Скандальний проєкт рішення Київрада переносить. Що хочуть змінити у регламенті?
Сьогодні на засіданні Київради у порядку денному є проєкт рішення, яке викликало резонанс. Авторами цієї ініціативи є секретар Київради Володимир Бондаренко та голова регламентної комісії Леонід Ємець ("Європейська солідарність") . Бондаренко поінформував громадську ініціативу "Голка", що цей проєкт сьогодні не будуть розглядати.
Представник громадської організації "Сильні громади" Павло Островський вбачає ризики у запропонованих змінах до регламенту і наголошує, що воно потрібне забудовникам:
"Ця ініціатива націлена на те, щоб поховати демократію в Києві. Забудовників не влаштовує, що депутати можуть збити чи суттєво загальмувати їхні проєкти. Ці зміни до Регламенту Київради фактично заборонять депутатам вносити поправки з голосу на засіданні. Як зараз вдається зупиняти свавілля забудовників? Чудовий приклад – Екопарк "Осокорки". КМДА вносить на розгляд Київради величезний документ, міську транспортну програму, де передбачає продовження проспекту Петра Григоренка через Екопарк. Така дорога необхідна, щоб забудувати цінні землі природно-заповідного фонду. Мешканці Дарниці виступають проти. Депутати тоді згуртувалися і подали з десяток правок про виключення такої дороги з проєкту. Жодна правка не пройшла, але і транспортна програма не набрала голосів і "зависла". Якщо проєкт рішення #835 приймуть, то Бондаренко зможе легально відхилити будь-яку поправку депутата."
Бондаренко це заперечує:
"Цей проєкт вже встиг обрости різними фейками. Спочатку писали, що не можна буде вносити правки з голосу. Навіть публікували якісь скріншоти. Втім, такої норми в проєкті рішення немає, про що може пересвідчитись будь-хто, відкривши офіційне посилання на проєкт рішення. Далі наразі пишуть, що правки можна буде відхилити, якщо немає електронної версії. Це також не відповідає дійсності, оскільки у проєкті рішення таких норм не міститься. Для чого цей проєкт? Наразі депутат Київради може внести з голосу будь-яку правку до проєкту рішення. Разом з тим, така правка не обов'язково є коректною: тобто точною, відповідною змісту проєкту рішення. У зв'язку з цим ми почали стикатися з неможливістю випустити проголосоване рішення Київради після внесення до нього низки правок, які або не містять конкретику, або суперечать одна одній за змістом. "
З такими аргументами Островський не погоджується і наводить як доказ уривок документу.
Частина проєкту рішення #835
Але у роботі Київради є кілька нюансів, на яких тут варто наголосити. Буває так, що коли готують невідкладні проєкти – комісія може засідати просто перед початком засідання й вони одразу йдуть на розгляд. І тоді в депутатів не може бути фізично можливості подати якісь свої правки в електронному вигляді й заздалегідь. І це треба враховувати.
Разом з тим, коли мова йде про проєкти рішень, які були оприлюднені завчасно, як того вимагає закон, то депутати Київради мали б йти до того рівня культури, щоб вивчати їх та намагатися свої правки подавати завчасно, щоб з ними могла ознайомитися громадськість, бо правки можуть бути абсолютно різними, у тому числі в інтересах забудовників та корупціонерів. Це ми дуже добре бачимо на прикладі Верховної Ради.
І тут треба механізм, щоб громадськість могла ознайомитися з правками завчасно.
Зараз такої практики Київрада немає. У Верховній Раді є хоча б порівняльна таблиця з усіма правками нардепів. Щоправда ці порівняльні таблиці з'являються в останній момент. Буває навіть так, що після прийняття закону. І от цю культуру теж треба змінювати, зокрема й на рівні Верховної Ради.
💳Донат 👉Telegram👉Instagram👉Facebook 🎥YouTube 👉Twiter
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.