Передвиборча програма кандидата на посаду Київського міського голови
Якось з одна з дописувачів, якщо не помиляюсь, це була пані "zinik", спитала мене, чи пропонував я свої послуги комусь з високо посадовців та політиків, і яка була їх реакція. Тоді мені не дуже хотілось розвивати цю тему, тому я відмовчався, але зараз з'явилась нагода трохи розповісти про мої спроби співпраці з політиками. Насправді, більшість наших політиків особливо тоді, коли вони знаходяться при владі, абсолютно незацікавлені у будь-яких напрацюваннях, спрямованих на зниження корупції та покращення системи державного управління. Показовим прикладом для мене є напрацювання групи експертів Координаційної ради з питань політики фінансового сектору Кабінету Міністрів України, які були просто кинуті у якусь дальню шухляду без розгляду та використання. Були і "забавні" приклади такої співпраці. Один з міністрів першого "помаранчевого" уряду, отримавши мої пропозиції щодо ліквідації однієї з корупційних схем у його відомстві, через певний час, дивлячись кудись убік сказав, що його попросили усе зберегти як є. В такому корупційному вигляді воно залишається і до цього часу. Доречи, і міністр цей зараз на тій же саме посаді, що і у 2005 році.
Однією з останніх спроб налагодити співробітництво з політиками була у мене наприкінці 2007 року. Команді одного з потенційних кандидатів на крісло міського голови я запропонував свої послуги. Мене попросили подивитись проект передвиборчої програми цього кандидата. Слід зазначити, що її розробник вважав своє дітище майже досконалим.:-) Подивившись проект програми, я щиро сказав керівнику штабу цього кандидата, якого бачив лише тричі у своєму житті, що вона відверто слабка і тому потребує суттєвого доопрацювання. Ми домовились, що після доопрацювання програми, я отримую нагоду зустрітись з кандидатом у мери та зможу обговорити можливість подальшої співпраці. Майже повністю переробивши її, я напередодні Нового 2008 року зустрівся з керівником штабу і домовився з ним про наступну зустріч з кандидатом у мери десь у другій декаді січня цього року. Так досі цієї зустрічі і не відбулось. Після наполегливих спроб переговорити з керівником штабу цього кандидата в мери, його помічник передав мені, що мої пропозиції враховані. І все. Співпраця завершилась.:-)
Скоріше за все цей кандидат в мери нічого не знає про цю історію, тому я принципово уникаю його призвища. Слід тако зазначити, що ніяких чітких зобовязань з приводу моєї роботи ніхто не брав, але і від мене жодних зобов'язань теж ніхто не вимагав. Тому напередодні позачергових виборів міського голови та міськради у мене є нагода розмістити проект передвиборчої програми віртуального кандидата в мери. Виходячи з принципа, проголошеного у давні часи Сенекою, "що розумне, те моє", кожний з кадидатів в мери може скориститись моїми наробками. Аби це їм допомогло робити щось корисне для Києва.
Враховуючи, що програма досить велика, я поділю її на дві частини, які розміщу протягом двох днів.
Програма кандидата на посаду Київського міського голови
Стратегія розвитку Києва команди "_____________________"
Сьогодні Київ переживає смутні часи. Це вже не індустріальний мегаполіс радянської доби, але і не сучасний високотехнологічний центр із європейською якістю життя. Наш улюблений Київ все більше перетворюється на столицю слаборозвинутої країни, що не пристосована для безпечного і комфортного життя його мешканців. Столичний статус Києва формує його можливості, але є і його прокляттям. Тут концентрується більшість фінансових ресурсів країни. Сюди вимушені переселятись все більше громадян України, бо тільки тут можна отримати скільки-небудь пристойну зарплату, матеріально забезпечити себе та свої родини. При цьому кримінально-олігархічні клани не цікавлять сьогоднішні потреби жителів Києва, його культурно-історична спадщина та майбутнє. Вони дивляться на наше місто лише як на місце своїх надприбутків, що можна отримати за рахунок захопленої за безцінь київської землі та комунальної власності. Надприбутки залишаються їм, натомість киянам – "захмарні" ціни на всі товари та послуги, не придатне для нормального життя навколишнє середовище, все більш старіюча комунальна та транспортна інфраструктура.
Трагічність ситуації поглиблюється тим, що протягом останніх двох років місто опинилося у принизливій ролі ресурсної бази клану, який контролює владу у столиці. За час такого "господарювання" втрачено стратегічні комунальні підприємства, тисячі гектарів Жукова і Труханового островів.
Будь-який наступний мер стане заручником оборудок чинної нині влади. У спадок він отримає розбалансований бюджет і тотальну залежність від олігархів, які за безцінь скупили найцінніші столичні активи і диктують киянам правила гри.
Команда "_______________" свідома, що за перші два-три роки після нашої перемоги, ми не отримаємо публічних дивідендів. Але нам не потрібна дешева популярність. Ми пропонуємо стратегію розвитку Києва, яка дозволяє чітко уявити, яким наше місто стане за 20 років, і що для цього потрібно зробити.
Влада повернеться обличчям до людей. І це стане запорукою нашого спільного успіху.
Київ – це столиця України, її розвиток нерозривно пов'язаний з розвитком усієї країни. Жителі Києва зацікавлені у розвитку не тільки свого міста, але і інших регіонів держави, бо без цього не можливо не тільки забезпечене комфортне життя жителів міст, поселень, селищ усієї України, але і самих киян. Має відбуватися децентралізація повноважень та фінансових ресурсів держави на користь регіонів. Усе бізнесове життя країни не повинно концентруватися лише у Києві.
Фундаментальне завдання команди "______________" – перетворити українську столицю на європейський фінансовий, інноваційний та культурний центр. Програма "______________" встановлює орієнтири та перспективи для киян і влади, місцевого бізнесу і зовнішніх інвесторів.
Київ має розвиватися відповідно до сучасних критеріїв та принципів поняття "здорове місто". Це місто, створене для комфортного життя. Його розвиток має відбуватися послідовно і збалансовано для максимального задоволення потреб людини та досягнення найвищої якості життя.
Філософія розвитку сучасного міста кардинально змінилася за останні два десятиліття.
Місто варто розглядати не як сукупність заводів та офісів, а як комфортне середовище для життя. Немає необхідності утримувати і розвивати енергоємні, малоефективні, екологічно шкідливі виробництва.
Сучасна політика має забезпечити Києву перехід від виробничого міста пострадянської держави до європейського столичного центра знань і високих технологій.
Ключові пріоритети функціонування міста:
· Гарантування безпечного і комфортного життя всіх мешканців міста;
· Створення дієвої фахової системи управління містом;
· Боротьба зі злочинністю та корупцією;
· Впровадження європейських стандартів якості у медицині та освіті, транспортній та містобудівній сферах;
· Розвиток сучасної транспортної інфраструктури;
· Сприяння розвитку високотехнологічних галузей, підвищення економічної активності малого і середнього бізнесу;
· Забезпечення розвитку міста на основі згоди та підтримки органів самоврядування районів, мікрорайонів та житлових будинків.
Система управління
Команда чесних професіоналів замість фінансового клану
Основна проблема сучасного Києва – невідповідність системи управління сучасним потребам і глобальним тенденціям. Чинна модель заснована на корупційних схемах. Вона непрозора і непідзвітна киянам. Самоуправство чиновників практично поховало паростки самоврядування громадян. Ручне управління взяло гору над системною політикою розвитку, заснованою на стратегічних пріоритетах. Власне інша система, окрім корупційної, неможлива в умовах заплутаної дозвільної системи, тіньового бюджетного процесу, "родинного" управління міською власністю та землею, непрозорих тендерів. Жодну із нагальних проблем Києва неможливо вирішити без зміни принципів управління.
Нагальне питання – боротьба з корупцією, яка наскрізь пронизує міську владу. Замість моделі "тотального розграбування" ми створимо системну модель "фахового управління". Її контролюватимуть сильні і незалежні органи місцевого самоврядування.
Основним критерієм якості органів держаного управління є відповідність їх дій суспільним очікуванням.
Ключові пріоритети системи управління:
· Втілення принципу народовладдя: владу в місті обирають кияни і вони повинні мати право контролювати її;
· Стабільна та ефективна робота всіх служб життєзабезпечення міста;
· Чіткий розподіл повноважень та відповідальності між міськими та районними органами влади;
· Прозора система підготовки та прийняття рішень, надання дозволів, встановлення публічного нагляду щодо розподілу та використання коштів місцевого бюджету за рахунок впровадження електронного урядування (формування комп'ютерної бази даних відкритої для доступу усім користувачам Інтернету про рух усіх документів, що готуються та виконуються місцевою владою, розподіл та використання коштів місцевого
бюджету з відображенням суб'єктів господарювання і їх власників, що надають товари та послуги місцевій владі, цін на них тощо).
Бюджетна політика
Прозорий розподіл під контролем громади замість корупційних схем
У Києві відсутня стратегія бюджетної політики, а тому формування та виконання міського бюджету здійснюється у ручному режимі. Це дає колосальний простір для тіньових схем, що власне і відбувається під патронатом чинної влади міста.
Ми кардинально змінимо принципи бюджетної політики. Завдяки стратегічному управлінню бюджетні кошти буде спрямовано на виконання найбільш важливих завдань. Зокрема, буде запроваджено європейські стандарти децентралізації – райони формуватимуть бюджети, а громади мікрорайонів та житлових будинків (кондомінімумів) контролюватимуть їх використання. Сьогодні райони не зацікавлені у збільшенні надходжень, оскільки отримують визначені нагорі параметри бюджету.
Ми забезпечимо стовідсоткове фінансування соціальних, гуманітарних, екологічних програм. Ефективне виконання бюджетних програм неможливе без аналізу їх доцільності та відповідності інтересам громади, а також без встановлення персональної відповідальності за використання коштів.
Бюджет – це гроші киян. Саме кияни впливатимуть на визначення бюджетних пріоритетів міста.
Ключові пріоритети бюджетної політики:
· проектно-цільове планування, орієнтоване на досягнення конкретних результатів;
· проведення відкритих бюджетних слухань у місті та районах;
· проведення прозорих тендерів по залучення суб'єктів господарювання, що постачають товари та виконують роботи і послуги за рахунок коштів місцевого бюджету;
· продаж і оренда комунального майна та земельних ресурсів виключно через аукціони.
Соціальна політика
Захист найбільш незахищених замість підтримки наближених до влади
Гідна соціальна допомога і справедливі пенсії – запорука стабільності і довіри громадян до держави та місцевої влади. Єдиний критерій надання підтримки з боку місцевої влади – фактичний матеріальний стан людини. Ми припинимо ганебну практику, коли пільги отримує той, хто ближчий до влади. Місто допомагатиме лише тим громадянам, які справді потребують соціального захисту.
Ключові пріоритети соціальної політики:
· Збереження та розвиток соціальних бюджетних програм, спрямованих на підтримку сиріт, інвалідів, материнства, студентів, молодих спеціалістів;
· Поліпшення життя пенсіонерів. Вони повинні одержувати гідну пенсію від держави і суттєву соціальну допомогу від міської влади;
· Створення єдиної систему обліку малозабезпечених громадян. Ніхто з тих, хто потребує допомоги не повинен залишиться наодинці з бідою;
· Удосконалення мережі соціальних працівників, які піклуються про людей, що потребують матеріальної, фізичної або психологічної допомоги;
· Прийняття програми максимальної інтеграції людей з фізичними вадами до суспільного життя;
· Пристосування громадського транспорту, прибудинкових територій, під'їздів, робочих місць для потреб інвалідів (для цього буде розроблена програма, розрахована на декілька років; в ній буде відображено поквартальний розпис заходів та конкретних територій, де вони будуть реалізовуватись);
· Встановлення лічильників холодної і гарячої води та газу в квартирах соціально незахищених киян за рахунок коштів місцевого бюджету;
· Введення соціальних пластикових карток для пенсіонерів та інших соціально незахищених киян для розрахунку за їх допомогою в громадському транспорті, за комунальні послуги та в продуктових магазинах за соціально значущі продукти харчування, які можна буде придбати за цінами, що дотуватимуться міським бюджетом.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.