3 червня 2011, 10:13

Перші роковини програми реформ – ідея була хороша, результатів не видно.

Рівно рік тому в палаці "Україна" було урочисто презентовано Програму економічних реформ. Прийнята напередодні Комітетом економічних реформ програма розроблена високими професіоналами, і містить власне системні і необхідні для держави рекомендації. Також у програмі передбачені чіткі етапи виконання і індикатори, так що вже зараз можна говорити про майже повний провал програми реформ. Судова реформа викликає більше критики ніж позитиву. В авральному порядку гасяться руйнівні наслідки податкової реформи. Виборча реформа пропонує нам закон для збереження влади, а не для відкритої конкуренції. Замість пенсійної реформи пропонується підняття пенсійного віку, і після її впровадження внески у пенсійний фонд будуть платити лише бюджетними – решта піде в тінь. Адміністративна реформа зависла в повітрі, і вже майже півроку чиновники центральних органів влади начебто і в старій системі не працюють, але і нові місця роботи ще не отримали. В результаті взаємодія елементів бюрократичної машини порушена, іде робота на самовиживання а не на розвиток.

Здавалося би, всі передумови для реформ були готові. Влада консолідована і однокольорова, політичні однодумці мали працювати як одна команда. В керівництві уряду – більше половини реальних професіоналів. Досить подивитися, як швидко і ефективно була проведена консолідація і вертикальна інтеграція тіньової економіки – просто зразок успішної реформи.



Проте для переважної більшості тих, кому доручено провести реформи – ця програма і вся реформістська риторика залишається лише новою формою "новоязу" – так само як ніхто не знає, що реально значить "розбудова державності", "розвиток національної самосвідомості" чи ряд інших перлів, які кочують із виступів великих вождів у всілякі інструкції та декларації.

Проста заміна кадрів не вирішить проблему відсутності реформ. Якщо замість Тихонова і Хіврича поставлять їхніх аналогів із таким же бекграундом та системою цінностей, із тими ж умовами роботи, це не зробить перевороту в тарифах. Як казали в радянському анекдоті про співробітника ЖЕКу, "тут систему міняти треба".

Повністю провалено інформаційну підтримку програми реформ. Якщо навіть її виконавці не вірять у реформи, то про підтримку громадян і про готовність затягти пояси говорити не приходиться.

Насправді ж реформи не є лише пропагандою В ряді галузей економіки і політики треба проводити радикальні зміни, би держава Україна стрімко скочується в усіх рейтингах – від інвестиційної привабливості до громадянських свобод. Обвал гривні та технічний дефолт не за горами, і після них знову будуть кадрові висновки, проте міняти треба не лише виконавців, але і підходи і пріоритети.

Ми проводили детальний розбір причин провалу основних реформ, проте найкраще мабуть реальну картину ілюструє розповідь київського даїшника. Патрульних нещодавно зібрав керівник підрозділу і оголосив про нововведення:

1. В кінці зміни віддавати йому не 50 доларів зі зміни, а вже 70.

2. Активно боротися з корупцією – як мінімум один протокол щотижня з патруля.

3. Невпинно покращувати імідж ДАІ серед населення.

Коментарі зайві.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Гарантії безпеки для України – НАТО, ЄС, двосторонні та регіональні союзи

Україна потребує військової допомоги та гарантій безпеки з боку країн-союзників для стримування Російської Федерації в цій війні на після її закінчення...

Чи вдасться повернути біженців до України і розвинути зв'язки з "новою діаспорою"?

Питання біженців з України у країнах Заходу залишається актуальним від початку повномасштабного вторгнення РФ 2022 року. Масштабне переселення з території України мільйонів людей створює стратегічні проблеми соціального, економічного, демографічного характеру для майбутнього нашої держави, що обумовлює формування політичного дискурсу повернення Українців на батьківщину, який зараз стає все більш популярним...

Гарантії безпеки та країна-фортеця

Навколо Києва посилено будуються фортифікації, це візуально помітно при подорожах особливо у північному напрямку. Робота проводиться масштабна і капітальна, з використанням важкої будівельної техніки, великої кількості бетону та металу...

Безпека, євроінтеграція і відновлення – виклики для аналітичних центрів

Українська держава перебуває на етапі масштабних трансформацій. Повномасштабна війна змінила пріоритети суспільства, висунула нові вимоги до економіки та до державного управління...

Мир в Україні стане основою для післявоєнної архітектури безпеки в регіоні.

Посол Великобританії в НАТО Девід Куоррі заявив, що Україні не варто сподіватися на суттєвий прогрес у питанні членства на саміті НАТО у Вашингтоні...

Оборонні закупівлі мають стати прозорими і ефективними

Під час війни ставлення суспільства до можливої корупції ще більш жорстке, особливо прискіплива увага – до закупівель у сфері оборони. Скандальні журналістські розслідування привели до значного резонансу, кримінальних проваджень та кадрових рішень...