24 вересня 2015, 17:58

Прогульники можуть завалити реформу держслужби

Ситуація з ухваленням законопроекту N2490 "Про державну службу" ще влітку була патовою. Законопроект надовго заліг на дно в комітеті з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування. Після епохального ухвалення зайвий пафос, хззаконопроекту в першому читанні, коли депутати назбирали потрібні 226 голосів з вісімнадцятої спроби, надійшла черга правок та підготовки до другого читання. Більше тисячі пропозицій щодо змін в тексті та літньо-відпускний період не дозволили народним обранцям сфокусуватися. Разом з тим скандал з можливим відкликанням законопроекту, який розгорівся після останнього засідання Нацради Реформ швидко повернув реформу державної служби в топ політичних дискусій.

Станом на сьогодні вже не так важливо чи був Президент України достовірно проінформований щодо оцінки законопроекту міжнародними донорами та партнерами. Представники Адміністрації Президента, зокрема заступник голови АП Дмитро Шимків, голова Національного агентства України з питань держслужби Костянтин Ващенко, ряд народних депутатів, що представляють коаліційні фракції вже висловилися з приводу того, що затягувати реформу не варто, а законопроект N2490 має бути доопрацьований та внесений в зал. Представництво ЄС в Україні на початку тижня виступила з окремою заявою в якій підтримує ті шляхи реформування державної служби в Україні, які передбачені відповідним законопроектом: "Новий Закон України "Про державну службу" є ключовим для створення сприятливого середовища для реформ у системі державного управління. Його було розроблено урядом України і ухвалено у першому читанні Верховною Радою у квітні поточного року. Проект закону враховує міжнародний досвід і принципи державного управління, що їх застосовують у ЄС і у країнах Організації економічної співпраці і розвитку." Публічні критики законопроекту досі не висловили жодних контраргументів щодо позиції експертів Реанімаційного Пакету Реформ та Центру політико-правових реформ, які є не лише співавторами тексту, але і публічними лобістами цієї важливої реформи.

Завтра, 25 вересня, м'яч переходить на половину поля профільного комітету Верховної Ради. Найважливіше питання, яке хвилює представників громадськості та профільних експертів: "Чи буде кворум?"

Наразі свою участь в засіданні підтвердили:

1. Власенко Сергій Володимирович – народний депутат України, фракція політичної партії "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина";

2. Шкрум Альона Іванівна – народний депутат України, фракція політичної партії "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина";

3. Бойко Олена Петрівна – народний депутат України, фракція Політичної партії "Народний Фронт";

4. Ледовських Олена Володимирівна – народний депутат України, фракція Політичної партії "Народний Фронт";

5, Бублик Юрій Васильович – народний депутат України, позафракційний;

6. Кудлаєнко Сергій Володимирович – народний депутат України, фракція Партії "Блок Петра Порошенка"

7. Курило Віталій Семенович – народний депутат України, фракція Партії "Блок Петра Порошенка"


Проблема лише в тому, що семи депутатів недостатньо для ухвалення рішень комітетом. Мінімальна необхідна кількість – 9 народних обранців. Наразі невідомо чи готові працювати в свій робочий день над законом, який покликаний змінити радянську систему державної служби, на наступні нардепи:

Гончаренко Олексій Олексійович – народний депутат України, фракція Партії "Блок Петра Порошенка";

Березюк Олег Романович – народний депутат України, фракція Політичної партії "Об'єднання "Самопоміч";

Дехтярчук Олександр Володимирович – народний депутат України, фракція Партії "Блок Петра Порошенка";

Река Андрій Олександрович – народний депутат України, фракція Політичної партії "Народний Фронт";

Зубач Любомир Львович – народний депутат України, фракція Політичної партії "Об'єднання "Самопоміч";

Федорук Микола Трохимович – народний депутат України, фракція Політичної партії "Народний Фронт".


Це лише п'ятеро коаліціантів, саме тих депутатів, які мали б, в першу чергу бути зацікавленими в реалізації заходів прописаних в Коаліційній Угоді (дедлайн ухвалення відповідного закону сплив ще в грудні минулого року) та Програму Діяльності Уряду (за цим документом всі строки щодо ухвалення згоріли ще в березні). А ще серед членів комітету є і Михайло Добкін, і Іван Балога, і Едуард Матвійчук, і Василь Гуляєв, які формально мали б з'явитися завтра на засідання в свій робочий день, але не зв'язані моральним імперативом коаліційної угоди.

Зрозуміло, що передвиборчий та грибний сезони в розпалі. Звісно, що ефективніше можна провести час в передвиборчих турах своїх колег-однопартійців, працюючи в областях, чи гуляти в лісі збираючи гриби, але тоді немає жодних гарантій щодо того, що реформа, яка своїм запуском, мов снігова лавина, прискорить усі інші, які гальмують через непрофесійний та заполітизований апарат державної служби, стартує цього року і почне впливати на реальне життя громадян. Як стало відомо з джерел в комітеті, деякі депутати завтра замість розгляду законопроекту планують реєструвати свої кандидатури в ЦВК для того щоб спробувати щастя на майбутніх місцевих виборах. Деякі заявлені учасниками в конференції з питань реформування державної служби (!!!) де завтра розповідатимуть про необхідність нового законопроекту. Така безвідповідальність, коли вузькопартійні чи особисті інтереси знецінює вагу політичних обіцянок відповідних депутатів до нуля. Кожен з них вже завтра отримає свою оцінку від громадськості, зважаючи на сам факт своєї появи в будівлі комітетів ВР по вул. Садовій.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...