Про логіку пана Грищенко
Як повідомляють ЗМІ, виступаючи на міжнародному круглому столі "Нейтральний статус як парадигма зовнішньополітичної стратегії України", пан ГРИЩЕНКО висловив думку, що "питання про виведення ЧФ РФ з України має розглядатися після 2017 року або в 2017 році. Чинні Президент і прем'єр-міністр, як і багато з нинішніх українських політичних діячів не будуть у 2017 році вирішувати це питання. Тому, вважає міністр опозиційного уряду, не потрібно створювати проблем наступним чільникам України" (http://unian.net/ukr/news/news-240871.html).
Коли б подібну заяву зробив хтось з постійно виступаючих "клоунів" Партії регіонів, я б залишив її без жодної уваги. Там що не виступив, то претензія на перемогу в номінації безглуздішого та найбільш демагогічного вислову місяця та року. Але цю заяву зробив міністр закордонних справ "опозиційного уряду", високопрофесійний дипломат Костянтин Грищенко, якого можна звинувачувати у чому завгодно, тільки не в відсутності знань щодо обговорюваного питання. Тому я вирішив уважніше перечитати текст Конституції України і прийшов до не дуже втішних висновків. В суспільстві та навіть в українському політикумі побутує впевненість, що після 28 травня 2017 року (тобто коли минає 20 років з дати укладання Угоди між РФ та Україною щодо статусу Чорноморського флоту Росії на території України) перебування Чорноморського флоту РФ на території України є неможливим, бо це не відповідатиме статті 17 Конституції України, в якій вказано: "На території України не допускається розташування іноземних військових баз".
І от тут починається саме неприємне. По-перше, у вищезгаданій Угоді вказано: "Термін дії Угоди автоматично подовжуватиметься на подальші п'ятирічні періоди, якщо жодна із Сторін не повідомить письмово іншу Сторону про припинення дії Угоди не пізніше чим за один рік до закінчення терміну його дії". Тобто, якщо не пізніше 27 травня 2016 року Президент України чи Міністр закордонних справ України не надішле лист про припинення Угоди, то вона буде автоматично пролонгована на п'ять років. По-друге, що більш жахливо, це відповідатиме чинній редакції Конституції України. Річ у тім, що Конституція України була прийнята у 1996 році – ще до укладання цієї Угоди, тобто до того, коли були визначені строк і умови перебування Чорноморського флоту РФ на території України. У зв'язку з цим у пункті 14 Перехідних положень Конституції було вказано наступне:
"14. Використання існуючих військових баз на території України
для тимчасового перебування іноземних військових формувань можливе
на умовах оренди в порядку, визначеному міжнародними договорами
України, ратифікованими Верховною Радою України".
Із цього випливає, що для подовження після 2017 року строків перебування Чорноморського флоту РФ на території України не потрібно підтримка конституційної більшості голосів депутатів, а достатньо лише 226 голосів. А от це породжує побоювання. Ми не знаємо, хто керуватиме країною у 2016 році, і не знаємо на скільки у той час вищі державні посадовці і народні депутати країни будуть патріотичними і моральніше сьогоднішніх, більшість з яких заради грошей і влади не те що країну, матір рідну продадуть. Ось чому я б дуже порадив нашим депутатам націонал-демократичного спрямування почати вже зараз домагатись внесення змін у чинну редакцію Конституції України, які передбачатимуть пряму заборону розміщення після 2017 року військових баз на території України для тимчасового перебування іноземних військових формувань.
P.S.
До речі, нещодавно на сайті Главред з'явилась стаття Олексія Бесарабова щодо аналізу умов взаєморозрахунків між Україною та Росією за перебування Чорноморського флоту РФ на території України (http://glavred.info/archive/2008/03/06/101006-4.html).
Незважаючи на скандальні, як на мене, висновки, зроблені у цій статті, жоден народний депутат не почав вимагати відповідних роз'яснень з цього приводу від Кабінету Міністрів та МЗС України і це теж показник того, що уявляють з себе наші народні обранці.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.