Уряд заганяє малих підприємців у примітивну схему торгівлі на ринку
Зауваження щодо новацій стосовно оподаткування підприємств з 1 квітня
З 1 квітня підприємствам, які знаходяться на загальній системі оподаткування, заборонено відносити на валові витрати вартість товарів та послуг, які закуплені у "спрощенців". Фактично уряд цим кроком заганяє малих підприємців та "середняків" у примітивну схему торгівлі на ринку. Уряд перекриває можливості їх зростання до серйозного рівня – надання послуг та виробництва товарів для великого бізнесу.
На мій погляд, більш коректна схема оподаткування малих підприємств повинна залежати від зростання загальних обсягів їх виробництва, передбачаючи їх поступове "сповзання" в загальну податкову систему. Підприємства з оборотом до 100 тис грн. не повинні платити навіть спрощений єдиний податок, до 300 тис грн. – мають платити фіксований податок від 20 до 200 грн на місяць, до 1 млн грн. – 5% від обороту, до 2 млн грн.- 7% від обороту. Це передбачали поправки УНП до Податкового кодексу, які не враховані правлячою парламентською коаліцією.
Уряд не зменшує податкове навантаження на малий та середній бізнес, – тобто свідомо ріже курку, яка несе "золоті яйця", – побоюючись втратити доходи, які формують держбюджет. Логіка українського уряду полягає в тому, щоб побільше стягнути грошей з малого та середнього бізнесу та зменшити навантаження на великий бізнес. Звичайно, в разі зменшення оподаткування малих та середніх підприємств, бюджет недоотримає частину прямих податків, але отримає непрямі доходи, вирішить проблему зайнятості населення та зростання обороту малих та середніх підприємств, що дозволить в перспективі збільшити прямі доходи бюджету. Загалом, найбільшим позитивом малого та середнього бізнесу є його визначальна роль у формуванні робочих місць, що знімає з уряду проблему працевлаштування більшості пересічних громадян. В той же час, податкові преференції уряду стимулюватимуть малі та середні підприємства вийти за межі 2-млн обсягу річного обороту та збільшити сплати в бюджет. Хотілося б нагадати, що у малих та середніх підприємств немає таких можливостей для зростання, як у великого бізнесу, – приміром, лобіювання своїх інтересів у парламенті та уряді, – крім податкових пільг держави.
Підхід, запропонований УНП, надавав малим та середнім підприємствам певну перспективу зростання, оскільки залишав їх в загальній системі оподаткування та правовідносин. На моє переконання, система оподаткування уряду залишає для малих підприємців – лише одну, примітивну ринкову нішу. Уряд, якому доручено до 1 квітня розробити єдині правила ведення діяльності малими підприємцями, має врахувати пропозиції УНП, – не виокремлювати "спрощенців" із загальної системи оподаткування та не заганяти їх в "податкове гетто".
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.