Віталій Купрій про урядовий варіант міліцейської ''реформи''
Разом з Віталієм Купрієм ми є співавторами законопроекту про реформу міліції (за номером 1692-1). Проект було розроблено авторським колективом спільно з провідними експертами Реанімаційного Пакету Реформ.
Я вважаю, що мені пощастило бути у цьому колективі. На сьогодні це – звісно, не ідеальна, але все ж скажу, що найкраща, найреволюційніша концепція реформування міліції. Готова, так би мовити, до використання у вигляді законопроекту. Причому чекає свого часу вона уже три з половиною місяці.
На днях уряд зареєстрував свій, власний законопроект реформи міліції за номером 2822. Маю навести коментар Купрія з приводу цього законопроекту:
Законопроект "Про національну поліцію" N2822, поданий Кабінетом Міністрів на розгляд Верховної Ради входить в суперечність з Коаліційною угодою і не відповідає вимогам суспільства.
Так, всупереч пункту 4 розділу V цієї угоди, законопроект N2822, не передбачає створення муніципальної поліції і, зокрема, функції патрулювання буде здійснювати саме національна поліція.
Функції всіх без виключення поліцейських підрозділів в законопроекті N2822 не прописані взагалі, що дасть можливість керівництву поліції маніпулювати своїми повноваженнями.
Процедура вираження недовіри керівнику підрозділу поліції передбачає голосування обласними радами, або Київською міською радою у кількості від 2/3 до ¾ голосів депутатів. В сучасних умовах низького відвідування пленарних засідань, ця можливість перетворюється в фарс. А міські, селищні, або сільські громади (окрім м. Київ) взагалі усуваються від прийняття рішень щодо неефективних, або злочинних дій поліцейських.
Ще однією суттєвою розбіжністю з коаліційною угодою, яка може виникнути внаслідок прийняття законопроекту N2822, є збереження політичного впливу керівництва держави на правоохоронні органи, зокрема через процедуру призначення керівника Національної поліції та його безпосередніх підлеглих. Конкурсний відбір і залучення до цього процесу громадськості не передбачено взагалі.
Підлягають критиці окремі норми законопроекту "Про національну поліцію", які стосуються створення та функціонування поліцейських комісій. По аналогії з вищенаведеним, тільки обласні та Київська міська рада буде визначати представників від громадськості в ці комісії. Тому думка людей на містах буде фактично проігнорована. Процедура відклику з поліцейських комісій представників громадськості, які не виконують справно свої функції не передбачена. Тому їх легко буде підкупити щоб ухвалювати неправомірні рішення.
Все вищезазначене дасть усуває громадськість від контролю за ефективністю поліцейської діяльності і залишає поліцію вкрай заполітизованим органом.
Від себе додам невеликий, але важливий коментар. Схоже, що урядовий законопроект просувають з грубим, одним із найгрубіших порушень регламенту, яке тільки можна уявити. Реєструвати законопроект 2822 секретаріат ВР не мав права, оскільки законопроект на цю ж тему було зареєстровано більш ніж 3 місяці тому. Стаття 100 Регламенту передбачає 14-денний термін на реєстрацію альтернативних законопроектів. Якщо це дійсно трапиться, можна остаточно вважати парламентаризм в Україні дохлим.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.