто есть кто. Купит себе нью-Рыбаков место где-нибудь в Васюках и будет вершить судьбы коалиции и всей страны, торговать мандатом, отбивать свои расходы без всякого контроля и стыда. Сегодня система несовершенна, но нельзя очертя голову бросаться в другую крайность, тем более уже проверенную и отвергнутую. Выборы в Киеве показали порочность этой системы. Думайте над чем-то новым и эффективным, над участием ученых, независимых законотворцев а не местных и столичных спекулянтов.