Лист до Юлії Тимошенко та Віктора Ющенка: Треба відмовитися від експериментів над народом і більше не переходити на літній час!

23 жовтня 2009, 20:20

Шановні Юліє Володимирівно Тимошенко та Вікторе Андрійовичу Ющенко!

Пише до Вас Андрій Окара.

Я радий і дуже пишаюся тим, що Ви та люди з Ваших оточень читають мої тексти на блозі "Української правди".

Користуючись цим, спішу донести до Вас, Ваших соратників та співробітників, а також до усіх розумних людей України одну важливу тему. Вибачте, що вона не про вибори, не про рейтинги, не про жахи в російсько-українських стосунках та не про педофілів.



25 жовтня в Україні, як і в багатьох інших країнах світу, буде здійснено перехід з літнього часу на зимовий (звичайний, поясний).

І це дуже добре. Але хочеться вірити, що весною наступного року – в останні вихідні березня, переходу на літній в Україні час не буде.

Тому що тоді, хочеться сподіватися, при владі будуть люди, які будуть дбати про свій народ та його психофізичне здоров'я.

Так, на базі Полтавської гравіметричної обсерваторії Інституту геофізики НАН України імені С.І. Суботіна ще у 1990-х було проведено дослідження щодо корисності та шкідливості переходу на літній час.

У мене є цікаві матеріали цього дослідження – співробітники цього закладу передали їх мені і вповноважили опублікувати витяг з них – там зведено багато фізичних даних та чимало розрахунків співвідношення корисності та шкідливості такого переходу.

Якщо коротко, то ПЕРЕХІД НА ЛІТНІЙ ЧАС Є ВКРАЙ ШКІДЛИВИМ ДЛЯ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА І РІК ЗА РОКОМ НЕ ДАЄ ОЧІКУВАНОГО ПОЗИТИВНОГО ЕКОНОМІЧНОГО ЕФЕКТУ.

Не мені, міській людині, переконувати Вас, Вікторе Андрійовичу, що хто рано встає, тому Бог дає, і що порушення біоритмів є великою шкодою як для кожної людини.

Одні мої знайомі, що живуть у селі на Східній Україні, взагалі не переводять годинника, бо корова, яку слід доїти в той самий час, в них така дурна, що нічого не може зрозуміти про енергозбереження – скільки їй не пояснювали.

Так, за даними Російської академії медичних наук, по Росії в перехідні періоди зміни часу у півтора рази (!) зростає кількість інфарктів, а кількість самогубств – зростає на 66% (!!!).

За різними даними, в різних країнах перехід на літній час зменшує енерговитрати на 1-3% (у Росії – на 0,5%), в деяких навпаки – енерговитрати навіть зростають – на кілька відсотків.

Свого часу перехід на літній час було придумано для того, аби зекономити на освітленні. Але зараз освітлення складає порівняно невелику частину сучасного енергоспоживання.

Краще запроваджувати економні люмінесцентні та свтлодіодні лампочки, аніж сподіватися економити щось на звичайних "лампочках Ілліча" – за рахунок здоров'я співгромадян.

З пострадянських країн від переходу на літній час відмовилися Казахстан, Грузія, Узбекистан, Туркменістан, Таджикистан. Вони відмовилися, хоч і вважається, що перехід на літній час може дати якийсь економічний ефект виключно між 30 та 55 градусами північної та південної широти. Україна лежить між 44 та 52 градусами, Грузія – приблизно на 42 градусі, Казахстан – між 40 та 55 градусами.

В Росії, на жаль, від переходу на літній час поки що не відмовилися, але позитивний приклад України міг би вплинути і на Росію.

Отже, слово людям, для яких ця проблематика є сферою наукової компетенції.



ЗАПИСКА ЩОДО ДОЦІЛЬНОСТІ ПЕРЕХОДУ В УКРАЇНІ НА ЛІТНІЙ ЧАС


(...)

ВИСНОВКИ

1. Середньодобове за робочу п'ятиденку зменшення електроспоживання в Україні при переході на літній час за 11 років (1987-1997) суттєво не змінилося і складає близько 4% від добового.

2. Відповідне збільшення електроспоживання при переході на зимовий час зросло, особливо починаючи з 1993 р. Хоча цифри (табл. 8, колонка "Україна, зимовий час") тут мають велику розбіжність (від 3 до 32 млн.кВт.год. або 0,6-6% від добового електроспоживання) все ж помітна тенденція до їхнього збільшення, порівнюючи з роками 1987-1992.

3. Помітних змін з роками обговорюваних нами параметрів по відібраних регіонах (Крим, Донбас, Львівська обл.) не спостерігається. Приблизно в тих же межах (в процентному відношенні), що і по Україні за період 1994-1997 рр. Спостерігалося зменшення електроспоживання при переході на літній час і відповідно збільшення при переході на зимовий.

4. Відповідні цифри в Криму в 1994-1996 роках, коли там діяв московський час, помітно не відрізняються від аналогічних цифр по двох інших регіонах.

5. Донбас і Львівська обл., маючи різницю довгот близько години, за обговорюваними параметрами помітно не відрізняються між собою.

6. В таблиці 9 (зміна максимального навантаження при переході на літній і зимовий час) помітно збільшення максимального навантаження на Україні при переході на зимовий час особливо після 1992 р., аналогічно з відповідним збільшенням електроспоживання (див. табл. 8). Можливо, що цей феномен пов'язаний з відміною декретного часу в липні 1990 р.

7. Даний звіт можна вважати лише як попередній. Потібно більше часу, ніж було виділено на цю роботу, щоб проаналізувати більший об'єм даних і провести більш детальний, уважний і вдумливий аналіз.

Дичка Іван Олексійович, кандидат фізико-математичних наук, доцент

Полтавська гравіметрична обсерваторія Інституту геофізики НАН України імені С.І. Суботіна


Таблиця 8.

Середні за робочу п'ятиденку переваги в енергоспоживанні (млн.кВт-год.)



Таблиця 9.

Середні за п'ятиденку переваги в максимальних за добу навантаження (млн.кВт.)



TCH.ua

P.S.

Шановні Юліє Володимирівно та Вікторе Андрійовичу, якщо ця тема Вас зацікавить, мене можна знайти за адресою: andokaraСОБАКАyandexКРАПКАru



powered by lun.ua
Коментарі — 33
Sarny _ 26.10.2009 21:37
IP: 91.211.134.---
ДРУГИЙ ДЕНЬ ПРОСТО ПРУСЯ ВІД ВІДЧУТТЯ АБСОЛЮТНОЇ ГАРМОНІЇ З ЧАСОМ ДОБИ!
Андрій, не поховайте цю тему, вона дуже важлива!
Це наш час і не треба його більше змінювати!!!
Uylenspiegel_2009 _ 26.10.2009 20:03
IP: 93.72.248.---
Vicator:
Гіперкритика шкодить здоров'ю.
Конструктивна критика продовжує дні.:)
slava_hoaxer _ 26.10.2009 00:24
IP: 95.133.237.---
а чи не краще залишити лише літній час? коли сонечко сідає пізніше? і тоді взимку б темнішало б не в 4, а 5, і це б якось стимулювало депресивну психіку)
Адамович _ 25.10.2009 18:27
IP: 95.134.106.---
Не буду вступати в полеміку по цифірах. Я тільки сьогодні узнав, що деякі наші придурки додумались при переведенні годинників змінювати і фактичний час доїння корів. З таким підходом може бути і шкода. А, в цілому, ми не настільки живем по годиннику, щоб це впливало на наш ритм. Я просипався о 6-й на роботу на 9-у, що в мене зміниться? Якусь роботу перекладу зранку на вечір, чи навпаки. Так що не треба тривожити президента нинішнього і майбутнього по дрібницях.
Vicator _ 25.10.2009 11:49
IP: 95.111.213.---
Стаття – абсолютна дурість підлітка, що не вивчав і досліджував проблему, а десь-щось прочитав, і йому це сподобалось!
Дурість починаючи від адресатів звернення до викладення "наукових" фактів деяких досліджень.
На жаль, такі дилетанти є і серед коментаторів.
Uylenspiegel_2009 _ 24.10.2009 23:09
IP: 93.72.248.---
Була одного разу у Європі, а також маю друзів із країн європейської Півночі. У них навіть у літній час з нами розходження на одну годину назад.
Зрозуміло, що мова йде про меридіани, і відраховування часу досягення і зникнення Сонячного проміння від нульового та 180-го меридіанів.

До речі, чому саме 180-й меридіан, а не 360-й?
Хоча земна куля і має форму еліпса, але цікаво, чому 180 меридіанів?
Андрей-с-Востока _ 24.10.2009 17:09
IP: 92.112.25.---
kaxas:
Ви справді вважаєте що ВСІ бютануті?
Нет, среди отметившихся здесь бютанутых всего три-четыре человека. Их видно по необоснованно агрессивным комментариям.
Возможно, они додумались, что нужно заранее попытаться предупредить потенциальную критику правительства Богини за то, что оно не отменяет летнее время:) А то мало ли что:)
kaxas _ 24.10.2009 16:52
IP: 92.249.123.---
Андрей-с-Востока _ 24.10.2009 11:22
[Надо же, бютанутых видно даже под такой невинной темой.]

Ви справді вважаєте що ВСІ бютануті?
Нормальна доба має 36 "таймів" по 45 хвилин! І вона справді привязана до Сонця.
Yuri_D _ 24.10.2009 15:14
IP: 95.135.204.---
LeoP _ 24.10.2009 09:33
Згоден, Окара живе виключно "за московським часом" і в прямому і переносному сенсі.
І лампочку для нього відкрив "Ілліч", а не Едісон. А взагалі від Задорнова небагато чим відрізняється.
А цей псевдонауковий ідіотизм з проблемами переходу – з розряду рекомендацій захисту від електромагнітного випромінювання монітора за допомогою кактуса (Сучасний варіант – "мобілофобія").
Ну, а полтавські "вчені" мабуть розраховують лише на гроші з держбюджету на чергову нікчемну тему.
Nick_M _ 24.10.2009 12:06
IP: 77.120.218.---
Підтримую "нє глядя" навіть тому, що цю ідею, як і багато інших брєдових, наприклад, про перехід на пропорційну систему виборів, федералізацію, видав покійний Чорновіл – вкрай невмілий менеджер, щось наподобіє свого Тараска. Хоча мужня людина.
svlady _ 24.10.2009 11:25
IP: 95.132.243.---
Спасибо, что подняли очень важную тему. И так каждый раз проблемы с сердцем и сосудами при переходе на летнее время у меня и родственников, да ещё и кризис добавляет свой груз на сердце. Пора и перепора отменить этот идиотизм с летним временем.
Андрей-с-Востока _ 24.10.2009 11:22
IP: 92.112.223.---
Надо же, бютанутых видно даже под такой невинной темой.
Deutsch _ 24.10.2009 10:35
IP: 90.186.186.---
Существующая система исчисления времени в России сложилась с 16 июня 1930, когда Совет Народных Комиссаров ввёл "декретное время", опережающее на час поясное время. Все бывшие республики СССР отказались от этого искусственного расширения границ бодрствования в марте 1991 года.Но 23 октября 1991 года декретное время было возвращено на тертории РФ постановлением Верховного совета РФ.Поэтому мы имеем 1 час разницы с Москвой и зимой и летом. Если же Украина откажется от сезонных переходов, то зимой с Москвой у нас будет 1 час разницы, а летом 2 часа. С ЕС же зимой разница будет равна разнице поясного времени, а летом разница будет равна поясному времени плюс 1 час.
Путаница будет серьёзной.Хотя, ради сохранения биоритмов, можно на это пойти.
LeoP _ 24.10.2009 09:33
IP: 213.186.210.---
Пане Окара, сенс допису в тому, що є можливість зробити так, щоб "київський час" та "московський" не відрізнялись? Росію Ви ж не закликаєте відмовитись від переходу на зимовий час? Натякаєте, що "час за Грінвічем" – нам взагалі має бути по-барабану?:)
Заради цього не варто було приплітати полтавські наукові відкриття)))
i_dnipro _ 24.10.2009 09:14
IP: 77.52.63.---
Согласен, что переходы нужно отменить, но оставить нужно нынешнее летнее время. С понедельника уже ходить с работы глубокой ночью – ужасно угнетает. Школьники после кружков и доп зпнятий идут домой по темноте – это очень плохо.Это раз. Во вторых летом в 7 часов утра, если по нынешнему зимнему, солнце уже будет очень высоко – это тоже плохо. Все таки страна растянута с запада на восток и на западе и на востоке – по разному воспринимается и летнее и зимнее время. Например в Днепропетровске, хоть это и не патриотично – более подходящим я считаю бывшее московское время (можно было бы его назвать по другому).
Борисович _ 24.10.2009 08:58
IP: 94.248.126.---
Забыл вставить ссылочку:

http://news.liga.net/news/N0936307.html
Борисович _ 24.10.2009 08:57
IP: 94.248.126.---
Первый раз вижу случай, когда переведённый с русского языка на украинский текст имеет в пятнадцать раз бОльший объём.

НАПИШИТЕ ПРОСТО: МНЕ ТУТ ПОЗВОНИЛИ...
pwz _ 24.10.2009 07:26
IP: 194.44.247.---
TAG__:
...потому как распорядок дня привезян по часам, а не от восхода солнца...
Еще один специалист по времени... Вопрос: а часы привязаны к чему, к потолку или к Солнцу? Учите матчасть (астрономия за 10 класс).
pwz _ 24.10.2009 07:18
IP: 194.44.247.---
Fry:
Влітку буде темнішати на час раніше...адже брак світла викликає в людини депресію.

В тому і весь дебілізм. Яка депресія може бути в 22:30? Діти влітку повинні лягати спати найпізніше в 22:00. А в районі 22 червня о цій порі ще білий день. І, власне, через це вони не можуть заснути, що шкодить їх здоров"ю і фізичному розвитку.
TAG__ _ 24.10.2009 04:19
IP: 195.24.131.---
Андрей Окара – разбиритесь зачем придумали летнее время.

Существует проблемма – если оставить все как есть – то или зимой будет в 10 утра только вставать Солнце или летом аж в 4 утра. Вот в чем беда, а не в экономии электроэнергии.

Или зимой надо будет в потемках лазить утром или летом мы теряеем вечернее время которое могли бы потратить на гулять и веселиться.

Для сел – где встают на рассвете, а не по будильникам – проблеммы летнего или не летного не существует вообще. А вот в городах ее надо решать – потому как распорядок дня привезян по часам, а не от восхода солнца.

Для тех же у кого плохие биоритмы – то начинайте переводить свои будильники весной заранее. Переводите по 5-10 минут несколько дней, а не за один раз на час.
Djadjka _ 24.10.2009 01:47
IP: 195.60.174.---
Нужно, чтоб зимой светлое время длилось дольше: потому что народ из сёл переселился в города, а с заводов ушёл в офисы, а офисы наполнились компами и разной оргтехникой.
Своя_Думка _ 23.10.2009 23:32
IP: 91.124.41.---
От казали ж вуйко Мілько
же в тий во Москві
над українцями
проводят якиїсь психічниї
експерименти...
же мозги їм ся всихают...
і всь...
Во така во-во зрада!...
Fry _ 23.10.2009 23:22
IP: 94.27.64.---
Усі європейські країни, Росія, США і Канада використовують літній час. Але вони всі дурні, а ось у Полтаві в 1991 р. (добре хоч, що ні в 1891) знайшли, що це нібито дуже шкідливо для здоров'я. Що дає скасування літнього часу? Влітку буде темнішати на час раніше, а це якраз і може вплинути негативно на здоров'я, адже брак світла викликає в людини депресію.
rolla _ 23.10.2009 23:09
IP: 195.182.192.---
А давайте організуєм збір підписів. Думаю нас буде дуууже багато.
YYY _ 23.10.2009 22:35
IP: 195.128.231.---
nikdm:
nikdm:
А я предлагаю не переходить на зимнее время
Поддерживаю
Україна та Європа1104 Aтака Путіна1245 Корупція1366 Уряд реформ410 Зеленський41
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter