9 червня 2015, 10:13

Деклюєвизація, виступ Президента, План законодавчого забезпечення... ось і всі реформи?

Минулий тиждень таки став, як і передбачалося, не дуже продуктивним у плані просування важливих інституційних реформ на законодавчому рівні. Так, по виборчій реформі, вдалося лише включити до порядку денного сесії, тобто запланувати можливий розгляд до середини липня, всі законодавчі ініціативи, щодо зміни системи обрання місцевого самоврядування. Нагадаю, що серед цих ініціатив є і 2831-2, розроблений експертами Реанімаційного Пакету Реформ, Громадської мережі "ОПОРА", Комітету виборців України, IFES та поданий Першим віце-спікером Андрієм Парубієм, керівником робочої групи по реформуванню законодавства про місцеві вибори при голові ВРУ Олександром Черненком та ще 16 депутатами фракцій більшості. Цей законопроект найбільше, на думку експертів з виборчого права, відповідає Коаліційній угоді (відкриті списки на виборах до обласних рад та рад великих міст, вибори мерів у два тури) та наявним викликам щодо подолання політичної корупції (обмеження зовнішньої, зокрема на ТБ та радіо, політичної реклами). А щодо реформи прокуратури, міліції, державної служби, не кажучи вже про Конституцію...знову не встигли.

У сухому залишку минулого тижня маємо:

- зняття недоторканості, але без дозволу на арешт щодо Сергія Клюєва (подяка Володимиру Гройсману, що не піддався на політичні маніпуляції та поставив питання на голосування, а також Андрієві Парубію за участь в засіданні Регламентного комітету, ну і коаліції, яка лише своїми голосами справилася з важливим голосуванням)

- затвердження Плану законодавчого забезпечення реформ Володимира Гройсмана. Цей документ може стати або черговим Планом, або початком систематизації роботи парламенту. Разом з групою депутатів на чолі з головою ВРУ (Руслан Князевич, Сергій Пашинський, Ганна Гопко, Віктор Галасюк, Людмила Денисова, Микола Томенко, Ігор Гринів, Юрій Луценко, Олег Ляшко, Андрій Кожем'якін, Альна Шкрум, Оксана Продан, Тетяна Острікова) та представниками виконавчої влади, на цим документом працювали 8 експертів РПР та ініціативи "Сильніші разом"

- прийнято в цілому 2010д, який не лише позбавляє Клюєвих корупційної маржі від пільгового тарифу на сонячну енергію, а й закладає достатньо багато стимулів для розвитку альтернативної енергетики. Над законопроектом спільно з експертами групи РПР "Реформа енергетичного сектору" працювали співавтори-депутати Олексій Рябчин, Микола Мартиненко, Олександр Домбровський, Наталія Кацер-Бурчковська, Юрій Чижмарь, Володимр Бандуров, Ігор Носалик, Вікторія Войціцька, Лев Підлесецький, Олександр Лівік.

- прийнято в першому читанні 2844 про зменшення бюрократичних перепон для розвитку індустріальних парків, тобто посилено можливість використання цього механізму для розвитку економіки. Ініціатива розроблена за участі експертів групи РПР "Дерегуляція" та активно пропрацьований в парламенті з ініціативи депутатів Петра Ваната, Віктора Галасюка, Олега Ляшка, Леоніда Козаченка, Олекснадра Романовського, Михайла Хміля, Олександра Домбровського, Максима Єфімова, Геннадія Кривошеї, Сергія Кіраля, Руслана Сольвара, Олександра Дубініна, Анатолія Гіршфельда, Борислава Розенблата, Віктора Кривенка, Олександра Нечаєва, Юрія Солов'я, Ярослав Маркевича.

Що не встигли, хоч і планували:

- посилити відкритість комітетів та погоджувальних рад 1591 та відповідальність за конпокдавство 1895 (вже другий тиждень в порядку денному, але руки не доходять)...

- запроватиди електронні петиції 2299

- привести Рахункову палату України до міжнародних стандартів аудиту державних фінансів 2072, через, зокрема і конкурсне обрання керівних органів (власне останнє, так виглядає, і муляє очі окремим впливовим керівникам більшості, бо усуває такий спокусливий квотний принцип)

- запустити масштабну дерегуляцію 1069. Міністерство економічної торгівлі та розвитку працює над цим питанням, але механізм, який дасть змогу впродовж року перевірити всі регуляторні функції на доцільність існування був би дуже корисним вже сьогодні. Цей законопроект вже вчетверте! був у порядку денному. Не поспішна така дерегуляція.

- Привести рівень відкритості звітування видобувних галузей до міжнародних стандартів 2591.

Окремо варто згадати інсинуації навколо делегування від парламенту у конкурсну комісію при Національному агентстві з питань протидії корупції Олексія Хмари, голови "Трансперенсі Інтернешнл Україна" (Civic organization "Transparency International Ukraine"). Цю, підтриману РПР, Центром протидії корупції, Центром політичних студій та аналітики та іншими дієвими антикорупційними організаціями та Антикорупційним комітетом парламенту кандидатуру завалили суто з політичних міркувань та з почуття особистої помсти ті, хто свого часу не справився з подоланням корупції у ввірених їм після Майдану сферах діяльності, а тому були критиковані ТІ України. Шкода, що в таких важливих питаннях рада користується політичними оцінками, а не професійним підходом.

Так, депутати встигли заслухати щорічне звернення Президента, де слово реформи в тій чи іншій формі за 1,5 години прозвучало 29 раз, деолігархізація – 6, дерегуляція – 4, місцеві вибори -2. Сподіваємося, наступного тижня, вже без деклюєвизації та послання Президента, депутати зможуть перейти від слів до діла і в реформі виборчої системи, і прокуратури, і міліції. А дерегуляція і деолігархізація набудуть суттєвого змісти прийняттям принаймні регуляторної гільйотини (1069) та забезпечення прозорості звітності видобувних галузей (2591).

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...