18 січня 2012, 16:35

Німці нам поможуть

Як завжди, порадувала промовиста (в усіх лінгвістичних сенсах) новина із життя моєї рідної столиці.

Київська адміністрація підписала меморандум з німецькою урядовою компанією GIZ, згідно з яким компанія надасть допомогу в розробці бренду Києва.

"На сьогоднішній день ми провели зустрічі з німецькою урядовою компанією GIZ, з якою підписаний меморандум на три мільйони євро, які нам допоможуть систематизувати наші знання і підготувати міжнародний конкурс з проектування (бренду) Києва. На жаль, на сьогоднішній день у нас немає бренду, девізу і гасла", – зазначив начальник головного управління економіки та туризму Ігор Довбань.

Він повідомив, що вже відбулися переговори з компанією Microsoft, яка готова надати свої контакти і "своїм ім'ям привести європейські гранди".


Конкретні формулювання пана Довбаня про те, як американська компанія "приведе європейські гранди" – на декілька секунд викликали в мене ментальний ступор, але з нього я вийшов швидко – адже маю певний досвід спілкування з державними службовцями.

Більший подив виклало інше. Не так давно пройшов конкурс на логотип Києва, на якому було запропоновано зовсім непогані варіанти, зокрема, під керівництвом Андрія Федорова:



Постійно відбуваються зустрічі різноманітних неурядових організацій щодо брендування міст України, читаються лекції на цю тему, в тому числі на проекті MPM – наприклад, Денисом Богушем та автором цього блогу. Але видається, в КМДА нічогісінько не знають про події навколо логотипу столиці. Для них це є чистий лист, із яким дуже хочеться попрацювати.

І от що цікаво – чи розуміє пан Ігор Довбань, що компанія Microsoft, а також різноманітні німецькі підприємства, які працюють в Україні, користуються послугами вітчизняних рекламних агентств? Що саме українці вигадують або адаптують логотипи, слогани, ідеї?

І не тільки тому, що для іноземців так дешевше в усіх смислах. Але – і це головне – тому що в Україні давно вже є спеціалісти європейського рівня, які краще розуміють "поле", аудиторію, менталітет. Якщо взяти умовного українського маркетолога і умовного німецького маркетолога, то українець зможе створити набагато кращу рекламну кампанію для вітчизняної аудиторії, ніж іноземець. І закордонні компанії це прекрасно розуміють.

Звичайно, вітчизняні чиновники практично не слідкують за новинами в рідній країні, за круглими столами, присвяченими проблемі брендингу Києва. Набагато більше чиновники знають про напрацювання іноземних компаній, про їхні заслуги на Каннських левах і т.д. І за це сварити не можна.

Але тоді залишається головне питання – гроші. Навіщо платити з бюджету міста до 3 (трьох!!!) мільйонів євро, якщо українські рекламісти готові відкрито і прозоро працювати за значно менші кошти. І видавати продукт аналогічно хорошої якості. Більше того, така робота в усьому світі коштує суттєво менше. Болгарія витратила на брендинг країни близько 100 тисяч євро...

Дозволю собі висловити певну гіпотезу. Може, саме тому і залучаються іноземці, бо під них легше вибити великі фінанси? А де великі гроші – там і бухгалтерія very user-friendly...

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Приватизація в часи війни, як тест зрілості держави й бізнесу

Конференція з відбудови України в Римі показала стійкий інтерес іноземних інвесторів до розвитку бізнесу в Україні. Попри намагання показати, що захід носив більше іміджевий характер і мав певні організаційні вади – складно піддавати критиці той факт, що як політичне, так і ділове представництво на URC було на найвищому рівні...

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...