Януковичу і Азарову для конструктивної зустрічі з Черновецьким – цифри та факти
На суботу 20 березня Янукович і Азаров анонсували київську інтифаду. Намагатимуться розібратися, "хто винен і кого треба покарати" за те, що Київ цієї зими перетворився на суцільну ковзанку і "блокадне місто". Не обов'язково збирати консиліум вищих сил, бо будь-який український школяр знає відповідь на київське питання: винен мер міста і голова КМДА в одній особі Леонід Черновецький.
Ющенко кілька разів "намагався" розібратися, хто Києву та киянам жити заважає. І догани виписував, і відстороняв від виконання обов'язків, розігруючи вистави перед публікою, – однією рукою карав, іншою – милував та нагороджував орденами Черновецького, Голубченка, Довгого, так "сумлінно" намагався, що розгубив 70 відсотків свого рейтингу серед киян. Після хороводів з Черновецьким не залишилось і 3%, щоб хоч повзком здолати прохідний бар'єр у 2008 році.
Януковичу про електоральний люфт у 70 відсотків в столиці навіть мріяти не доводиться, тому помилок Ющенка – колабораціоністських зв'язків з Черновецьким – припускатися смерті подібно. Хай суботня нарада пройде в конструктивному руслі. А щоб Янукович з Азаровим не встрибнули слідом за Ющенком до Черновецького у гречку, розкладемо по полицях питання, що їх зазначили нові поводирі як невідкладні:
- визначення та подолання усіх конфліктних, больових та суспільно-резонансних проблем міста, жителів столиці;
Найпроблемнішим місцем столиці сьогодні є тротуари, дороги, двори, які далекі були від інаугурації, тому там й досі навалені кучугури снігу і льоду. Через злочинну бездіяльність столичної влади постраждали сотні тисяч киян, а більше 30 тисяч – звернулися до лікарень з переламами рук та ніг.
- скорочення кількості заступників та чисельності апарату чиновників міської та районних держадміністрацій Києва, оптимізація витрат бюджету на їх утримання з урахуванням сучасних вимог;
Сьогодні у голови КМДА 16 заступників (Стичинський, Голиця, Головач, Денисюк, Журавський, Луцький, Міронов, Падалка, Рудик, Шовкун, Добруцький, Сівець), з яких 4 (Кільчицька, Червоненко, Голубченко, Басс) – перші. Ще є заступник Довгий, але той не в КМДА, а зам міського голови. Структура виконавчого органу КМДА не відповідає рекомендованому переліку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 N791. Постановою передбачено 23 головних управління – на сайті КМДА значиться 35, передбачено 12 звичайних управлінь, у Черновецького їх – 14.
Щодо чотирьох перших замів. Ст. 16 Закону України "Про столицю України місто-герой Київ" чорним по білому пише в однині про "першого заступника" (як про Президента в однині пише, наприклад, Конституція, про голову Кабінету міністрів – профільні закони) та у множині про "заступників голови КМДА, повноваження яких стосуються сфери виконавчої влади". Визначено порядок призначення та звільнення Київським міським головою за погодженням з Президентом – першого заступника, Кабінетом міністрів – заступників, заступників з питань самоврядних повноважень – Київрадою.
Середньорічна чисельність КМДА у 2008 році порівняно з 2007 зросла (за 2009 ще немає офіційних даних) на 247 одиниць (було 2212 – стало 2459). Але ці 247 бойових одиниці потребують великих коштів – видатки на утримання служб зросли вдвічі (2005-6рр... – 585,6 мільйонів гривень, 2007-8 роки – вже 1 мільярд 067 мільйонів гривень).
Головне управління земельних ресурсів КМДА виконує функції, аналогічні Головному управлінню Держкомзему у місті Києві. А витрати на головне управління земельних ресурсів КМДА (27,5 мільйонів гривень (у тому числі 23,9 мільйонів гривень заробітна плата та нарахування на неї) у 5 разів більші, ніж на Головне управління Держкомзему.
Call-центр та "центр правової допомоги киянам, які опинились у складних життєвих обставинах" дублюють функції Управління з питань звернень громадян КМДА та відділів роботи зі зверненнями громадян райадміністрацій. На утримання двох центрів, які займаються особистою пропагандою Черновецького, з бюджету витрачено 12,6 мільйонів гривень (за 2007-8 рр.).
Очевидно, що коли є 4 (!!!) перших зами, функції дублюються. Це підтвердила і перевірка КРУ. За їх даними, за 2007-8 роки на утримання управлінь та підрозділів КМДА, які дублюють функції одне одного, неефективно витрачено понад 64 мільйони гривень.
- цільове, раціональне та обґрунтоване використання бюджетних коштів;
Найцікавіше питання. Буквально за тиждень виповняться четверті роковини, як Черновецький вичавлює з Києва ресурси. Цікава тенденція: за роки Омельченка бюджет перевиконувався на 102-106%, притому, що Київ ріс, метро, школи, дитсадки – будувалися, не було перебоїв з дитячим харчуванням, не плодилося бездомних собак, в лікарнях годували хворих, а взимку кияни не плавали у крижаних болотах зі снігу та бруду.
За Черновецького з року в рік простежується невиконання бюджету, який він та його "команда" самі й складають.
Виконання бюджету-2009 – заплановані доходи – 20,2 мільярди грн., видатки – 20,7 мільярдів.
Недовиконання по доходах – 7 мільярдів 703,5 мільйонів гривень (-38%)
Недовиконання по видатках – 6 мільярдів 1,8 мільйонів гривень (-29%)
Борг перед держбюджетом – 1 мільярд 118 мільйонів гривень (-15%)
Видатки загального фонду:
охорона здоров'я – 229,3 мільйонів гривень (-12%)
освіта – 265 мільйонів (-10%)
соціальний захист – 818,7 мільйонів (-45%)
ЖКГ 543,8 мільйонів (-28%)
Цікавими є бюджетні пріоритети Черновецького у кризовий рік. Як бачимо, нема виборів мера, нема й соціальної допомоги киянам – виконання соціальних програм йшло на половину від запланованого (не дивно, що з таким віп-агітатором Янукович й не приростив свій столичний результат), а комунальні ЗМІ, за допомогою яких Черновецький полює на опозицію та виголошує свої паранормальні ідеї, – профінансовані на... 95 %!!!
- дисципліна міжбюджетних розрахунків, повнота та своєчасність надходжень податків і зборів до місцевих бюджетів;
Найбільші недовиконання за надходженнями до бюджету:
податок з доходів фізичних осіб – 1,323 мільярди гривень (-14%)
інші надходження (у тому числі – сумнозвісні та протизаконні програми мера – плата за в'їзд в місто і на кладовища, платні обіди з чиновниками, побори за кондиціонери та супутникові антени, кінські скачки та тоталізатор) – 2,928 мільярди гривень (невиконано на 99,8%)
продаж землі та активів – 1,372 мільярди гривень (-75%)
- законність та ефективність використання земельних ресурсів та об'єктів комунальної власності міста;
В результаті неефективного розпорядження комунальним майном та земельними ресурсами за останній час втрачено фінансових ресурсів та не використано наявних резервів його наповнення на суму понад 2,6 мільярдів гривень – офіційні дані КРУ.
У 2008 році у власність фізичним та юридичним особам було передано 2,37 тисяч гектарів, що в 15 разів більше, ніж у 2007 році. А продано – тільки 9% (233,4 га). Бюджет недоотримав мінімум 2,3 мільярди гривень.
За 2007-8 рр. площа нежитлових приміщень комунальної власності зменшилась на 2 мільйони квадратних метрів. За 1 кв. м. до бюджету надійшло лише по 554 грн.
- обґрунтованість рішень щодо реалізації тарифної політики у житлово-комунальній, транспортній та інших галузях економіки і соціальній сфері міста;
КП "Київтранспарксервіс" в 2007-2008 роках отримав доходів на 43,5 мільйони гривень. До бюджету перерахував 3,2 мільйони гривень (7% прибутку!!!). З бюджету ж на умовах фінансової допомоги, яку не потрібно повертати, у 2008 році отримав 8,4 мільйони гривень.
Медицина (соціальна сфера міста):
За 2007-2008 роки на капітальні видатки виділялось лише 1,5% бюджетних коштів – 52,1 мільйони гривень. 98,5 % – 3 мільярди 419 мільйонів гривень пішло на поточні витрати.
288 споруд стаціонарів та поліклінік (40% від загальної кількості) потребують термінової реконструкції та капітальних ремонтів. Обладнання допоміжних споруд (харчоблоки, бойлерні, центральні стерилізаційні, пральні, котельні) зношене на 75-100%.
За 2009 р. галузь охорони здоров'я недофінансована на 230 мільйони гривень, за 2008 рік – недовиконання 282,2 мільйони – стала тенденція. Видатки на медикаменти у 2008 році – 15,25 грн/ліжко на день (69,3% від потреби), видатки на харчування – 10,46 грн/ліжко на день (56,4% від потреби).
У 2009 р. на охорону здоров' я за рахунок цільових фондів було передбачено 79,5 мільйонів гривень (на погашення кредиторської заборгованості минулого року). За 9 місяців (останні офіційні дані) касові видатки за цієї статтею взагалі не проводилися.