2 серпня 2019, 10:30

Вакцини для миротворців

Відкритий лист до Президента України та народних депутатів 9 скликання.

Шановний пане Президенте, шановні колеги!

В мережі йде активне обговорення проблеми вакцинації наших миротворців.

Я пропоную не тільки "гасити полум'я", а ще подивитись на причини цієї проблеми та позбутися їх – тобто, зробити так, щоб більше такі проблеми не виникали.

Для цього, на завершення моєї депутатської каденціі – підготувала проект закону, який допоможе запобігти створенню таких проблем для наших миротворців на подальші роки.

Передала проект закону для обговорення та внесення зауважень до офісів МЗС, МО, Рнбо та АПУ.

Також хочу зауважити, що окрім миротворців від проблеми відсутності вакцин від небезпечних хвороб страждають наші туристи та особи, які ідуть подорожувати або працювати в країни з несприятливими епідемічними ситуаціями.

Для вирішення цих проблем – потрібно підготувати інші законодавчі ініціативи.

Сподіваюсь, що новий комітет охорони здоров'я ВРУ 9 скликання візьме це до уваги!

Украіна має забезпечувати і наших миротворців і наше населення доступними та якісними вакцинами, а не перекладати цю відповідальність на міжнародних партнерів або на чорний ринок.

Оскільки мої повноваження як НДУ завершені – пропоную новообраним колегам НДУ 9 скликання вивчити проект закону, долучитися до його допрацювання у Верховній Раді.

Також звертаюся до новообраного Президента та Головнокомандувача з проханням подати цей законопроект як невідкладний і взяти питання під свій особистий контроль.

З повагою,

Д.м.н Ольга Богомолець, голова комітету охорони здоров'я, НДУ 8 скликання.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України Про внесення зміни до статті 17 Закону України "Про лікарські засоби" щодо забезпечення лікарськими засобами учасників міжнародних операцій з підтримання миру і безпеки

1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту закону.

Відповідно до статті 11 Закону України "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики", одним з наріжних каменів зовнішньої політики України є активне сприяння міжнародному миру і безпеці у світі.

Практична реалізація цього принципу мирного співробітництва України відбувається шляхом участі у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, що здійснюються нашою країною як засновником та членом Організації Об'єднаних Націй. Правові, організаційні та фінансові засади щодо участі України в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, а також порядок направлення Україною військового та цивільного персоналу, організації його підготовки та забезпечення належним чином впорядковані та визначені Законом України "Про участь України в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки від 23 квітня 1999 року N613-XIV.

Так, відповідно до вказаного Закону та міжнародних зобов'язань України, у 2019-2020 роках наша країна буде брати участь в Місії ООН зі стабілізації у Демократичній Республіці Конго та у складі міжнародних операцій під егідою ООН з підтримання миру і безпеки в Ісламській Республіці Афганістан і країнах Африки.

Однак, за інформацією Міністерства оборони України, забезпечення виконання Україною у поточному році її міжнародних зобов'язань щодо участі Збройних Сил України у миротворчих контингентах ООН є під загрозою через відсутність на вітчизняному ринку вакцин та препаратів для хіміопрофілактики деяких небезпечних інфекційних хвороб, які необхідні для проведення імунопрофілактики зазначеному контингенту осіб і є обов'язковою передумовою участі у міжнародних місіях, що проходять у країнах з несприятливою епідеміологічною ситуацією. Так, на сьогодні на фармацевтичному ринку України відсутні вакцини проти холери, менінгіту, черевного тифу та лікарські засоби для профілактики малярії.

Слід зазначити, що на сьогодні Наказом МОЗ України від 16.09.2011 р. N595 "Про порядок проведення профілактичних щеплень в Україні та контроль якості й обігу медичних імунобіологічних препаратів", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2011 р.

за N1159/19897, передбачено, що вакцинація осіб, які виїжджають за межі України, проводиться з урахуванням епідемічної ситуації в країні виїзду відповідно до рекомендацій ВООЗ (пункт 5 розділу IV. Щеплення, які проводяться на ендемічних і ензоотичних територіях та за епідемічними показаннями). Вакцинацію проводять зареєстрованими в Україні вакцинами/анатоксинами відповідно до інструкції із застосування.

Водночас, окремі вакцини та препарати для хіміопрофілактики деяких небезпечних інфекційних хвороб, рекомендовані ВООЗ для осіб, які виїжджають з України до країн з несприятливою епідемічною ситуацією, не завжди є в наявності на внутрішньому фармацевтичному ринку через низький попит на них і відсутність зацікавленості виробників та постачальників у їх реєстрації в Україні.

Визначеним статтею 17 Закону України "Про лікарські засоби" Порядком ввезення в Україну лікарських засобів не передбачено можливість ввезення на митну територію України незареєстрованих лікарських засобів, необхідних для медичного забезпечення громадян України, які включаються до складу національного контингенту або направляються для участі в міжнародній операції з підтримання миру і безпеки як національний персонал.

З огляду викладене існує необхідність внесення відповідних змін до статті 17 Закону України "Про лікарські засоби", якими необхідно визначити можливість ввезення на митну територію України незареєстрованих лікарських засобів для медичного забезпечення громадян України, які включаються до складу національного контингенту або направляються для участі в міжнародній операції з підтримання миру і безпеки як національний персонал.

2. Мета прийняття законопроекту

Метою прийняття законопроекту є створення правових умов для ввезення на митну територію України незареєстрованих лікарських засобів, необхідних для медичного забезпечення громадян України – учасників міжнародній операції з підтримання миру і безпеки.

3. Загальна характеристика і основні положення законопроекту

На сьогодні частиною шостою статті 17 Закону України "Про лікарські засоби" визначено, що у випадках стихійного лиха, катастроф, епідемічного захворювання тощо за окремим рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я дозволяється ввезення незареєстрованих в Україні лікарських засобів зарубіжних країн за наявності документів, що підтверджують їх реєстрацію і використання в цих країнах. Також, за окремим рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, дозволяється ввезення незареєстрованих в Україні лікарських засобів іноземних держав з метою медичного забезпечення (медичного застосування) військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу, які виконують завдання під час проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, під час дії надзвичайного стану, особливого періоду, за наявності документів, що підтверджують реєстрацію і використання лікарських засобів у таких державах.

Законопроектом пропонується викласти частину шосту статті 17 в новій редакції, дозволивши за окремим рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, ввезення незареєстрованих в Україні лікарських засобів іноземних держав з метою медичного забезпечення (медичного застосування) військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу, які направляються для участі в міжнародній операції з підтримання миру і безпеки у складі національного контингенту чи національного персоналу.

4. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють Конституція України, Закон України "Про лікарські засоби", Законом України "Про участь України в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки та іншими нормативно-правовими актами.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація положень законопроекту не потребує додаткових коштів з державного або місцевих бюджетів.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття законопроекту

Реалізація проекту Закону України про внесення зміни до статті 17 Закону України "Про лікарські засоби" забезпечення лікарськими засобами громадян України – учасників міжнародній операції з підтримання миру і безпеки вдосконалить вітчизняне законодавство та дозволить забезпечити виконання Україною її міжнародних зобов'язань з участі контингенту Збройних Сил України у міжнародних операціях з підтримання миру та безпеки під егідою Організації Об'єднаних Націй.

Проект

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення зміни до статті 17 Закону України "Про лікарські засоби"

щодо забезпечення лікарськими засобами учасників міжнародних

операцій з підтримання миру і безпеки

Верховна Рада України постановляє:

I. Частину шосту статті 17 Закону України "Про лікарські засоби" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., N22, ст. 86 із наступними змінами) викласти в такій редакції:

"У випадках стихійного лиха, катастроф, епідемічного захворювання тощо за окремим рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я дозволяється ввезення незареєстрованих в Україні лікарських засобів зарубіжних країн за наявності документів, що підтверджують їх реєстрацію і використання в цих країнах. Також, за окремим рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, дозволяється ввезення незареєстрованих в Україні лікарських засобів іноземних держав з метою медичного забезпечення (медичного застосування) військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу, які виконують завдання під час проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, направляються для участі в міжнародній операції з підтримання миру і безпеки у складі національного контингенту чи національного персоналу, дії надзвичайного стану, особливого періоду, за наявності документів, що підтверджують реєстрацію і використання лікарських засобів у таких державах".

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через місяць з дня набрання ним чинності.

2. Кабінету Міністрів України протягом одного місяця з дня опублікування цього Закону:

забезпечити перегляд і приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Тринадцять – число щасливе!

30 вересня 2011 року, в останній день першого місяця осені, "Замок-музей Радомисль" офіційно відкрив двері для відвідувачів. Хоча екскурсії до Музею української домашньої ікони і старожитностей "Душа України" ми проводили й раніше...

Історія на дотик

Того самого дня, 20 вересня, коли нашому Музею української домашньої ікони "Душа України" вручали сертифікат Національного реєстру рекордів, ми проводили також презентацію унікального інклюзивного продукту – мандрівної карти знаменитого туристичного маршруту Via Regia для людей із порушеннями зору...

Національний реєстр рекордів України відзначив ''Замок-музей Радомисль''!

Історико-культурний комплекс "Замок-музей Радомисль" внесено в національний реєстр рекордів України, а наш музей "Душа України" визнано першим в Україні Музеєм української домашньої ікони...

Не зовсім святкові нотатки в День Знань

Перше вересня – особливий день для кожного з нас. Колись я сама ходила до школи з портфелем і бантами. Потім вже водила туди дітей – з наплічниками й без бантів...

Смертельний політ над Дніпром

21 липня в центрі Києва сталася трагедія. Над Дніпром обірвався трос екстрім-атракціону. Один з двох братів – двадцятирічний хлопець, який в цей час був на цьому атракціоні, упав у воду...

Чи могло таке варварство статися у будь-якій з європейських столиць?! Ніколи!

Ми так прагнемо в Євросоюз – але поки що не здатні побороти корупцію та байдужість навколо себе... Іще одна цінна історична пам'ятка архітектури знищена – старовинна садиба Зеленських у давньому центрі Києва...