18 січня 2012, 16:35

Німці нам поможуть

Як завжди, порадувала промовиста (в усіх лінгвістичних сенсах) новина із життя моєї рідної столиці.

Київська адміністрація підписала меморандум з німецькою урядовою компанією GIZ, згідно з яким компанія надасть допомогу в розробці бренду Києва.

"На сьогоднішній день ми провели зустрічі з німецькою урядовою компанією GIZ, з якою підписаний меморандум на три мільйони євро, які нам допоможуть систематизувати наші знання і підготувати міжнародний конкурс з проектування (бренду) Києва. На жаль, на сьогоднішній день у нас немає бренду, девізу і гасла", – зазначив начальник головного управління економіки та туризму Ігор Довбань.

Він повідомив, що вже відбулися переговори з компанією Microsoft, яка готова надати свої контакти і "своїм ім'ям привести європейські гранди".


Конкретні формулювання пана Довбаня про те, як американська компанія "приведе європейські гранди" – на декілька секунд викликали в мене ментальний ступор, але з нього я вийшов швидко – адже маю певний досвід спілкування з державними службовцями.

Більший подив виклало інше. Не так давно пройшов конкурс на логотип Києва, на якому було запропоновано зовсім непогані варіанти, зокрема, під керівництвом Андрія Федорова:



Постійно відбуваються зустрічі різноманітних неурядових організацій щодо брендування міст України, читаються лекції на цю тему, в тому числі на проекті MPM – наприклад, Денисом Богушем та автором цього блогу. Але видається, в КМДА нічогісінько не знають про події навколо логотипу столиці. Для них це є чистий лист, із яким дуже хочеться попрацювати.

І от що цікаво – чи розуміє пан Ігор Довбань, що компанія Microsoft, а також різноманітні німецькі підприємства, які працюють в Україні, користуються послугами вітчизняних рекламних агентств? Що саме українці вигадують або адаптують логотипи, слогани, ідеї?

І не тільки тому, що для іноземців так дешевше в усіх смислах. Але – і це головне – тому що в Україні давно вже є спеціалісти європейського рівня, які краще розуміють "поле", аудиторію, менталітет. Якщо взяти умовного українського маркетолога і умовного німецького маркетолога, то українець зможе створити набагато кращу рекламну кампанію для вітчизняної аудиторії, ніж іноземець. І закордонні компанії це прекрасно розуміють.

Звичайно, вітчизняні чиновники практично не слідкують за новинами в рідній країні, за круглими столами, присвяченими проблемі брендингу Києва. Набагато більше чиновники знають про напрацювання іноземних компаній, про їхні заслуги на Каннських левах і т.д. І за це сварити не можна.

Але тоді залишається головне питання – гроші. Навіщо платити з бюджету міста до 3 (трьох!!!) мільйонів євро, якщо українські рекламісти готові відкрито і прозоро працювати за значно менші кошти. І видавати продукт аналогічно хорошої якості. Більше того, така робота в усьому світі коштує суттєво менше. Болгарія витратила на брендинг країни близько 100 тисяч євро...

Дозволю собі висловити певну гіпотезу. Може, саме тому і залучаються іноземці, бо під них легше вибити великі фінанси? А де великі гроші – там і бухгалтерія very user-friendly...

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...