Не всі законопроекти про суспільне мовлення однаково корисні
Депутат Микола Томенко зареструвал власний законопроект "Про Суспільне телебачення та радіомовлення" N1357-1 від 23.12.2014, який фактично знищує суспільне мовлення. Це обурює. Медіаюристи Реанімаційного пакету реформ, журналісти, вже не кажучи про команду Першого національного, сумлінно впродвож року працювали заради того, щоб взимку 2015 в Україні з'явилось суспільне мовлення – справжнє незалежне ЗМІ від політиків і олігархів.
В інфографіці йдеться які позитивні зміни спричинять пропозиції від юристів медіагрупи РПР, який був зареестрован на кілька днів раніше (Законопроект 1357/П від 19.12.2014)
Нижче заява руху "Стоп цензурі!"
та медіагрупи Реанімаційного пакету реформ з приводу законопроекту Миколи Томенка
Ми, учасники руху "Стоп цензурі!" та групи РПР-Медіа висловлюємо протест проти спроб затягнути процес створення суспільного мовлення в Україні.
Так, 23 грудня 2014 року народний депутат України Микола Томенко вніс до парламенту проект Закону України Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Суспільне телебачення та радіомовлення" (щодо створення регіонального суспільного телерадіомовлення), N1357-1.
Законопроектом пропонується внести до закону про суспільне телебачення і радіомовлення положення щодо розділення організацій суспільного мовлення на суспільне телебачення та суспільне радіо, а також передбачити можливість створення органами місцевого самоврядування на базі державних обласних телерадіокомпаній організацій регіонального суспільного мовлення.
Ми вважаємо, що запропоновані зміни не відповідають міжнародним стандартам суспільного мовлення та букві й духу закону, а також сучасному стану розвитку медіа в світі. Законом про суспільне телебачення і радіомовлення визначається, що мета його – встановити правові основи діяльності Суспільного телебачення і радіомовлення й визначити правові засади діяльності Національної суспільної телерадіокомпанії України. Всупереч загальній логіці закону автор пропонує розділити Національну суспільну телерадіокомпанію України (НСТУ) на юридичні особи публічного права "Суспільне телебачення" та "Суспільне радіо", шляхом їх виділу. Така дія, на думку автора, захистить суспільне мовлення від можливої приватизації, а також від можливого рейдерського захоплення землі чи приміщень Національної радіокомпанії України. Водночас автором пропонується дозволити органам місцевого самоврядування приватизувати майно державних обласних телерадіокомпаній, на базі яких, відповідно до чинного закону, й має створюватися суспільне мовлення.
Ми вважаємо, що поява таких законопроектів підриває процес творення суспільного мовлення в Україні, створює бюрократичні завади для затягування законодавчого процесу, який має на меті забезпечити перехід до суспільного мовлення, і є свідченням нерозуміння суті реформи державного телебачення.
Рух "Стоп цензурі!" та група РПР-Медіа нагадують, що Україна ще 2003 року взяла на себе зобов'язання перед Радою Європи впровадити суспільне мовлення, яке має стати не лише новою формою якості мовлення, але й одним із основних факторів забезпечення демократії, формування нової культури виборів та боротьби з корупцією.
Рух "Стоп цензурі!" та група РПР-Медіа закликають Верховну Раду України якнайшвидше забезпечити розгляд і ухвалення законопроекту N1357, внесеного народними депутатами 10 грудня 2014 року, з метою запуску реформи державного мовлення і для забезпечення становлення суспільного мовлення в Україні.
Рух "Стоп цензурі!"
Медіагрупа Реанімаційного пакету реформ
Заяву також підтримали
Інститут Медіа Права
Інститут масової інформації
ГО "Телекритика"
ГО "Центр UA"
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.