23 вересня 2013, 18:56

Шляхами перемог. Другий етап цьогорічного Автомайдану

Продовжую публікувати матеріали, прислані автомайданівцями. Початок тут.

Після Києва Автомайдан прибув у Бушеве. Громада села хоче захистити озеро – улюблене місце відпочинку на своїй території, яке чужорідні ділки намагаються перетворити на кар'єр для видобутку граніту. Триває судовий процес, максимально використовуються "персональні контакти", але люди зрештою зрозуміли, що оптимальне рішення – утвердити своє право власності на землю, ліс, водні об'єкти як в межах, так і за межами населеного пункту шляхом створення територіальної громади – юридичної особи – власника. У статуті, який на цей момент наявний і прийнятий сільською радою, зазначено, що сільська рада делегує частину своїх повноважень за бажання територіальній громаді, а не навпаки, як цього вимагають статті 140-144 Конституції України та Європейська хартія місцевого самоврядування. Громада села готується до загальних зборів. Імпонує її щире бажання контролювати можливі шкідливі наслідки, які може мати будь-яке виробництво для екології та загалом інтересів громади на території громади. Громада хоче самостійно здійснювати господарську діяльність.

У селі Мельники Черкаської області на зустріч з колоною прийшли переважно учасники місцевого родинного поселення, що розуміють: для захисту свого способу життя замало триматися разом, потрібно разом з корінними жителями села творити єдину громаду – власника. Особливо це важливо для унеможливлення масової вирубки місцевого лісу – фактично чи не єдиних "легенів" всієї Центральної України.

Після цього колона з 12 авто в'їхала в бунтівну та горду Недайводу на Дніпропетровщині. Три дні селом ходить міліція і збирає покази учасників загальних зборів. За "злочин" – створення територіальної громади загальними зборами відкрито кримінальне провадження проти голови громади (стаття про "самовільне присвоєння" владних повноважень) та проти активного учасника загальних зборів, що підняв питання про законність оренди сільського ставу та необхідність витребування громадою документів про права власності будь-кого на цей став, якщо такий власник загалом можливий окрім самої територіальної громади? Чи правомірно відповідно таким орендарем стягнення оплати з рибалок, якщо жодних прав у нього на це фактично немає? За "надмірну ініціативність" проти цієї людини порушено кримінальне провадження за фактом "перешкоджання законній правовій діяльності"? Після триденного тиску, "виховної" сесії сільської ради, яку фактично проводив голова районної ради у супроводі десяти міліціонерів, члени громади вийшли на зустріч з Автомайданом, а місцеве чиновництво та депутати відправили "відбиватись" до людей та активістів Автомайдану лише місцевого голову та дільничого. Ті ж, хто активно людям розповідав про "неконституційність" та "незаконність", коли приїхали юристи Асамблеї та Вільного простору, просто щезли. Саме цікаве, що навіть місцева голова, повністю розуміючи правильність позиції громади, боїться не її невдоволення своїми діями, а гніву "власного начальства", яким, як вона вирішила, чомусь є для неї голова районної ради чи голова райдержадміністрації. Громада – власник та громада – контролер для неї з цієї причини є чимось фантастичним і нереальним. Їй надто важко осягнути, що громада – власник бюджету і відповідно зарплату їй платить саме вона.

Після Недайводи Автомайдан прибув у Яремівку на Харківщині. У трьох місцевих селах громаду створено. Мотиватором для цього став можливий видобуток сланцевого газу з гарантованими катастрофічними наслідками для екології регіону. Цікавою на цій зустрічі була позиція представника "суверенів" (групи людей, що створюють об'єднання людей без участі більшості, вважають українців корінним народом (такими в Україні є ті національності, які не мають своєї державності за межами України) та визнають з вітчизняного законодавства фактично лише Конституцію України, роблячи наголос на права людини, а не права громадянина): якщо ви все повертаєте громадам, то що залишиться людині. Позиція Автомайдану є простою і чіткою: життя громадою є тисячолітньою традицією українського народу; ніколи в Україні не було кращого і справедливішого захисника приватної власності, як територіальна громада; так само як громада захищає кожного окремого члена громади, так само і кожен член громади є відповідальним перед громадою. Такий підхід повністю відповідає принципам Європейської хартії місцевого самоврядування.

У Гречишкіно Автомайдан допоміг місцевим жителям здійснити громадський контроль – перевірку призначення техніки, величезна маса якої зосереджена біля Гречишкіно. Техніка призначена для сейсморозвідки і у людей відповідно закономірно виникли побоювання, що видобуток сланцевого газу шляхом гідророзриву може прийти і на їхню територію. До цього Автомайдан фактично "відбив" у міліції авто, затримане у незаконний спосіб біля поста ДАІ. Без рішення суду вилучати у будь-кого його майно незаконно. Активісти громадських організацій акуратно пояснили це працівникам міліції. Побачивши нас, машина – евакуатор одразу покинула місце порушення закону. Водій миттєво зрозумів, що краще "зникнути". Фраза "краще б ми їх не рухали взагалі" стала надто частою зі сторони правоохоронців у спілкуванні з ними. Може, простіше, не реагувати на незаконні дії виконавчої служби?

У Трьохізбенці Луганської області збори відбувались під стабільні вигуки місцевого землевпорядника, намагання інших осіб вкинути у спілкування мовне чи національне питання. Але ми ще не бачили, щоб настільки тепло приймали галичан в Східній Україні. На початку Автомайдану на Львівщині від представника вільних профспілок прозвучала теза про повновладдя громад як українську національну ідею. Ця ж сама теза прозвучала у Великій Чернігівці з вуст луганчан. У Великій Чернігівці та ж сама проблема, що і в Борщеві на Житомирщині, Недайводі на Дніпропетровщині – намагання у кращих традиціях 37 року фактично репресувати членів громадських комітетів та голів громад.

Проблеми у громад є не лише на Сході. Такі ж проблеми є і у громад Західної України. І партійні вподобання тут не грають особливої ролі, коли виникає питання власності. Переслідування голів громад є практикою і Західної України. Чиновництво з аналогічним рвінням позбавляє прав територіальні громади здійснювати безпосереднє управління.

Але загальноукраїнський рух встановлення територіальними громадами конституційного ладу вже не спинити.

Остання точка зупинки Автомайдану – Нікополь. Після чого представники громад 10 областей України роз'їдуться по своїх домівках, щоб продовжити роботу окремими мобільними групами.

https://www.facebook.com/vilnyi.prostir?ref=hl

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Удар, який мали завдати ми, а не РФ

Вночі ворог завдав удару дронами-камікадзе по пункту постійної дислокації моєї бригади. Я там був лише раз у житті, але, принаймні, знаю, як виглядають ці древні будівлі...

Чи стане Україна криптомайнінговим тигром?

Іван Полтавець, керуючий партнер Fipra Ukraine Ігор Луценко, нардеп 8 скликання Заворушення у Казахстані дають Україні унікальний шанс залучити іноземні інвестиції...

До теми результатів Укрзалізниці

На межі 2021 і 2022 виникла дискусія щодо результатів роботи Укрзалізниці (я раніше неодноразово критикував цю компанію за дивні рішення)...

Чому податкова в Києві захищена від дронів, а ЗСУ під Широкіно – ні?

Читаю дослівно новину і охрінєваю: "В районі населеного пункту Широкине противник задіяв безпілотний літальний апарат, за допомогою якого скинув постріл ВОГ-17"...

А давайте все ж обговоримо нову версію законопроекту про столицю?

Шановні кияни, а також люди, котрі співчувають столиці! Як відомо, уже понад 2 роки триває епопея чинної влади по законодавчому облаштуванню нашої столиці...

Новий законопроект про Столицю України

Шановні кияни, а також люди, котрі співчувають столиці! Як відомо, уже понад 2 роки триває епопея чинної влади по законодавчому облаштуванню нашої столиці...