18 травня 2015, 17:08

Чи будуть реформи до літа? Залишилось чотири робочих дні Парламенту

Верховна Рада України 8 скликання в рази краща за попередні. І ці показники як кількісні (за кількістю розглянутих ініціатив вона конкурує з першими скликаннями, коли фактично творилося законодавче тло незалежної України) так і якісні (таку кількість реформаторських законопроектів інші скликання розглядали лише в періоди активізації євроінтеграційних потуг). Мусимо це визнати. І робота з урядом та Адміністрацією Президента теж куди на вищому рівні ефективності ні раніше.

Не очікували? Але це так. Інше питання (куди ж без діжки дьогтю) – це не та ефективність та якість на яку заслуговує громадянин України, особливо той, активніший, який спочатку своїми діями під час Революції Гідності створив умови за яких теперішні політичні еліти посіли свої крісла, а сьогодні щодня дає елітам шанс ввійти в історію як владі реформаторів, проливаючи кров в зоні проведення АТО, борячись в Криму, допомагаючи волонтерською працею героям війни на Сході чи на фронті законодавчого забезпечення реформ.




Тому, за 4 дні роботи в залі та за 10 робочих днів парламенту які залишилися до літа експерти Реанімаційного Пакету Реформ настійливо рекомендують парламенту здійснити наступні кроки:

- внести на розгляд та почати роботу над законопроектом про місцеві вибори, який би відповідав вимогам Коаліційної угоди. Цей документ, скріплений підписами керівників усіх фракцій більшості та внесений в програму уряду, в якій чітко прописано ухвалення до 1 липня. 13 травня Сергій Соболєв перереєстрував у парламенті всій законопроект про місцеві вибори, який не повністю відповідає вимогам Коаліційної угоди і має невеликі шанси на прийняття, оскільки поданий лише представниками Батьківщини. За Регламентом, альтернативний до нього може з'явитися лише впродовж двох тижнів після реєстрації тексту, ініційованого Соболєвим. Тому час пішов на дні

- запустити реальну реформу прокуратури законопроектом 2404-1, розробленим експертами Реанімаційного Пакету Реформ, Центру політико-правових реформ та групою народних депутатів (Олена Сотник, Оксана Сироїд, Леонід Ємець, Віктор Чумак, Павло Костенко, Єгор Соболєв, Ігор Луценко).

- впровадити регуляторну гільйотину законопроектом 1069, співавторства народних депутатів Оксани Продан, Ольги Бєлькової, Оксани Юринець, Віктора Галасюка, Олександри Кужель та експертів групи РПР "Дерегуляція", організацій "Easy Business"/"Легкий Бізнес" та Фортеця. В разі ухвалення відповідного закону, впродовж року буде переглянуто всі регуляторні механізми, які є в руках держави, і якщо влада не доведе їхньої необхідності – їх буде скасовано. Хотілося б швидше, але інституційну спроможність нашої державної машини ви знаєте чудово.

- впровадити європейські стандарти розслідування небезпечних кримінальних правопорушень шляхом створення Державного бюро розслідування 2114. Співавторами цього законопроекту є експерти РПР та Центру політико-правових реформ Микола Хавронюк та Олександр Банчук та народні депутати Андрій Кожем'якін, Микола Пламарчук, Віктор Король, Володимир Мисик, Павло Костенко, Віталій Купрій, Владислав Бухарєв, Володимир Соляр, Роман Мацола, Віктор Развадовський, Олена Сотник та Віктор Чумак

- зробити роботу парламенту більш відкритою, законодавчо закріпити публікацію планів, стенограм засідань комітетів та Погоджувальних рад, їх он-лайн трансляцію, розширити інформацію про депутата та його помічників на офіційній підсторінці депутата на сайті парламенту. З одного боку вже є подібне (менш повне) діюче розпорядження Володимира Гройсмана, але такі речі варто закріпляти на рівні закону. Бо голови ВРУ у нас бувають різні... Тому потрібно починати роботу над законопроектом 1591, авторства експертів групи РПР "Антикорупційна реформ" на чолі з Дмитром Котляром, Центру політико-правових реформ, Трансперенсі Інтернешнл Україна, фундації "Відкрите суспільство", Інституту Медіа Права та народних депутатів Світлани Заліщук, Сергія Лещенка, Павла Різаненка, Єгора Соболєва, Мустафи Наєма, Оксани Сироїд, Вікторії Сюмар, Ганни Гопко, Вікторії Пташник, Олександра Опанасенка, Анни Романової та Дмитра Добродомова

- покласти край кнопкодавству законопроектом 1895, ініційованого експертами ініціативи "Чесно" та Інституту Медіа Права у співпраці з депутатами Сергієм Лещенком, Єгором Соболєвим, Мустафою Наємом, Ігорем Луценком, Анатолієм Матвієнком та Світланою Заліщук. Дуже дивно, що саме Регламентним комітетом, який би мав боротися за дотримання особистого голосування, і 1591 та 1895 рекомендується відкласти у довгу шухляду та направити на доопрацювання. Хоча, чому дивно, якщо зважати що цей комітет досі немає голови, а в.о. Павло Пинзеник тривалий час був помічником Миколи Мартиненка, який був серед авторів одного з законопроектів, але відмовився... Тож матимемо "перевірку на вошивість" – які фракції справді за відкритість комітетів та проти кнопкодавства, а які краще перейменувати у "групу 16 січня".

- ну і на закуску, впровадити європейські стандарти у звітності видобувних галузей, законопроектом 2591 і допустити на ці чи не найбільш закриті ринки українські та міжнародні інвестиції. Розроблений експертами РПР "Реформа енергетичного сектору" та "Діксі Груп" (Олена Павленко), ініціативи "Сильніші разом" за участі народних депутатів Ольги Бєлькової, Миколи Мартиненка, Олександра Домбровського, Вікторії Войціцької, Тараса Батенка, Оксани Продан, Олексія Мушака, Олексія Рябчина, Наталії Кацер-Бучковської.

Звісно було б дуже важливо не забути і ініціативи про усунення з системи забезпечення українців закордонними паспортами схем ЄДАПС (1632), захист прав внутрішньо переміщених осіб (2166) та якісної роботи над дуже сирим комплексом законопроектів про реформу міліції (2561, 2562/2562-1, 2567 та 2822), прийняття яких у неготовому варіанті форсує команда Авакова. Зрештою, у Реанімаційного Пакету Реформ куди більше готових до роботи ініціатив. Але, зважаючи на схильність парламенту скорочувати сесійні дні до вівторка, малоефективної половини середи та четверга, це малоймовірно. Ну хіба КМУ таки перетисне розгляд "реформи" міліції – тоді підготуємо свою позицію, в залежності від дня розгляду.

У літо з трішки очищеною совістю, втіливши рекомендації громадських експертів. Народні депутати, зможете?

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...