Завдання розслідування – професійна робота, а не змагання партійних трубадурів
З виступу на засіданні Комітетів з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності та запобігання і протидії корупції
Хотів би нагадати усім колегам-народним депутатам, що наша сьогоднішня розмова транслюється у прямому ефірі і є жахливою для всіх, хто її чує. Особливо її початок, коли звучали суми, які потім були частково були підтверджені Генеральною прокуратурою. Так от, усі ті цифри були просто жахливими для слухачів.
Але для експертів і практиків правоохоронної сфери нічого нового не прозвучало. Ми знову і знову чуємо про системну корупцію, системне розкрадання бюджетних коштів в особливо великих розмірах.
У свій час тисячі таких кримінальних справ я з МВС направляв за підслідністю до ГПУ. І після мене направляли, і зараз направляють. Проте був і до останнього часу залишався політичний взаємозалік звинувачень.
Що це означає? Це означає, що мафіозні присоски працюють до того часу, поки "співпрацюють" з певними політичними силами при владі, а потім спокійно поступаються місцем висмоктування державних фінансів іншим мафіозним структурам під іншим політичним дахом.
У тюрму потрапляли тільки ті, хто про це наважувався говорити вголос і намагався зламати правила гри.
Тому зараз не питання в окремих кримінальних провадженнях. І особливо хочу акцентувати на тому, що ми сьогодні жодного разу не почули жодного факту про протиправні діяння прем'єр-міністра чи міністра. Жодного.
Тому я підтримую позицію колеги Тетерука: старанно зліплюваний міф про тотожність між 7,5 млрд. грн. розкрадання і урядом є брехнею. Навіть інформація або думка шановного пана Гордієнка про тотожність 1,5 млрд. за часи А.Яценюка і уряду стосується лише підзвітних уряду підприємств, що сам він і підтвердив.
Однак якщо ми будемо звинувачувати керівників у тому, що вони мають нести відповідальність за своїх підлеглих, то це шлях у нікуди, це шлях до покривання.
Я на такій позиції був в МВС і тримаюся такої думки і зараз. Пропоную прийняти її й іншим: не той добрий керівник, у якого немає виявлених фактів корупції та зловживань, а той – хто сам виявляє такі факти. Той добрий, хто не боїться визнавати їхнє існування в своїй інстанції і чистить свою систему незалежно від того, хто кого призначив. Хто й кому сват, брат, знайомий чи підлеглий.
Так має бути, бо інакше будемо консервувати ситуацію. Кожен керівник буде боятися виявлення будь-якого факту зловживань чи корупції. Ми це вже проходили спочатку понад сімдесят років, а потім мали іще двадцять три роки подібної практики.
Тепер з'ясуймо питання про те, чим є Державна фінансова інспекція. Мене більше всього жахають не цифри (я чув і більші, на жаль). Для тих, хто не розуміє ситуацію, хочу сказати: жодне кримінальне провадження не може бути навіть порушене, доки немає акта ДФІ.
Додуматися торік позбавити її фінансування міг тільки геній.
Сьогодні наш парламент відновив бюджетне фінансування ДФІ, зробивши перший крок до того, щоб система запрацювала.
Другий наш обов'язок – забезпечити об'єктивне розслідування Генеральною прокуратурою усіх фактів, виявлених за дорученням прем'єра Яценюка і керівників правоохоронних органів (Яреми і Шокіна), Фінінспекцією та іншими органами.
Що треба буде зробити для того, щоб таке розслідування було об'єктивним, прозорим і не переходило в політичну площину навішування ярликів. Насправді таких варіантів є дуже мало.
Перший – Тимчасова спеціальна комісія. Проте скажіть мені, яка ТСК у цій країні коли-небудь дала щось інше, крім піару?
Другий варіант – створення робочої групи з представників двох комітетів, бо в повному складі їм буде дуже важко працювати. Має бути створено робочу групу з двох комітетів – антикорупційного і законодавчого забезпечення діяльності правоохоронних органів – із пропорційним представництвом.
Чим це відрізнятиметься від ТСК? Тим, що в ТСК може потрапити, скажу м'яко, людина з маленькою компетенцією, але сильним голосом. До робочої ж групи увійдуть люди, які мають досвід роботи і добре розуміє, де ми живемо, які питання ставити і про що їй відповідають.
Визначити позицію можна рейтинговим голосуванням членів наших двох комітетів.
Особисто я проголосую за робочу групу двох комітетів як професійний орган, що буде заслуховувати стан розслідування.
Ми можемо також прийняти рішення з рекомендацією парламенту покласти функції тимчасової спеціальної комісії на таку робочу групу, створену за участю двох профільних комітетів. Тоді ми отримаємо професійну роботу, а не змагання партійних трубадурів.
***
Після запальних дискусій народні депутати рекомендували Верховній Раді покласти обов'язки Тимчасової слідчої комісії з розслідування корупції в Кабміні на робочу групу, сформовану двома комітетами.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.