22 травня 2014, 22:43

Hic locus est

Можна багато говорити про чесність, боротьбу з корупцією, прозорі вибори, молодість або порядність. Однак від самих цих слів дороги в рідному місті не стануть кращими, не з'являться сучасні дитячі садочки, сміття не почне саме себе вивозити, а сморід над Троєщиною та Харківським масивом не перетвориться на аромати Франції.

Управління містом – це складне ремесло, з яким не зможе справитися одна людина, яким би велетом вона не була. Навіть п'ятеро висококласних менеджерів не перетворять столицю України на сучасне європейське місто – центр туризму та благополуччя. І водночас – команда професіоналів без стійких моральних принципів та позицій здатна перетворити мільйонне місто на пустелю зневаги і журби.

Для того, щоб керувати Києвом, вкрай потрібні три складові. Перша і найголовніша – це команда однодумців, яка впродовж років випрацьовувала єдині рішення, яка прийде з програмою і стратегією, і зможе реалізувати її чисто технологічно. Команда, в якій поєднується драйв молодих і досвід старшого покоління. Команда, готова до бою за свої ідеї. Просто тому, що відповідальність розділено між фахівцями, і вони готові здійснювати маленькі подвиги в своїх сферах.

Друга складова – це власне стратегія, програма партії. Адже місто – це не просто набір декількох складників: "будинки + люди + дороги + крамниці = столиця". Все існує у взаємодії, у певній гармонії, і прибрати один елемент, навіть найбридкіший, може бути важко без нанесення шкоди для інших елементів. Наприклад, в Києві така непроста ситуація склалася з МАФами і рекламою – з одного боку, вони псують візуальний образ міста, а з іншого – суттєво наповнюють бюджет і годують простих киян, які працюють в цих сферах.

Програма реформ має бути послідовна, ефективна та максимально націлена на інтереси людей; вона має складатися з багатьох малих етапів, що поступово призведуть до бажаного результату.

І нарешті третя найважливіша складова – це принципи і цінності, які поділяє команда. Насамперед маємо говорити про місцевий патріотизм, відчуття "магії міста", яке не може з'явитися саме по собі, а приходить лише з поколіннями. Не менш важливо – чесність, порядність, послідовність, готовність захищати власну програму навіть у ворожому середовищі. Принципи і цінності найкраще показують люди в своїх проектах – що зробили, для кого, чи готові робити так само.

Зараз крізь всю цю агітацію дуже важко донести глибокі і важливі думки – чомусь вони здаються черговою порцією "голосуй або програєш". Але сказати це важливо саме сьогодні, саме перед виборами, і саме не у формі агітації. Нашим містам потрібні нові люди. Києву потрібні нові люди.

Ті, хто пам'ятає каштани та фонтани на Хрещатику, здається, це було сто років тому... Хто стояв у черзі до першого "Пінгвіну" біля Театральної, або ще років п'ять назад в минуле – був на фестивалі морозива на Гідропарку. Ті, хто ходили до першої студентської революції на граніті, або ж бігали тропою здоров'я в Парку партизанської слави задовго до появи прокату велосипедів. Ті, хто ходив з батьками купатися на Гідропарк – тоді не виникало жодних запитань до чистоти води. Ті, хто пам'ятають написи в гастрономах "Хліб – всьому голова", а також бігали в "овочевий за чотирнадцятим" на Червоноткацькій. Трамваї, якими було найпростіше добратися з Лівого берега до Могилянки (вони ходили по Патона). Магазин всіялких неформальних та панківських речей за Пасажем, та й сам Пасаж колись був негламурним...

Щоб місто почало дихати, почало жити, його треба просто любити – навіть не з власного дитинства, а з дитинства батьків. Тоді затишно буде всім, незалежно від того, звідки і коли приїхали.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Приватизація в часи війни, як тест зрілості держави й бізнесу

Конференція з відбудови України в Римі показала стійкий інтерес іноземних інвесторів до розвитку бізнесу в Україні. Попри намагання показати, що захід носив більше іміджевий характер і мав певні організаційні вади – складно піддавати критиці той факт, що як політичне, так і ділове представництво на URC було на найвищому рівні...

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...