До теми результатів Укрзалізниці
На межі 2021 і 2022 виникла дискусія щодо результатів роботи Укрзалізниці (я раніше неодноразово критикував цю компанію за дивні рішення).
Дійсно, в компанії заявили, що за підсумками минулого року УЗ отримує прибуток, і взагалі за обсягом перевезень у 2021 було перевершено навіть доковідний 2019 рік, чим зупинено більш ніж 10-річний марафон зниження обсягів вантажних перевезень. (Насправді це трагічна тенденція, бо чим менше возять по залізниці за інших рівних, тим більше – по автодорогах, що їх руйнує, тим більше державних коштів йде на ремонт доріг).
Деякі спостерігачі в цю бочку меду стали вкидати дьоготь ложка за ложкою – мовляв, прибуток отримано за рахунок того, що зріст попит: рекордний урожай, збільшення експорту залізної руди чи збільшення внутрішніх перевезень вугілля (бо енергетична криза).
Однак якщо не полінуватися і глянути у статистику перевезень, то виявиться, що обсяги перевезення зернових УПАЛИ на 4.3%, руди – 2.7%. Зросло лише вугілля, і то на скромних 3.3%.
Кажуть також, що прибуток могли "намалювати", недовитративши кошти на підтримання колій у належному стані.
Виявилося, що з витратами на полотно – цілий детектив. Пишуть, що у липні 2021 року, вперше за п'ять років (!),Укртрансбезпека провела планову перевірку додержання УЗ ліцензійних вимог – насамперед безпекової складової. За результатами перевірки було встановлено 116 невідповідностей (порушень), про які було повідомлено минуле керівництво АТ.
Керівництво це, як повідомляє Укртрансбезпека, "упало на мороз" на тему порушень, потім його поміняли, ну а за сприяння нового менеджменту процес іде до наступної позапланової детальної перевірки.
Дійсно, у латанні колійної інфраструктури була минулого року криза, але цю кризу, як кажуть, долають – "На момент старту роботи нової команди в Укрзалізниці функціонування компанії було фактично паралізовано. Були відсутні рейки та деталі для колій, запасні частини для вагонів, запас дизпального був на позначці 2 діб. Наша команда провела велику роботу, щоб відновити постачання та закупити ці товари за вигідними цінами" – і далі йде перелік тих товарів, котрі компанія почала відвантажувати власним підприємствам для ремонту колійної інфраструктури.
При цьому в фінансовий план на 2022 збільшено вдвічі порівняно з 2021 в частині капітальних затрат до 30 млрд грн. – можна сподіватися, що в результаті вкладень в інфраструктуру безпека зросте, і зросте швидкість руху.
Наскільки УЗ зможе вийти у наступному році з багаторічного анабіозу – можна буде побачити по основних кількісних параметрах:
- оновлення локомотивного парку (УЗ задекларувала закупівлю до 170 нових локомотивів);
- оновлення вагонного парку (вантажного та пасажирського);
- збільшенням капітальних інвестицій (у фінплані-2022 закладаються бюджетні кошти в сумі 8,1 млрд грн., їх планується направити на оновлення рухомого складу та інфраструктури).
- збільшенням операційної ефективності (зменшення чисельності персоналу, відокремлення пасажирського напрямку бізнесу, залучення іноземних операторів)
PS
Зацікавився я фінрезультатом і порівняв швидкості руху поїздів у ЄС і у нас. Деякі експерти кажуть, що тільки колосальна повільність руху вітчизняних потягів рятує від аварій. Погуглив – якщо вірити порталу Слово і Діло, різниця у швидкості руху у нас з Німеччиною не така вже й огого.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.