7 вересня 2017, 14:16

Чому просто не скасувати спеціальні податки на авто?

З одного боку я не підтримую преференції для окремих осіб не платити податки, в тому числі лазівки щодо використання номерів країн ЄС в Україні. Тим більше, що авто – це небезпечний засіб пересування, відповідальність за який повинен нести його реальний власник.

З іншого боку, якого біса купити машину в ЄС значно дешевше, ніж в Україні? При імпорті авто ціною $5000 вам запропонують сплатити наступні податки:



Я цілком розумію для чого є ПДВ. Але наявність акцизу, імпортного мита і збору в Пенсійний фонд – я не підтримую.

Імпортне мито в теорії є протекціоністським заходом, який має захищати національного виробника. Ось які дивовижні показники обсягів виробництва демонструє наш автопром:



Як бачимо, наш легковий автопром є мертвим. Словаччина виробляє понад 1 млн авто, Чехія – 1,3 млн, в Україні – аж 4 тисячі штук!!

Десятки років захисту нашого автопрому імпортними митами, забороною ввезення б/у авто та іншими заходами виявились абсолютно неефективними. А от ліберальні Словаччина і Чехія в плані автопрому процвітають.

Щодо збору в Пенсійний фонд – яка тут взагалі логіка? Що втрачають пенсіонери при реєстрації авто в Україні? Що їм потрібно компенсувати?

Я цілком розумію потребу наповнювати Пенсійний фонд. Але вважаю абсолютно нелогічним робити це шляхом встановлення спеціальних податків на якійсь випадково вибрані типи послуг та товарів.

Акциз є таким самим ідіотизмом, як і збір у Пенсійний фонд. Логіка акцизу на сигарети і алкоголь зрозуміла – зменшити споживання. Чого домагаємось акцизом на авто? Того ж самого зменшення попиту на авто? Навіщо?

Краще вже підняти нарахування на зарплату в Пенсійний фонд, які нещодавно були знижені з 38% до 22%. Чомусь саме цей податок, який є основним джерелом фінансування пенсій, Мінфін знайшов можливість радикально знизити, а спеціальні податки в Пенсійний фонд з авто не чіпав.

Поки буде значна диспропорція при сплаті податків в Україні та в ЄС на авто, і поки в них буде відсутня якась логіка, доти будуть знаходитись схеми по ухиленню від їх сплати.

Припустимо, закриють лавочку із єврономерами. Я переконаний, що придумають щось інше. Наприклад, знайдуть спосіб їздити до нас із Придністровськими номерами чи ще щось креативне.

Без зниження податків на авто проблему із закордонними номерами не вирішити.

Процес, що працює на нас: як у США слабшають найгучніші критики України

Повернувся зі США, де продовжив трек, який розпочався зі спільної розмови Андрія Єрмака та Маріо Діаз-Баларта: напрацьовуємо пакет санкцій за використання Росією допомоги від країн-спонсорів тероризму...

$ для України: як візит Володимира Зеленського до США вплинув на настрої американців

FOX News офіційно показав: бажання американців підтримувати Україну зросло. 31% американців кажуть, що потрібно давати ще більше допомоги...

''Прихватизовані'' укриття повинні рятувати життя

Масовані ракетні та обстріли міст, селищ і сіл України агресором та використання дронів-камікадзе проти мирного населення, які відбулися в травні цього року, виявили серйозні проблеми із забезпеченням цивільного населення укриттям цивільного захисту, які призвели до загибелі людей...

6 років з конфіскацією майна за допомогу ЗСУ

Такий термін дав Хмільницький міськрайонний суд Вінницької області волонтеру Олександру Дорогану. Це – шокуючий прецедент, який може зупинити щонайменше поставку всіх автомобілей для передової...

Реальна ставка ПДВ в Європі та Україні – не більше 10%

Багато хейтерів Антикорупційної податкової реформи вказують на високу ставку ПДВ в Європі. Висока ставка ПДВ в Європі – це міф. Такого ніколи не існувало...

Як співчуття іноземців конвертувати в гроші на армію

Відкриваєш стрічку соцмереж, а кожен другий пост – збір коштів для наших захисників. Всі ми донатимо, отже, всі і розуміємо, що мова завжди йде про великі суми...