Сергій Лещенко

Сім запитань до Дарки Чепак щодо витрат бюджетних коштів

21 листопада 2011, 16:49

Минулого тижня я написав про журналістський пул президента Віктора Януковича.

Пул утримується коштом платників податків. Авіаквитки журналістам, які супроводжують Януковича в різні точки світу, купують із бюджету.

Але, замість справедливого розподілу місць у пулі, адміністрація президента роздає їх лояльним журналістам як винагороду за їхню вірність ідеалам Банкової.

На момент публікації я проаналізував 14 закордонних відряджень Януковича, здійснених протягом 2011 року.

Тоді серед друкованих та інтернет-видань лідерами за числом подорожей була малотиражна газета "Ізвестія в Україні", яка була присутня 12 з 14 разів у пулі, а також зірка епохи Леоніда Кучми В'ячеслав Піховшек, який отримав від громадян України 11 з 14 квитків на літак для подорожей разом з Януковичем.

Після тієї публікації Янукович здійснив ще одну закордонну подорож – минулого тижня до Вроцлава на зустріч з президентами Польщі та Німеччини. Я знову надіслав запит і отримав відповідь.

І яким було моє здивування, коли я знову побачив серед учасників пулу ту саме газету "Ізвестія в Україні" та того самого В'ячеслава Піховшека.

Оновимо статистику. Виходить, що "Ізвестія" отримала квитки на 13 з 15 вояжів Януковича. Піховшек – на 12 з 15 вояжів.

Враховуючи, що серед іншого це були подорожі до Японії, В'єтнаму, Сінгапуру, Брунею, США, тобто довелося купувати квитки на трансконтинентальні рейси, виходить що лише за один рік з бюджету України газеті "Ізвестія" і В'ячеславу Піховшеку було виділено десь під 100 тисяч (!) гривень.

За що така честь?

Газета "Ізвестія в Україні" взагалі-то наполовину є російським медіа-бізнесом, тоді чому платники податків України повинні фінансувати діяльність цього видання.

В'ячеслав Піховшек втілює собою одіозну журналістику епохи Леоніда Кучми. Всі пам'ятають журналістський бунт на каналі 1+1 та наступні за цим вибачення в прямому ефірі від репортерів, які зізналися, що змушені були транслювати заангажовані новини?

Моя публікація про журналістський пул президента Януковича змусила Дарку Чепак написати відповідь, де вона стверджує, що в пулі декілька місць зарезервовано на постійній основі. І вони віддані найбільш рейтинговішим виданням за дослідженням TNS – "Факти", "Комсомольская правда" і "Сегодня". Газети "Ізвестія в Україні" тут немає.

Для достовірності я публікую цифри дослідження TNS за перше півріччя 2011 року. Насправді, якщо відштовхуватися від дослідження TNS, то найбільш популярними газетами в Україні є "Теленеделя", "Ліза" та "Отдохні!". Можливо, їх теж варто взяти в пул?





Дарка вирішила публічно включитися в дискусію щодо формування пулу президента. Я підтримую її в цьому прагненні – адже адміністрація президента розпоряджається не приватними коштами Віктора Януковича, а коштами бюджету.

Тому в мене є декілька питань до Дарки Чепак, відповіді на які я хотів би отримати публічно. Прошу вважати це запитом на отримання інформації.

Отже...

1. Навіть якщо в пулі існує ротація, то чому там незмінно присутні "Ізвестія в Україні" та Піховшек? Чому в пулі Януковича ніколи не було газети "День"? На Банковій вважають, що її рівень журналістики нижчий за газету "Ізвестія" чи Піховшека? Чому в пулі ніколи не було газети "Україна молода", яка має великий передплатний тираж? Чому в пулі ніколи не було газети "Дзеркало тижня", яка стоїть найвище в рейтингу TNS серед інформаційно-аналітичних тижневиків?

2. Чому на постійній основі в пул включено три перших газети дослідження TNS, а не чотири? Тому що четверта – це нелояльна до вас газета "Експрес"? Чому після відмови газети "Факти" її квота переходить газеті "Ізвестія в Україні", а не виданням, які ідуть четвертими і п'ятими в рейтингу – тобто "Експрес" і "Газета по-українські"? Тому що вони не демонструють достатньої любові до президента?

3. Чому, якщо в пулі, за вашими словами, дійсно є ротація, то цю ротацію завжди заповнюють "Ізвестія в Україні" та В'ячеслав Піховшек?

4. Чи можете ви повідомити, який реальний, а не декларативний тираж газети "Ізвестія в Україні", якщо вона не бере участь у тому ж самому рейтингу TNS, на який ви спираєтеся?

5. Дарко, поясніть будь ласка, також деякі інші моменти функціонування пулу президента. Наприклад, факт перебування в пулі Дмитра Понамарчука, який не є журналістом. Після своїх поїздок в пулі, оплачених з бюджету, він не писав журналістських матеріалів. Чи можна це вважати туризмом за гроші державного бюджету?

6. Дарко, поясніть також факт включення до пулу журналіста газети "Київський телеграф", яка на той момент вже три місяці як припинила своє існування?

7. Дарко, поясніть також, чому на сайті "Обозреватель", який отримав 7 з 14 квот у пулі, неможливо знайти новин з поїздок, де перебував журналіст цього видання? Наприклад, за кошти бюджету йому було куплено білет до Нью-Йорка на генасамблею ООН. Бюджету України це коштувало не менше 10 тисяч гривень. Покажіть мені новини з цієї поїздки, підготовлені журналістом, а не прес-службою президента. Адже якщо на квиток журналісту "Обозревателя" скинулися громадяни, вони явно не розраховували, що це буде туристична подорож.

Прошу надати відповіді на ці запитання публічно.

powered by lun.ua
Коментарі — 94
Kripl _ 25.11.2011 12:11
IP: 46.203.70.---
Лаконично всю статью Лещенко можно описать фразой: "Почему не я? Или чем мы хуже?" Как вы думаете насколько бабушку из Киева или шахтера из Донецка волнует ротация в президентском пуле? Сергей работа журналиста в том, чтобы освещать информацию важную и интересную для людей, а не лично для вас. Мелочно как-то, при том какие расследования вы умеете проводить, не ваш уровень.
Олександр Лісовський _ 22.11.2011 16:04
IP: 95.133.28.---
New style:
Навальний очєнь даже прі чём! Наші недолугі світила журналістики нічого свого ще жодного разу не придумали. Мустафа якось сам розписував на УП, як у Москву на радіо "Сєребряный дождь" на черговий "курс молодого бійця" їздив. Наша журналістика – це убожество в кубі!
А стосовно пулів я вже про це писав, скільки ж можна. Читай вже уважніше, чи що...
"У кожного свій блат у пулах: Лещенко з Мустафою – у соросівського "Відродження", Пішовшик – у януківському літаку". Шо не ясно?
New style _ 22.11.2011 15:23
IP: 79.142.206.---
Олександр Лісовський:
MEMENTO_R:
Теж мені Лєщенко-Навального знайшов:) Скіки можна воду в ступі товкти про тей нещасний пул. Якщо вже копіює провідного москаля-разоблачітєля, то хоч би на український марш який вийшов. Наші світила, як завжди злизують москальські технології із запізненням, та й то не всі...
При чём здесь Навальный?
Глупая попытка связать не связываемое.
Вместо троллизма и передергиваний ответь на вопрос какая связь между твоими наездами на Лещенко и Мустафу (их поездки через частный фонд) и бюджетными деньгами выделяемыми на поездки нонешним лизоблюдам?
New style _ 22.11.2011 15:20
IP: 79.142.206.---
alexand mikhelson
"Формирование президентского пула при Ющенко было намного более непрозрачным"
Читать нужно сначала, с первой части
"Усі роки включно з епохою Ющенка журналісти пулу літали на одному борту з президентом. Таким чином, це не створювало особливого навантаження на бюджет: оскільки президент все одно подорожував чартерним рейсом авіакомпанії "Україна" (зазвичай це був Іл-62 або Ту-134), то журналістський супровід не вимагав додаткових видатків."
Олександр Лісовський _ 22.11.2011 14:23
IP: 95.133.28.---
MEMENTO_R:
Теж мені Лєщенко-Навального знайшов:) Скіки можна воду в ступі товкти про тей нещасний пул. Якщо вже копіює провідного москаля-разоблачітєля, то хоч би на український марш який вийшов. Наші світила, як завжди злизують москальські технології із запізненням, та й то не всі...
Шлакоблок _ 22.11.2011 13:02
IP: 178.94.14.---
Viazi:
Сергей все в пул просится. С таким низким рейтингом УП вряд ли получится. И чем вы отличаетесь от Пиховшека? Тот же качан, только в профиль.
-** А поконкретнее? Или это всё, что Вы можете?
MEMENTO_R _ 22.11.2011 12:53
IP: 82.207.23.---
Олександр Лісовський:
Серьожа!
Дай відповідь лише на 1 питання:
1. Ти і Мустафа катаєтесь по Европах і самітах на бабки фонда "Відродження". Скажи, скільком журналістам в Україні це ще доступно, пріблатньонний ти наш???
-----------------
Для особливо обдарованих Сергій "кагбе намєкає" що за НАРОДНІ (державні) гроші ТРЕБА відчитуватися, а то потім можна і загриміти за нецільове використання.
Dasein _ 22.11.2011 12:15
IP: 178.137.128.---
Олександр Лісовський:
Серьожа!
Дай відповідь лише на 1 питання:
1. Ти і Мустафа катаєтесь по Европах і самітах на бабки фонда "Відродження". Скажи, скільком журналістам в Україні це ще доступно, пріблатньонний ти наш???
В видродження у меня налоги не сробирают.
Dasein _ 22.11.2011 12:13
IP: 178.137.128.---
З бандитськой даркой чапкой
З донецькою ордою!
Dasein _ 22.11.2011 12:11
IP: 178.137.128.---
Нетрогайте ВАровку дырку чапку.Она в законе.Блотная шобла янука отомстит за пацанку. дырку.
murzikmurzik _ 22.11.2011 11:17
IP: 217.20.172.---
Сергію – респект!
Чекаємо на Дарку.
Олександр Лісовський _ 22.11.2011 10:27
IP: 95.133.28.---
І взагалі, шо за наївні запити від провідного світила української журналістики Лещенка? У кожного свій блат у пулах: Лещенко з Мустафою – у соросівського "Відродження", Пішовшик – у януківському літаку.
Олександр Лісовський _ 22.11.2011 10:21
IP: 95.133.28.---
витя_2010:
Олександр Лісовський _ 22.11.2011 01:10IP: 95.133.41.-
Серьожа!
Дай відповідь лише на 1 питання:
1. Ти і Мустафа катаєтесь по Европах і самітах на бабки фонда "Відродження". Скажи, скільком журналістам в Україні це ще доступно, пріблатньонний ти наш???

Розумний ти наш, Серьожа пише про ГРОШІ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ, тобто про його, мої, твої гроші, і він хоче знати (і я теж), як ці гроші витрачаються. І маємо на це право. Фонд "Відродження" НЕ ФІНАНСУЄТЬСЯ НАМИ ЯК платниками податків, тому, як витрачається гроші цього фонду, має цікавити не нас, а тих, хто цей фонд фінансує. Пойняв, чесний ти наш?
Якшо ти так печешся про мої та наші податки то спитай у Серьожі, чого він не питає свого папіка, куди він їх дівав, коли був головою нацбанку?
Це раз.
2. Чого Серьожа не пише, як розподілявся пул Тимошенко, коли вона ще була виїздна? Зокрема на прийняття рішень там впливає і підд'ячий Печерської лаври Бровкін, главрєд партійної газети "Вечірні вісті".
унікум _ 22.11.2011 09:33
IP: 82.207.122.---
Лещенко: "замість справедливого розподілу місць у пулі, адміністрація президента роздає їх лояльним журналістам як винагороду за їхню вірність ідеалам Банкової".

Сергію, ви згадали "ідеали Банкової". А що, Банкова (чи ПР, чи Янукович) має щось, що можна назвати ідеалами? Можете їх назвати?:)
Led_Zeppelin _ 22.11.2011 08:28
IP: 193.43.95.---
...зірка епохи Леоніда Кучми В'ячеслав Піховшек, ...
=======================================
Сергію, може все таки ПІХВОшек? Якщо ми почнемо речі називати своїми іменами – буде перший крок до істини...
defenderua _ 22.11.2011 08:16
IP: 188.123.241.---
Рімейк пісні "Священная война"
Присвячується Юлії Володимирівні Тимошенко!

До 22.11.11 р.

Вставай Країна рідна,
Вставай на смертний бій,
З бандитською мерзотою,
З донецькою ордою!

Приспів:
Хай лють кипить шляхетна,
У кожного в душі,
За Волю України
В Священній цій війні

Ворожі ми в усьому
Як різні полюси
За світлу долю боремся,
Вони – за царство тьми
Приспів.

Дамо ми відсіч гідну,
Душителям українських ідей
Гвалтівникам, грабіжникам,
мучителям людей!
Приспів.

Не сміють хами-урки
Над Батьківщиною літать
Поля її прекрасні
Ми не дамо топтать
Приспів.

Ми в лоб бандитській нечисті
Кулю заженем,
В міцну труну навіки
Ми покидьків заб'єм!
Приспів.

Ми будем битись люто,
Всім серцем і душею
За нашу Батьківщину,
За неньку-Україну!
Приспів.

Встає Країна рідна,
Встає на смертний бій,
З бандитською мерзотою,
З донецькою ордою!
Приспів
Tsiundr _ 22.11.2011 07:30
IP: 194.44.171.---
Вероятно господину будущему президенту во время очередной отсидки кроме как газеты Известия на туалетные нужды больше ничего не выдавали... Ностальгия-с...
витя_2010 _ 22.11.2011 06:28
IP: 77.121.169.---
яцек _ 21.11.2011 21:06IP: 109.87.95.

Це ти пишеш "разводняк". Журналісти мають писати не те, що вигідно владі, а надавати об'єктивну інформацію. Тим більше, за гроші платників податків. А де ти бачиш об'єктивність у статтях Піховшека? Якщо Янек хоче мати придворних журналістів, то хай платить їм зі своєї кишені, а не з нашої. Та що там казати. Янек – найдорожчий для українців турист. У сенсі бабок.
витя_2010 _ 22.11.2011 06:23
IP: 77.121.169.---
Олександр Лісовський _ 22.11.2011 01:10IP: 95.133.41.--
Серьожа!
Дай відповідь лише на 1 питання:
1. Ти і Мустафа катаєтесь по Европах і самітах на бабки фонда "Відродження". Скажи, скільком журналістам в Україні це ще доступно, пріблатньонний ти наш???

Розумний ти наш, Серьожа пише про ГРОШІ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ, тобто про його, мої, твої гроші, і він хоче знати (і я теж), як ці гроші витрачаються. І маємо на це право. Фонд "Відродження" НЕ ФІНАНСУЄТЬСЯ НАМИ ЯК платниками податків, тому, як витрачається гроші цього фонду, має цікавити не нас, а тих, хто цей фонд фінансує. Пойняв, чесний ти наш?
Олександр Лісовський _ 22.11.2011 01:10
IP: 95.133.41.---
Серьожа!
Дай відповідь лише на 1 питання:
1. Ти і Мустафа катаєтесь по Европах і самітах на бабки фонда "Відродження". Скажи, скільком журналістам в Україні це ще доступно, пріблатньонний ти наш???
Kaatrya _ 22.11.2011 01:01
IP: 207.38.139.---
Сергію, Ви розраховуєте на відповідь? Чи це риторичні питання...Гадаю, Ви не маєте ілюзій щодо цього.
Шануйтесь! Ваша справа заслуговує на повагу, щоб там не тявкали шавки.

Пи.си. "куплено білет до Нью-Йорка" – КВИТОК, а не білет, білети на екзаменах. При нагоді, нагадайте Притулі, що на УП має бути грамотний редактор. Дуже часто трапляються статті з помилками.
Alexasha _ 21.11.2011 22:55
IP: 207.230.255.---
SIM5:
яцек:
Нелояльные газеты должны получать место в пуле в исключительных случаях (в основном, чтоб "заткнуть рот") Это нормально и правильно.
Точно. Лучше всего нелояльные СМИ закрывать, а журналистов сажать. Нафиг. Тогда гарантия, что все будут писать то, что надо власти. А то развели, понимаешь, либерализьм. И еще эти казлы, которые мешают им жить, что-то имеют против. Нафиг.
Лутше знять штани і отправіть в Чєчню!
arcor _ 21.11.2011 22:00
IP: 195.145.28.---
Кому з українців цікаві москальські медія?
RV_ukr _ 21.11.2011 21:52
IP: 91.218.44.---
RV_ukr:яцек:
Згоден...Але чому за наші (платників податків) гроші?
RV_ukr _ 21.11.2011 21:48
IP: 91.218.44.---
яцек:
статья-развод.
Сергей Лещенко не может не знать, что задачей любой пресс-службы является создание нужного имиджа и контроль взаимодействия со сми, а вовсе не всякая фигня типа "справедливого распределения квот в пуле" и тэдэ.
Пресс-служба обязана работать так, чтобы сми писали то, что нужно.
Иначе – это непрофессиональная служба.

Річниця Майдану76 Україна та Європа1003 Майдан 2013524 Уряд реформ366 Aтака Путіна1153
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter