12 березня 2020, 19:04
Давайте разом зупинимо загибель людей на дорогах!
Шановні столичні водії! Відсьогодні в Києві працює система автоматичної фотовідеофіксації порушень Правил дорожнього руху.
Перші 20 камер за перші 2 години роботи зафіксували 32 541 порушення! Погодьтеся – це неприпустимо!
Камери в Києві встановлені:
Шановні водії Київської області! До кінця квітня Міністерство інфраструктури установить для області 30 камер, які будуть розміщені на дорогах державного значення.
Вони встановлюються в місцях, де відбувається найбільша кількість ДТП.
Шановні українські водії! За статистикою, 40% загибелі людей в ДТП відбувається через перевищення швидкості!
Усього за роки незалежності на дорогах загинуло 174 095 осіб, а 1 264 657 отримали травми. Вдумайтеся – понад 1 мільйон 300 тисяч трагедій, болю і горя – не на війні чи в пожежах, а на наших мирних дорогах!
При цьому введення у 2015 році Патрульної поліції й відповідно – посилення контролю за дорожнім рухом у великих містах і на державних трасах, за перший рік дало зниження кількості загиблих на 23% – це тисяча врятованих життів!
Контроль за виконанням правил – єдиний засіб зниження смертності й це виправдовує всі зусилля і витрати на створення найсучаснішої та ефективної системи!
Що таке автоматична система фотовідеофіксації порушень ПДР?
Це зовсім не "прості відеокамери, встановлені на стовпі над дорогою", як здається зі сторони.
Система автоматичної фотовідеофіксації – це дуже складний комплекс, що складається з трьох компонентів:
Hard: сертифікована, стандартизована відеокамера, система захищеної передачі даних, робоча станція Центру обробки інформації НПУ, сервери зберігання інформації;
Soft: програмне забезпечення, яке здійснює фотовідеофіксацію, передачу та обробку даних, накладення кваліфікованого електронного підпису оператора на кожен пакет інформації, захищений єдиний реєстр даних, моніторинг роботи операторів та багато іншого;
Humany: спеціально навчені поліцейські, кваліфікація яких дозволяє обробляти інформацію про порушення і які накладають на кожен пакет інформації персональний кваліфікований електронний підпис (КЕП) та несуть персональну відповідальність за кожен оформлений штраф. При цьому, оператори тільки обробляють сформований системою пакет інформації, але не мають можливості його змінити – це до питання про об'єктивність і корупцію 😊.
Ще один важливий аспект: усі троє – люди, програми та прилади – працюють відповідно до чіткого, затвердженого Кабміном регламенту, що визначає алгоритм і критерії оцінки правопорушення. Таким чином, електронна постанова про адміністративне порушення ПДР має юридичний статус, який є доказом у суді – оскільки пакет інформації містити фотографії транспортного засобу, відеозапис порушення, електронний протокол факту знаходження саме цього транспортного засобу саме в цей час саме в цьому місці, і т.д.
За нашими розрахунками, для ефективної роботи в Україні необхідно встановити 1830 камер – 1187 в населених пунктах і 643 на дорогах державного значення.
При цьому важливо розуміти, що МВС – це інтелектуальна складова системи: ми підключаємо камери до системи, забезпечуємо захист, обробку та зберігання даних.
Самі ж комплекси закуповуються:
• у містах – за рішенням місцевої влади коштом місцевих бюджетів;
• на дорогах державного значення – Укравтодором коштом державного бюджету.
Сума отриманого штрафу також ділиться на кілька частин: МВС на утримання системи та до місцевого/державного бюджету, звідки вже, відповідним рішенням частково направляється на утримання та ремонт доріг.
Як система працює?
1. Камера фіксує перевищення швидкості автомобіля;
2. Інформація передається до Центру обробки даних Національної поліції;
3. Пакет інформації обробляється фаховим оператором з використанням баз даних МВС. Важливе зауваження: якщо інформація про автомобіль відсутня в базі даних, надсилається запит до архіву, де, можливо, зберігаються потрібні дані в паперовому вигляді. За відсутності інформації транспортний засіб потрапляє в розробку НПУ як потенційно викрадений або такий, що має фальшиві номери – і це вже інша історія 😊;
4. Виноситься електронна адміністративна постанова про накладення штрафу і надсилається власнику транспортного засобу.
Як водій дізнається про штраф?
Уже сьогодні інформацію про накладений штраф можна отримати
• на сайті МВС
• в Електронному кабінеті водія на сайті Головного сервісного центру МВС
Крім того, постанова направляється водієві листом через Укрпошту. Колеги зобов'язуються доставляти такі листи протягом 2 днів. На бланку кожного листа буде проставлено QR-код, за яким теж можна перейти на сайт з будь-якого гаджета.
Перспектива:
• ми, спільно з Міністерством цифрової інформації, завершуємо розробку опції в мобільному додатку "Дія", яка дозволить користувачеві отримувати Push-повідомлення та сплачувати штраф;
• ми ведемо переговори з банками про підключення відповідної опції в IBank.
Розміри штрафів і умови оплати
Відповідно до Кодексу про адміністративні порушення сума штрафу становить:
• за перевищення швидкості більше, ніж 20 км/год від дозволеної – 255 грн;
• за перевищення швидкості більше, ніж 50 км/год від дозволеної – 510 грн;
Важливо! Якщо водій оплачує штраф протягом 10 днів, він отримує знижку 50% – тому водіям рекомендується стежити за інформацією та оперативно реагувати на отриману постанову. А ще краще, зрозуміло – не порушувати швидкісний режим 😊!
Хочу підкреслити – наша мета – не збір штрафів, а превенція правопорушень та збереження життя й здоров'я людей!
У разі, якщо транспортний засіб:
• має державну реєстрацію, постанова надсилається Укрпоштою за юридичною адресою;
• має іноземну реєстрацію – передається через Держприкордонслужбу.
Звикаємо не порушувати!
І ще трохи статистики – для роздумів.
За минулий місяць за даними Патрульної поліції в Україні зафіксовано 1 272 402 порушення ПДР із перевищенням швидкісного режиму:
• 508 039 – більш ніж на 90 км/год;
• 30 811 – більш ніж на 100 км/год;
• 9 672 – більш ніж на 120 км/год;
• 1 042 – більш ніж на 140 км/год;
• 328 – більш ніж на 150 км/год;
• 111 – більш ніж на 160 км/ч.
Панове водії, куди ви так поспішаєте? Назустріч ДТП?!!
Аналітики (натрапив на одному із закордонних сайтів) вважають, що зниження швидкості на кожні 5 км/год може призвести до зниження аварійності на 40%!
Пригальмуєте! Задумайтесь! Давайте разом зупинимо загибель людей на дорогах!
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.