11 січня 2012, 23:47

Фарба на обличчі

Надзвичайно активними виявилися міліціонери в пошуку бандитів, які закидали фарбою біл-борди з привітанням президента. Завели кримінальні справи, постійно звітують про хід розслідування. Зовсім не такими активними виглядають новини щодо вбитих у донецькому банку.

Очевидно, це такий специфічний український закон Паркінсона – чим дешевше і простіше правопорушення, тим активніше охоронці права беруться за його розслідування. Щоправда, не без тиску з боку сторонніх організацій.

Посудіть самі. Один паперовий постер коштує 180 грн, поклейка його – до 350 грн. Тобто загалом чотири кримінальні справи щодо біл-бордів тягнуть максимум на суму до 2500 грн. Якщо у вас в метро вкрадуть мобільний телефон такої ж вартості – звертатися до міліції немає сенсу. Ви проведете 3-4 години у відділку, і навряд чи колись побачите свій телефон – хіба що особисто "посприяєте" слідчому.

Як правило, вандалізм реклами обходиться без втручання міліції – відповідно до умов договору власник щита переклеює в певний строк пошкоджений постер. І на цьому конфлікт зникає. Деякі політики навіть радіють пошкодженням – це додає їм лоску упосліджуваності.

А тут такий ажіотаж – аж на рівні фарсу. Державні службовці найвищого рівня витрачають свій час, щоб прокоментувати цей жахливий, резонансний злочин.



Що стоїть за всім цим анекдотом із фарбою на щитах, на які нормальні люди і так не дивляться (адже дія реклами принципово інакша – на підкірку). У мене є дві версії. Перша – щодо геніальних технологів, які постійно придумують "новини" для відволікання уваги журналістів і людей від реальних проблем.

Яка там економіка, валюта, ГТС чи арештантка!!! Щити! Заляпали! Фарбою! Подія тижня!

Друга версія – безпросвітні ідіоти аж пнуться із штанів, щоб показати, наскільки вони вірно служать президенту. Заводять справи, з собаками шукають зловмисників, і чекають на свої медалі за відвагу. Яке там пограбування банку чи полювання на банду кіллерів? Ось вона – справа державної ваги.

З суто технологічної професійної позиції порадити адміністрації президента можна лише одне. Говорити про подібні інциденти, вигадувати схожі приводи і розкручувати їх в ЗМІ – це непоганий підхід, коли вже нічого хорошого і не придумаєш. Однак продовжувати ці симулякри в реальності, шукати злочинців, саджати бабусь за відрізаний шматок тканини – це блюзнірство і бездарність. Краще вже вигадати "маленьку війну в Албанії", ніж перетворювати шефа на посміховисько.

Більше того, акцентувати увагу на біл-бордах, що заляпані фарбою, – це абсолютне порушення будь-яких маркетингових правил. Прекрасний приклад – одна відома мережа фаст-фуду. Якщо навіть ви навмисно кинете свій бургер на підлогу – вам дадуть новий, безоплатно. Для іміджу компанії важливіше асоціюватися тільки з позитивними емоціями, а не із суперечкою, хто тут хуліган, хто вандал, а хто транснаціональний вампір.

Аналогічне правило діє і в прямій рекламі. Краще десять разів заклеювати розмальовані іміджеві постери, ніж акцентувати увагу на їхній "нечистості, зіпсутості". Цілий тиждень тягнеться епопея з псуванням образу президента. І повірте, цей тиждень повністю нівелював ефект, якого прагнули досягнути із розповсюдженням цієї комерційної реклами (так-так, вона не є соціальною, погляньте уважно в Закон "Про рекламу"). Замість новорічного привітання наші мізки запам'ятали скандал навколо синіх плям.

Чи може ніякого ефекту досягнути не хотіли, а повісили ці привітальні постери лише для того, щоб потім створити галас навколо "хуліганів"? Навряд чи. Скоріше за все, традиційні українські лебідь, рак і щука на складний цивілізаційний виклик відповіли класично – почали тягнути свої лямки. І як не крути – в кожного з них виходить суцільний system fail.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...