Мар’ян Заблоцький Економіст, Голова ГО "Українське товариство економічних свобод", Голова ГО "Центр ефективного законодавства", заступник Голови "Української аграрної асоціації"

Досить вирішувати літати українцям чи ні, ховаючись за бюрократією!

26 квітня 2017, 11:35

Коли Ryanair виявляє бажання прийти в Україну – це успіх. Куди б не приходила ця компанія – там різко збільшується пасажиропотік.

Але ми чогось добровільно не погоджуємося – нам не вигідно! Так принаймні можна зрозуміти із заяв представників аеропорту "Київ" (Жуляни), які зупинили переговори з Ryanair. Причина – виявляється приймати літаки компанії їм не вигідно, лоу-кост вимагає собі скидку. І далі пішли поїхали пояснення, що все це регульований урядом тариф і т.п.

"Як можна надати 80% або навіть 50% знижки від цієї ціни, якщо рентабельності в ній закладено лише близько 10%. Це економічно невигідно. Відповідно, висловлені компанією Ryanair очікування в частині надання знижки на аеропортове обслуговування в корені не співпадають із нашою економічною моделлю роботи аеропорту. Саме з цієї причини ми і призупинили переговори" – заявив голова ради директорів аеропорту "Київ" (Жуляни) Денис Костржевський. За його словами проблемою також є те, що аеропортовий збір Україні є регульованим тарифом.

Тобто для 34 країн і 185 аеропортів вигідно приймати літаки авіакомпанії – а в Україні ні. Бо тут панує монополія, яку не цікавить здорова конкуренція, економічний розвиток, можливість вибору врешті-решт. Вони вигадують міфічні проблеми, знаходять бюрократію там, де її нема, і гарно так ховаються, звинувачуючи всіх, крім себе.

Ryanair дійсно вимагає з усіх аеропортів у які літає суттєву знижку. І він її отримує через великий обсяг пасажиропотоку. Власне, сам сайт аеропорту "Київ" показує красиву таблицю скидок на перевезення пасажирів: http://iev.aero/en/partners/tariffs/

Так, аеропорт "Жуляни" для великого обсягу пасажирів стандартно пропонує скидку із 15 доларів за посадку одного пасажира до 7 доларів, тобто 53%! Ціна для польотів всередині країни взагалі смішні 2,5 дол.

При цьому, Ryainair частіше платить близько 7-8 євро за пасажира в інших аеропортах, наприклад 7 євро в Ризі, хоча бувають і вищі тарифи.

Тому версія про те, що буцімто знижку не можна зробити по бюрократичних причинах чи то по економічним просто не б'ється із інформацією на сайті нашого аеропорту.

Власне, мої джерела в Мінінфраструктури сказали неформально, що проблема одна – МАУ. На багатьох напрямках, де у МАУ немає конкурентів, ціни на квитки значно вище, ніж там, де конкуренти є. Тому прихід нових компаній, а особливо лоукостів, означає, що доведеться знижувати ціни.

Щодо аеропорту "Київ" – він "приватний". У лютому 2011 року Київрада передала майно комунального підприємства "Міжнародний аеропорт "Київ" ("Жуляни") в оренду "Майстер-Авіа" на 49 років. Імена її власників досі не розкриваються. Не так давно заявлений "власник" аеропорту Василь Хмельницький похвалився прибутком аеропорту в 11 млн. дол.

Жахливо, що у 2017 році круті зміни для українців досі загортаються в дурну корумповану обкладинку.

Якщо раптом Ryanair не пустять в "Жуляни", то пропоную всім вимагати в Київради скасувати рішення від 2011 року про передачу аеропорту в оренду. І передати аеропорт уже не жлобам-монополістам, а тому хто буде заводити в Київ по-більше нових дешевих рейсів.

Aтака Путіна1090 Уряд реформ271 Корупція1010 Мовне питання176 Україна та Європа859
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте