Пане Єгор Соболєв, зробіть щось з очевидною корупцією та безграмотністю "експертів" Вашого Комітету!
Пане Єгор Соболєв, я вже декілька разів в блогах на УП критикував висновки, що продукує Комітет з питань запобігання та протидії корупції, який Ви очолюєте. Останній Ваш допис щодо "корупційних" законопроектів знову розчаровує.
Попри це, дозвольте все ж змінити підхід та зосередити Вашу увагу на тому, що у Вас під носом хтось, схоже, захищає корупційні схеми земельних чиновників. Іншим чином, я не можу пояснити негативний висновок Антикорупційного Комітету на законопроект 2279.
Нагадаю, що законопроектом 2279 скасовуються винятки, згідно з якими в оренду можна передати землі поза аукціоном. Всього в 2014 році в оренду поза аукціонами передано 400 тис. га сільськогосподарських земель, з аукціону – лише12 тис. га. Хабарі за "послугу" отримання в оренду земель поза аукціоном складають, як повідомляють аграрії, близько $300 за га.
Пане Соболєв, Ви особисто підтримали та голосували "ЗА" за законопроект 2279 у Верховній Раді. Він пройшов перше читання. Ось Ваш виступ по законопроекту від 16 вересня 2015 року:
13:18:55, Єгор Соболєв: "Добрий закон, "Самопоміч" його підтримуватиме. Хочемо сказати, що якраз важливо зберегти в цьому законі заборону видавати землю просто так комунальним підприємствам. Я думаю, в цьому залі є люди, які звернули увагу на журналістське розслідування про те, як в Борисполі компанія "Рошен" отримала землю без конкурсу, в обхід процедур, саме завдяки цій лазівці."
Очевидно, що під час розгляду законопроекту Ваші "експерти", не без відома секретаріату Комітету, "підсунули" бездарний висновок. Жодної здорової аргументації у ньому просто не наведено.
Давайте почитаємо, чим аргументують "експерти" Вашого комітету позицію по законопроекту 2279. Цитую: "Так, пропонується виключити з ч. 2 ст. 134 ЗК абзац 17, в результаті чого надання земельних ділянок особам взамін тих, що були викуплені (примусово відчужені) для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності за рішенням органів державної влади, РМ АРК чи органів місцевого самоврядування, відбуватиметься на конкурсних засадах (земельних торгах). Втілення цієї норми стимулюватиме посадових осіб органів місцевого самоврядування зловживаючи посадови становищем вилучати у фізичних чи юридичних осіб земельні ділянки для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності з метою неправомірного залучення коштів від подальшого надання їм інших ділянок, але вже на конкурсних засадах (земельних торгах) ".
Абзац N17 вилучається виключно тому, що він двічі продубльований в одній і цій же статті Земельного кодексу. Так вийшло, що декілька років тому одночасно прийняли два закони з одними і тими ж змінами до Кодексу, що спричинило дубль одних і тих-же положень. Автори законопроекту непотрібний дубль прибирають. От і все! В цьому легко переконатись просто почитавши законопроект або хоча б пояснювальну записку до нього.
Зверніть також увагу, що негативний висновок наданий на УСІ перелічені Вами законопроекти, що позбавляють Держгеокадастр повноважень розпоряджтись землею. Дійсно, окремі законопроекти варто відхилити з певних техніко-юридичних причин, хоча далеко не всі з них можуть продукувати корупцію. Але в цілому Комітет з питань запобігання і протидії корупції систематично надає негативні висновки на законопроекти, що позбавляють чиновників Держгеокадастру повноважень розпоряджатися землями за межами населених пунктів, що були надані відомству в 2013 році вольовим політичним рішенням Віктора Януковича.
Припускаю, що причина в банальній корупції. Корупції не Вашій, а корупції "реальних" авторів висновку. Причому, припускаю, що ці автори навряд чи сидять у Вас в комітеті. Ваші "експерти", схоже, просто вмотивовано або за рахунок власної некомпетентності діють як ретранслятори.
Негативний висновок Антикорупціного Комітету Верховної Ради, що Ви очолюєте, на законопроект 2279 – це вже просто глум із Вас та зі здорового глузду.
Я не бачу як Ви можете вичищати корупцію з інших відомств, коли вона, схоже, відбувається у Вас прямо під носом.
Дозвольте також ще раз нагадати, що згідно з Законом України "Про Регламент Верховної Ради України", Комітет зобов'язаний запрошувати авторів законопроекту при його розгляді на Комітеті. У випадку із 2279 це знову не було зроблено.