2 липня 2019, 23:32
Ключові завдання реформи системи охорони здоров'я на 2019-2023 рр.
Реформування вітчизняної системи охорони здоров'я – це кардинальна зміна організаційно-економічних принципів управління відповідно до ринкових умов та європейських стандартів. Сучасний етап – перехідний в активній фазі реалізації. І хоча багато вже зроблено та "точки незворотності" ще не досягнуто.
Відтак, щоб забезпечити продовження та незворотність реформи, необхідно здійснити такі кроки:
• завершити впровадження нових фінансових механізмів за принципом "гроші йдуть за пацієнтом" на ПМД та впровадити їх на рівні спеціалізованої та високоспеціалізованої медичної допомоги (амбулаторного та стаціонарного рівнів);
• інституційно закріпити "маршрутизацію пацієнта": візит до лікарів-спеціалістів та отримання інших послуг на безоплатній основі – лише за направленням сімейного лікаря;
• затвердити програму медичних гарантій для всіх рівнів надання медичної допомоги;
• забезпечити повний електронний документообіг в системі охорони здоров'я;
• завершити реформу закупівель лікарських засобів та медичних виробів, впровадити єдину стокову систему з відслідковування маршруту закуплених ліків та медичних виробів;
• завершити розбудову системи громадського здоров'я, здійснити розподіл функцій та повноважень між КМУ, МОЗ України та іншими органами влади в системі громадського здоров'я;
• забезпечити умови для реалізації Стратегії державної політики з питань здорового та активного довголіття населення на період до 2022 року;
• запровадити європейські підходи до проведення епідеміологічного нагляду, який буде охоплювати як інфекційні хвороби, так і неінфекційні захворювання, удосконалити механізм інфекційного контролю та епіднагляду;
• реалізувати план боротьби з неінфекційними захворюваннями та здійснити заходи з євроінтеграції, зокрема імплементації директив ЄС у сфері трансплантології, безпеки крові, контролю над тютюном;
• створити мережу центрів біологічної безпеки на основі концепції "Єдине здоров'я" при МОЗ України;
• продовжувати активно впроваджувати заходи з імунізації з метою забезпечення високого рівня імунізації населення як частини плану національної безпеки;
• забезпечити реалізацію програми розвитку сільської медицини;
• забезпечити інституційне впровадження реформи екстреної медичної допомоги, ухвалити Закон України "Про доброго самаритянина";
• забезпечити впровадження Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров'я (МКФ) та розпочати повноцінну реформу реабілітації та встановлення інвалідності (МСЕК);
• реформувати патентну систему та забезпечити умови для вільної конкуренції на ринку лікарських засобів та медичних виробів;
• реформувати систему до та післядипломної медичної освіти на основі досягнень сучасної медичної науки та доказової медицини;
• запровадити систему професійного ліцензування для лікарів;
• забезпечити розвиток лікарського самоврядування як інституту регулювання якості медичної послуги та захисту прав медичних працівників;
• забезпечити залучення неурядових організацій до надання медико-соціальних послуг та забезпечити фінансування цих послуг, у тому числі з місцевих бюджетів;
• продовжувати активну співпрацю з громадським сектором, максимально долучаючи громадські організації до процесу ухвалення рішень та здійснюючи оперативну й прозору комунікацію про трансформації системи охорони здоров'я.
Автор: Тетяна Юрочко
Співавтор: Світлана Бубенчикова, виконавчий директор ГО "Платформа Здоров'я", менеджерка групи РПР "Реформа системи охорони здоров'я"
Peer-review: Лілія Олефір, Галина Скіпальська
Одним з найважливіших завдань для представників громадського суспільства є комунікація та популяризація, як в Україні так і серед міжнародних партнерів, 2 документа, які розроблені більш ніж 100 галузевими експертами Громадської спілки "Коаліція Реанімаційний Пакет Реформ".
1. "Принципи Торонто" – бачення принципів розвитку реформ в Україні до 2023 року.
2. Галузеві брифи з питань реформ в Україні, які містять інформацію про здобутки, ризики та необхідні майбутні вектори реформ.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.