Сергій Лямець Блогер, проект Politicus Vulgaris

Что стоит за сюмаризацией СМИ?

15 грудня 2017, 00:25

Ничего не имею против Виктории Сюмар. Симпатичная барышня, очень разумная – сказка.

Но не могу пройти мимо классной работы. Люблю шедевры.

Итак, Виктория Сюмар опять порадовала. Решила отрегулировать работу СМИ.

Напомним, раньше она отрегулировала работу радио. Обязала вставлять минимум n% музыки на украинском. Вроде хорошо и патриотично, но классной украинской музыки оказалось (n-50) %, а в остальное время на нас хлынул шлак вроде "Не дала, не дала". Ничего, терпим и переключаем каналы. Все чаще слушаем с телефона. Лишь бы Виктория и дальше Родину защищала от Киркорова и Кобзона.

Теперь сюмаризация коснется работы журналистов. Признаюсь, без 100 грамм в законопроекте не разобраться. Слишком точные правки предлагаются. Авторы и те, кто за ними стоит, явно имеют на прицеле очень понятные им цели и потоки. Но изложено все так, что непосвященные не поймут.

http://www.pravda.com.ua/news/2017/12/14/7165558/

Порассуждаем.

******************

Первое впечатление такое. Общий смысл законопроекта 7395 – забить последние гвозди в крышки гробов государственных и коммунальных СМИ.

Если вы забыли, то уже год как происходит разгосударствление. Как именно происходит, не знаю. Думаю, бессмысленно и беспощадно. Год назад местным СМИ массово обрезали финансирование, и таким образом заставили или умереть, или перейти на самообеспечение.

Теперь осталось перегрызть последние пуповины. Очевидно, законопроект Виктории Сюмар и компании это самое делает. Он по сути запрещает местным органам власти и госкомпаниям быть учредителями СМИ. Финансировать их тоже запрещает.

Если кто сильно настаивает – пожалуйста, содержите. Но отныне СМИ органов власти должны скатиться до формуляров. Исключить труд журналистов и печатать в точности темники и официальные документы властей.

Как бы невелика потеря – особо качественной журналистики там давно нет, все больше вести с полей и ферм. А вот политическая реклама накануне выборов – всегда очень соблазнительный момент.

На рынке коммунальных СМИ явно происходит что-то живенькое. Не зря там в соавторах Власенко и Павелко.

Возможно, кто-то под шумок сбивает себе всеукраинский медиахолдинг, скупая за бесценок целые редакции. Кто-то распоряжается освободившимися помещениями. А кто-то борется за информационное пространство внутри региона.

В целом, за местными СМИ будущее – основная часть избирателей центральные СМИ не читают, разве что смотрят ТВ. Но каждому интересно, кто нагадил у него под окнами накануне вечером. Если вы не знаете, региональные рынки СМИ почти пустые, особенно интернет-сегмент и ТВ. За редким исключением – Харьков, Днепр и Львов, конечно, дадут фору Киеву.

Теперь надо понять, кому выгодно. И что выгодно. Например, рекламные статьи перед выборами ставить хочется. Агитацию чужих кандидатов – очень не хочется. А если сузить рынок и все сосредоточить в одних руках – прекрасно. Хочется + хочется = рука чешется.

Ну и хорошо бы отсечь госфинансирование. Если догадка верная, возникает ясность, зачем Виктория Сюмар и соавторы обязывают госорганы заключать договоры с негосударственными СМИ на размещение своих материалов. С такими оговорками, что никакой госорган этого не станет делать.

Да здравствует свободный рынок! Никаких карманных СМИ. Никакого админресурса. Никаких разнарядок. Кэш оунли – кому надо.

И оборотная сторона. Представьте, если орган власти обязан публиковать 1-2-3, а своего СМИ у него нет. Остались только негосударственные – которые бывшие свои. Плати или вали.

Впрочем, там может быть и другое объяснение. Этой же статьей легко отсечь нежелательные публикации, и сделать еще много каки. Какова точная задумка, непонятно – еще раз говорю, что формулировки настолько точные, что наверняка лоббистские. Авторы наверняка знали, зачем складывают буквы именно так, и запутали формулировки окончательно.

А пост Сюмар о том, как они облегчат жизнь СМИ, считаю классным образцом парламентской беллетристики. Это надо уметь: написать черное, иметь в виду синее, а всем вокруг говорить, что красное. Ну и традиционное помахивание "Кобзарем" в духе "если вы против законопроекта, то вы против української мови".

"Хто не скаче, той москаль".

******************

Второе впечатление. Большую свободу бесплатного пиара получают центральные властители – президент, премьер и иже с ними

Кстати, для них банкет официально бесплатен. Уверен, жрать будут от души.

Например. " За зверненням Президента України, НСТУ ТА ІНШІ АУДІОВІЗУАЛЬНІ ЗАСОБИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ надають йому прямий ефір для екстрених офіційних виступів з важливих питань державного життя або передають тексти відповідних виступів, отриманих від прес-служби Президента України, на безоплатній основі".

Угадайте, кто такие ІНШІ АУДІОВІЗУАЛЬНІ ЗАСОБИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ? Они случайно не называются "Интер", "1+1" и так далее? А может, имеются в виду местные телеканалы? Я бы выступал там каждый день, рассказывая о важных вопросах государственной жизни – например, как я-президент вручил квартиры военным или я-президент открыл новый мост. А если не выступал – то темнички рассылал.

Депутатам, кстати, дали немного гарантированного времени эфира на НСТУ. Слава богу, никто госканалы не смотрит, разве что по большой голодухе. Так что забьем г...м эфир.

******************

Третье впечатление. Не знаю, зачем Виктория Сюмар и коллеги влезли в аккредитацию журналистов в Верховную Раду.

Секретариат и так долгие годы выдает аккредитации журикам и операторам именно так: письмо с пакетом документов, печатями и всякой фигней. То есть, это УЖЕ есть.

А вот массово переаккредитовать? Думаю, кому-то сильно понадобилось. Понять бы, зачем.

Только не надо о провокаторах. В "игры патриотов" я не верю. Не те люди говорят о патриотизме. Даже Путин теперь патриот Украины, за украинцев болеет душой.

******************

В целом, законопроект попахивает советчиной. Выписан в лучших канонах Компартии СССР, которая готовится идти в последний и решительный бой со всемирным злом.

Все внутри содрогается от мысли, что в "идеальном" для авторов варианте начнется война, в стране введут военное положение и запретят все СМИ. Останутся только телеканал "Рада", НСТУ и какой-нибудь Вестник Минобороны. А что? Идеально для проведения выборов в условиях чрезвычайной ситуации. Это уже не советчина, а турчиновщина какая-то. Сладкий сон лукавого диктатора за секунду до включения "Не дала, не дала".

Как по мне, законопроект нужно рубить под корень. Или пусть авторы объяснят, чего хотят на самом деле, или хватит морочить голову.

Как сказал бы Михо, патриоты набрыдлы.

P.S. Виктория, пардон, шо не державною мовою;-)

Коментарі — 19
Orest Pecharskyy _ 18.12.2017 12:23
IP: 35.205.171.---
Yaroslav Yurkiv:
Ну як це зрозуміти? Віки! Століття пройшли! А воно так і не змогло вивчити мову народу, серед якого живе і претендує на "остроуміє"... Правду кажучи, незручно вже і звертати увагу на подібних "воно", бо "воно" – це стабільність цього вікового духовного дебілізму "міклухо-маклаїв" зі сходу... Це є хронічне. І невиліковне. З такою хворобою не можна показуватися на людях. Колись хворих на проказу ізолювали. Це якраз цей випадок
Orest Pecharskyy _ 18.12.2017 12:20
IP: 35.189.212.---
Ну як це зрозуміти? Віки! Століття пройшли! А воно так і не змогло вивчити мову народу, серед якого живе і претендує на "остроуміє"... Правду кажучи, незручно вже і звертати увагу на подібних "воно", бо "воно" – це стабільність цього вікового духовного дебілізму "міклухо-маклаїв" зі сходу... Це є хронічне. І невиліковне. З такою хворобою не можна показуватися на людях. Колись хворих на проказу ізолювали. Це якраз цей випадок.
Орест Степовий _ 15.12.2017 22:38
IP: 188.130.176.---
Ну за шлак відповідають також (чи в першу чергу), власники радіо і ті хто наповнює ефір.
За бажанням можна знайти багато хорошого і достойного)
Stepan Cherniakov _ 15.12.2017 10:19
IP: 104.155.29.---
Fedor Kulikov:
Мені думки цього "Дейтеля" після такого українофобства читати гидко.
Миклован _ 15.12.2017 09:40
IP: 194.44.31.---
ось навчишся державної мови, москалику, тоді будеш гавкать
руслан49 _ 15.12.2017 09:38
IP: 37.52.17.---
4000 акредитованих журналістів у Раді. А якщо вони всі туди прийдуть? І ще. Хто такий Лямець, який не може, щоб з телефона не послухати Кобзона. Він точно український блогер.
Юрій Горяйнов _ 15.12.2017 08:53
IP: 176.108.235.---
На жаль, автор доволі заангажований. Висновки не витримують критики і мало схожі на професійну роботу журналіста, за яку так ратує автор. А хотілося б саме такої роботи і авторів блогів і місцевих ЗМІ.
Олександр Деркач _ 15.12.2017 08:36
IP: 35.205.42.---
Какой-то вы привередливый. Кроме дала-не дала, там ещё есть моя люба любить пиво. Мало, что-ли. Сюмар нравится.
Pavlo Koma _ 15.12.2017 07:42
IP: 91.124.253.---
Ірина Фаріон · "Ось вона свідомість хитровимаханого садового та його ізбіратєлєй".
Радіостанція "Люкс ФМ" Садового передає любу "задріпану" музику, лиш би не українську.
Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оштрафувала ПрАТ "Радіокомпанія Люкс" (радіостанція "Люкс ФМ") на 50 тисяч 520 грн за недотримання квоти на українські пісні та дала місяць на усунення порушень. Нагадаємо, в Україні 8 листопада 2016 року набув чинності закон "Про внесення змін до закону України "Про телебачення і радіомовлення" (щодо частки пісень державною мовою в музичних радіопрограмах і радіопередачах) ". Згідно з документом, квота на пісні українською мовою у радіоефірі в часових проміжках із 7:00 до 14:00 та з 15:00 до 22:00 вводиться поступово: протягом першого року їх має бути щонайменше 25%, другого – 30%, третього – 35%. Ведення передач державною мовою протягом першого року дії закону має становити 50%, другого – 55%, третього – 60%.
Майже _ 15.12.2017 07:38
IP: 35.205.38.---
Fedor Kulikov:
Stepan Cherniakov:
Після оцього П,С в кінцю хочеться гнати цього Лямця в три шиї. Їдь в РФ і там можеш писати не державною мовою...
Дядько Степан, Ви трохи легше з вигнанням, бо не залишите в Америці жодного англомовного, а в Канаді ані українця)) Ви думки читайте, а не букви роздивляйтесь..."Не дала, не дала" і українцям слухати гидко.
Завжди з цікавістю читав Політікус Вульгаріс. Лямець профессіонал слова. І мені було майже байдуже, що російською. Але оці кілька вставок українською і суржиком з явною насмішкою дали більше розуміння, про автора. Прикро. Мінус один.
wed _ 15.12.2017 03:36
IP: 104.155.18.---
Fedor Kulikov:
Stepan Cherniakov:
Після оцього П,С в кінцю хочеться гнати цього Лямця в три шиї. Їдь в РФ і там можеш писати не державною мовою...
Дядько Степан, Ви трохи легше з вигнанням, бо не залишите в Америці жодного англомовного, а в Канаді ані українця)) Ви думки читайте, а не букви роздивляйтесь..."Не дала, не дала" і українцям слухати гидко.
так на 2 тверезі думки тут нас...но 3 відра відсєбятинки, головним чином гадкенької... нащо щось таке взагалі читати?
я напр. пожалів... як би ногою не туди ступив
wed _ 15.12.2017 03:32
IP: 35.195.177.---
Stepan Cherniakov:
Після оцього П,С в кінцю хочеться гнати цього Лямця в три шиї. Їдь в РФ і там можеш писати не державною мовою...
угу, по-хамськи Сєрошька закінчив – як би претензії має головним чином до Сюмар, а обгадив і "патріотизм" взагалі, і зневагу до української мови виказав...
та й ресурс для проявів своїх заморочок міг би вибрати більш відповідний...
Fedor Kulikov _ 15.12.2017 03:23
IP: 93.127.113.---
Stepan Cherniakov:
Після оцього П,С в кінцю хочеться гнати цього Лямця в три шиї. Їдь в РФ і там можеш писати не державною мовою...
Дядько Степан, Ви трохи легше з вигнанням, бо не залишите в Америці жодного англомовного, а в Канаді ані українця)) Ви думки читайте, а не букви роздивляйтесь..."Не дала, не дала" і українцям слухати гидко.
Fedor Kulikov _ 15.12.2017 03:16
IP: 93.127.113.---
))))) Поразительно, что более-менее качественная труженица ртом, попав с окружной на главную, призванием своим увидела борьбу с бывшими товарками по цеху. Впечатление такое, что на главной улице она собирается трудиться вечно...)))
Paul Magogan _ 15.12.2017 03:03
IP: 46.133.252.---
Невже хтось читає недолугі регіональні та комунальні ЗМІ. До центральних – маса претензій, а про решту можна сказати – жах! Тексти без смаку, без розуміння поняття стилю, без прояву інтелекту. Ніби пишуть мавпи, а не люди. Наприклад. в газеті "Ріо-Бердичів" у кожній замітці й статті міститься назва міста. Скріз – Бердичів і Бердичів, чи не в кожному абзаці. І так зрозуміло, де відбуваються події, невже не можна обійтися без тавтології? Якби всі ЗМІ існували в повноцінному конкурентному середовищі, менше паперу йшло би на публікацію різного непотребу, та і якість ЗМІ була би на порядок вищою.
Stepan Cherniakov _ 15.12.2017 01:22
IP: 176.37.163.---
Після оцього П,С в кінцю хочеться гнати цього Лямця в три шиї. Їдь в РФ і там можеш писати не державною мовою...
Вадим Криничний _ 15.12.2017 01:16
IP: 89.252.61.---
І вона ж туди, в зграю. Сумно.
Юрий-Богдан Домбровский _ 15.12.2017 01:12
IP: 104.155.18.---
Правильно, но... слабовато. Тётка вуйна старается! Что Геббельс у Бормана, Мехлис у Сталина, Суслов у Брежнева. Таланта, правда?...
Max Mykhaylenko _ 15.12.2017 00:53
IP: 31.134.105.---
Так, саме від Сюмар якось не дуже очікувано. Сумно. Чи-то скурвились остаточно ці пані та панове, чи-то головою на владі поїхали, як папєрєдніки. Доведеться-таки мінять. Такий прогрес – хай і повільний.
Україна та Європа932 Уряд реформ316 Aтака Путіна1114 Корупція1116 Свобода слова545
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter