27 січня 2021, 15:23

"Чому Зеленський не говорить з Байденом?"

"Що собі думає Зеленський – чому досі не поговорив з Байденом по телефону?", – чи то зі здивуванням, чи то з обуренням допитуються представники активної громадськості в Україні, які щиро зацікавлені у налагодженні відносин із США. Мовляв, новообраний американський президент вже і з Трюдо поговорив, і з Джонсоном, і зі Столтенбергом, і – о Боже – навіть з Путіним, а з президентом України, попри начебто дружні почуття до нашої країни – досі ні. Понад те, від себе додам, окремі з закордонних лідерів вже встигли двічі порозмовляти з Байденом – після його обрання, і після інавгурації.

Проблема в тому, що подібна постановка питання – "Що собі думає українська влада?" передбачає, що це начебто український президент чи українська влада не добиваються розмови з Білим Домом. Начебто Байден і не проти, але ж українська влада вперто б'є по гальмах.

Дійсно, після обрання Байдена президентом Зеленському не вдалось поговорити з ним жодного разу. Але при всьому критичному ставленні до влади – чи нарікання на відсутність факту такої розмови дійсно потрібно адресувати Києву, чи, можливо, швидше Вашингтону?

Більш ніж переконана, що спроби в телефонному режимі привітати Байдена робились відразу після того, як стало відомо, що саме він обійме Овальний кабінет на наступні чотири роки. І лише інтенсифікувались по лінії Київ-Вашингтон ближче до дня інавгурації та відразу після неї.

Те, що така розмова не відбулась – дійсно показово. Але, як на мене, показово не з точки зору бездіяльності української влади, а з точки зору подальшого сприйняття України у Вашингтоні, зокрема в оточенні Байдена.

А гірка правда у цьому сприйнятті для нас полягає в тому, що Україна й надалі вважається вразливим місцем Байдена, а не його сильною стороною. В американській столиці, зокрема і в близьких до Адміністрації колах, продовжують називати Україну навіть не токсичною, а радіоактивною. За моєю інформацією з низки джерел, саме шлейф історії з імпічментом є причиною того, що не відбулось розмови відразу після обрання Байдена президентом. Не виключаю, що саме цей шлейф, а також факт відсутності якихось нагальних питань для обговорення саме з українським президентом (як це було з деякими іншими закордонними лідерами) став причиною того, що така розмова на момент написання цього допису не відбулась між лідерами і після інавгурації. Адже на відміну від контактів з іншими закордонними лідерами, розмова Байдена з Зеленським розглядалась би найбільш активними опонентами нинішнього президента США якщо не під мікроскопом, то дуже пильно.

Те, на чому сьогодні дійсно варто було б сфокусувати увагу поборникам стратегічного партнерства України та США – це на пошуку аргументованої відповіді на питання "Який конкретний внесок Україна може зробити у порядок денний президентства Байдена?". Без добре аргументованої та зрозумілої не тільки для нової Адміністрації, але і її критиків у США відповіді на це питання буде значно складніше знімати залишки вищезгаданої "радіоактивності".

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чим вам, на Заході, допомогти?

У нас в Центрі "Нова Європа" є одне неписане правило: адвокаційні візити за кордон не повинні тривати більше тижня плюс дорога. Інакше – починаєш потрохи втрачати звʼязок з українською реальністю...

Яким має бути запрошення України до НАТО?

Після того, як намір України отримати запрошення до НАТО – причому "не після перемоги", а як тільки, так відразу – підтвердив вже Президент України, можу і собі дозволити поділитись деякими ідеями щодо того, якими можуть бути формати запрошення до Альянсу...

Чому я проти звільнення глави МЗС Кулеби

Оскільки весь день сьогодні мене про це запитують експерти та журналісти з різних країн світу, відповідаю чесно і відкрито. Я не підтримую звільнення міністра закордонних справ Дмитра Кулеби...

Про переговори "з позиції сили України". Чи все ж "з позиції слабкості"?

"Ми надамо вас все необхідне для того, щоб ви могли вийти на майбутні переговори з позиції сили", – говорили нам в один голос західні, передусім американські співрозмовники...

Курс на коаліцію рішучих. Кейс Японії

Деякі висновки за результатами нашого останнього адвокаційного візиту до Японії у рамках партнерства Центру "Нова Європа" та Міжнародного центру української перемоги (ICUV) напередодні низки важливих міжнародних заходів, в яких ця країна відіграє далеко не останню роль – саміт G7 в Італії, Берлінська конференція з відбудови, Саміт миру у Швейцарії...

Про візит, який справді важливий і гру на гітарі

Після перебування у Києві Держсекретаря Блінкена напрошується лише один висновок: у США досі не зрозуміли, що візити до Києва високопоставлених представників Адміністрації в умовах геноцидної війни вже не є самодостатньою цінністю, якими вони були у мирні та не завжди безхмарні у відносинах із США часи...